Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sommarsilly 2018

Det är väl dags att öppna den här tråden då...

När det gäller målvaktsfrågan så hoppas jag på att Karim vill ha och ges chansen att ta målvaktsplatsen fram till sommaren. Han verkar psykiskt stark, han är inne i gruppen och känner spelarna, och han har ändå kvalitet. Alternativet, att chansa med någon kontraktslös snubbe, blir dyrare och känns osäkert. Logiken säger ju att en målvakt som inte har något kontrakt knappast hör till de bästa.
Sen kan jag inte låta bli att bli lite nyfiken på Ivo Vazgec också efter att ha läst om honom. Han verkar vara en karaktär som matchar Josh iallafall. Och med en fantastisk mustasch.
Sen kan jag inte låta bli att bli lite nyfiken på Ivo Vazgec också efter att ha läst om honom. Han verkar vara en karaktär som matchar Josh iallafall. Och med en fantastisk mustasch.

Pallar vi verkligen gambla med en dåre igen?

På Aftonbladet går det bland annat att läsa det här:
"På torsdag går Brommapojkarna in i den första kvalrundan av Europa League mot finska VPS Vasa på bortaplan.
BP har fått chansen tack vare sina fair play-poäng från fjolåret, då de slutade på trettonde plats i allsvenskan.
Men de får klara sig utan Ivo Vazgec i den historiska matchen.
Brommapojkarna har nämligen stängt av 28-åringen från spel i en månad, från mitten av juni till den 16 juli.
Men klubben har inte kommunicerat ut sitt beslut på något sätt.
– Vi markerar mot något som han har gjort. Han får avvakta ett tag till han får spela igen, säger ordföranden Ola Danhard
Hur kommer det sig att ni inte har skrivit om det?
– Ja, det kan man alltid fråga sig. Det har väl inte varit någon direkt anledning. Vi har valt att göra det internt i det här fallet."

Och på Flashback och andra forum har man läst skit kring honom. Dessutom nobbade BoIS honom i vintras för att han var för dyr. Njae, pass.
Nödlösning tills sommaruppehållet? Jag är nog för att gambla här.
Jag tror på Karim, han är min nya Bylle!
Karim. Hoppar ner en kille och låtsas som ingenting. Rutin.
Jag tycker vi ska köra med Karim och mustaschen till sommarfönstret.

Karim. Hoppar ner en kille och låtsas som ingenting. Rutin.

Me know nothing!
Det här är verkligen inget läge att gambla. Hoppas Karim kan tänka sig stå åtminstone fram till sommaren.

Pallar vi verkligen gambla med en dåre igen?

Ska vi få in någon ny så är det ju bara de kontraktslösa vi har att välja mellan. Och är man kontraktslös beror det antagligen på att man är antingen för dålig eller strulig. En för dålig målvakt har vi ingen nytta av, så då får vi isf chansa på någon ur den struliga kategorin. När det gällde Vazgec så tog jag fasta på vad någon landskronit skrev på SF-forumet: "Perfekt som nödlösning".

Men jag tycker också att vi går för Karim i första hand. Han lär bli mer testad i Norrköping.
Apan är ju annars ett bra alternativ till Wicks
Sen kan man ju undra om Lukas blir etta efter sommaruppehållet...
Jag känner mig tyvärr inte trygg med Lukas.
Bergstrand kommer verkligen inte ta in målvakt som åkt dit för läggmatcher.

Jag börjar öva jämfotahopp omedelbums!
Jag har hellre Karim i mål än Lukas. Han är tyvärr inte av allsvensk klass.
Jocke Wulff på prov https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/sirius-testar-39-arig-keeper-han-ar-lugn-och-trygg/
Vi kan ju inte byta en 35årig landslagsmålvakt mot en 39åring från Varberg
Vad har vi för landslagsmålvakt menar du? Karim har inte stått i mål på tre år.

Å andra sidan så har Karim nu gjort fler A-lags matcher som förstekeeper än den där 39-åringen verkar ha gjort på typ 5 år.
Så efter sommaren kan vi ha fem målvakter? En dopad, avstängd. En fd marockansk landslagsmålis, en lovande som inte håller måttet, en junis och en som hellre vill spela nån annanstans medan vår fd reservmålis gör ”succé” i annat lag
Nu räknar du lite konstigt va? Wicks är inte kvar, Karim går tillbaka till tränarrollen och Wulff lär knappast få kontrakt över fönstret Då har vi Nyberg, Lukas (om inte utlåningen fortsätter) och förhoppningsvis en ny förstamålvakt.

Å andra sidan så har Karim nu gjort fler A-lags matcher som förstekeeper än den där 39-åringen verkar ha gjort på typ 5 år.

Fake news. ^
Wulff har stått 116 A-lagsmatcher som förstekeeper de senaste 5 åren.

Nu räknar du lite konstigt va? Wicks är inte kvar, Karim går tillbaka till tränarrollen och Wulff lär knappast få kontrakt över fönstret Då har vi Nyberg, Lukas (om inte utlåningen fortsätter) och förhoppningsvis en ny förstamålvakt.

Wicks har väl fortfarande kontrakt men får inte spela. Karim är ju kvar (om än som tränare) Gustav är kvar, Oskar är väl kvar, Lukas kanske kan komma ”hem” och en ny det blir sex.
Ser ut som att Wulff ansluter på sexmånaderskontrakt. Eftersom kontraktet sträcker sig säsongen ut så antar jag att det är Wulff och Karin som blir vår målvaktsbesättning. Och kanske att Lukas kommer tillbaka i sommar.

http://unt.se/sport/uppgifter-malvakt-erbjuds-kontrakt-4966685.aspx
"Wolfen" klar.
Wulff är klar.
Wicks kontrakt kommer rivas.
In med RÅP

In med RÅP

Har vi råd?
Har vi RÅP menar du? :)
Belgiska klubbar är intresserade av Mrabti, Djurgården kräver 15 miljoner. Om affären blir av lär väl Sirius få någon mille.
Han åker väl dit för att ha prasslat med småbarn så det blir väl inget med vår tur
Nivån?
Törs man hoppas på Alireza Haghighi?

Han åker väl dit för att ha köpt godis åt småbarn så det blir väl inget med vår tur

Booom! Eddahri out.
Chock!
Mjo verkligen. Presterat fuck all sen han kom.
Men är det verkligen rätt att göra sig av med spelare i det här läget? Fast iofs kanske det var han som absolut inte ville vara kvar.
Sirius var säkert inte nöjda med Eddahri och han var inte nöjd med Sirius. Positivt är att nu frigörs stålar till ett nyförvärv. Negativt är att Dalkurd troligtvis kommer att värva honom och då gör han väl mål mot oss.
Såg att jackpottvinsten på Eurolotto ligger på 920 mille. Spela en rad västringar!

Han åker väl dit för att ha köpt godis åt småbarn så det blir väl inget med vår tur

Vilken floppvärvning. Fy fan. Och Sharbel är nästa nyförvärv att lämna (inte officiellt än, men det kommer bli så). Synd på två så kvalitativa spelare i grunden. Man visar med all sin tydlighet att Marre är mer intressant, inte minst senast då han byts in.
Det är bara att hoppas på att sommarsillyn levererar i år också. Föregående silly har inte varit bra, med undantag för typ Acke, och balansen i truppen är inte heller bra. Leverera nu, Kim & Co!
Omar var nog en riktig energitjuv speciellt efter AIK borta, de uttalanden efter den matchen fick han nog höra ordentligt o då passade inte galoscherna.

Klart han hamnar i fd Borlängelaget och är helt skadefri hela hösten...
Kan det komma någon positiv IKS nyhet någon gång?

Kan det komma någon positiv IKS nyhet någon gång?

Enligt mina källor har #yearofthemarpan setts fika på fågelsången under senaste veckorna.
(gör nu inte en grej av det här)
Potter lämnar ÖFK.
Ivo Vazgec åtalad för rattfylla.
Jävla tur att vi valde wolfen i stället.
Sade ju att Ivo var en strulpelle. Tur att vi inte gamblade. Bättre med Vargen. Stör mig dock på petningen av honom senast. Han var ju fan prisad två matcher om och kunde bidra med trygghet, lite till skillnad från Karim som förvisso är rutinerad men med språkförbistringar. Visst vek Vargen, liksom resten (!) av laget ner sig den sista halvtimmen i Östersund, men kändes inte som att det motiverade att bänka honom med tanke på hans strålande insatser mot Kalmar och Trelleborg.

Undra om vi ger oss på jakt efter en ny förstemålvakt nu i sommar? Eller om vi rent av kallar hem Lukas? Han verkar ha gjort det bra i norska "superettan" (well, well) men är väl ingen självklar som går ingen höjer standarden.

Nyberg har ju steppat upp nu också, men lär väl tyvärr inte vara mogen för allsvenskan riktigt.
Sicken målvaktssoppa det blev efter Wicks fadäs. Shit it is.

Blir intressant att se vad vi tar in för spelare i sommar. Nu gäller det! En vass forward (Sorry, Zacky) och en bolltrygg mittfältare önskas. Henry håller väl tyvärr inte heller måttet, så det gäller att leta externt.
Utifrån våra utlånade spelare är det väl bara Lukas som man eventuellt skulle vilja ha hem. Ett aber.
Lite tidigt för Henry men nästa år kan vara hanns.Tyvärr kan en mittback behövas då skadorna kan fortsätta där och flera har vacklat betänkligt.prio dock på en mittfälltare.En hel Razak kan vara bra nog brevid CG.
Dalkurd verkar få klara sig utan sin storsponsor.
Omar går till Marockansk toppklubb. Skönt att han inte går till något lag i allsvenskans bottenskikt i alla fall.
Borde det inte finnas något på G snart med lite substans. Träningen startar väl snart?
PK i morn 12:00 är det RÅP ? Vi får se då.

PK i morn 12:00 är det RÅP ? Vi får se då.

Tror du har rätt
RÅP! :-)
Joint verkar veta med tanke på utropstecknet. Stämmer det är det en välbehövlig förstärkning. Vore en ljusglimt i mörkret.

RÅP! :-)

! !!!! !
Haghighi? :P
UNT bekräftar att det är RÅP som ska presenteras. Grymt!
Fantastiskt! Min drömvärvning sedan många år tillbaka! Och inte bara för att han förhoppningsvis kommer att visa att han fortfarande är en klasspelare, men framförallt för att bra bollspelare från Uppsala någon gång ska spela i den blåsvarta tröjan.
3,5 år! Mycket längre än jag hade räknat med.
Underbart!
Jätteroligt! Kanske blir en Arneng-effekt? Få se om han följer med ner i en eventuell Superetta bara.
Om jag har förstått saken rätt så går RÅP rakt in i startelvan i bandyn också.
Tydligen hade han erbjudande från Dalkurd. Men fy faaan vad skönt att han valde rätt. Annars hade han slagit Daniel Berlins rekord.
Grymt bra värvning och höga förväntningar på att han ska ge oss lite stabilitet
Grym värvning som jag tror blir en Arneng! För in rätt attityd mm på träningen och matcher. Vems plats tar han Rezak?
Beror på om han går in som mittback eller defmitt.
Förlängningen med Albornoz kan jag inte förstå! Tycker han inte gör den skillnad IKS behöver, ingen match har man kännt att nu händer det grejer...utan det har blivit ett, jaha, fanns det verkligen ingen bättre på bänken. Ett märkligt beslut i mina ögon.
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/sillybloggen/2018/07/04/uppgifter-maholli-vill-lamna-sirius-for-danmark/
Tack och hej, Shkodran. :-(
? ! #@@@$$%%
Får vi lite betalt är det perfekt. Ingen målskytt direkt.
Först Omar och nu Shkodran, vilka fler kan det bli?
"Råttorna lämnar det sjunkande skeppet" brukar man ju säga.
Transfer fönstret öppnade i dag, nu vill jag se minst 2 riktigt bra förstärkningar, förutom RÅP. Vi vann förvisso mot BP, men spelet måste förbättras. Ska vi få se allsvenskt spel på nya studan, måste laget förstärkas.
Enligt fotbollstransfers väntas Maholli skriva på för en dansk klubb i slutet av veckan.
Undrar hur mycket vi får betalt?
Med tanke på att han gjort ett mål på 13 matcher i år så är det ingen större förlust. Skulle vara trevligt om vi kunde få in en schysst anfallare som ersättare.
https://www.siriusfotboll.se/shkodran-maholli-saljs-till-silkeborg-if/

Nu är det helt klart, men man undrar ju vad vi fick betalt?
Tråkigt, gillade Shkodran men han har inte presterat i år och nu om vi får lite betalt får man väl vara nöjd

https://www.siriusfotboll.se/shkodran-maholli-saljs-till-silkeborg-if/

Nu är det helt klart, men man undrar ju vad vi fick betalt?

Shkodran hade usel inställning inför säsongen, slarvade i träningen och sen när det gått tungt vill man dra, finns ju inte en chans att andraligan i Danmark är bättre skyltfönster än allsvenskan så sådana killar är det bra vi säljer som inte vill vara med o kriga. Möjligtvis kanske lönechecken är något högre men märkligt karriärsval. Han ville här ifrån, no matter what!!!
Kan Eero Markkanen vara något?
Sylvin!
Mohammad Saeid till Sirius enligt AB silly season

Mohammad Saeid till Sirius enligt AB silly season

Känns ju inte så där jätte spännande, men hoppas jag har fel. Hade önskat mig en riktigt vass anfallare. Men han kanske dyker upp.
Hoppas på "Lukasaffekt" för Oscar på hans norgeäventyr
Jag har en känsla av att vassa anfallare inte växer på träd direkt.
Undrar om det inte börjar bli dags att värva några mittfältare nu....
Vilken typ av mittfältare är Saeid då? Vem kommer få känna av konkurrensen?
Haglund får väl gå upp på topp
Känns som en bra värvning. Han är nog tänkt som 10:a. Sedan Ante E och Sarfo har vi inte haft någon spelare som kan BÅDE kan slå den avgörande passningen eller själv gå förbi sin motståndare. Det frigör ju också Moses till att vara anfallare vilket jag tycker är hans bästa position.
Jonas Lindberg klar:
https://www.siriusfotboll.se/sirius-varvar-anfallaren-jonas-lindberg/
Offia på väg tillbaks:
http://fotbolltransfers.com/site/news/96563
Hoppsan vad det händer.
Ge mig en sammanställning: vilka lämnar o vilka tillkommer.
Vilka är skadade? Moses o veccia
RRR är kvar!
Eddahri. Sirius - Ittihad - Bosses gäng. Får man representera tre klubbar under samma kalenderår, eller gäller inte det klubbar utanför Europa? Sket ju sig för Carlos Strandberg
Benfica intresserade av Faour:

https://www.svenskafans.com/ex.aspx?t=https%3a%2f%2fmobile.twitter.com%2fpsnlsoccer%2fstatus%2f1029775313289576448
talanger ska väl gå till Braga
Faour bryter kontraktet. Inte direkt förvånande.
Välkommen tillbaka, NBT! Hjälte. 8)
Undrens tid är inte förbi!!!! Härligt. Men. M
Fan, jag börjar nästan grina...
Riktigt trevligt men har NBT tränat något sedan han la av? Är det meningen att han ska in i truppen redan denna säsong? Verkar overkligt liksom.
Riktigt trevligt men har NBT tränat något sedan han la av? Är det meningen att han ska in i truppen redan denna säsong? Verkar overkligt liksom.

Ja. Fr.o.m nu t.o.m 2020, minst.
"– Jag sa direkt att ska jag komma tillbaka ska jag göra det ordentligt. Jag har hållit igång ganska bra och jag har en plan och strategi för hur jag ska ta mig tillbaka till den nivå jag var på när vi gav oss in i allsvenskan för ett och ett halvt år sedan. Det är klart att jag kommer att behöva lite tid innan jag kan gå in och spela allsvensk fotboll, men fram till dess att jag kan bidra på planen ska jag se till att bidra så gott jag kan utanför den."
Han har faktiskt gjort en träning med laget redan.
Han har även hållt igång med Rasbo.

Han har även hållt igång med Rasbo.

Bra där! Division fyra är en härlig serie!