← Sirius Bandy
Paintball mot Sirius.
Fick denna fråga av Kumpuoja på facebok och tänkte kolla av intresset. Jag tycker det låter jäkligt kul och drar igång en tråd där man kan anmäla sig om man e sugen så vi vet hur många som är sugna.
Hej Jonas! Den 15 September. Ska vi köra paintball match? Västra mot A-laget. Vi kan blanda lagen om det blir ojämnt? Alltså, jag hade tänkt att vi börjar nånstans runt 10 på morgonen. Efter paintbollen kan vi grilla och fixa lunch på plats, det går att hyra en grill på plats, bara vi tar med oss mat. Vad tror du om det? Och tror du att många är sugna på att vara med? Vi hade tänkt först att göra det här med laget. men hade varit kul att kriga med er ???? Vi hörs!
1 Kniven
#1 ·
Love
· 2018-06-23 13:16
1 Kniven
2 Love
3. Apan!
Fan va kul!
Fett!
4. Hannes
Låter guld! Får akta så att vi inte träffar någon spelare för mycket bara så att de får en lårkaka på vaden!
1. Kniven
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
#5 ·
John
· 2018-06-25 08:45
1. Kniven
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6. John
#6 ·
Nyllet
· 2018-06-25 11:18
1. Kniven
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6. John
7. Nyllet
Börjar bli ett riktigt slagkraftigt gäng nu. Svettigt för Sirius!
#8 ·
RRR
· 2018-06-27 05:08
Fan precis när jag har semester i Italien
#9 ·
Gabbe
· 2018-06-30 11:09
8. Gabbe
9, Farsan
1. Kniven
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6. John
7. Nyllet
8. Gabbe
9. Farsan
10. Dr.Love
#12 ·
RRR
· 2018-08-01 16:01
Fan vad kul ni ska ha
Ja vi kommer att ha klart mkt roligare än alla andra som av någon outgrundlig anledning gör nåt annat iaf.
#14 ·
Love
· 2018-08-25 20:36
Blir vi bara tio? Anmäl er!
Ja! Anmäl er!
Faktiskt jävligt märkligt. Lite pinsamt tom.
Nu finns det ju inga ursäkter! Tidigare kanske det låg långt fram i tiden men nu är det ju snart dags! Kan styrelsen promota på sociala medier?
#18 ·
John
· 2018-08-30 11:46
1. Kniven
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6.
7. Nyllet
8. Gabbe
9. Farsan
10. Dr.Love
1. Kniven
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6.
7. Nyllet
8. Gabbe
9. Farsan
10. Dr.Love
Men nu gick det väl ändå åt fel håll? :(
Sämsta utfallet på en kampanj någonsin.
Skamligt!
#22 ·
John
· 2018-08-31 10:47
Mayborn!
jag skäms och vågar knappt skriva det. men pga skador o sjukdomar måste jag spela match i norrtälje och åkeshov den dagen. Vilket suger :(
1.
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6.
7. Nyllet
8. Gabbe
9. Farsan
10. Dr.Love
har ju aldrig testat paintball ;(
jag skäms och vågar knappt skriva det. men pga skador o sjukdomar måste jag spela match i norrtälje och åkeshov den dagen. Vilket suger :(
1.
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6.
7. Nyllet
8. Gabbe
9. Farsan
10. Dr.Love
Helvete. Det här blir ju bara värre och värre. Nu är vi bara 8 stycken alltså. :(
Det är så skamligt att jag inte finner ord.
#27 ·
Ola
· 2018-09-04 15:26
Får man dricka öl?
1. Ola
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6.
7. Nyllet
8. Gabbe
9. Farsan
10. Dr.Love
Får man dricka öl?
1. Ola
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6.
7. Nyllet
8. Gabbe
9. Farsan
10. Dr.Love
Härligt! Har då aldrig varit på ett event där en inte får dricka öl! :P
Bra där Ola!
#30 ·
Nyllet
· 2018-09-05 07:31
Har aldrig varit med på paintball. Hur är det med kläder? Får man låna skyddskläder antar jag? En gubbe som jag lär ju bli träffad både här och där :O
Har aldrig varit med på paintball. Hur är det med kläder? Får man låna skyddskläder antar jag? En gubbe som jag lär ju bli träffad både här och där :O
Ja, de brukar låna ut overaller och ansiktsmasker. Det som kan vara bra att ha är skor som en inte är så rädd om. De kan bli skitiga och få färg på sig.
#32 ·
johann
· 2018-09-05 08:05
Får man vara med på efter-ölen om man inte vill utsätta sig för sånt som gör ont på huden?
Hear-hear! Stort intresse för efter-drycken!
Efter lite googling så kan jag säga att det inte är helt ovanligt att man inte får dricka innan eller under spelet, men det framgår inte av hemsidan för aktuella banan hur det ligger till just där. Efter kan man dock tro att det är fritt fram.
Efter lite googling så kan jag säga att det inte är helt ovanligt att man inte får dricka innan eller under spelet, men det framgår inte av hemsidan för aktuella banan hur det ligger till just där. Efter kan man dock tro att det är fritt fram.
Jag har varit på ACPaintball en gång med en svensexa. Det var inga problem att dricka öl under tiden (inte på banan dock, för där är det masktvång). Det är väl det vanliga att det är lugnt att ta en öl, men kanske inte vara väldigt påstruken. Då tror jag inte att de vill ha ut en på banan. :)
Edit: Kan dock vara jobbigt att springa runt och huka sig om en har en öl eller två i magen. Blir lätt rapigt!
Får man vara med på efter-ölen om man inte vill utsätta sig för sånt som gör ont på huden?
Sluta larva dig nu.
#37 ·
Nyllet
· 2018-09-05 13:22
Nyllet skrev ...
Har aldrig varit med på paintball. Hur är det med kläder? Får man låna skyddskläder antar jag? En gubbe som jag lär ju bli träffad både här och där
Stellan skrev...
Ja, de brukar låna ut overaller och ansiktsmasker. Det som kan vara bra att ha är skor som en inte är så rädd om. De kan bli skitiga och få färg på sig.
Alltså, jag tror jag tar med mig susp. Inte kul att få ett skott på scrotum :( man vet ju inte hur bra våra bandyspelare siktar
Jag har spelat paintball och har man kläder på sig gör det inte ont alls (om man inte skjuter från typ 10 cm).
#39 ·
Gabbe
· 2018-09-11 20:05
Ska göra några besvikna men jag ska köra buss på lördag.
1. Ola
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6.
7. Nyllet
8.
9. Farsan
10. Dr.Love
Men vaffan. Nu får ni ju ge er!
Lite copypaste info som jag fått.
Västra får välja hur dom tar sig till Acpaintball. Sen ändringen vi gör, är att vi beställer pizza till Relita för att som det sett ut just nu så kan det bli lite regn på lördag tyvärr. Paintbollen är från kln 10 till 13! Sen åker vi tillbaka, hänger på relita där man kan duscha av osåv. Vi kommer ha massa aktiviteter till våra nyförvärv från 14.30---->. Det kommer finnas en del öl på relita också sen om man är sugen ????
Jag vill ha öl!
Jag vill ha öl!
jag tog ett beslut och talade för er alla när jag sa att öl uppskattas ;)
Ja det var ju lite glädje i smolkbägaren iaf.
Är det nån som ska köra bil från uppsala på morgonen? Jag vettifan hur man tar sig dit annars
Lika kass som en del andra. Dubblebokad.
1. Ola
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6. Nyllet
7. Dr.Love
#47 ·
Nyllet
· 2018-09-12 14:53
Alltså, nu är vi bara 7 st.!
CarlApan, du kan åka med mig. Jag har plats för fler (tot. 4 pers) men jag orkar inte åka runt Uppsala för att hämta upp. Kan hämta på ett ställe, lämpligast Stationen.
Grymt Nyllet!
#49 ·
Ola
· 2018-09-12 19:33
Härligt! Jag nallar också en bilplats då och möter upp på stationen!
Jag åker också gärna med! Börjar bli löjligt pepp! :)
#51 ·
Love
· 2018-09-12 20:16
Jag tar sista platsen!
Men fan hur ska jag göra nu då!? Dr. Love ska du åka bil?
#53 ·
Nyllet
· 2018-09-13 07:31
Våra blåsvarta hjältar ska ju också ta sig ut på något sätt. kniv-jonas kan säkert höra med Markus K. att vi behöver hjälp med transport.
Pratade med John (Dr. Love) och han kör också. Plats för 4. Jag och Hannes åker där så blir det inte så trångt. :)
Vet inte vilken tid vi ska satsa på, men 09.15 från stan borde väl räcka?
09:15 skulle vara kungligt. Det rullar in ett snabbtåg från Sthlm 09:10 så då skulle jag slippa gå upp så tidigt.
#56 ·
Nyllet
· 2018-09-13 13:48
Det låter bra. Då är jag vid Stationen kl. 9.15 (samma sida som Hotel Radisson Blue). Mörk Saab 9 5, senaste modellen.
1. Ola
2. Love
3. Apan
4. Hannes
5. Stellan
6. Nyllet
7. Dr.Love
8. Jonhin
Jag, Hannes och Jonas åker med John. Han plockar upp mig och Jonas vid Sksolgatan/Kungsgatan strax efter 9 och så hämtar vi upp Hannes på vägen ut till Ramstalund. Så vi skippar centralen och kör direkt. Ses där ute! Peppen!
#59 ·
Nyllet
· 2018-09-14 10:33
Efter paintball kör jag hem bilen (på vägen, gamla Gottsunda) och lämnar den där. Vi tar då en taxi till Relitan. Vill ju gärna ta några bira och har ingen lust lämna bilen vid Relitan över natten. Hoppas det är ok med er?
Jag är ok med vad som helst.
Glömde säga det tidigare, men helvete vilken trevlig dag/kväll det var! Vilket guldgäng!
Fantastiskt! Jag var orolig för manfallet men insåg sen att vi bara hade toppat laget.
#63 ·
Nyllet
· 2018-09-21 17:21
CarlApan skrev ...
Fantastiskt! Jag var orolig för manfallet men insåg sen att vi bara hade toppat laget.
Kunde inte ha sagt det bättre!
#64 ·
Jocke
· 2018-09-25 10:39
... men insåg sen att vi bara hade toppat laget.
Jag kände, för egen del, första att det var synd att jag var bortrest. Nu känns det mer som att jag kunde bidra till något bättre!