Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

World Cup Bandy 2018

Det blir World Cup i år igen för Sirius! http://www.siriusbandy.se/web/article/sirius-klara-for-spel-i-world-cup/
Roligt och jag hoppas som Esa att vi får möta några riktigt bra ryska lag. Det är inte offentligt ännu vilka som tackat ja!

World Cup pågår torsdag till söndag den 11-14 oktober 2018 i Göransson Arena!
Förra året kostade ett turneringskort (dvs alla matcher ) 395 kronor och ett dagskort 150 kronor

Att norrmännen tackar nej tycker jag visserligen är väldigt tråkigt men jag förstår dem fullständigt. De får ut väldigt lite av den turneringen. De behöver blir flera nivåer bättre.

Nu kom även information om en World Cup kväll på Hamnpaviljongen den 11 augusti (boka innan 9 augusti).
Överskottet från middagen går till deltagandet i World Cup.

Tid
Mingel från kl. 18:00 (Middag serveras från kl. 19:00)

Skoj! Hoppas att det ligger någon match en bra dag så att en kan åka upp och kolla. Har bokat in mig på middagen. Dock så står det ju i mailet att alla intäkter går oavkortat till Sirius Bandy, inte bara överskottet. Jävligt bra spons från Jonny och Hampan! :)
Jäävligt putt att jag är bortrest den 11:e.
Stellan: Helt rätt dvs det står alla intäkterna. Det är ju fantastiskt bra!
Jag jobbar i Västerbottenfjällen den 11/8. Nån som vill ha middag och mingel? Egget?
Då var även de Ryska lagen anmälda till World Cup.

Jenisej (vann serien ifjol),
SKA Neftyanik (kom två i serien ifjol men vann mästerskapet),
Baikal-Energy(kom trea ifjol) samt
Start (kom 10:a ifjol)

Putte Johansson är ju i Start i år och om jag förstått det rätt så kommer de att ligga på träningsläger i Uppsala.
Jag tror att det är en träningsmatch inbokad mot Start redan och handduksauktionen var väl tänkt för att få till en match mot Jenisej.

Kvar att önska då är SKA Neftyanik eller Baikal-Energy i gruppspelet.
Undrar när det tänkte ta och lotta matcherna?
... och där kom lottningen!
http://bandyworldcup.com/wp-content/uploads/2018/08/Programme-World-Cup-2018-in-Sandviken.pdf

Vi inleder turneringen mot Edsbyn (Torsdag kl 11:00)

Lite synd att vi får möta Edsbyn och Start dvs två lag vi redan möter i vanliga träningsmatcher.

... och där kom lottningen!
http://bandyworldcup.com/wp-content/uploads/2018/08/Programme-World-Cup-2018-in-Sandviken.pdf

Vi inleder turneringen mot Edsbyn (Torsdag kl 11:00)

Lite synd att vi får möta Edsbyn och Start dvs två lag vi redan möter i vanliga träningsmatcher.

Ännu värre är att lördagsmatchen är mot Vänersborg klockan 09.30. Vi får sikta på slutspel. Kommer vi 2a i gruppen så spelas kvartsfinalen vid 20.35. Det blir ju perfekt! :)

Vi får sikta på slutspel. Kommer vi 2a i gruppen så spelas kvartsfinalen vid 20.35. Det blir ju perfekt! :)

Ska vi bestämma det då?

[quote1535025278=Stellan]
Vi får sikta på slutspel. Kommer vi 2a i gruppen så spelas kvartsfinalen vid 20.35. Det blir ju perfekt! :)

Ska vi bestämma det då?
[/quote1535028414]
Spikat! Om de ser ut att vinna gruppen får de lägga sig mot Vänersborg! :D
Vad skönt att kunna ta revanch på både Edsbyn och Start i World Cup.
Börjar känna mig lite pepp inför World Cup. Det var inget jag riktigt hade förväntat mig av mig själv.
Planenligt 4-2 till Sirius!
Underbart! Helt enligt plan! :D
Nämen vad kul!
Sirius Hej!
Kul med seger och Byn lyckades bara vaska fram 2 hörnor på 60 min om man ska tro elitrapport.
Det är även lite intressant när motståndaren hittar orsaker till förlusten såsom "det var ju bara 60 minuter", "det är vi som trycker på men gör inga mål", "vi bjuder dem på ...", "vi borde vinna" samtidigt så säger man att man inte var värda att vinna.

Kul för oss just nu i alla fall!
2 hörnor? Det måste ha varit på 6 minuter, inte 60?
2 hörnor på 60 min stämmer och en klockren defensiv satte prägel för den här vinsten..Kul att se hur grabbarna kämpade för varandra och att Edsbyn enligt dom själva radade upp chanser var då inget jag såg ngt av..Den här vinsten behöver vi inte be om ursäkt för ....
Roligt. Och som sagt så kommer alla ens red farmers vänner och kommenterar att ”det är ju bara försäsong”
Dags för match igen kl. 14.15. Fast nu blir det väl torsk ändå? Fast det jag såg av Start skrämde mig inte så ...

Dags för match igen kl. 14.15. Fast nu blir det väl torsk ändå? Fast det jag såg av Start skrämde mig inte så ...

Fast vi har redan hunnit torska mot dem en gång.
Programenligt! Vi vill ju inte vinna gruppen utan komma tvåa för att slippa Villa.

Höjdpunkter Start
https://play.staylive.se/fib/w/13208

Höjdpunkter Edsbyn
https://play.staylive.se/fib/w/13172
Nära 3-1 blev istället 2-2 på straff. 2-3 tillslut! Jag är nöjd men kg tänker mig att spelarna inte riktigt håller med mig. Så nära att gå vidare

Vi tar dem i serien
Stolt över våra vackra. Jag ser fram emot säsongen!
Sirius Hej!
Hoppsan! Start slog ut Jenisej! Det måste ju leda till att Lomanov tröttnar och flyttar "hem" till Uppsala.
Vadå "att Villa men inte kunna"? Förrförra året vann de SC och nu WC. Löken verkar världsbäst. Aja, SM-guld-spöket består väl ändå. ;)
SC -> WC -> SM och sedan ekonomin ned i WC -> KK
För er som vill se matchen mot Start så finns den (än sålänge) på youtube

Https://youtu.be/OJU8Q2Jm7CQ