Anders CA
· 2018-08-14 15:19
· 6052 visningar
Efter Göteborgsmatchen på City Kebab pratade vi om Frillesås borta i bandy och om det var möjligt att ta sig dit. Till och från Uppsala samma dag går inte men med övernattning i Göteborg går det. Tyvärr är det ju en onsdag.
Öresundståg 16.55-17.13 mellan Göteborg och Kungsbacka
Buss 732 mellan Kungsbacka och Frillesås 17.18-17.55
Hemmaplan Sjöaremossen ligger 8 km öster om tätorten. Taxi krävs nog.
Tillbaka till Göteborg: 22.03 från Frillesås till Kungsbacka dit man kommer 22.43
Sedan Öresundståg från Kungsbacka 22.49 till Göteborg dit man kommer 23.15.
Är det några som liksom jag umgås med tanken att åka?
#1 ·
Hasse
· 2018-08-14 16:25
Det är absolut intressant. Bra att du väcker frågan i god tid, Anders!
Enligt både Google Maps och hitta.se är det cirka 8 km mellan Frillesås och Sjöaremossen, så om det ska vara promenadavstånd till busshållplats måste man kunna hoppa på bussen någonstans söder om Frillesås. Eller är det något som inte stämmer i det jag får fram?
Sedan hoppas jag att man för det första hinner se hela matchen, och även tacka laget efteråt. Motalaresan förra säsongen var jättetrevlig, men det kändes litet snöpligt att missa övertidsminuterna för att hinna med sista tåget från Motala. Jag kommer hellre en timme senare till Göteborg än att missa slutsignalen.
Det var Wikipedia som skrev 2 km öster om tätorten. Nu stod det inte vilken tätort. Vid förfrågan på Eniro så står det som du påpekar 7,8 km från Frillesås. Då får vi satsa på taxi båda sträckorna och komma sent till Göteborg och då också hinna slutsignal och att göra ceremonin med laget.
Då det inte blir någon Kalixresa kommande säsong så tänker jag absolut åka till Sjöaremossen! Får nog bli att ta onsdag och torsdag ledigt, men det kan det vara värt!
#4 ·
Hasse
· 2018-08-14 17:27
Kul om det blir ett blåsvart gäng på läktaren därnere! Jag litar på att Anders som vanligt har full koll på när tågbiljetterna släpps.
Det blir runt 9 oktober. Jag meddelar när det är dags
#6 ·
RRR
· 2018-08-15 18:26
Jag vill åka, tänker fasen ta ledigt
Närmaste busshållplats till Sjöaremossen är Libos, och därifrån är det knappt 4 km att gå.
Närmaste järnvägsstation är Åsa, 15 km ifrån.
Till själva Frillesås kan man ta bussen, och därifrån är det som sagt 8 km.
Tror det bästa blir att samlas i antingen Åsa eller Frillesås och samåka i taxi därifrån.
#9 ·
Nyllet
· 2018-09-13 19:16
Jag är också sugen. Bandykultur av bästa märke!
#10 ·
johann
· 2018-09-14 08:49
Jag ska dit!! Bra att du spejar biljetter, Anders!
#11 ·
Joint
· 2018-09-15 10:50
Jag är "päpp"! Men har vi inte en utlovad bjudbuss av Farslall!? :-D
Nu redan har SJ släppt de billiga biljetterna till Göteborg. Med pensionärsrabatt 175 i vardera riktningen. Det borde vara 194 för de som inte ”fått pengar från PPM kaffe och........” jag siktar på tåget från Uppsala 09.09 på onsdagen 9 januari som är framme 13.35 och hem på torsdagen 12.29 Tänkte bo på Slottsskogen.
Nu är biljetterna köpta på ovan nämnda tåg Uppsala-Göteborg tur och retur. Hasse har också bokat. Sitter i vagn 4, plats 45 i bägge riktningar. Fanns många fler platser i vagn 4. Kul om vagnen blir ett pre game. Slottsskogen är också bokad.
har fått semester 9/10 nu så jag siktar nog på samma som Anders ska kolla biljetter imorgon
Så biljetter bokade ska bara kolla boende nu :)
Har bokat samma som Anders 09:09 ned 12:29 hem
#17 ·
johann
· 2018-10-18 10:00
Nu har även jag bokat detta!
Halvtimme från Kungsbacka med taxi. Kanske är behagligast om man blir ett större gäng. pre-gama i kungsbacka city och förboka en taxi tur och retur?
#19 ·
haze
· 2018-10-19 07:26
Är också inbokad på tåget.
Samma här! Det enda jag reagerade på att mitt tåg hem går 12.29, inte 12.24 som Anders skrev ovan. Men de kanske har justerat avgångstiden.
Samma här! Det enda jag reagerade på att mitt tåg hem går 12.29, inte 12.24 som Anders skrev ovan. Men de kanske har justerat avgångstiden.
japp den är justerad. Fan va kul! Päppen!
Fyfaaan vad kul ni kommer ha det.
#23 ·
Joint
· 2018-10-19 15:16
Jag ska boka vid löning. Det känns som bandysäsongens fetaste bortamatch!
Nu har även jag bokat detta!
Halvtimme från Kungsbacka med taxi. Kanske är behagligast om man blir ett större gäng. pre-gama i kungsbacka city och förboka en taxi tur och retur?
Jag är ju lite pepp på att bärsa i själva Frillesås. Man kommer dit med buss från Kungsbacka, men i gengäld blir taxiresan kortare.
#25 ·
RRR
· 2018-10-30 05:47
Lite sugen på att bila ned. Om det blir så är det ngn som vill åka med, dvs ngn som är lika osäker som jag?
#26 ·
Nyllet
· 2018-10-30 07:21
Jag är på RRR! Fast hur tänkte du? Ner och upp samma dag? Trevligare om man kan sova över i närheten?
RRR - Jag kan tänka mig bil. Tar bara några timmar (om jag kör).
#28 ·
RRR
· 2018-10-30 13:18
Sova i bilen är ju en klassiker som vi inte gjort på länge.
Har inte planerat så länge och det kanske inte alls blir av, ska skicka frun till Kalifornien dagen efter, men jag har dagen öppen än så länge
#29 ·
Joint
· 2018-10-30 15:10
Frugan håller töööömmen, baaaandy får han gå på ibland.
Nu har även jag bokat!
Magi! vi börjar fan bli ett gäng :)
#34 ·
RRR
· 2018-11-26 20:29
Aargh måste ju med på nåt vis
Och då har jag också bokat. Nu lutar det väl åt att vi träffas på pizzeria Mona Lisa i Frillesås? Och tar bandybussen till Sjöaremossen.
#36 ·
Joint
· 2018-12-05 23:19
Bra där! Fantastiskt namn. Pizzeria Mona-Lisa!
#37 ·
Tifo
· 2018-12-28 01:47
Jag har också bokat! Samma tåg ner men åker hem lite tidigare. SJ har mellandagsrea så det finns platser för 195 spänn per väg. Men tror man måste boka senast 28/12..
#38 ·
Hasse
· 2019-01-07 14:35
Bara ett par dagar till säsongens resmässiga höjdpunkt för oss som har möjlighet att åka till Halland. Brukarns förslag om näringsintag på Mona Lisa i Frillesås före matchen låter bra.
Bandybussen passerar Frillesås klockan 18 (den utgår från Kungsbacka klockan 17) och är framme vid Sjöaremossen cirka 18:15. Pris 70 kr tur och retur oavsett var man stiger på. Betalas med swish eller kontant. Det borde innebära att vi som ska till Göteborg efter matchen kan åka med ända upp till Kungsbacka, eller eventuellt Åsa om det är bättre, och sedan ta tåget till Göteborg.
Bandybuss rullar för övrigt även från Varberg klockan 17:15. Kan kanske vara intressant om någon kommer söderifrån?
Bra research Hasse. Mot Mona Lisa är första etappen..