Ja då va det äntligen dax tror att det blir en enkel seger idag typ 9-1 denna försäsong måste va den bästa vi gjort.
Sirius tillberga
Kul med optimisim i Västra :-).
Jag tror på en betydligt jämnare fight, men jag tror vi drar in segermålet i den 87:e, 6-5, efter att Grin-Pelle har dragit på sig en snackutvisning. ;)
Jag tror på en betydligt jämnare fight, men jag tror vi drar in segermålet i den 87:e, 6-5, efter att Grin-Pelle har dragit på sig en snackutvisning. ;)
7-4 blir mitt bidrag.
Pelle & co står upp bra i första och är med till 4 - 4, men sista halvtimmen visar sirius vilka som är det bättre laget.
Pelle & co står upp bra i första och är med till 4 - 4, men sista halvtimmen visar sirius vilka som är det bättre laget.
HAHA, läs vad jag skrev i mitt inlägg Sun Nov 11 2007, 11:32AM, citerar mig själv:
"Jag tror på en betydligt jämnare fight, men jag tror vi drar in segermålet i den 87:e, 6-5, efter att Grin-Pelle har dragit på sig en snackutvisning. ;)" Haha, så rätt jag har, synd att jag inte tippade. :) 6-5 målet kom ju i 87:e också om jag inte missminner mig och det var ytterst nära att Pelle skulle åka ut där. ;)
Fyfan vad skönt med två friska pinnar, underbar öppning av serien. Jag har tidigare snackat om att hörnorna har fungerat så bra på försäsongen och det visade vi nu också, mycket viktigt. Göttmooooos!
"Jag tror på en betydligt jämnare fight, men jag tror vi drar in segermålet i den 87:e, 6-5, efter att Grin-Pelle har dragit på sig en snackutvisning. ;)" Haha, så rätt jag har, synd att jag inte tippade. :) 6-5 målet kom ju i 87:e också om jag inte missminner mig och det var ytterst nära att Pelle skulle åka ut där. ;)
Fyfan vad skönt med två friska pinnar, underbar öppning av serien. Jag har tidigare snackat om att hörnorna har fungerat så bra på försäsongen och det visade vi nu också, mycket viktigt. Göttmooooos!
Hatten av för Joint och hans tippning :)
Snyggt. Min bästa är 4-0 på VSK förra året.
Joint är anställd!
Kom inte målet i 86:e? Nåja, rätt vasst tippat ändå får man erkänna!
Den första halvtimmen, hörnskyttet och resultatet var väl de största glädjeämnena idag. Sjukt viktig seger! Onödigt spännande dock, men det är väl lite av en tradition att ta uddamålssegrar mot lightgurkorna.
Den första halvtimmen, hörnskyttet och resultatet var väl de största glädjeämnena idag. Sjukt viktig seger! Onödigt spännande dock, men det är väl lite av en tradition att ta uddamålssegrar mot lightgurkorna.
Jag tycker att vi nu har en lysande poängkvot per match att försöka hålla i säsongen igenom. Hörnkvoten, nästan 50 % är nog bra om man kan försöka vara i närheten av också. För i ärlighetens namn hände det inte särskilt mycket offensivt i form av genomtänkt spel under hela matchen. 4-3 i halvtid ska vi väl tacka Wasberg och tokig utdelning för. Andra tycker jag dock att vi får bra koll på deras attacker och dessutom bättre styr på anfallen, framför allt på högerkanten. Totalt sätt är naturligtvis resultyatet högst oerhört rättvist.
Fan vad kul att det har börjat!
Fan vad kul att det har börjat!
Tycker ändå att IKS hade bra koll på det andra laget från Gurkstaden, ändå tills man fick fyra noll och glömde bort defensiven (och fick lite hjälp av en domare som uppenbarligen också tyckte att "vaddå Sirius, sa inte Hasse Johansson att de skulle ligga i botten?" och började döma straffar i tid och otid . Fast det är ändå kul att laget gör allt för att man ska ha hjärtat i halsgropen, det är spännande på bandy med Sirius.
Straffarna är väl iofs också en följd av den nya regeln att alla förseelser i straffområdet ska bli straff och inget kan längre tas ut till frislagspunkten.
Skit regel ;-)
Äntligen tycker ex17 och jag samma.
Sååå skönt med en vinst. Och detta trots att jag tyckte mig höra Kniv-Jonas skrika SM-guld vid 4-0... trots att jag befann mig i Miami!!
Sååå skönt med en vinst. Och detta trots att jag tyckte mig höra Kniv-Jonas skrika SM-guld vid 4-0... trots att jag befann mig i Miami!!
Haha nu har du fel jag skrek inte sm guld men hade jag gjort det hade vi vunnit med 9-1
Ja, detta var väl en typisk premiärmatch. Tycker att Sirius borde förvaltat sin fina start på ett bättre sätt men i stället lurades man in i Tillbergas lite lägre tempo och det blev onödigt spännande. Tillis ska vi bara ha efter oss i tabellen. Psykhaug känns rätt gammal och trött men visst, får han tid och utrymme kan han fortfarande leverera snygga framspelningar. Att Tillberga klarade kontraktet förra året berodde nog mycket på att de underskattades av övriga lag plus räddningsplankor i form av framför allt Ljusdal. Försvaret håller inte elitserieklass och det lär väl sluta med att Fosshaug tappar humöret och sänker en motståndare (eller varför inte domaren). Nej, skickar gärna ner detta lag till allsvenskan och upp med Kalix i stället.
Guldstjärna till Joint - snyggt tippat!!
Guldstjärna till Joint - snyggt tippat!!
Tackar. xD
Jag tycker faktiskt att Fosshaug var relativt osynlig, som tur var - hade väntat mig lite mer.
Villa next.
Jag tycker faktiskt att Fosshaug var relativt osynlig, som tur var - hade väntat mig lite mer.
Villa next.
Man kan se målen och lite eftersnack på tv4:
http://www.tv4.se/player/categories.aspx?progId=177466&itemId=&treeId=100711&displayTreeId=
http://www.tv4.se/player/categories.aspx?progId=177466&itemId=&treeId=100711&displayTreeId=
Mmm... trevligt för en som har fruktansvärd bandyabstinens, och som inte kommer att vara hemma vid nästa hemmafight heller!!
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=689832
"jag förstår fortfarande inte hur vi kunde förlora"
Sirius gjorde 6 mål och TB 5, ska det vara så svårt?
TB ägde definitivt inte matchen, den var rätt jämn men TB saknade spetskompetens och körde mycket själva
"jag förstår fortfarande inte hur vi kunde förlora"
Sirius gjorde 6 mål och TB 5, ska det vara så svårt?
TB ägde definitivt inte matchen, den var rätt jämn men TB saknade spetskompetens och körde mycket själva
Var inte så hård mot honom! Han har ju trots allt lyckats räkna ut att det är bättre att vinna!
http://www.svenskafans.com/bandy/tillberga/artikel.asp?id=203225
"Såg i UNT att Sirius stått för bandypropaganda första halvtimmen. Jag ber för att reportern ringt in resultatet från Västra Sidan för annars har inte bandyn mycket till framtid."
:-)
"Såg i UNT att Sirius stått för bandypropaganda första halvtimmen. Jag ber för att reportern ringt in resultatet från Västra Sidan för annars har inte bandyn mycket till framtid."
:-)
Jag förstår inte riktigt vad han menar. Men så är jag ju ingen hejare på västmanländska heller. På den här sidan har det väl framgått ganska väl att just 4-0 efter 30 knappast speglade matchbilden.