Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Tellus fredag 26 november kl 19:00

Då var det dags. Revansch att utkräva. Tellus är svårslagna för oss men jag tror det kan gå vägen.
Det såg bra ut på Studan igår när de lade linjer.

Det blir 4-3 till oss och 792 åskådare
Oktober ska det naturligtvis stå i rubriken. Någon som har kunskap på området kanske kan ändra
Ahhhh!!!! Prempa! Prempa! Prempa!

7-4!
innan falunmatchen skulle jag sagt 2 enkla pinnar nu vettefan. Hoppas på ett krampaktigt 2-1 till oss :)
Jag är mest glad att tråden kan skapas dvs det finns is!
Kunde vi inte mött Saik eller nåt. Nu blir det otäckt dirkt. 2-2 i en krampaktig premiär
Missar matchen :-(. Ska på en tillställning på Slottet som jag av sociala skäl inte kunnat säga nej till. Surt, framför allt med tanke på att jag istället för att skåda de vackra vinna mot Tellus får ödsla tid av mitt liv att konversera med någon äldre tant eller liknande. Har jag lite tur kan det i och för sig bli en söt studentska men det förefaller mindre troligt med tanke på att jag själv är gubbe. Helvete!
http://unt.se/sport/siriustranaren-skadad-opereras-pa-onsdagen-5115616.aspx

Gillar Esa skarpt, han verkar vara en härlig person som brinner för bandyn som få. Men jag fattar bara inte resonemanget: "Skulle det regna och blåsa på torsdag så ger det inte oss så mycket [att träna på Studan]. Det är bättre att vara kvar här i Relitahallen". Det kan ju precis lika gärna regna och blåsa under match, då ska man väl träna på den situationen också? Det viktigaste är ju ändå att vinna matcher.
Och det verkar vara jättefint väder imorgon och på fredag enl dagens prognos.
Jag tippar 6-5 vinnst i en härlig bandymatch med hög fart och mycket vilja :)
Jag har fått bandyfeeling och ändrar mitt tips till 100-0!

Jag har fått bandyfeeling och ändrar mitt tips till 100-0!

I'll second that!
Jag tror inte 100-0 är rimligt. 70-0 eller kanske 80-0 är mer realistiskt enligt min mening. Det bygger jag mest på erfarenhet och en skepsism.
Det är jobbigt att vi verkar ha så svårt för Tellus. De är äckligt disciplinerade i sin defensiv samtidigt som att vi fortfarande verkar bli lite chockade när vi ska föra matcher. Men, som Esa sagt innan, vi har nog större spetskompetens än vad de har. Det gäller bara att spelet sitter och att de inte stressar för mycket. Får inte bjuda Tellus på omställningar/lyft. Jag tror att om vi bara spelar runt lugnt och metodiskt så kommer luckan till slut. Lätt i teorin, svårare på isen. Mitt mer realistiska tips blir en knapp seger med 5-4, även om jag drömmer om en kross. Bra att Esa drar ner på förväntningarna. Förra säsongens premiär mot Tellus verkade sätta sig hårt på psyket hos spelarna. En bra match nu så får Sirius nog lite luft under vingarna och kan chocka andra lag. :)
Kan man köpa årskort innan match på Hampan? Jag har helt glömt bort det.
Håll som sagt var även koll på Pontus Nordenfors i Tellus då han spelar med vårat U20 på utvecklingsavtal.

Kan man köpa årskort innan match på Hampan? Jag har helt glömt bort det.

Jag kan undersöka det
Göld!
Jag bara väntar på när ordvitsarna på UNT ska dra till med rubriken "Please Tell us! Are you Sirius!"
Fy för satan vad nervigt och spännande det blev.

Otroligt skönt med två poäng men nu kommer jag ligga sömnlös tills vi vet hur det är med Lundberg.
Skönt att Simon fortsätter leverera! Så otroligt viktigt!
Väldigt oroad över Viktor! Har en dålig känsla där....
Hjärnskakning på Lundberg! Jag hoppas naturligtvis på att det är en lindrig sådan. F-n!
Någon som förbarmade sig över min halsduk som jag glömde på läktaren i fredags. Bör ha legat längst upp vid mintubuffén.

* Blåsvart bredrandig, kollektion 08/09-tiden
/ John

Någon som förbarmade sig över min halsduk som jag glömde på läktaren i fredags. Bör ha legat längst upp vid mintubuffén.

* Blåsvart bredrandig, kollektion 08/09-tiden
/ John

Lars!