...as we know it. Sista gräsmatchen. Sista matchen på "gamla" Studan. Tillräckligt för att fälla en tår -hoppas att vi inte behöver tacka av CG också.
IKS - Kalmar mån 5 nov kl 19, the end of the world...
Mitt mål är att få med mig en pissränna hem, efter matchen ;-)
De har tyvärr begränsat det hela en del!
Stolar och del av gräsmattan var det som man kunde få med sig. Pissrännor hade annars varit första prioritet!
Stolar och del av gräsmattan var det som man kunde få med sig. Pissrännor hade annars varit första prioritet!
Kommer sakna ovissheten på våren om matcher kommer kunna genomföras eller flyttas.bajamajorna får vi väll drass med även nästa år.
Ska man vara ärlig så försvann väl gamla studan när träläktaren försvann...
Exakt, sista riktiga matchen var mot Mff hemma förra året. Eller kanske rentav mot Frej hemma i SE före det att de sporadiska läktarna byggdes? ;)
Exakt, sista riktiga matchen var mot Mff hemma förra året. Eller kanske rentav mot Frej hemma i SE före det att de sporadiska läktarna byggdes? ;)
Men ändå många skäl till nostalgiska tårar - gräset försvinner, Moses lämnar
Jag har också svårt att köpa sista matchen på studan-snacket. Jag har inga varma känslor för den byggarbetsplats vi lirat på senaste tiden.
Jag är mest nyfiken på hur den nya arenan kommer att bli.
Studan är för nergången för att vara charmig. Skönt att vi får nåt nytt och konstgräs är nog bäst med tanke på Uppsala kommuns track record när det gäller grässkötsel. Det enda som kommer vara jobbigt är att Moses lämnar.
Kostgräs suger och är en riktig skam. Det går inte att komma ifrån. Fotbollens svar på bandyhall.
Jag vill självklart ha ett bra naturgräs, men det kommer vi aldrig få. Då tar jag hellre konstgräs än potatisåker halva säsongen.
En poäng känns ju lite ok, men hade vela vinna sista matchen på "gamla" Studan. Men e ju nyfiken på vad Björn Wesström och Rikard Norling gjorde på matchen, vem vilka kollade dom in?
En poäng känns ju lite ok, men hade vela vinna sista matchen på "gamla" Studan. Men e ju nyfiken på vad Björn Wesström och Rikard Norling gjorde på matchen, vem vilka kollade dom in?
Kalmar?
Känner mer lättnad än glädje. Allt som varit i år med personliga skandaler, målvaktstränare, floppvärvningar, seriejumbo, sviktande publiksiffror, sedvanliga skador. Att få skaka av sig och börja om på nytt är bäst med att säsongen snart är över.
Håller med några föregående skribenter, det var inte vemodigt alls att detta var sista matchen på IP. Ska bli skönt att slippa se skiten och gått till något nytt.
Håller med några föregående skribenter, det var inte vemodigt alls att detta var sista matchen på IP. Ska bli skönt att slippa se skiten och gått till något nytt.
Ja men vila i frid då Studans gräs. Matchen ingen höjdare, men kul att Ian fick näta.