Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Falu BS - IK Sirius BK 30/11

Kalle dussins dödsdag. Därför säger jag 3-12 till det enda rimliga laget som jag inte fattar varför alla inte håller på. Detta vackra skådespel bevistas av 453 sura masar och kullor plus 30 verserade, vältaliga och vackra västringar.

BUSSPEPP!!!!!!
Det ser ut att bli riktigt bra väder i Falun imorgon.

Jag tror på en tät match. 3-3 och 395 åskådare.
Västra dominerar läktaren ....

Kalle dussins dödsdag. Därför säger jag 3-12 till det enda rimliga laget som jag inte fattar varför alla inte håller på. Detta vackra skådespel bevistas av 453 sura masar och kullor plus 30 verserade, vältaliga och vackra västringar.

BUSSPEPP!!!!!!

Haha! Håller med, finns det andra lag att hålla på? Delar dock inte riktigt optimismen, men tror att vi kniper en seger med 5-4! Busspeppen är enorm! :)
Enkel seger tyvär bara vinst med 9-1 men tar det med ;)
Vinner vi med 4 bollar så har vi inte sämst målskillnad längre! Hoppas! :D
Hittills har vi tagit 5 av max 6p av de förväntade bottenlagen. Kan vi ta 1 pinne mot BS är jag nöjd. Avundsjuk på er västringar som åker till Falun ikväll. Hoppas hemresan blir lika trevlig som resan dit!
Usch... jag har räknat med två pinnar i min kalkyl. Men vi brukar fixa det där uppe. 5-2 till de goda.
Ja vad roligt att få en straff emot sig i 87 matchminuten.
Ja vad roligt att få en straff med sig i 92 matchminuten.

Vilken skön hemresa för laget efter detta avslut!

Å vilka fina bilder från firande Västringar
https://www.bandyplay.se/watch/15078
Underbart!
Puh! Jag var aldrig orolig.
Någon mer nyhet om Markus? Det var en redig propp han åkte på

Någon mer nyhet om Markus? Det var en redig propp han åkte på

Han mår bra men är blåslagen, kan meddela att den tacklingen även är anmäld.

Sjukt skön seger igår!
Det ser ut som en klassisk propp då Faluspelaren tappat bollen och åker rakt mot Kumpuoja utan att överhuvudtaget bromsa. Han vänder dessutom axeln till.
Jag tror inte det blir något av det tyvärr.
Tyckte hanhöll upp armarna men har inte sett reprisbild
Tycker att Jockes beskrivning av situationen stämmer, men jag ställer mig frågande till att det verkligen skulle vara OK. Det är ju i praktiken en axeltackling mot huvudet, och sånt ger ju avstängningar t.o.m. i slåssbandy.

https://www.bandyplay.se/watch/15078
Jag har inga direkta belägg men jag upplever att antalet hjärnskakningar ökat de senaste åren. Spelare fullföljer situationer på ett farligt sätt vilket åtminstone jag är upplärd att inte göra. Vad regelverket säger vet jag inte fullt ut.
Bandy kräver en hel del diciplin då farten är hög och skydden få.
Jag räknar med avstägning, annars har man satt sig i en situation som säger åk hur vårdlöst du vill in i andra vänd axel eller armar till det är ok. I hockeyn får du inte ens ta en tackling med så många skär innan, och det är betydligt mer av en kontaktsport. jag tycker det är fegt att jaga bollen i full fart ser att fan hinner inte, jag skyddar mig sj skiter totalt i motståndaren.
Samma gäller väl Pizzoni i Bajen som fäller ut benet automatiskt o skadar Elebring
När skulle eventuella utlåtanden från förbundet ske i detta fall?
Markus blir borta i cirka två veckor till! Det var någon spricka som behövde läka ihop!

Markus blir borta i cirka två veckor till! Det var någon spricka som behövde läka ihop!

Men då är det ju annandag?

Men vad fan! Missar minst tre nyckelmatcher alltså. Dessutom mot Falun - brott lönar sig uppenbarligen.
Ja vi kan bara hoppas att det går fortare men det är ju ingen idé att chansa heller då det kanske kan bli andra komplikationer