Trist att det ser ut att grassera sjukdomar i laget inför helgens match, hoppas att alla tillfrisknar snarast.
villa-sirius
Jesper Bergelin, Olle Gabrielsson, Niclas Stahlén, Carl Klingborg och Andreas Söderholm = oroväckande, krya på er!
Om vi skall ha någon som helst chans mot Villa, behöver vi ett skadefritt Sirius att ställa upp med på isen. Sirius, Sirius - ge oss en skräll!
Om vi skall ha någon som helst chans mot Villa, behöver vi ett skadefritt Sirius att ställa upp med på isen. Sirius, Sirius - ge oss en skräll!
Kan nog vara bra att möta Villa redan nu. De har ju en stark trupp i år men de verkar befinna sig i någon slags kalibreringsläge just nu och de kommer troligen att bli tuffare att möta längre fram i serien.
Men det krävs som sagt ett ordinarie Sirius och sedan kan man ju i alla fall drömma om liknande hörnutdelning som mot Tillis.
Men det krävs som sagt ett ordinarie Sirius och sedan kan man ju i alla fall drömma om liknande hörnutdelning som mot Tillis.
Som sagt, ett friskt lag behövs.
Ja här räknar man inte in några poäng på förhand precis. Och Sirius brukar ha rätt svårt i Lidköping också, jag kan bara komma ihåg en vinst där borta.
jag har hört att Kniv-Jonas tippar blåsvart seger med 7-3!
jag har hört att Kniv-Jonas tippar blåsvart seger med 7-3!
Ha ha skulle aldrig falla mig in.
8-2 däremot:)
Det är nya tider, blå-svart är på gång. Självklart tar vi 2 pinnar.
Usch... denna ungdomliga entusiasm... Under tvåsiffrigt så får man vara nöjd.... alltså i baken!
Kniv-Jonas håller på och funderar på en liten resa till Lidköping, om du har tid, hör av dig till honom vetja.
Japp det blir en resa i morgon finns nog en plats över ring mig om någon e intreserad på 0702761084
Synd att det saknas så många spelare. Villa är bra och här räcker nog Sirius inte till.
Usch, 0-1 på hörna i 6:e minuten
Elvin har kvitterat enligt goalwire, men det känns misstänkt.
Ändrat till Pierre Roos på svenskbandy nu. Härligt Pirre
Sen hade Sirius 4 lite sämre minuter... Piss med 5-2 innna paus också.
5-2 och halvtid... Nu gäller det att vi får in något snabbt mål i andra halvlek så vi fortfarande är med i matchen!
Glädjande är, i alla fall, att hörneffektiviteten fortsätter; bägge målen idag kommer från hörnmål. Fortsätt så!
Jaja, det blev tvåsiffrigt till slut. :(
Men men, jag hade faktiskt väntat mig tvåsiffrigt idag. Inget bra utgångsläge liksom, fem skador mot ett guldkandidant-lag, inte lätt...
Kul iaf att Roosen producerar! "Hattrick" :-).
Men men, jag hade faktiskt väntat mig tvåsiffrigt idag. Inget bra utgångsläge liksom, fem skador mot ett guldkandidant-lag, inte lätt...
Kul iaf att Roosen producerar! "Hattrick" :-).
Verkar som om luften gick ur när Benkelius fick sin tredje utvisning och matchstraff. Tufft att lira sista halvtimmen en man kort. Nåja, hemmamatch mot Falun på tisdag och det ska väl bli en jämnare match än dagens.
Hoppas. Villa borta var väl en för tuff uppgift.
Tvåsiffrigt i baken är alltid en siffra för mycket, det går någon sorts smärtgräns där. Men ingen större insats av domaren vad det verkar. Om Villa tillåts göra mål när spelet är avblåst (!) finns det faktiskt fog att tala om domarskandal.
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=682361,00.html[/link]
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=682361,00.html[/link]
Höh? Pinsamt!
En positiv sak i mörkret dårå är ju iaf att jag och Qvarne i vår ensamhet totalt dominerade läktarkampen. Självklart överöstade dom oss när dom väl sjöng med det var typ 3 ggr och med 10 sekunder uthållighet. Kanske är partiskt men utropar oss som överlägsna segare iaf.
En positiv sak i mörkret dårå är ju iaf att jag och Qvarne i vår ensamhet totalt dominerade läktarkampen. Självklart överöstade dom oss när dom väl sjöng med det var typ 3 ggr och med 10 sekunder uthållighet. Kanske är partiskt men utropar oss som överlägsna segare iaf.
Läckert! Väl Gormat!
Men lille vän, vilken planet kommer du ifrån? Dominerade läktarkampen? Ska man inte höras då eller? Ni hördes enbart några få gånger men då gick det inte att uppfatta vad ni skrålade om. Vi trodde att ni var två alkisar som skrek efter mer sprit eller nåt.
Nog för att Villaklacken var sömnig värre. Lätt hänt i en söndagsmatch mot ett tråkgäng som Sirius men någon läktarkamp förlorades givetvis inte. Givetvis så sjöngs det också långt fler än tre gånger och med tio sekunders uthållighet.
Jag förstår om man är desperat efter att hitta ljusglimtar om man håller på Sirius, men försök att hitta några med förankring i verkligheten i stället.
Nog för att Villaklacken var sömnig värre. Lätt hänt i en söndagsmatch mot ett tråkgäng som Sirius men någon läktarkamp förlorades givetvis inte. Givetvis så sjöngs det också långt fler än tre gånger och med tio sekunders uthållighet.
Jag förstår om man är desperat efter att hitta ljusglimtar om man håller på Sirius, men försök att hitta några med förankring i verkligheten i stället.
Oj, va arg han blev.
Oj, va arg han blev.
Haha ja
och dom sjöng max 5 gånger o det va när jag o egget körde varför sjunger inte ni om dom nu inte hörde oss så va det ju en sjuk tajming av dom att alltid sjunga efter den.
Starkt jobbat! :)))
He he, kul att han blev så arg, det innebär att åtminstone han hörde er ordentligt! Samt att han var rysligt besviken på sin egen "klack"
Men lille vän, vilken planet kommer du ifrån? Dominerade läktarkampen? Ska man inte höras då eller? Ni hördes enbart några få gånger men då gick det inte att uppfatta vad ni skrålade om. Vi trodde att ni var två alkisar som skrek efter mer sprit eller nåt.
Självklart är det ganska svårt att på 2 peroner få en arena att gunga så man kanske får läsa mitt inlägg med en nypa salt. men jag vill ändå hävda att vi vann läktarkampen för 2 personer som sjunger låter ändå mer än 1000(nånting,kommer inte ihåg publiksiffran) som inte sjunger. måste va så iaf.
Visst ni sjöng kanske mer än 3 ggr men uthålligheten vill jag ändå hålla fast vid. det kan inte ha varit många hundradelar över 10 sekunderramror ni körde.
Därimot alkisar(nja kanske ett lite för stark ord) och spriten så har du rätt för spriten den vi blandade innan matchen tog slut redan i halvtid. så mer ville vi defenitivt ha. Antingen var vi alldeles för duktiga på att dricka det vi hade eller så blandade vi helt enkelt för lite. vilket som är rätt svar låter jag dock vara osäkt.
Sen att du skyller på att det var sirius som var på besök blir för mig en ganska dålig ursäkt. för jag hoppas ändå att du går på isstadion för att se villa och då borde ni sjunga för villa oavsett vilket lag dom möter. Eller sjunger ni bara när ni leder stort mot "storlagen". Kanske att man kanske är mer taggad inför vissa matcher mot vissa "storlag" men nånhejd på minsta kapasitet borde det väl ändå finnas. och sen att skylla på söndagsmatch blir ju nästan pinsamt. är inte söndagen bandydagen nummer ett efter annandagsbandyn nu vilken dag den infaller på.