Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Falu BS

... på tisdag!
Här är det två pinnar som gäller. Falun är ett lag vi ska ha bakom oss, tycker jag... hoppas vi kan stryka några spelare från skadelistan.

Alla till Studan.
Ja, äkta bandy på tisdag!
Sirius-Falun 5-3
Får väl dra iväg ett proffstips igen ;) - 7-4.
Då spikar vi 7-4 på stora systemet.
Känns som om det var rätt länge sedan vi slog knätofsarna i seriesammanhang. Har det överhuvudtaget skett sedan Lomanovs tid? Lägger till en halvgardering åtminstone och tippar 3-3.
Jag är osäker på det faktiskt, trots min statistikhjärna. Bandyförbundet sparar ju inte resultat på sin värdelösa hemsida. Men vi har kryssat ett antal gånger iallafall?
För att förtydliga: På Lugnet har vi kryssat åtminstone 2 ggr, (3-3 för två år sedan, och 7-7 för typ 6-7 år sedan). På Studenternas brukar det bli tråkigt och målsnålt, men jag är osäker på om vi verkligen tagit poäng någon gång.
Efter en lång resa o tung förlust så blir jag lite pessimistisk o tippar att vi bara vinner med 5-2
I min inkompetenta kola ligger det ett gäng oavgjorda resultat klistrade även på Studenternas. 4-4 vill jag minnas för en handfull år sedan, men jag kan inte minnas någon seger.
Jag undrar hur många straffar Falun får ikväll. Håller vi snittet på två strallar mot oss per match?
För övrigt kommer fotbollslaget att vara på plats i kväll. De kommer att följa matchen från en stor tunna med varmvatten. I halvlek verkar de som de ska gå från tunnan över isen till bastun iförda badtofflor och morgonrockar. Obs! Inget skämt.
Inget skämt? Jag tycker allt det verkar vara lite roligt iaf...
Saxat från UNT:
"Bandy med bubbel i afton
BANDY. Nu stiger temperaturen inför kvällens match mellan Sirius och Falun på Studenternas. Åtminstone i de badbaljor som Sirius Bandy beställt för hugade badentusiaster med särskilt bandyintresse.
Tanken är att de i det ljumma vattnet ska kunna svalka ner känslorna till lagom nivå. Och skulle, mot förmodan, inget av lagen visa upp rättan spelglöd, har man värmande bastuhus att erbjuda. Allt på hjul."
Humor :-)
Bild: http://img.unt.se/Article_Images/468_11201341Fotostationbubbelpool.jpg

Heja våran blå komet!
Ser relativt ljust ut inför kvällens match, många av de skadade kommer tillbaka, inte minst Stahlén.
Falu BS är hittils, statistiskt, bästa laget på hörnor i serien - vi får väl visa vilka som egentligen är det. ;-)
Snacka om sågning av Faluns spelare. Saxat från förbundets livescore:
18 Utvisning 10 minuter Emanusel Sundqvist, Falu BS/BK
Jävla skitmatch, Sirius kunde väl ha fått en poäng för att de har snyggare matchställ i alla fall
Inte så bra match, eller domare, eller publiksiffra men så där blir det ibland. Det var kul ändå. Tack till Erlingmark för middagen på Ekelundshof. Magdans och Janssons Frestelse = bandyförfest. Guld.
Ja, Falun är ena riktiga partypoopers. Det är alltid målsnålt, skitbandy och förlust mot dem. Första halvlek var bottenlöst usel av blåsvart, ett vettigt anfall på hela halvleken (det som gav strallen). Andra var väl knappt godkänd, bra kämpavilja på slutet, men kylan saknades helt. Det blev bara mer och mer desperata avslut.
Det var inte mycket som stämde i avsluten idag, helt enkelt.
Surt att torska med uddamålet när man är värd en pinne iaf, då är nästan 10-4 förluster skönare? ;)
Domherren var inte mycket att hänga i julgranen, för övrigt.
Undrar förresten vad det kostar att hyra in sig i den där badtunnan? Det vore tufft om hela Västra låg där och plaskade under en match.
Borde inte det vara ett gjutet koncept för de där företaget? Låt västra skvalpa gratis och sköta hejaklackandet från en badtunna. Snacka om att få uppmärksamhet.
Det låter bra, jag är på!
Sätter mig inte i den där tunnan utan hjälm... Blåsvarta kalsonger är också ett måste.
Man kan kanske få galler