← Sirius Fotboll
Tifogrupp.
Ultras
· 2007-11-19 10:32
· 18053 visningar
Hej, hur kommer det bli med tifogruppen? känns som det dog nu i slutet, mitt tips är detta, att i premiären så ska hela läktaren ha plast stripes rullar, här är ett exempel
http://www.jarnkaminerna.se/images/07/070612_dif_ifkg/070612_dif_ifk_314.jpg ungefär så, skulle vara väldigt snyggt, och en banderoll där det kanske skulle stå nåt till laget så dom blir riktigt taggat och tar hem segern! jag ställer gärna upp med i att vara med i tifogruppen om det blir något, men tror vi behöver vara minst 5 pers iaf, och väldigt många som kan hjälpa till, ett annat tips är också att kanske 5-6 står med megasizeflaggor på löparbanorna eller vid räckena under klacken och har flaggorna, alltså sånna här flaggor http://www.jarnkaminerna.se/images/07/070421_dif_heif/070421_dif_heif_767.jpg
det skulle nog vara snyggt. Detta kanske kommer kosta lite men är een bra början för tifogruppen tycker jag om det blir något, tycker vi borde gå med hinkar på läktaren, kanske får ihop runt 2000k. Också så vore det ju väldigt bra om vi börjar planera tifo väldigt tidigt, fast jag vill hellre att vi fixar en tifogrupp så blir det mer än överasking om tifot. :)
Någon som vill vara med i tifogrupp/intresserad, behövs folk över 18 om det ska bli en riktig iallafall, också så behövs ett bra sammarbete med Västra Sidan och självklart IKS.
Intresserade maila dif_stockholm@hotmail.com
#1 ·
Markus
· 2007-11-19 14:10
Schysst att Djurgården hjälper oss med tifo. Samarbetet når oväntade dimensioner ;-)
haha;)
#3 ·
Joint
· 2007-11-19 17:56
Tjena!
Tifogrupp är på G. Vi ska starta en grupp så fort som möjligt. Hemsida står klart och allt. Allt vi behöver är engagerade människor som är villiga att offra lite.
Vi tänkte dra igång så fort som möjligt, när vi blivit några fler, just nu är vi väl bara 3-4 st som visat intresse.
Maila mig så kan vi snacka mer, johannesolanders@gmail.com! Eller så addar jag dig på MSN. Det är gött att se att folk vill vara med, läktarkulturen måste ju förbättras här i stan, för sorgligt nog är Uppsalafolket så indoktrinerade som dina länkar.
Jag addar dig på MSN, så kan vi snacka mer? Men förresten, är du gårdare eller?? Tänkte mest på din mailadress "Dif_Stockholm", i vår grupp ser vi helst att alla har blåsvarta hjärtan till 100 %!
#4 ·
Joint
· 2007-11-19 18:17
IKS och VSS har dessutom erbjudit sig att hjälpa till ekonomiskt, så som jag uppfattat det iaf.
Vi är taggade att dra igång ett tifo till våra bandyhjältar också. Någon som har mailadressen till Kaveh? Vi tänkte höra om vi kan få godkännande att ha pyroteknik (i form av bengaler) på innerplan.
Pyroteknik är ju förbjudet på läktaren, men enligt uppgift från Boltic Ultras så gick det för sig att använda på innerplanen. Vi får höra efter...
#5 ·
Ultras
· 2007-11-19 19:35
hej, mitt msn funkar inte på den här datorn men brukar vara inlggad på andra datorer, okej, har ni någon webbadress? ja, jag är Djurgårdare :) tyvär, men du Joint, vart får du bengaler ifrån?
#6 ·
Joint
· 2007-11-19 19:45
Ultras: finns väl vissa återförsäljare här i Sverige men skall man ha riktiga bengaler får man beställa från italien; tifo.IT.
Hata Hufvudstaden, Heja Sirius!
#7 ·
Ultras
· 2007-11-19 19:46
Okej ,så jag platsar inte i tifogruppen för jag är Djurgårdare?
#8 ·
Joint
· 2007-11-19 19:55
Hmm, jag vet inte. Vi har inte snackat om det, men självklart ser vi helst att alla är Blåsvartingar till iaf 99 %. :)
Men du kan nog få joina oss, om du vill. (Sirius är väl #1 i bandy iaf hoppas jag?). Sedan får vi hjärntvätta dig till att bli helhjärtat Siriusfan. :) Hur gammal är du?
Well, lite ååfftååpick just nu, finns på msn sen om det är nått: uppsalajonta@hotmail.com
#9 ·
Ultras
· 2007-11-19 19:57
13, 14 snart.
#10 ·
RRR
· 2007-11-19 20:23
Ungefär den ålder Gårdare brukar ha ;-)
#11 ·
Ultras
· 2007-11-19 20:30
Ändå Sveriges bästa tifogrupp ;)
#12 ·
Joint
· 2007-11-19 20:36
1. Järnkaminerna är inte Skansens tifogrupp, det är Fabriken.
2. Jag blir orolig för Uppsala-stad, varenda jävel har anknytning till ett 08-lag. Vi måste försöka knyta till oss supportrar inom 018-leden!
3. Finns det några andra som är intresserade av en support/tifo-grupp? Hör av er då!
#13 ·
Ultras
· 2007-11-19 20:37
jag är intresserad, + har inte sakt något om Järnkaminerna.
#14 ·
Emerik
· 2007-11-19 20:38
Ändå Sveriges bästa tifogrupp ;)
Jag talar inte för västra sidan eller tifogruppen, men jag tycker det känns omotiverat att ta in 13åriga djurgårdare i tifogruppen.
Åldern är inte det viktiga, utan hur mycket man är redo offra för laget.
Och om man har ett annat favoritlag (hur kan man ha det? :O) , så tycker jag att man ska hålla sig till det :). Särskilt när det gäller en Tifogrupp åt det heliga laget, känns det lite konstigt att ofrälsta ska göra tifot ;)
Men detta är somsagt min personliga åsikt.
#15 ·
Ultras
· 2007-11-19 20:41
aja ber om ursäkt, kan väldigt mycket om tifo men okej .
#16 ·
Emerik
· 2007-11-19 20:43
aja ber om ursäkt, kan väldigt mycket om tifo men okej .
Som jag skrev har jag inte makten att neka eller acceptera, jag vill höra västra sidans respons först :)
#17 ·
Joint
· 2007-11-19 20:47
Kan inte annat än att instämma med min kamrat Emerik.
En tifo-korre är till för att hylla och visa sin kärlek till sitt lag, att göra det utan att ha ett blåsvart hjärta känns aningen plastigt. Därför tror jag att vi inom tifogruppen vill ha en blåsvart-grupp, men det är somsagt inget vi har bestämt än.
Att ha två favoritlag inom samma sport, t.o.m nästan samma serie (om några år, typ). Svårt läge där, grabben!
Oavsett hur fet meritlista du har inom tifo (tvivlar på att du ens varit med i någon gruppering?), har detta ingen betydelse. Tifo skall kännas äkta, av supporters(!) till laget.
#18 ·
Ultras
· 2007-11-19 20:55
okej, men lycka till iallafall.
#19 ·
Joint
· 2007-11-19 20:56
Tack desamma! Vilka tifogrupper hade du vart med i? :P
#20 ·
Ultras
· 2007-11-19 20:59
Har hjälp Fabriken båda derbyna mot bajen iår, själv?>
#21 ·
Joint
· 2007-11-19 21:04
Där kom det fram, fortsätt göra det då, apa...
För mig spelar det ingen som helst roll vilka som är med i tifogruppen, bara de gör ett bra jobb. Men jag kan ju säga att att många i Västra har ett förflutet i någon av stockholmsklackarna. Vilket kanske inte är så konstigt, vi har ju bara funnits i drygt 10 år, och de flesta åren har vi spelat i divisioner få hört talas om, och än mindre kan tänka sig att stå och klacka i. Så med andra ord är det aldrig försent att komma på bättre tankar.
#23 ·
Ultras
· 2007-11-19 21:37
Tycker det samma, men okej om inte tifogruppen vill att jag ska vara med så är det okej.
#24 ·
Joint
· 2007-11-19 21:47
Brukarn har en poäng. Själv föredrar jag "Support your local team" dock men det är svårt i en studentstad som Uppsala med endast 5 mil till Solna t.ex. och man får väl vara glad över de som har oss som #2 också...
Ultras: du kanske kan få vara med ändå, i dagsläget behöver vi ju bara folk liksom, så OK. Hörs på matchen imorrn?
#25 ·
Markus
· 2007-11-20 22:17
Håller helt med Joint. Jag vet givetvis att en del (ganska många) Uppsalabor stödjer andra lag, men jag gillar det absolut inte. Antingen håller man på ett lag, och följer det, helst i alla serier och sporter (landbandy gills inte;)), eller så håller man inte på laget i fråga. Det är inte meningen att vara dryg eller otrevlig, bara min personliga åsikt och att jag är så grymt trött på alla Uppsalabor som ser ner på Sirius, klagar på klubben eller som helt plötsligt blir supportrar när vi vinner några matcher i rad. Sedan är alla nya supportrar hjärtligt välkomna. Och ultras är säkert en mycket trevlig person som jag inte har några som helst skäl att döma, stör mig bara på fenomenet att Uppsalabor inte stödjer Sirius, utan i grunden andra klubbar.
Support your local team. Leve Sirius!
#26 ·
John
· 2007-11-21 06:11
Såklart killen skall få vara med och göra tifo. Jag tycker inte vi skall vara så petiga. Sen kan ju alla frälsas till den goda saken ;).
#27 ·
Emerik
· 2007-11-21 07:27
Såklart killen skall få vara med och göra tifo. Jag tycker inte vi skall vara så petiga. Sen kan ju alla frälsas till den goda saken ;).
Jo, jag har tänkt ett tag och håller nog med dig.
Men det känns lite... Udda att en person som håller på ett annat lag ska göra tifo åt heliga sirius...
Men vi kan konventera honom ;)
#28 ·
Tamb
· 2007-11-21 07:35
Med tanke på hur tifot var denna säsong så tycker jag Västra borde vara överlyckliga för all hjälp de kan få med tifo. Spelar väl ingen roll vem som köper flaggorna. De som viftar med dem kommer ändå till 90 % ha ett blåsvart hjärta.
#29 ·
Foley
· 2007-11-21 10:11
Jag kan se det som välgörenhet att låta Ultras vara med och stödja en riktig fotbolsklubb. Slippa växa in i våldskulturen i stockholm. Det är väl helt hans ensak om han vill hjälpa oss, för mej betyder det bara att han ändå halvhjärtat redan håller på blåsvart..
Hoppas det blir når med tifo nästa år!
En sak som jag funderat lite på ibland är vilket lag de som stoltserar med två fan-skap i Sverige skulle hålla på i ett cupmöte. Vad säger exempelvis Ultras? Om Sirius mötte DIF i cupen på Studan, vilket lag skulle du hålla på då? Jag menar alltså inget elakt eller underförstått med denna fråga, jag är genuint nyfiken bara.
Jag lovar att redogöra för detta moraliska dilemma i god tid inför den dag Sirius möter Arsenal eller (mindre troligt) Boston Celtics.
#32 ·
Tobbe
· 2007-11-21 15:20
Jag har väl haft dubbla sympatier i en match på studenternas 1999. Jag höll dock då en extra tumme för IKS iom att jag alltid ser fotboll från underdog-perspektivet.
Skulle Everton eller PSG mötte vilket svenskt lag som helst i en cup skulle jag hålla på Everton eller PSG. Men om de mötte Sirius, vilket inte är vilket svenskt lag som helst, skulle jag självfallet hålla på Sirius. Det finns inget annat svenskt lag som kommer ens i närheten av den kategorin även om jag gillar Kalmar FF väldigt mycket.
För mig är det en fullständig självklarhet. Västra sidan måste vara hyfsat ensamma i Sverige om att ha en så stor andel medlemmar som håller i princip lika mycket på ett av stockholmslagen som herr Ordförande. Föreställ er folk i East Front som håller på KFF, eller BoISare som håller på HIF, eller Vulkaner som håller på ÖSK.
#34 ·
Ultras
· 2007-11-21 16:52
okej, har några förslag om tifo inför säsongen 08.
#35 ·
Joint
· 2007-11-21 22:30
Håller med Erlingmark där. Sirius före ALLT! Jag trodde faktiskt att merparten i VSS var "only Sirius". :o)
Vi funderar på något tifo i bandyn, gärna pyro på innerplan (om det går för sig), men då vill vi snacka med klubben först så vi slipper böter.
#36 ·
Tobbe
· 2007-11-21 22:38
Nu blir man väl inte omvald ;-)
Jag kan väl iofs säga att den ev kärleken är som bortblåst sen flera år tillbaka. Numera betecknar jag det mer som en ungdomssynd.
Åhå, nu yppar han sin onda list...... Nä-nä, valberedningen genomskådar enkla trix....
#38 ·
Foley
· 2007-11-21 23:25
okej, har några förslag om tifo inför säsongen 08.
Vad har du för förslag?
#39 ·
Ultras
· 2007-11-22 21:56
jag har förslag, vill ni att jag ska säga dom här?
#40 ·
RRR
· 2007-11-23 10:31
ja
Jag kanske inte borde lägga mig i eftersom jag inte tänker vara med i tifogruppen. Men jag tror det blir effektivare om ni sköter er själva istället för att starta upp en diskussion på forumet som alla vill lägga sig i (vilket var exakt vad jag just gjorde inser jag nu)
#42 ·
Joint
· 2007-11-23 14:27
Sant!
#43 ·
Foley
· 2007-11-23 14:29
Jag är bara intresserad, och orkar antagligen inte yttra mej i frågan heller.. Men jag har så svårt själv att visualisera ett tifo på studan så jag behöver hjälp.
#44 ·
Joint
· 2007-11-23 14:34
Inget man brukar gå ut med i förväg...
#45 ·
Joint
· 2007-11-26 18:42
Tifo- och tifogrupp-snacket kan vi snacka om
Här! Huvudhemsidan är www.ultrasblasvart.se.nu - ännu under uppbyggnad. Vi behöver folk som vill vara med i gruppen!
// Joint
#46 ·
Joint
· 2008-03-27 10:44
[size=15]Hemmapremiär-tifo[/size]
Hej!
Nu ska det (äntligen) fixas ett tifo. Matchen blir mot Mjällby hemma, hemmapremiären alltså (bra genrep inför derbyt;)).
Det kan bli riktigt snyggt om allt går enligt planerat och ett bra första tifo.
Kan behövas lite hjälp med utförandet av tifot och så innan. Känner du att du vill hjälpa till så hör av dig till mig: johannesolanders@gmail.com - ställ upp nu! ;)
Här kanske vi ska prata om tifo-stuff istället?
#48 ·
Joint
· 2008-04-23 21:32
Sant...
Jag ställer upp på tifo-fix i helgen. Lördag, eller söndag (eller båda :D), på söndag ska jag dock se SAIF från 14:00.
#49 ·
Joint
· 2008-04-23 21:47
Hur ska vi finansiera tifo-verksamheten? Plasten pröjsade Västra senast. Vi kanske ska ha tifo-hinkar där folk kan skänka bidrag? Annars, hur ställer sig VSS för ev. inköp av ark, creperullar, konfettikanoner? Man kanske ska kontakta "tifo-ansvarige" för denna typ av frågor? Eller kassören? Jag vet inte.
Klubben, med Einar i rodret, sades vara positiva och villiga att bidra till tifon förut också. Vet inte hur det ser ut nu...
Nåväl, derbyt får väl bli nästa match då vi kör något ordentligt tifo.
Tror det är svårt att få den här effekten med kastat papper:
http://ultrasgbg.se/Bilder/malmo08/2.jpg
Jag ska jobba lördag natt, men innan SAIF på söndag, lämplig tid. Tänkte nog också glutta på den matchen. Siriusabstinensen har redan satt in och jag kan inte ta mej till Falken, så...
10 kr i en hink av de 200 (?) som stod på A mot Mjället ger 2000 kr. Då har jag inte ens räknat med de på sittplats och västra.
#52 ·
Joint
· 2008-04-23 22:21
Bigbadda: det där är kastat papper. :D
Siriusabstinensen har verkligen satt sig, jobbigt att det är så snålt med matcher på vårkanten för våran del.
Precis, tror vi skulle kunna få in en slant via tifo-hinkar. Efter matchen på söndag, någon gång vid ~16-snåret alltså, blir bra.
Jag ska nog på matchen också, så vi ses la där.
#54 ·
RRR
· 2008-04-24 05:18
Jag har en kasse med blått o svart tyg o lite gult om nån vill sy flaggor.
Jag jobbar själv med ett par stycken nya
Det är mycket välkommet Mikko. :)
#56 ·
Tobbe
· 2008-04-24 08:33
BigB & Joint//Kolla er mail.
jah tycker att vi ska fixa tifo mot landskrona eller mot häcken eftersom de e vicktiga macther mycket mer viktiga än esk
#58 ·
Joint
· 2008-04-24 12:40
"Ok". Personligen rankar jag derbyt som den viktigaste matchen, då det kommer mycket folk, är en kamp om Uppland, motståndarsupportar (ja, trots allt några), tv-sänds, osv. Hemmapremiären också såklart.
Landskrona och Häcken? Varför är det de viktigaste matcher att ha ett tifo på? Motivera. :)
Alla matcher är så klart viktiga men nog känns en kraftsamling kring derbyt som prioriterat??
#60 ·
Tommy
· 2008-04-24 14:15
Enig med att derbyt känns hetare! och därmed högre prio på exempelvis tifo.
Dessutom slog väl "green moose" (eller vad de nu kallar sig) oss på fingrarna vad det gäller tifo sist??
Jo. Dom hade en overhead-flagga har jag för mig. (Även om jag inte var närvarande vid matchen ;-().
Derby har således MYCKET högre prio.
Både LaBois och Stjärten riskerar att bli oavgjorda eller, BÄVA, torsk. Att säga att dom är viktigare än ett tv-sänt derby är korkat.
Det enda jag kan tänka mej att lägga tid på till Häckenmatchen är en banderoll där det står "Välkomna BK Stjärten".
#63 ·
Joint
· 2008-04-24 15:08
Haha! Precis. En budskapsbanderoll kan vi buda på. ;)
Dessutom hade iaf -07 Häcken och LaBoIS tom apbur. Om det nu har någon betydelse...
Nä, vi har revansch att kräva mot ESK på tifofronten... och att visa upp ett fint tifo direktsänt i tv är väl perfekt. Satsa stenhårt på detta.
Någon mer än jag och Baddan som dyker upp på söndag?
#64 ·
Tifo
· 2008-04-24 19:12
Ja ett riktigt feting-tifo till derbyt! Kanske ett flaggtifo över hela östra i kombination med konfetti. Joint hade visst några meter vp-rör, men vi skulle behöva mycket mer. Hur många går in på huvudläktaren? Ett par tusen? Vi borde ha så att minst var tredje får en flagga, dvs ca 6-700. Det innebär att man skulle behöva typ 350 meter vp-rör och ganska mycket plast.. Svart plast är ju lätt, det är bara att ta sopsäckar. Det finns väl iofs blå sopsäckar också.
Fast det är kanske lite av en utopi att tro att vi ska kunna fixa 700 flaggor.. Men det vore ballt!
Jag tror Joint/tifogruppen har åtskilliga meter plast kvar. Jag vill minnas att inte mindre än 400m beställdes :P 1m plast både räcka till en 4 småflaggor iaf..
(För övrigt hade inte alls BoIS tom apbur, dom var där med banderoller, flaggor och hela kittet. Sjöng "Hata, hata - hata Sirius" gjorde dom också.)
175 VPrör a 2 meter kostar 1400 hos Clas Ohlson
115 VPrör a 3 meter kostar ca 1100 hos ELFA
#67 ·
Joint
· 2008-04-24 20:12
Byggmax är billigast på VP-rör.
130 (hela deras lager) VP-rör a 3 meter kostar ca 1300:- hos Byggmax. Lägg sedan på 200:- till tejp. Visst vore det ballt!
#68 ·
Tommy
· 2008-04-24 21:06
Vore riktigt ballt! Är inte nån omöjlighet heller; vi gjorde ca 4000 flaggor, size 75x100cm , 10-15 pers på två dagar till landslaget. Det var en riktig liten tomteverkstad men det var "kul" :)
Tror dock det blir jobbigt att klippa till det av sopsäckar.
Jag hjälper gärna till (om jag inte är i Norge på jobb).
#69 ·
Joint
· 2008-04-24 21:11
Tommy: Perfekt. Kommer du på söndag? Vi har ju mycket plast kvar. Du är Camp Sweden, right? ;-)
Jag kanske kan vara med på söndag. Beror lite på när jag vaknar..
Med tanke på att vi ska vara på Studan 16-ish, så borde du väl kunna komma? :)
Det är klart ;-). Har träning med korplaget därnånstans också, men det ska nog gå att pressa in.
#73 ·
Tifo
· 2008-04-25 07:13
Ett par tusenlappar kanske inte är orimligt att kunna lägga på ett derbytifo. Det vore ju jävligt maffigt som sagt med blåa och svarta flaggor över hela läktaren! Bra reklam för oss också med tanke på övrig pubik och TV-publik.
Ska se om jag kan pysa förbi på söndag. Med mitt nick kanske jag borde vara med ;-)
Det kan nog ses som en plikt Tifo. :)
men allltså ja tycker att vi ska bara ha flaggorna på väsrta sidans läktare och sen i mitten kan vi ha gula sen runt om kring konfetti och creaprullar så blire coolt ja har ca 10 creap rullar för att om vi har på hela läktaren då kanske de e barn som förstör eller att de stiliga herrarna som sätter sig på vip o dom platserna inte viftar då blire knas
#76 ·
Joint
· 2008-04-25 14:35
Såja SiriusDanne, kanske dags att ta sig från ord till handling?
Om vi ska blanda in någon annan sektion och ha massa miniflaggor så tänkte jag främst på läktaren bredvid vår. Mäktigare att ha den helfylld med flaggor istället för att ha alla sektioner fyllda med 1/5-del.
Kan någon tolka siriusdannes inlägg åt mej?
#78 ·
Joint
· 2008-04-25 15:31
Men allltså, [kommatecken] jag ["jag istället för "ja"] tycker att vi bara ska [bytte plats på orden] ha flaggorna på Västra [fixade stavfel] Sidans-läktare.[satte samman orden och satte dit en punkt] I mitten kan vi ha gula flaggor [så tolkar jag det], [kommatecken] sen runt omkring kan vi ha [fixade stavfel och la till ord] konfetti och creperullar [fixade stavfel], [kommatecken] då ["då istället för "så"] blir det [bytte ut slang] coolt. [punkt] Jag ["jag istället för "ja"] har ca 10 st creperullar [fixade massor av fel]. [punkt] Om [tog bort några onödiga ord] vi har flaggor [la till ord] på hela läktaren, då kanske det ["det istället för "de"] är ["är istället för "e"] barn som förstör eller att de stiliga herrarna, som sätter sig på vip och de ["de istället för dom"] platserna inte viftar. [punkt] Då blir det [bytte ut slang] knas! [utropstecken]
Så tolkar jag det... Inte menat för att vara elak eller så. Hoppas du kan förstå inlägget nu.
Jag kan ta med mina knappa 20 meter VP-rör på söndag, någon annan som kan bidra med mer VP-rör/tejp?
Inget sånt där skit! Alla har rätt att säga sitt, oavsett språklig begåvning. Argumentera mot innehållet i inlägget istället.
Det är ju trevligt att folk vill engagera sig.
Och jo det gick att förstå om man vill
Självklart har alla rätt att skriva. (Och bör göra så!)
Men samtidigt kan man inte förvänta sig att folk ska läsa rakt igenom ostrukturerade inlägg utan punktation eller någon grammatik öht.
För att argumentera mot inlägget så tycker jag att vi trots risker med att ha ett tifo över VIP-läktare ska ha det på östra, då det är den sidan som kommer synas främst i TV.
Det är numrerade platser på östra också vilket gör ett tifo mer lättplanerat.
#82 ·
Joint
· 2008-04-25 20:08
Jag förstod också vad grabben menade. Det är bra att vi har stora planer men vi lär ju fortsätta lite smått. Att ha ett flaggtifo över hela östra läktaren känns ju i nuläget rätt orealistiskt. Däremot kan vi ju inrikta oss på hela sektionen bredvid oss, det lär vara säkert 500 platser.
Förresten är jag lite sugen på ett minitifo i Tälje den 11:e. Miniflaggor kan vi ju spara också för den delen.
#83 ·
Tommy
· 2008-04-27 20:21
Tommy: Perfekt. Kommer du på söndag? Vi har ju mycket plast kvar. Du är Camp Sweden, right? ;-)
Missad tyvärr, precis kommit hem.
Japp! Det stämmer, jag är medlem där. Vi har för övrigt ett litet lager med blåa och gula flaggor, som kan hyr/lånas om de kommer tillbaka i samma skick, här i Uppsala.
-Skicka ett mail om intresse finns!
#84 ·
Joint
· 2008-04-27 20:50
Okej, blåa flaggor kanske vore av intresse. Gula också, vem vet, det är trotsallt vår tredje färg, enligt åtmistone mig.
Jag och Bigbadda gjorde en liten insats idag trotsallt. Vi vikte ihop OH-flaggan och tejpade samtliga flaggor, vilket verkligen behövdes. En liten reflektering är att majoriteten av alla flagg-rör är lite överdrivet långa. :)
Tycker dom är perfekta?
Det enda är väl den långrandiga blåsvarta flaggan som är helt omöjlig att vifta med. Fast där är det snarare så att röret är för kort.
F.ö. glömde jag helt tifofixet, träningen drog över som bara den =/
Rören ska vara korta så dom inte böjer sig i luften.
Om man itne vevar för kung och fosterland så böjer dom sig inte nämnvärt. Att dom böjer sig tror jag f.ö. är en av poängerna och varför man får ha dom inne på arenan.
#88 ·
Joint
· 2008-05-01 15:05
Vi är 2 st som vill greja med tifo imorgon, någon mer? Det enda som skulle behövas är lite mer vp-rör, men det går ju att tjacka på Classe i värsta fall. Tid vettefan, vi kan när som helst!
Jag kan nog komma beroende på tid. :)
#90 ·
Joint
· 2008-05-01 15:09
Bra. Tänkte att vi kunde greja lite med småflaggor. Plast och tepj har vi, vp-rör har jag endast 18 meter av (vilket räcker till c:a 30 flaggor i de måtten jag har räknat på. Skulle väl vara schyst med åtminstone 100 st-flaggor, så mer vp-rör behövs. Men vp-rör är ändå billiga grejer.
Glöm inte något sågaktigt. Vi kanske inte ska lita på att det går att låna på Studan.
#92 ·
Joint
· 2008-05-01 15:17
Exakt... Sågen här hemma verkar ha fått fötter, men någon vaktis borde ha! Annars går det att såga med en kniv, men då får man slita lite.
Nå, kan man hoppas på lite uppslutning?
Har vi tid/lust/ork att göra något innan resan på söndag? Säg 11-14 typ? Vill som sagt gärna göra banderoll med silvertexten. Den kan göras av plast, vi har ju (förhoppningsvis) genomskinlig tejp nu och silvertejp går att köpa och använda som "färg". Lite lågbudget, men görs det rätt ser det nog bra ut på lite håll. OH:n ser ju bra ut på håll.
#94 ·
Joint
· 2008-05-07 22:28
Haha, tänkte exakt på samma sak.
En banderoll med silvertejp känns otroligt fel om du frågar mig. :)
Kan vi inte fixa en varsin mini-viftflagga till samtliga resenärer? Förhoppningsvis 65 st alltså. Ena hälften blå, andra hälften svarta.
Svårt att se på håll om det är anktejp eller inte om det är klippt snyggt och så, men jag förstår vad du menar. Hinner vi undersöka rätt färger och göra mallar och bla bla bla till matchen? Det känns tveksamt.
#96 ·
Joint
· 2008-05-07 23:08
Tejp lär se jäkligt billigt ut. Målarfärg är bäst. Men vad ska stå på banderollen du pratar om? En "Västra Sidan"-banderoll kanske? Det saknas. När "Östra Aros"-banderollen tillverkades skrev vi ut ett motiv på OH-papper och skissade upp det i Sirius kansli.
"Vi älskar Sirius!"
#98 ·
Joint
· 2008-05-07 23:38
Ok, men det känns typ jättemeningslöst att lägga krut på det då den inte syns (på hemmaplan) mer än för de som går förbi. Medtanke på att vår sektion saknar räcken för banderollupphängning.
Jag tycker vi borde lägga krut på en massa småflaggor, där kan vi ju också komma undan billigt. Vi har tejp, vi har plast, vi har 20 meter rör. Alltså behöver vi bara köpa typ 6 meter rör extra sen har vi flaggor till samtliga resenärer på söndag.
Hur mycket kostar 6m rör?
#100 ·
Joint
· 2008-05-07 23:48
18 kr på Byggmax:), struntsumma med andra ord. Det enda kruxet är frakten med bil. Men när det rör sig om så lite rör kan vi ju vända oss till det centrala alternativet: Clas Ohlson. Där blir det 30 kr. Alltså småpotatis, om vi nu kör detta lilla tifo. (Flaggorna lär ju sparas och utökas med tiden, i sinom tid har vi kanske kapacitet för halva läktaren). ;)
När ska detta snickrande ske? Jag föreslår innan avresa på söndag, modell relativt tidigt. Jag kan varken fredag eller lördag egentligen så...
Hoppas det kommer några o hjälper er åker till södertälje redan på fredag men kul om ni fixar något.
#103 ·
Joint
· 2008-05-08 16:07
Jag är lite upptagen på lördag eftermiddag, annars kan jag fixa när som helst. T.o.m i skrivandestund. Men vore patetiskt om vi inte fick ihop en full buss (och därmed mindre flaggor).
Att såga, tejpa, klippa till 50 flaggor lär ta allt från 30 min till 3 timmar beroende på hur många som hjälper till. Jag föreslår att vi (om vi kommer fram till söndag) träffas kring 12-snåret och fixar.
Ska vi köra på drop in-tid mellan 11 och 12 på söndag? Jag kan inte på lördag nämligen.
Jag kan dyka upp på söndag några timmar innan avfärd och hjälpa till. Det blir en fin uppladdning - knep och knåp samt lite folköl i, förhoppningsvis, solskenet.
#106 ·
Joint
· 2008-05-08 19:59
Perfekt! Bra uppladdning ja. Klacken presterar bättre på bortaplan också.
Sweet. Var möts vi, vid kansliet eller på parkeringen? Eller kanske vid CO för att handla vad som fattas? Finns alla verktyg som kan tänkas behövas tillgängliga?
#108 ·
Joint
· 2008-05-09 20:59
Kansliet är ju alltid ett rätt bra riktmärke. =)
Men, CO blir ju smidigt när vi ändå needar inhandla lite. Vi ses där!
Annars, det enda som skulle behövas tas med är väl en kniv/såg men det kanske vi tar för givet att någon vaktis på Studan har? Annars har vi allt. Synes!
Tid vid CO då?
Så, vad gäller idag då? Träffas utanför St.Per vid fontänen kl.12?
#111 ·
Joint
· 2008-05-11 08:29
Godmorgon!
Ahh, kanske lite tidigare t.o.m? Håller på att såga lite rör just nu.
CO öppnar 12.
Ambitiöst Joint! Du är uppe med tuppen och snickrar, inte dumt. Jag får svårt att hinna tidigare än 12.. har varken cykel eller bil, bara ett par trötta fötter som kan ta mig i högst maklig takt ned på stan. Dessutom sitter jag och suger på morgonkaffet nu, och det går inte att hetsa förbi. :)
#114 ·
Joint
· 2008-05-22 11:26
Från programet "Sverige" ~23-27 min är det ett repotage med MT 96, Malmö FF's tifogrupp. Riktigt intressant faktiskt.
Tifofix imorgon fredag 6/6 kl. 14.00 på Studan. Alla som vill hjälpa till att förgylla vår sektion är varmt välkomna. Vill någon få tag i mig imorgon är mitt nummer 0761671145.
#116 ·
Joint
· 2008-06-05 21:17
Vore guld med någon som innehar "sy-körkort" då det kan komma att bli lite att sy. Vore skoj om det blev lite uppslutningen så att allting skulle kunna skötas mer effektivt. Det finns en del planer och idéer redan.
En symaskin är inte helt fel heller...
Det kommer vara flaggfixande och sånt kl. 18 nu på måndag den 9 juni på Studan. Vi träffas vid kansliet. Mitt nummer är 076-1671145 igen. Vi behöver vara minst fyra anmälda för att det ska bli av överhuvudtaget. Så om du nu känner att du vill bidra till att förgylla sektion A, skriv upp dej! Visa inför Väsbymatchen att till skillnad från Uppsalapubliken så har inte Västra gett upp!
1. Joint
2. Bigbadda
#119 ·
Joint
· 2008-06-06 16:47
För att klargöra det lite bara: arbetet med OH-flaggan kommer inte att ske på måndag. Vi fixar annat (fixat lite idag (svårfixat när man är 2 pers och har vinden emot sig)) som vi förhoppningsvis kan ha på Väsby-matchen. Det kan bli snyggt och blir snyggare ju mer vi hinner göra och det förutsätter att det blir lite uppslutning. Hjälp oss att färga Sektion A blåsvart!
Är verkligen Rumänien - Frankrike så otroligt intressant så hela Västra bänkar sig? SKRIV UPP ER!!! Minst två till.
#121 ·
Joint
· 2008-06-07 19:07
Om vi kan vara inne (i kansliet) kan vi dessutom glotta på matchen samtidigt.
Nå, vill vi ha något arrangemang eller inte?
#122 ·
RRR
· 2008-06-08 07:56
Jag kan komma förbi och ta med med säcken med flaggtyg
Låter mycket bra det Mikko. :)
Kan tyvär inte jobbar o sover i gävle måndag till tisdag.
#125 ·
Joint
· 2008-06-09 13:54
Gustaf tar fjärde platsen. Således:
1. Joint
2. Bigbadda
3. RRR
4. sirius_gurra
Ses!
Men fler är såklart både välkomna och behövda!
#127 ·
Joint
· 2008-06-09 14:15
Ja, absolut. Alla är ju välkomna och behövda. "Alla ska med!", kom igen nu..
Ännu en TV-match, Sirius-Åtvidaberg går på tipslördag. Vore kul om tifogruppen fick till något trevligt till dess.
#129 ·
Joint
· 2008-06-19 11:11
Trevligt, trevligt! Dessutom är lördagsmatcher mycket trevligare än söndagsmatcher - i fotbollssammanhang - bandy är fortfarande trevligast 13.15 på söndagar.
Visst kan vi fixa ihop något! Jag har en del idéer, det enda som saknas är pengar (men det sponsrar nog Västra med) och arbetskraft. Mejla mig på johannesolanders@gmail.com om du kan hjälpa till. Kan fastställa ett datum för tifo-fix senare.
#130 ·
Joint
· 2008-08-10 12:41
Varför inte arrangera något snart?
Kanske mot Assyriska 24/8?
#132 ·
Joint
· 2008-08-10 13:55
Go for it!
#133 ·
Joint
· 2009-03-17 01:44
Var fan har
denna flagga tagit vägen? Snoddas?
#134 ·
Joint
· 2009-06-01 16:37
Har supporterklubben tänkt att arrangera något tifo snart? Ett hyllningstifo till Gurras (ev.) 200:e match kanske?
Kan kanske bli svårt att organisera med tanke på lagets prestation den senaste tiden. Du vet, framgång föder intresse. Och tvärtom.
#136 ·
Joint
· 2009-06-02 00:17
Mkay, men ge mig ett stycke tyg, en burk färg och en OH så kanske jag kan styra upp något på egen hand... Eller, har Mr.Tifoansvarig några andra idéer/planer?
Fröken Johannes har fått tillstånd att införskaffa en OH. Gör det då ffs.
#138 ·
Joint
· 2009-06-02 00:24
Jag vet inte var det finns att köpa för en rimlig summa. Men det känns helt klart som ett nödvändigt inköp. Liksom färg. Kvittorullarna du beställde var i alla fall ett skrattretande fiasko, så dessa kan vi ju strunta i i framtiden. Dessutom kom de ju en månad för sent eller hur det nu var.
Nja, en vecka, och det är inte creperullarna som är fiaskot. Det är dom där sunkiga konfetti"kanonerna". Vi ska väl använda dom rullar vi har vid lämpliga tillfällen, sen blir det inga fler inköp, åtminstone inte från tifo.se.
#140 ·
Joint
· 2009-06-02 00:31
Förlåt mig. Jag menade konfettikanonerna, som för övrigt sög hästpung.
Nu tycker jag vi och för sig att det vore dags för ett riktigt tifo och inget köpetifo. Fixar du lite färg, passande tyg och en OH åt mig, BigB? Vore tacksamt.
Fixa själv för helvete. Sen när är jag nån inköpsslav?
#142 ·
Joint
· 2009-06-02 00:43
"Jag vet inte var det finns att köpa för en rimlig summa."
För övrigt sitter jag inte med i styrelsen, så det kan bli svårt för mig att fixa, om jag inte payar kalaset själv då...
Vill vi ha tifo?
Jag kan som sagt tänka mig sammanställa något litet men jag efterlyser lite nödvändiga tillbehör men blir totalt neddissad av vår tifoansvarige. Uh, det här känns inte alls bra. :-)
Vad ska du göra som "tifoansvarig" egentligen, om inte stötta andra till tifon och fixa prylar? Du har gjort en (1) flagga. Beställt creperullar. Beställt defekta konfettirullar. Borde inte du i egenskap av "tifoansvarig" stötta tifoverksamheten?
Jag orkar inte svara på det här på forumet. Det känns som att jag bara upprepar mej hela tiden utan att det går fram.