Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Bortaresor

Skåneveckan

Nu när spelschemat är spikat för sommaren så kan man börja planera Skåneveckan.
Helsingborg (B) mån 15 juli 19:00
Malmö FF (B) sön 21 juli 15:00

Vilka planerar att åka och se båda matcherna?
Jag!
Jag vill se båda men kan inte få till någon vecka i Skåne som det ser ut. Får nog bli två resor istället.
Har kollat med SJ, biljetter för sommaren ska släppas 10 april.
Jag.
Jag räknar med att kunna semestra med släkten i Köpenhamn den veckan och åka på fotbollsutflykter till skåneland under tiden.
Vi åker ner med husvagn och gör Skåne så att säga.
Skulle ju va kul om vi kunde styra upp en fest i samband med nån av matcherna!
Ekonomin avgör men malmö ska jag absolut se.
Västra syd verkar vara sugna på att ordna sommarkollo. Exakt vad det innebär vet jag inte. Mer än att det blir något socialt umgänge runt skåneveckan.
Ska se om jag har nån semesterdag kvar då. Vore onekligen kul. Kan dock hända att jag är kvar i Spanien
Garanterat, ledigt och klart.
Kommer nog att få ta det i två resor. Har bokat resa ner 15 juli kl 10.20 från Stockholm södra. Bokat boende i Malmö (Best western noble house) för natten och hem på tisdagen. Ska kolla hur jag gör med malmömatchen på söndagen sen.
Jag! Ev med avstickare till Europa i mellandagarna.
Har bokat tåg och boende.
Finns det planer på förhäng i Helsinborg innan match. I så fall vart?
jag åker på helsingborg. framme vid 15 vet inte vad som är planerat
Hej! En hälsning från Gunilla:
"Riddarn skriver på Skåneveckan och undrar över mötesplats. Jag har hört snack om att ta färjan tor Helsingör för ev preegame! Dessa går varje timme och tar ca 20 min. Man kan tydligen sitta kvar och äta i lugn o ro. ( dubbel tor ?) Vill du lägga ut denna, min undran, så kan fler läsare ta del av detta och kontakta varandra. / Jag och Ekfjords anländer söndagkväll m tåg. // Gunilla N"

Ha så kul i Hborg!!
Blir det någon form av (o)organiserat härj på lördag innan malmömatchen och/eller efter matchen på söndag? Eller drar alla hem direkt efter matchen kanske?
Flyg bokat till H-Borg & morgontåget hem
Pre-game på Helsingörsbåt låter kul! Va nån mer som pratade om det igår.

Vi åker ner till Helsingborg söndag och stannar 4 nätter för att sen dra till Malmö.
Är i Helsingborg vid 15:30 hem 14:20 veckan efter.
Jag kör Skånevecka! Blir några hotellnätter och eventuellt någon natt i tält också. Hör av er för Skåneöl i mellandagarna eller så. ;)
Vad är HBG-planen till att börja med? Vi kör pregame på båten mellan Helsingör! :D
Kanske kan Stahre styra kollo med grill på söndagen? Vore myz!
Jag kommer till Malmö med tåg på lördag 20:e klockan 14.15. Är det ngn mer som råkar åka från Stockholm södra klockan 9.22? Kul om det blir pre game på söndagen på ngt vis. Några förslag? Åker hem på måndagen.
Ja, blire pregame på söndag?

Ja, blire pregame på söndag?

Vi sitter på TGI Friday vid Lilla torg i ca 1,5 h till