Det bör väl vara dags snart att släppa tider för träningsmatcher! Falu BS skrev att de ska möta Sirius den 15 september i Relitahallen så en match verkar vara klar.
Träningsmatcher säsongen 2019/2020
Längtar! Så skön kylan i Relitan kan vara ;-) Har ni hört den förut?
Återkommande fråga: Kan det bli gofika i år?
Återkommande fråga: Kan det bli gofika i år?
Är väl mest U20 som har riktigt fint gofika?! Men, förstås, en kaffe och en Trillerbulle sitter ju inte helt fel det heller! :)
Sant! Kanske något av ungdomslagen kan fixa fika. Då brukar det bli bra hembakat...
instämmer.
Träningsmatcher:
8/9 13:15 IK Sirius – Broberg/Söderhamn
15/9 15:15 IK Sirius – Falu BS
20/9 19:00 SAIK – IK Sirius
22/9 15:45 IK Sirius – Hammarby IF
6/10 12:45 IK Sirius – Baikal Energy
20/10 12:45 IK Sirius – AIK
Tuffa matcher!
8/9 13:15 IK Sirius – Broberg/Söderhamn
15/9 15:15 IK Sirius – Falu BS
20/9 19:00 SAIK – IK Sirius
22/9 15:45 IK Sirius – Hammarby IF
6/10 12:45 IK Sirius – Baikal Energy
20/10 12:45 IK Sirius – AIK
Tuffa matcher!
Jag tror att vi vinner hälften av matcherna.
Kanske förlorar mot Baikal, annars är det bara segrar! mvh Hybris innan säsong! :D
Broberg har förstärkt och även varit på stor is hela sommaren så jag räknar med att de ligger lite före oss just nu. Det blir en tuff match
Falu BS förlorade klart mot Västerås men det brukar ju även vi göra. Falun matchade även 15-åringar i laget så jag tror även de kan bli tuffa.
SAIK har fått in nya pengar från en "krogprins" i Sandviken så de är säkert glada som troll. Vi har svårt mot dem!
Hammarby har ju lite omsättning på spelare och jag tycker det är svårt att säga hurde kommer stå sig i år.
Baikal Energy har jag bara sett små glimtar av och de hade en bra placering i ligan ifjol (4:a) även om de fick stryk mot SKA Neftyanik med 17-1. De är säkert som alla ryska lag dvs starka och vältränade och går mycket på anfall. Svårbedömd match!
AIK känns ju även de osäkra men första matcherna ska väl spelas snart så det går att få en uppfattning om var de befinner sig.
Med det sagt så blir det 5-6 vinster av 6 möjliga.
Kul att det snart drar igång!
Falu BS förlorade klart mot Västerås men det brukar ju även vi göra. Falun matchade även 15-åringar i laget så jag tror även de kan bli tuffa.
SAIK har fått in nya pengar från en "krogprins" i Sandviken så de är säkert glada som troll. Vi har svårt mot dem!
Hammarby har ju lite omsättning på spelare och jag tycker det är svårt att säga hurde kommer stå sig i år.
Baikal Energy har jag bara sett små glimtar av och de hade en bra placering i ligan ifjol (4:a) även om de fick stryk mot SKA Neftyanik med 17-1. De är säkert som alla ryska lag dvs starka och vältränade och går mycket på anfall. Svårbedömd match!
AIK känns ju även de osäkra men första matcherna ska väl spelas snart så det går att få en uppfattning om var de befinner sig.
Med det sagt så blir det 5-6 vinster av 6 möjliga.
Kul att det snart drar igång!
Då är vi inne på samma vecka som första träningsmatchen. Det var fasligt vad det tog tid innan denna säsong drog igång.
... till och med Lill-Hydas har hunnit omvända sig och fundera på comeback!
... till och med Lill-Hydas har hunnit omvända sig och fundera på comeback!
Yes! Snart dags för första träningsmatchen! Undrar vad jag har mina långkalsonger :-)? Ligger dom och gror i bandytrunken måhända? Dags att tvätta dom, man vill ju vara fin till bandypremiären ;-)
På med fin-långkalsongerna och bege er till Relitahallen med andra ord.
1-0! SM-GÖÖÖÖLLLDD!!
Man får hoppas att utskåpningen berodde på att Broberg varit på fullstor is betydligt längre och hade några matcher i sig. Vi såg ruskigt vilsna ut i andra halvlek och försvarsspelet lämnade mycket i övrigt att önska. Tomrum och frågetecken mellan Teddan och Jerka? Kämpa på!
Vi blir frånåkta i andra. Det såg lite för enkelt ut när Broberg åkte igenom.
Stor is-träningen är säkert en del i förklaringen men nog inte allt
Stor is-träningen är säkert en del i förklaringen men nog inte allt
Stundtals jättebra i första ska sägas.
Håller med johann. Snygga spelmål där vi lurade Brobergförsvaret rejält. Kör vi som i första kan vintern bli riktigt kul. Broberg har väl i princip tränat på fullstor plan sedan Juni.
Jaha Falu BS på Söndag! Kan vi få till spelet som i första delen mot Broberg så kan det bli riktigt roligt. Falun känns starkare i år än i fjol och det kommer nog bli en jämn match!
Nu vet jag inte om de kommer att vara med mot oss men Falun har några riktigt unga spelare i truppen (yngsta född 2004) som gör bra ifrån sig. Dessutom brukar Viktors lillebror vara med.
Nu vet jag inte om de kommer att vara med mot oss men Falun har några riktigt unga spelare i truppen (yngsta född 2004) som gör bra ifrån sig. Dessutom brukar Viktors lillebror vara med.
Jag förväntar mig nog en seger ändå. Falun förlorade med 6-0 mot VSK, men slog KSK senast med 6-2. De har numera en rätt grym målis i Patrik Hedberg och en rutinerad spelare i Mikael Olsson. Med den mix de har fått ihop bör de kvala upp till elitserien igen i vinter.
Tror de kommer gå upp direkt, ser ingen som hotar riktigt. Möjligen Gripen.
Flera av lagen i Bandyallsvenskan ser starka ut med etablerade värvningar. Örebro skulle jag sätta som en outsider som kan överraska positivt.
Ja men, jo men visst! Det var en ok andra halvlek tyckte jag. Bitvis lite långsamt i första och en del missade chanser. Vi satte högre press på Falun i andra och de orkade inte riktigt hålla emot. Per Bäckmans i Falun körde sin vana trogen en bentackling i slutminuterna.
Erik var bra i mål! Heinonen var som ett elakt bi längst fram och snodde åt sig otaliga bollar.
Erik var bra i mål! Heinonen var som ett elakt bi längst fram och snodde åt sig otaliga bollar.
Skönt att killarna gasade lite i andra. Blev lite oroligt efter första, den var inte godkänd, långt ifrån.
Bortamatch mot SAIK idag kl 19:00 i Göransson. Jag har inga förhoppningar annat än att vi får en bra genomkörare.
... eller såhär visst har jag förhoppningar men inga realistiska
... eller såhär visst har jag förhoppningar men inga realistiska
Imponerande insats mot SAIK.
såg ett imponerande resultat swisha förbi på facebook. Nån som vet mer om matchen?
Utklassning!
Heinonen är fortfarande stekhet framför mål. Ted såg också mycket bättre ut än senast (det kan bli jättebra med honom).
Teemu gör många bra saker matchen igenom. Nisse var väldigt aktiv och körde hårt. Anton stabil i målet
Teemu gör många bra saker matchen igenom. Nisse var väldigt aktiv och körde hårt. Anton stabil i målet
Imponerande vinst mot Bajen! Synd att man inte kunde se matchen, det hade varit skoj.
Imponerande vinst mot Bajen! Synd att man inte kunde se matchen, det hade varit skoj.
Jo och extra roligt när "Rutan" och "Pizzan" tappar humöret. En annan kille som spelade riktigt fult var relativt unge Tom Nyström i Bajen. Han kommer att få sitta utvisad mycket om han fortsätter så.
Blåsvart gör enormt bra insatser både i Göransson och mot Bajen. Vi hade kunnat plocka två pinnar till mot SAIK. Jag kommer inte ihåg om det var Mårtensson, men vi hade ett friläge i 92:a då Hillarious blåste av matchen under pågående avslut. Finns mycket att skriva om båda matcherna, men summa kardemumma så ser det enormt positivt ut.
Mys.... samtidigt dock obehagligt att några små känslor av förhoppningar gällande säsongen börjar tränga sig på. Skulle behöva några ryska smällare nu så förhoppningarna trängs undan i någon vrå!
Hmm ser att vi ska möta Dynamo Moskva den 3 oktober kl 15:30. Det var inget jag hade noterat tidigare men det ska bli roligt.
Förhoppningsvis kan jag komma loss från jobbet och hinna dit.
Det är alltid roligt att se ryska lag tycker jag.
Förhoppningsvis kan jag komma loss från jobbet och hinna dit.
Det är alltid roligt att se ryska lag tycker jag.
Nej, man ska inte dra för mycket slutsatser, men det härliga med just ryssmatcher är att man också slipper dra för mycket slutsatser...
AIK-matchen ställs visst in.
Det kan bli en intressant Ryssvecka.
3 oktober 15:30 Dynamo Moskva
6 oktober 12:45 Bajkal Energy
8 oktober 20:30 Uralskiy Trubnik
Det kan bli en intressant Ryssvecka.
Kul! En torsdag eftermiddag kan ju bli svår att komma loss till, likadant med en tisdagkväll i Sandviken. Skönt med en helgmatch iaf! Ska försöka komma loss och se Dynamo i Relitan. :)
Vore kul att få se Dynamo Moskva. Förr var de jäkligt bra men hur är dom nuförtiden? Ska försöka smita från jobbet lite tidigare ;-)
Dynamo Moskva gjorde en generationsväxling för något år sedan som hette duga. Nästan alla spelare bort och in med nya unga. Hur frivilligt det var eller vem som styrde detta går det nog bara att spekulera i.
De verkar dock vara påväg tillbaka till toppen inom rysk bandy. De har bra träningsförutsättningar och Moskva är ju en jättestad som torde kunna vaska fram en del spelare också.
De verkar dock vara påväg tillbaka till toppen inom rysk bandy. De har bra träningsförutsättningar och Moskva är ju en jättestad som torde kunna vaska fram en del spelare också.
Alltså, har lite samma känsla som inför säsongen 08/09. Bra fart på killarna. Jämn match mot ryssarna. Ser bra ut.
Bra 1:a halvlek mot Bajkal sämre andra där killarna tappade spelet. Kanske beroende på att Bajkal ökade tempot eller att man inte var tillräckligt fokuserade. Efter timeouten såg det bättre ut igen. När sist spelade vi jämnt mot de ryska topplagen? Kan bli en kul säsong detta.
Sirius Hej!
Sirius Hej!
20.30 börjar matchen i Göransson Arena. Uralsky Trubnik har jag nästan noll koll på. Jag tror de spelar på naturis fortfarande.
Med det sagt så vinner vi väl!
5-4 slutar det idag.
Liverapportering via Sirius Bandy Facebook tydligen ...
Elitrapport är instabilt sedan en tid tillbaka
UNIK möter Baikal Energy samtidigt i Relitahallen.
Med det sagt så vinner vi väl!
5-4 slutar det idag.
Liverapportering via Sirius Bandy Facebook tydligen ...
Elitrapport är instabilt sedan en tid tillbaka
UNIK möter Baikal Energy samtidigt i Relitahallen.
Seger mot det ryska laget Trubnik 4-3. Såja!
Seger mot det ryska laget Trubnik 4-3. Såja!
Hybrisen börjar bli enorm nu! Allt annat än SM-guld är fiasko! :D
Skämt åsido så ser det ju jättebra ut. Är väl bara matchen mot Broberg som var ett litet bottennapp, och det var ju den första matchen på stor is, så den räknas ju bort. Vi får chans till revansch! Genrep borta mot Broberg 27/10.
Fyfan. Det går lite för bra i dom här träningsmatcherna.
Uralski Trubnik skriver på sin webbplats att de tyckte det var bra att möta ett svenskt lag då de kommer att ha tre svenska lag i gruppen (World Cup). De skriver också att de "luftade" hela truppen (20 spelare) som är med till Sverige.
Jag fick uppfattningen att de tyckte det var en bra genomkörare för dem inför World Cup.
Jag fick uppfattningen att de tyckte det var en bra genomkörare för dem inför World Cup.