på onsdag smäller det, som synes på startsidan här. västra möter sirius för femte (?) året i rad, och är för första gången regerande mästare. kl 18 inne i diöshallen smäller det!
Västra Sidan - IK Sirius 28/11
utgång efteråt på bullit, ovanpå spegeln. 89 pix för öl och burgare. anmäl er på vastrasidan@yahoo.se senast på måndag.
dessutom behöver västras tappra fotbollsspelare läktarstöd under själva matchen!
dessutom behöver västras tappra fotbollsspelare läktarstöd under själva matchen!
kan ni inte försöka filma spektaklet? en highlightsfilm vore ju nåt för oss exilfans.
Nån som har nåt fotbollskoliknande lämpad för Diös i typ stl 40?
Jag förustätter att det finns möjlighet att följa CL-matcherna på Bullit (det räcker onekligen med Liverpool-Porto). Annars så ställer jag mig lite frågande till varför inte spektaklet sker på O'Learys istället.
Jag har pjuck i stl 42?
Måste man anmäla sig även om man bara vill med och äta och tänker titta på matchen?
Måste man anmäla sig även om man bara vill med och äta och tänker titta på matchen?
Ja, det är lika bäst så. Anmäl er till vastrasidan(a)yahoo.se om ni ska haka på.
42:or du inte ska använda? Jag lånar dem hemskt gärna.
Jag har inte heller fotbollspjuck. Å andra sidan vette fan om ett par fotbollsskor mer eller mindre skulle göra någon skillnad för mig.. Men har någon ett par i storlek 43-44 så hojta!
Ska man anmäla sig igen om man ska käka, eller räcker det att man har anmält sig till matchen?
Anmäla sig igen.
Jag blir tvungen att banga men pjucken kan jag låna ut till dig Bruk.
Endast sju personer är anmälda till Bullitt efter matchen, kan det stämma?
Oavsett om man spelar matchen eller inte, vill du följa med till Bullitt å ta en bira (och en hamburgare motsv) med laget efter matchen så anmäl er till redan nämnda mailadress senast idag kl 23.59.
Oavsett om man spelar matchen eller inte, vill du följa med till Bullitt å ta en bira (och en hamburgare motsv) med laget efter matchen så anmäl er till redan nämnda mailadress senast idag kl 23.59.
bullit har tv6 och storbild, men inte viasatkanalerna, så det blir CL, men inte pool. tv6 visar rosenborg-chelsea.
Jag vill me o käka vet inte om mejlet gått fram till dig tobbe internet strular.
Sen hoppar björn av matchen på grund av jobb.
Sen hoppar björn av matchen på grund av jobb.
Ok. Det är antecknat.
Nya bud.
Om man vill haka på till Bullitt så kan man tydligen bestämma sig imorgon. Alla är välkomna att umgås med våra hjältar på Bullitt efter supportermatchen.
Det här blev krångligt. Kom bara till Bullitt för tusan. Det blir ju roligt. 20.15 är vi och laget på plats.
Om man vill haka på till Bullitt så kan man tydligen bestämma sig imorgon. Alla är välkomna att umgås med våra hjältar på Bullitt efter supportermatchen.
Det här blev krångligt. Kom bara till Bullitt för tusan. Det blir ju roligt. 20.15 är vi och laget på plats.
visst, kom igen. ett klockrent tillfälle att snacka fotboll, skvallra om sillyn, lägga upp tifoplaner, etc.
Kommer så fort jag fått av mig ridkläderna...
Skit i det, bär dem på Bullitt också vetja.
Kommer du inte till Diöshallen? Då får jag lira i vinterkängorna.
jag tar med ett par extra, bruk.
Toppen!
mille har fixat vårt målvaktsbekymmer genom att utnämna garcía till västras keeper. kan bli tufft för sirius - garre i ett 7-mannamål är inte att leka med!
Är det utomhus alltså?
nänä, inne i diös som vanligt.
jag tänkte väl, blev nervös med allt snack om skor.
det där gamla konstgräset kan vara rätt halt med vanliga träningsskor, så det är en bra idé att ha typ grusdojor.
Tro inte att jag är någon skosnobb, eller att jag inbillar mig att jag blir ens en hyfsad fotbollsspelare med riktiga dojor. Men vinterkängor eller tyg-Converse funkar varken ute eller inne.
Skit i det, bär dem på Bullitt också vetja.
Precis! Alla herrar av klass bär ju ridstövlar och spö!
Spö lämnar jag i bilen, ridstövlar ägen jag inga, hästlukten lär dock hänga i.
Trodde i min enfald att Brukarn skulle höra av sig angående skorna.
Trodde i min enfald att Brukarn skulle höra av sig angående skorna.
Förlust mot Sirius med 19-17, tror jag. :)
Hoch i mål för Sirius och massa ommöbleringar, Hjalle tror jag hade läst min kritik jag gav han under vårsäsongen, eftersom han körde väldigt hårt. :-)
Tack för en god match!
Hoch i mål för Sirius och massa ommöbleringar, Hjalle tror jag hade läst min kritik jag gav han under vårsäsongen, eftersom han körde väldigt hårt. :-)
Tack för en god match!
Nu väntar jag med spänning på resultatet.
Oj det kom visst in i skrivande stund. Förlust alltså - illa. Så går det när undertecknad inte är med. haha
Oj det kom visst in i skrivande stund. Förlust alltså - illa. Så går det när undertecknad inte är med. haha
Mille och Gary var heta. Gary får hoppa in i backlinjen om det krisar sig med skador och skit i år! ;)
Farsan filmade tydligen lite så jag har tagit mig tiden och knåpat ihop en film från matchen med lite klipp i. Lite drygt 12 min film, för er som inte var där, för er som lyckades göra snygga mål eller bara komma med sköna kommentarer. :)
Kan ladda upp på YouTube sen.
Kan ladda upp på YouTube sen.
Wunderbaum!
Klipp bort mitt självmål! Det är en order!
Bah, Ministerstyre! Alla Kim i Nordkorea hyllar Herr Ordfs. totaläritet.....
kanon, joint! säg till när du fått upp det.
jao! tyvärr så var det tydligen en maxgräns på 10 min på youtube (värdelöst!) numera, så det sket sig... får styra upp det nån dag och dela in det i två halvlekar.
PS. Självmålet signerat Herr Ordförande finns dokumenterat DS. ;)
PS. Självmålet signerat Herr Ordförande finns dokumenterat DS. ;)
Ok då. Att visa svaghet är också styrka, men jag hävdar fortfarande att vår unge målvakt var felplacerad.
Ha ha! Jag gillar din farsas sköna kommentarer! " Här ligger Hochen utslagen, biter i gräset.."
Minst sagt komiska :-), min favorit kommentar är dock den som påpekar till Kniv-Jonas att inte skjuta sönder Hochen, *pang* - "Men! Jag sa ju att du inte skulle skjuta sönder Honom!"
Hehe, fin film fylld med sköna kommentarer från din far såväl som från västra!
Creds till din pappa!
Creds till din pappa!
Ha ha! Fin film. Jag känner mig ärad.
storartad underhållning! självmålet var nästan ännu tjusigare i bandad version än i verkligheten.
Usch va nog den enda som missa straff nu mår jag dåligt. Tobbe vi får väl säga att det va dåligt snack i backlinjen :)
Ja, det var lite dålig kommunikation. Tur att man inte slog en straff, då hade man väl missat den.
hur funkade det med straffar?
vi körde enligt beprövad upplandscupmodell. västra ansågs höra hemma i division 8...