← Sirius Bandy
Gripen - Sirius
Joint
· 2007-12-02 19:20
· 5441 visningar
Nu är det dags att ställa upp för våra blåsvarta krigare. Finns det några motgångssupporters som ska åka? En minibuss (rymmer väl 12-15 st?) kanske?
Vore riktigt hardcore att åka till Trollhättan, viktig match som fan (det är sånna lag vi ska slå). Vad skulle det kosta per skalle? 150-200 :-? När skulle vi behöva åka? 14.30-15.00? Tar väl ~4 h.
Intresserade motgångssupporters som vill åka minibuss:
1. Joint
2. Emerik
3. Kniv-Jonas
4. Brukarn (?)
[size=15]Fler? Kom igen! :)[/size]
#1 ·
Emerik
· 2007-12-02 19:23
Count me in, hoppas jag kan ^^
#2 ·
RRR
· 2007-12-02 19:41
Tyvärr bangar jag, det funkar inte att sluta jobbet så tidight som behövs, tyvärr.
#3 ·
haze
· 2007-12-02 20:18
Samma här tyvärr. Går inte att komma ifrån jobbet i tid.
Jag ska dit, men jag tar tåget.
Jobbar dessvärre till minst 16.00, så det är svårt att ta sig dit på något sätt. Men jag börjar redan nu bli nervös... Usch.. en lång dags färd mot natt... eller?
#6 ·
Joint
· 2007-12-05 13:31
ja, lite nervigt detta, 2 poäng skulle inte vara helt fel.
#7 ·
haze
· 2007-12-05 14:35
Nervigt är bara förnamnet. Ser ut att bli en blöt afton då det spås åtskilliga plusgrader och ev. regn. Lägger ett halvgubbigt tips: 2-2
Kämpa på, svart och blå!
#8 ·
Joint
· 2007-12-05 14:42
Då säger jag 3-5. Werner 1, Ubbe 1, Roosen 1, Wiberg 2. Forza blåsvart!
Jag har beställt tre mål av "Virre". Det kan aldrig skada.
Obehagligt att läsa denna ungdomliga optimism... jag tror givetvis på att vi får dyngpisk, men sätter mig ändå vid datorn 19.00 och hoppas på ett mirakel.
Uselt väder gynnar ofta usla lag. Men vilket lag gynnas om båda är usla?
Usch... avskyr såna här kvällar... Bäst att slå upp en "liten"...
Såååå jävla skönt att få ledningen
#14 ·
Joint
· 2007-12-05 18:20
Fantastiskt!!! Viktigt som fan.
#15 ·
John
· 2007-12-05 18:23
Ubbe tjubbe tjalalalala!
Borde blåsas av nu o spelas 3 *30 för att få bort lite vatten om man ska tro UNT's rapport
Men så blev det inte.... En man kort nu.
Fan
#19 ·
Joint
· 2007-12-05 18:40
Piss!
Det var ju ett tag sen vi lirade lyrbandy, så det känns inget bra det här. Å andra sidan är knappast Pasjkin en som gillar vattenpolo heller
så där ja... 2 utvisade för gripen
#22 ·
Joint
· 2007-12-05 19:19
Slå nu bollen in i "nêt".
#23 ·
Joint
· 2007-12-05 19:23
Stolp- och ribbskott för Gripen nu... Framåt Sirius!
Ghaaa dom har haft en i stolpen o en i ribban nu... Måtte det inte bli tredje gången gillt
Inte bra för hjärtat det här... Mer whisky krävs!
#26 ·
Fluff
· 2007-12-05 19:35
2-1
neeeej fan också
kuken
Ja men det var väl ett ganska typiskt sätt att släppa in ett mål med det flyt vi har nu
Vad är det som händer??? djävligt jobbigt.
Fan va klockan går fort plötsligt
"Gripen tar ledningen efter en långboll som Wasberg ska åka ut och ta. Men Siriusmålvakten fastnar i vattnet och Mayborn får öppet mål och lägger in bollen. "
Förklara för mig hur det går till??
Jag ger upp bandyn nu så har jag det gjort!!! Vi kanske får fina derbyn mot Bois eller Unik nästa säsong. Ja, om dom inte båda lyckas åkt ur sin serie. En extra tår för bandystaden.
Inte oväntat att sirius åker på utvisningar... brukar ju jämna ut sig. Ser tufft ut.
Aj aj.. bandyförbundet fick till en trippelutvikning på Benke... :-) Tufft då....
#35 ·
Joint
· 2007-12-05 19:45
Alltså, va fan. In med bolluslingen nu!
Hade nog varit bättre med utvikning än utvisning.... nu är vi lika antal i slutminuterna i alla fall.
Sirius, vi ger aldrig upp
Godnatt.
#38 ·
Joint
· 2007-12-05 19:46
3-1... det var droppen, hejdå trollhättan! :(
Kan ha ha försökt att glida på magen genom en vattenpöl?? Det är ju fan Monty Pyton att en Elitidrottsman fastnar i vatten på en bandyplan.....
Jaha ja... ännu en bitter jävla trist kväll.... Tur att man var förberedd på dyngtorsk. Men det är omoraliskt av blåsvart att vara med i första halvlek av matcherna, så man börjar hoppas!
Dyngtorsk?? Du hade med andra ord gett upp säsongen redan innan matchen? Jag lyckades men olika knep spara på det personliga sammanbrottet till andra i rumpan....
#42 ·
Joint
· 2007-12-05 20:03
Allt känns så bittert just nu.
Nja, säsongen har jag inte givit upp. Min förhoppning var att få tre lag efter oss, och sen få slåss om att slippa kvala. Tyvärr har vi bara slagit Tillberga av de tre lag (Tillis, Motala och Gripen) som jag hoppades vi skulle ha efter oss.
Än finns det hopp... jag har tippat rätt förr!!
#44 ·
RRR
· 2007-12-05 20:44
Jag har givit upp, vi syns till kvalet.
Känns rätt meningslöst just nu.
Jag går och ser på UNIK på lördag, glöm att jag går på söndag, jag blöder just nu.
Antidoten är knattebandy! Möjligen dambandy. Riktigt så långt i sinnesutvidgande aktiviteter har jag inte sökt mig än men det drar ihop sig karinhuligan & Hannahuligan behöver ett Blåsvart alternativ. Pappahuligan ser bara nattsvarta alternativ.
#46 ·
Joint
· 2007-12-05 22:13
Ge er... ses på söndag, försök samla krafter.
Mina tankar går till Brukarn som fick bevittna helvetet och säkert sitter på ett tåg bitter just nu. Tungt värre!
#47 ·
haze
· 2007-12-05 22:37
Tungt och bittert!
Usla yttre väderförutsättningar och Sirius har mycket sällan varit en bra kombination så länge jag gått på bandy.
Klart man går på söndag. Att ge upp finns inte.
Vi ger ALDRIG upp!
Haha RRR då väljer du unik före sirius hoppas det va mkt ironi.
Häst när det gäller, det är han!!
#50 ·
Tifo
· 2007-12-06 07:55
Fy fan vad bittert! Varför kan vi aldrig få en sportslig chans? Har domarkåren slutit sig samman och gemensamt bestämt att de ska sänka Sirius? Är det inte horribla utvisningar är det spel i simbassäng. Hur i helvete kan man vara så jävla inkompetent att man bedömer det som spelbart när det såg ut som det gjorde igår!?
Jag skulle vara så in i helvette bitter om jag vore blå-svart spelare nu. Nu är jag bara jävligt bitter..
Fast domaren försökte tydligen kompensera genom att visa ut Mayborn för att han bromsade in framför Wasberg och på så vis skvätte vatten på honom, osportsligt uppträdande klassades det som. Om han kört över honom hade all varit frid och fröjd eller...? Sen sportslig chans...det fick ju inget av lagen. Fast lite bitter kan man ju alltid vara...
#52 ·
Tifo
· 2007-12-06 12:27
Det är klart att inte heller Gripen fick en sportslig chans att spela bandy, men eftersom jag håller på Sirius är det att Sirius inte får riktiga chanser att visa vad de går för som stör mig mest.
Klockren logik, TIFO! Det är en skyldighet att sätta Siriusala intressen före det mesta.
Jo, det kanske är rimligt. Fast det är också ett problem med domarna i stort ju. Som Kandell framstår i UNT så är han bara bergsäker på att vädret har varit mycket värre i samband med andra matcher som spelats och han tvekade inte för en sekund att tillåta spel. I matchen Falu BS-Broberg lyckades matchisen hitta 6 straffar (2-4, 0-4 i mål), lite bisarrt hur det än gick till.
#55 ·
ex17
· 2007-12-07 12:34
Straffregeln är egentligen inte domarens fel utan ett påfund av någon som vill ha handbollsiffror. För övrigt hade matchen mot gripen inte varit något problem om alla har hall....
oKlockren logik, x17!
Äntligen hemma!
ex17 har rätt, sådana här matcher är tyvärr ren och skär hallpropaganda.Jag har sett rätt många bandymatcher i mitt liv, men aldrig något i närheten av så här ospelbar is. Det gick att slå en passning max ½ meter längs isen. Sen var iofs Gripen bättre, frågan är bara i vad. Inte var det bandy iallafall. [link=www.upsalasim.nu]Dom här[/link] hade nog haft bättre chanser att ta poäng.
#58 ·
RRR
· 2007-12-09 11:14
Veckans badpojkar:
http://www.youtube.com/watch?v=1kZ4vtGI9Qg