Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Bollnäs

På söndag 13:15 möter vi Bollnäs på Studan. En match där vi ska ha goda poängmöjligheter.
Dags att lite fler västringar letar sig dit. Eller vad säger ni?
Vad sägs om att dra en maschering likt den vi hade i derbyt mot Dynghåla i år? Tänk på att det ger bra blickar också, både för sporten och supporterklubben. =) Jag röstar iallafall för en maschering på söndag (12:30?). :)
Någon bengal kanske det bjuds på också!

EDIT: oj, hamnade visst i fel kategori. Bandy skall den självklart ligga i.
jag rörstar för också, tycker att "fotbollsklacken" kan komma och sjunga lite för våra blåsvarta hjältar! luktar lite pyro tror jag;)
Tjena!

Vi i tifogruppen ([url]www.ultrasblasvart.se.nu[/url]) kommer bjuda på en schyst inramning på söndag. Jag har pratat med Kaveh och fått tillåtelse för detta. Se till att vara i tid. Ställ upp för våra blåsvarta bandykrigare nu! Vi skall ge bandykillarna det stöd som de faktiskt förtjänar, nu när det gått lite tungt också.

Slut upp på söndag ALLIHOPA, somsagt - ett läckert tifo utlovas. :)

Ta nu med er alla ni känner så vi kan stötta grabbarna på bästa sätt!!
Bra jobbat!
- kan inte annat än att hålla med marknadschefen, kom igen nu!!!

[size=7]Ps. mod: flytta tråden till bandy-sek.[/size]
Med största sannolighet slipper vi se målskytten Martin Apelqvist imorgon. Hans axel gick ur led senast och antagligen missar han några matcher. Lägligt för Sirius!
Läge för tippning:
5-4 blir en tätmatch att vänta som vanligt mot de orangea.
Virre 3, Roos 1 och Stahlén 1. Publik: 666
Avstår tipperiet till denna match och nöjer mig med att konstatera:
-Söndagsmatch 13.15 utomhus. Som det ska vara mao.
-Alla till studan!
IFK Uppsalas skyttekung(?) kan vara aktuell för ett inhopp enligt unt.
Ja, han har stått för hälften av målen. :P
11 ryssar på våran Josse!
Då jävlar är det dags att lämna gubbigheten bakom sig!! (Och den har ju heller i ärlighetens namn inte genererat många poäng) Så jag tror även jag på en tät fight, där vi drar det längsta strået.

4-3 och 12 ryssar på våran Josse!!
Tamefan är det inte solen som tittar fram? Noll grader sol och 1315. Det slår tio plus regn och inomhus alla dagar i veckan.
Såja Gubbar. Nu börjar det pirra lite i bandytarmen, eller hur? Jag, Per och The Hooligans (Dahlia o Ella) kommer och kollar in när de snygga kör över VP Norra.
minst sagt pirrigt, men nu jäklar ska vi segern klara!
5-2 idag
Underbart med skitmål!
Svettig avslutning.
Minst sagt, kul med en pinne.
Jojjo, en pinne men uppgivet! Jag tycker vi bjussar på för mycket när vi faller in i VePe Norras raggarbandy sista 20 min.

Trafiskt att Matchis inte orkar ge oss en solklar straff aningen innan VePe Norra får sin stralle. Pinsamt.
Jag är nöjd, idag kändes det som att bandy var kul igen! Baksidan av det hela var förstås att det bara blev en pinne, och att vi halkar under strecket för att Motala faller ihop mot Gripen. Men spelet blåsvart visade upp i andra halvleken ger hopp om framtiden.
Håller med. Andra halvlek ger hopp inför fortsättningen. En hel del fina brytningar högt upp i banan utan att äventyra försvarsspelet. Känns som om blåsvart vågade mer och mer ju längre matchen led.

Skönt med lite hörnmål igen. Har varit skralt med såna senaste matcherna.
Jag vet, vi hade en liknande situation som Bollnäs stralle, men det skall ju alltid gullas med storlagen... Skönt att vi fick med oss en pinne åtminstone, rättvist.
Härligt Sirius!
Tycker nog att domherren höll en rätt bra nivå på matchen. Visst möjligen kunde vi fått en straff, men å andra sidan var Bollnäs straff solklar.

En poäng kändes rättvist. Synd att Gripen fick gratispoäng, men jag är inte det minsta förvånad, då Motala var ett av de tre lag jag tänkt mig skulle ligga efter oss när serien var slut.

Jodå, bästa domaren hittils, helt klart.
Somsagt, Motalas tid är över, nu kommer de vara där de hör hemma, i den nedre regionen. Fast, de har ju fått ett par handikapp-poäng nu i början...
Sirius-Stocken kunde ju bjudit blåsvart på en till poäng tycker man ju >_< förrädare!
Lite kul fakta:

Söndagar 13.15 är ju den klassiska bandystarttiden och passar såklart ett klassiskt lag som Sirius. Vi är faktiskt obesegrade i 13.15-matcher denna säsong (även om vi bara spelat två matcher).

Bortamatchen mot Motala förlorade vi alltså på rent fusk då startiden var 14.00. Hemmamatchen mot VSK förra söndagen startade ju 17.00 och får ses som självförvållat fusk.
Synd bara att så få Uppsalabor uppmärksammade att det faktiskt var sol och bandy kl 1315. Bedrövligt.

Men Sirius gjorde rätt bra ifrån sig efter en bra andra halvlek, första var minst sagt "trevande". VPs B-lag en besvikelse, trodde nog att de skulle åka mer skridsko. Usel uppslutning från Bollnäs Flams förresten, INGEN jublade när Bollnäs gjorde mål. De brukar ju alltid dyka upp med minst ett par bussar i Uppsala, bedövligt.
Var det tifo?
Spar det till nästnästa fredag, då är det förhoppningsvis fler än 366 åskådare där också.
Domaren var faktiskt på gränsen till utmärkt idag. Svårt att tjafsa om deras stralle.
Näe, men vår uteblivna stralle var klart tjafsbar.

Tycker nog att domherren höll en rätt bra nivå på matchen. Visst möjligen kunde vi fått en straff, men å andra sidan var Bollnäs straff solklar.

En poäng kändes rättvist. Synd att Gripen fick gratispoäng, men jag är inte det minsta förvånad, då Motala var ett av de tre lag jag tänkt mig skulle ligga efter oss när serien var slut.

Ja, till och med enligt gammal regeltolkning skulle vi ha stralle. Skägget låg rätt i vinden så jag såg situationen bäst av alla. Domaren + medhjälpare backar varandra i uppfattningen att: "det var rent spel på bollen det bara lät lite". Icke sant!

Det är för surt att Motala har fått en så fet förgåva. Vi hinner nog inte ikapp dem poängmässigt.
Jag klagar alltid på domarna när jag tycker att de tar fel beslut... annars gnäller jag aldrig när det är rätt beslut...;-)
Domarna var bra, höll en jämn nivå. Själv tycker jag att det är märkligt att domarna friar när vi är helt igenom. Spelaren kom inte till avslut (vem var det som var igenom? Hellkvist?) och tro att det beror på nån handlingsförlamning verkar inte trovärdigt. Från läktaren var det inga problem att se att klubban var låst och en solklar straff.

Fortfarande saknas flytet i spelet. Sirius försöker att spela upp bollen i plan (det tackar vi för) men trycks ofta ner i försvaret. Jag vill gärna se att bollen spelas till skridskoåkande spelare mer än att spela stillastående spelare. Högre bolltempo.
Ja, ja... serien är lång och jag är inte orolig ännu. Det kommer att gå bra.

ps... vart har Elvin tagit vägen?
Alltid lika roligt att läsa bittra artiklar från motståndarnas media:

http://www.ljusnan.se/article.jsp?article=18110&category=12&maincategory=2

Ex-blåsvarte Patrik Larsson tyckte att Sirius kvittering kändes som en halv förlust och sånt resonemang är ju svårt att argumentera mot.

Sen avslutar han med att säga att publiksiffran var pinsam och tyvärr är det bara att instämma. Desvärre ingen bra reklam för 13.15 som starttid.

Tror inte det blivit många fler om det varit 17.00 som start. Uppsalapubliken är en pinsam medgångspublik, något som än en gång bevisats.

För bandyns del är det kanske mer oroande att det var tunt med Bollnäsbor på matchen. Har ju varit rejäl anstormning av fula färger när det handlat om söndagsmatcher tidigare år.
Men nu kanske denna poängen gav lite mersmak till nästa batalj, som är på en fredag, borde komma det dubbla. Uppsala som idrottsstad är nog den pinsamte i sig. Politikerna, publiken, lagen är värdelösa, det är den bittra sanningen. :( Hoppas på bättring!
Ps. Halva publiken var ju typ VP-färgade, fast de lät ju lika mycket som min farmor/farfar...
Nja halva publiken var att ta i, många som var där bar Nässjö-luvor Kalix-luvor och andra bandymetropolers adresser men Uppsalaborna är märkligt ointresserade. Det var fler Knivstabor i klacken i går än Uppsalabor....

Bollnäs Flams brukar vara många och högljudda men igår var de inte på plats, skulle vara kul att höra varför, var hembränningsbolaget stängt? ;-)
Flames kanske prioriterade SAIK på fredan istället.