← Sirius Bandy
Annandagen
Bussresor e jag ingen höjdare på att anordna men ska det bli någon måste folk anmäla sig nu. Och inte komma om en vecka o fråga om det blir någon resa.
ANMÄL ER NU OCH HÄR
1 Kniv-jonas
#1 ·
Joint
· 2007-12-10 19:05
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
Är på såklart.
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
jag ska troligtvis med, ej säker på om jag är hemma och så. men troligtvis
#4 ·
Markus
· 2007-12-10 19:58
Jag är i Sverige över julen, så jag är given.
5. Markus
I'm in.
6. ThomasD
7. Farbror
Kontakta klubben så vi får en "blänkare" om resan på officiella sidan.
En grinig gammal gubbe vill också med.
8. Garry
#8 ·
RRR
· 2007-12-11 08:36
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
5. Markus
6. ThomasD
7. Farbror
8. Garry
7. Farbror
Kontakta klubben så vi får en "blänkare" om resan på officiella sidan.
Har du möjlighet att göra det farbror?
#10 ·
Amin
· 2007-12-11 14:44
Jag anmäler mig!
#11 ·
RRR
· 2007-12-11 15:36
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
5. Markus
6. ThomasD
7. Farbror
8. Garry
9. Katten Jansson
#12 ·
Egget
· 2007-12-12 16:22
Jag är på.
#13 ·
otr
· 2007-12-12 18:07
10 otr
#14 ·
Joint
· 2007-12-12 18:12
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
5. Markus
6. ThomasD
7. Farbror
8. Garry
9. Katten Jansson
10. Egget
11. otr
* :)
Nu börjar det lika något, fortsätt så en buss kan bokas!
#15 ·
Markus
· 2007-12-12 18:28
Fyll på, annandag och rimligt avstånd till Söderhamn.
Tänk va skönt... När man ledsnat på julmaten tar man en liten bussresa för att få arslet piskat i Söderhamn. Tippar 10-2 till hemmalaget redan nu!!
Vadå, jag dyster???
Bah, skall vi göra mål oxå? Du måste fortfarande vara glöggfryntlig, din livsbejakare!
#18 ·
haze
· 2007-12-13 10:19
Hänger på
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
5. Markus
6. ThomasD
7. Farbror
8. Garry
9. Katten Jansson
10. Egget
11. otr
12. haze
Verkar bli ett gäng siriusfans uppe i söderhamn!! kul som fan!!
Dumt att supa på tåget upp då?
Vi laddar på "Sirius Hej" på Facebook
#20 ·
Joint
· 2007-12-13 14:46
Jo, men för att en buss skall rulla krävs väl iaf 20-25 anmälningar till. Skriv upp er!
Tror vi kan köra med 25 pers kanske. Men helst ska vi vara fler förstås!
#22 ·
Joint
· 2007-12-14 14:27
En liten undran bara, kan man lösa medlemsskap på bussen för dec07-2008? :D Annars lägger jag gärna 50 spänn extra iofs, pengar går ju trotsallt till VSS.
Har ju av någon anledning missat att fixa medlemsskap i år *fy skämms*.
Bussen bokad! Se till att fylla upp den nu.
Joint: Jag vet inte faktiskt, men jag tror inte att vi gör på det viset. "Medlemsåret" sträcker sig från typ mars till februari.
Kniv-Stefan bokar in sig som nummer 13. (Hans dator bråkar)
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
5. Markus
6. ThomasD
7. Farbror
8. Garry
9. Katten Jansson
10. Egget
11. otr
12. haze
13. Kniv-Stefan
#25 ·
Joint
· 2007-12-14 21:30
Visst, det är kul att vi har knivsta-fans, men samtidigt pinsamt att de består av 33% av bandyskaran. Kom igen nu, Uppsalabor!
#26 ·
Tifo
· 2007-12-15 10:41
Det skiter sig tyvärr. Helt fel väderstreck. Jag ska ju söderut på annandagen.
Söder-hamn...
#28 ·
Tifo
· 2007-12-15 14:28
Jag förstår din tankevurpa, det är ju lätt att förledas att tro att det skulle ligga söder om oss men det gör det faktiskt inte. Jag har tittat på en karta!
Tyvärr ligger de dessutom norr om oss i tabellen också...
#30 ·
Waldau
· 2007-12-15 19:39
Jag beslutar mig härmed att dyka upp från ingenstans och anmäla mig (får väl betala medlemsavgift också)
Av många olika anledningar har mitt bandyår vacklat, och känns som det vore bra att kröna med lite annandagsbandy!
#31 ·
Fluff
· 2007-12-16 06:44
Fluff anmäler sig till bussresa.
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
5. Markus
6. ThomasD
7. Farbror
8. Garry
9. Katten Jansson
10. Egget
11. otr
12. haze
13. Kniv-Stefan
14. Fluff
#32 ·
Joint
· 2007-12-16 09:20
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
5. Markus
6. ThomasD
7. Farbror
8. Garry
9. Katten Jansson
10. Egget
11. otr
12. haze
13. Kniv-Stefan
14. Waldau
15. Fluff
Så ja...
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
5. Markus
6. ThomasD
7. Farbror
8. Garry
9. Katten Jansson
10. Egget
11. otr
12. Björklingebon
å fan... ledsen att jag decimerade listan. Gör ett nytt försök.
1. Kniv-jonas
2. Joint (+ ev. polare)
3. Emerik
4. Brukarn
5. Markus
6. ThomasD
7. Farbror
8. Garry
9. Katten Jansson
10. Egget
11. otr
12. haze
13. Kniv-Stefan
14. Waldau
15. Fluff
16. Björklingebon
Då är vi 9 pers från klartecken för resan - det ska väl bara kunna gå?
Eftersom man är både fet & välväxt så kan jag tänka mig att betala för två personer (att betrakta som Farbrors resestipendie avsett för medellös Västring som är i behov av andlig bildning i form av annandagsbandy men som är dokumenterad pank) om det skulle bli på marginalen med anmälningar.
#37 ·
Fluff
· 2007-12-18 20:16
Jag har precis köpt Sirius DVD´n som kan visas på resan upp. Häng med nu!
#38 ·
RRR
· 2007-12-18 22:17
Jag erbjuder mig också att pröjsa för medellös som inte anser sig ha råd att ta sig upp eftersom jag inte kan nyttja min plats
#39 ·
Joint
· 2007-12-18 23:48
Gött med Sirius-DVD'n, såg den i skylltfönstret till C-&S-stället. Måste tjacka ett exemplar till mig och farsan, perfa julklapp.
Ja, häng med nu. Hur ska vi göra för att få ihop anmälningar? Drastiskt spammande i fotbollstrådarna? ;-)
Vi får hoppas att några anmäler sig på fredag, kan någon prata med speakern kanske och be henne att ropa ut det i högtalarna. För jag är övertygad om att det säkert finns någon som vill hänga med men som inte har tagit del i informationen.
Jag är beredd att spamma, skriva ut lappar, tjata på kompisar och betala extra för att få bussen att rulla!
Va fan nu finns det 2 som pröjsar extra nu måste det lösa sig.
Surrade med "Sjonis" igår och han trodde att bussresan skulle annonseras i unt och omnämnas på Studan på fredag. Det var någon detalj som gjorde att det inte kunde komma in i programmet (typ redan tryckta).
Brukarn kanske vet bättre?
Stämmer bra det. Ska försöka få upp lappar i insläppen också.
#43 ·
Joint
· 2007-12-19 12:48
Tänkte sätta ut lite lappar när jag får tillgång till skrivare kanske. Annars har ni den här:
http://img98.imageshack.us/my.php?image=brobergbussresabladyy3.jpg
bara att skriva ut o sätta upp!
Schysst som fan! Kan du pula in mejladressen också:
vastrasidan(at)yahoo.se
Släng upp en länk sen igen så blir jag glad.
#45 ·
Joint
· 2007-12-19 13:14
Jäpp, fixat och klart:
edit: http://img295.imageshack.us/my.php?image=brobergbussresabladhd7.jpg
#46 ·
haze
· 2007-12-19 15:43
Snyggt Joint!
Dock står det avgång från svandammen men från studans parkering på vastrasidan.se.
#47 ·
Joint
· 2007-12-19 21:20
Oj då, jag tog det för givet att det var Svandammen som gällde. Får ändra det ;).
Så: http://img295.imageshack.us/my.php?image=brobergbussresabladhd7.jpg
Skriv ut o sätt upp ni som har möjlighet, ska försöka skriva ut några imorgon.
#48 ·
Joint
· 2007-12-21 23:52
Hmm, vi får hoppas att blåsvart hinner ladda om batterierna och försöka fira jul med gott samvete nog... Jag hoppas få se ett ännu hungrigare blåsvart efter jul, då jääää*lar!
Tillkom några anmälningar under matchen? Rullar bussen?
Tjena..
Hur ser det ut med bussen? Är vi tillräckligt med folk som är anmälda?
God Jul!
Lars
Fick in fyra o en halv anmälningar: Oskar, Garrys fru, och Gunnar med sällskap. Vi är alltså 22 om vi räknar med att RRR o farbror betalar en extraplats. Det kan jag med göra förresten. Vi kör med andra ord.
#51 ·
Joint
· 2007-12-23 18:32
Kul! Synd bara att intresset för övrigt var så lågt.
"Finns bara en Viktor Broberg"
Ok... Det låter bra att det blir en resa. Tyvärr (läs underbart) får jag inte med mig min fru till söderhamn... Då hade vi varit en till. Hon delar inte mitt intresse för bandy *asg*
God Jul!!!
Ja, nu får ju inte jag det heller... tror inte ens hon vill kalla sig min fru... (Annette, läser du det här, så får du inte skylla på mig) men jag tänkte att jag gör som Farbror och RRR och bjuder på en plats, för att stötta resandet.
#54 ·
Joint
· 2007-12-24 13:41
Kom igen för fan Västra.......här bjuder folk på platser såhär i juletid och inte en jäkel som ens vill hoppa på? buuuu!
Det är ju en kolosalt billig livförsäkring att pynta för en extra plats så att man får se spektaplet på plats. Text-TV är rena infarktprovokationen.
Well, tro inte att jag har givit upp att ge upp!
Prove me wrong!!!
Jag skulle tro att det inte är ekonomin som sätter käppar i hjulet för de flesta. Annandagsbandyn måste spelas i Uppsala för att undertecknad ska ha en rimlig chans till lite jullidande. Bortaomgångar avnjutes meddelst wap.
#57 ·
Joint
· 2007-12-25 13:43
Släktmiddagar osv går fetbort, snart äre bandy! :)
Tagga nu, Sirius.
När det gäller annandagsbandy gäller definitivt inga familjära ursäkter, särskilt inte när det är så nära som Söderhamn. Dylikt darvel får tas om hand under de två dagar som infaller dessförinnan. Vi är dessutom hemma i tid till kvällsvickning/glöggfika!!
Vad kan t.ex. vara bättre än två timmars gemensamt lidande i buss, efter ännu en uddamålsförlust? Det är sånt som danar karaktären!!!
#59 ·
Joint
· 2007-12-26 17:13
Gah, årets bottennapp. Sirius var helt enkelt under isen.
Finns bara en man som kan rädda oss - Eskhult...
Haparanda here we come.
Det är ju litet osis att möta Broberg nu när dom har varit helt under isen i kanske tio matcher. Tja, dom var inga demoner idag heller men dom spelade klokt och bjussade (av någon anledning) inte på lika mycket som vi kostar på oss.
Broberg borta är så klart knepigt men en seriös poängchans. Nyckelmatcherna ligger ju längre fram. Jag vet inte om det månne är ett suge efter "På Spåret" eller om jag tullade för mycket på Kniv-Jonas smaskensdricka men jag vill inbilla mig att man kan ha en vettig chans till kvalspel på så magert som nio pinnar & bra målskillnad.
Tankeexperimentet går ut på att:
(1) i en serie med N lag där det bättre laget alltid slår det sämre laget och inga lag är precis lika bra så kommer laget som hamnar på plats i i tabellen ha 2*2*(N - i ) poäng
(2) man skulle alltså behöva precis 8 pinnar för sista kvalplatsen
Alltså borde man kunna ha en chans till kval på kanske nio pinnar i den smutsiga verkligheten.
Falun (b)
Motala (h)
Gripen (h)
Go figure!
Nu börjar jag bli orolig för Farbror. Nu räcker inte ens "På spåret", utan du får i likhet med "Kniv-Jonas" sitta hemma hos "Kniv-Stefan" och se programmet, och samtidigt lyssna till tre timmars berättande om hans idrotts "bragder" i Lagga, SK Vide och Vasaloppsspår!!!
Det bör ta loven ur de mest optimistiska tankar!!!
Jo, jag var ute på svag is! Vänligen notera att det finns en hel del "om" i det förra inlägget. Mitt ynkliga försvar får bli att jag kanske inte helhjärtat tror att dessa "om" skall realiseras.
Jag tycker inte att ett desperat räknande via knepiga matematiska formler andas en glödande optimism direkt... Nä, du har inget att skämas för, farbror! Däremot borde jag skämmas som bara varit på en (!) match hittills. Det måste det bli ändring på.
#65 ·
ex17
· 2007-12-27 13:00
Farbror och jag hade telefonkontakt under och efter annandagen. Jag har i itidgare konversationer varnat för Broberg då jag påpekat redan på försäsongen att de var ett av de starkaste lag vi mött. Att de tagit få poäng innan har varit en gåta och jag tror att de kommer rada upp segrar framöver. IKS behöver bibehålla fokus, spela och jobba på sitt samt ta poäng när det gäller. Jag ser inte Brorberg borta som en poäng match - mer som bonuspoäng. Nycklarna är Motala, Tillberga, Falun, Gripen och Vänersborg. Segrar i dessa matcher och blåsvart har 10p. Nu har ju dock några missar gjorts vilket fås ta igen på Bollnäs.
#66 ·
Markus
· 2007-12-27 17:00
Herr ex17 får gärna gå till IKS...
Och då skulle han ju i så fall glädjen att skrinna ut på en nyspolad is, under bar himmel!!!
#68 ·
RRR
· 2007-12-27 18:05
Kan meddela att annandagen i Slottsbron var en angenäm upplevelse förutom att det kändes en aning udda att stå på en plaskvåt gräsmatta och se bandy på en isyta mindre än Edsbyns hall. Boltics support höll låda hela tiden och matchen var avgjord efter fyra minuter men det är alltid en upplevelse att vara i en av dessa små bandyorter där alla känner alla och publiken består av släktingar som smuttat på julgroggen. Slottsbron rekommenderas varmt.
#69 ·
Joint
· 2007-12-27 21:06
Säga vad man vill om Boltics supporters men nog fan är de ett av de ledande i bandysverige!
#70 ·
RRR
· 2007-12-28 15:12
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33874&a=1010734&lid=puff_1010734&lpos=rubrik
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1010773 efter ca en minut ett långt reportage om Slottsbron-Boltic.