Måste väl ha en tråd om vi ska kunna sitta och lida framför datorerna ikväll, eller är det nån som ska till Ledin-land och se om Herr Nilsson slår Hedqvists målrekord på 8 i en match?
Sandviken-Sirius
SAIK's Svenska Fans-redaktion tippar 7-2 till de onda ikväll. Det är ett resultat jag skulle vara mycket nöjd med. Om tipset slår in så skulle jag säga att det är vårt bästa resultat hittills i vinter. Utan att förringa våra blåsvarta spelare så är skillnaden mellan lagen så pass stor år. Att SAIK verkar hemskt missnöjda efter att ha vunnit över Pelleberga med 13-7 säger en hel del.
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=208704
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=208704
Ser att Svenska spel har över/under 12 mål i matchen istället för de vanliga 9. Ska man våga en selma på under, hmm.
Inte dessa matcher vi skall plocka poäng på så resultatet ikväll kvittar för min del. Men det vore väl bra rent psykiskt för spelarna om de klarade <tvåsiffrigt. Jag räknar med 1-9.
5-5
skön poäng
skön poäng
Patrik Nilsson (+0.5) - Sirius (-0.5) 1.85 - 1.85
Patrik Nilsson (+0.5) - Sirius (-0.5) 1.85 - 1.85
Ja du, Farbror. Nilsson snittar fyra mål hemma och Sirius snittat 3.33 mål borta (då räknar jag bort vattenkriget mot Gripen). Sätter en kopp kaffe+bulle på Herr Nilsson.
Heja våran blå komet! Gör ert bästa.
Ojojojojoj 0-1 Virre!!!
Glädjen kortvarig, kvittering av bandyguden Putte. ;o)
2-1 Synd... nu kan det rinna iväg :P
Finns bara en Viktor Broberg!
2-3! Vad är detta? Härligt Broberg, ÄKTA-HATTRICK EFTER 16 MIN! REKORD!?!?!?!
tror mitt spel på under 12 mål är kört =)
Shit, det här kan inte ens kniv-jonas räknat med.
Hoppas att vi kan hålla ledningen åtminstone ett liiiitet tag till. Kul för de Siriusfans som är på plats!
Nope, Putte var i farten igen.
Ok, höll i några sekunder efter att jag skrev inlägget ovan...
Hahahaha VIKTOR!!!!!! 3-4!!!!!!!!!
Domaren tordes inte visa ut den Kinesiska-Muren, fegt!
3-5, Wiberg. OMG!
vågar man börja hoppas på uddamålsförlust?
Helt fantastiskt. Håll ut till paus nu!
UNT:s matchrapportering
Sandviken - Sirius
Just nu: 3 - 45 (3-5)
Järnspikar vad det går undan...
Sandviken - Sirius
Just nu: 3 - 45 (3-5)
Järnspikar vad det går undan...
Haha!!! Rött kort, SAIK. En man mer nu.
3-5 i halvtid, fantastiskt.
Nu finns det poängmöjligheter.
3-5 i halvtid, fantastiskt.
Nu finns det poängmöjligheter.
Chockad.... tur att man står och serverar glögg på Luciavakan i Knivsta. Och att man kan spetsa den rejält... Kämpa på svart och blå
Tur att man redan har gett upp. Detta skulle annars ta knäcken på en gammal stofil. Jag försöker ringa & få lite liverapport.
Ja, tur att man inte hoppas på poäng....
Fan va läckert, 4-5 följs direkt av 4-6!
Vi missar frilägen och har oss! Calla KLing kunde mest bara fnittra över hur bra vi håller stilen........ Burr.....
Fan inga utvisningar nu
Hua - det är mycket lugnare när vi ligger under med ett par bollar
nu börjar jag nästan må illa... mer glögg!!!
Jupp, det har man ju rutiner för.....
unt skriver ubbe ut 58 men i 61 fullt i båda lagen ??
kanske menar lika många på banan??? Men vem törs lita på unt??
bra vetlanda
4-7!!! Hahaha!!!
Jag har lirat collegefonden på VeBeKå men det orkar jag inte fokusera på nu.....
Det fick vara lugn i en minut....
5-7 snabbt som ögat...
ojojojojojojojoj!!!!
Fan va dom kontra snabbt
Tur att man har en flaska whisky under glöggbordet....
VIKTOR!!!
Vadå VIKTOR??? Är han också under bordet?
Aj man får inte bränna frilägen mot saik
....missade ytterligare ett fritt läge enligt unt..... Huvva!
Vem fan hinner med UNT. Jag trycker varannan sekund på svenskbandys uppdatering
Vem fan hinner med UNT. Jag trycker varannan sekund på svenskbandys uppdatering
Haha samma
satan
Helvetes jävla skit, rent ut sagt.
Jag pallar inte med en uddamålsförlust.
Snälla... ge oss en pinne iaf, det är vi värda!
Jag pallar inte med en uddamålsförlust.
Snälla... ge oss en pinne iaf, det är vi värda!
Snart åker dumburken av, jag sitter nämnligen med en hemsk tanke om 8-7 till SAIK.... dessa jävla uddamålsförluster har skrämt mig...
sluta jinxa...
jag blir så less go natt
gaaaah...fast vi kan ju trösta oss med att IKS slog Putte...
Patrik nillson gör skillnaden som vanligt
Jävlar vilken match de gör ändå. Men det är då själva fan att det går att få lite medflyt. 0 poäng efter en bragdmatch som denna känns som en snål utdelning.. Med lovar ändå gott inför framtiden och resten av serien! Positiv trend nu!
Vad fan var det jag sa. usch och fy!
Sjukt bra spel men detta ger inga poäng.... förjävligt.
Sjukt bra spel men detta ger inga poäng.... förjävligt.
Fy FAN va jag hatar all idrott..... Riktigt jävligt mycket HATAR!!!! Nu ska jag bli skitfull
Otrevlig & Skitfull. Avundsjuk. Lättmjölk snubblande nära sista förbrukningsdatum skall bli min tröst. Life is grand!
ja usch... Jag försöker se det positivt; att vi gör en grym match. Men det är jävligt svårt att se det från det perspektivet. ;P Life sucks!
Bit pappa din i benet för att han inte lärde dig att hålla Juventus/Chelsea/ManUtd med fria byten vid behov eller obehag!
Rejält tankad vandrar man hem i kvällsmörkret efte luciavaka i knivsta där manstått och serverat glögg på knivsta radio otv. FY FAN va livet suger... Längesen det känndes så här jävla bittert och bistert...
men nu lovar jag en sak... jag kommer int att tro på seger i en enda match mer i år. Nån däruppe hatar oxs och vi kommer och åka ur så det sprutar dyng a om det. FAN VA JA HATAR SPORT!!!
men nu lovar jag en sak... jag kommer int att tro på seger i en enda match mer i år. Nån däruppe hatar oxs och vi kommer och åka ur så det sprutar dyng a om det. FAN VA JA HATAR SPORT!!!
... och förlusten kostade Roos ett revben, antagligen. Bonnjäklar!
Garligur: Jo, tro på seger igen. Du har väl bara officiellt trott på seger en gång i år och det var mot Bollnäs och det resulterade ju iaf i en poäng. :)
Garligur: Jo, tro på seger igen. Du har väl bara officiellt trott på seger en gång i år och det var mot Bollnäs och det resulterade ju iaf i en poäng. :)
unts idéfattiga journalister kan redan nu få sammanfattningen av säsongen "Aldrig har ett så bra lag åkt ur serien"
Vi kommer fortsätta att spela bra mot dom för bra lagen & torska med uddamålet mot diverse tragiska lag. Bandy RIP.
Vi kommer fortsätta att spela bra mot dom för bra lagen & torska med uddamålet mot diverse tragiska lag. Bandy RIP.
Surt som fan detta!
Det är ju skit att Pirre tvingas kliva av runt 65:e. Med honom på plan kunde vi ha fixat detta. Hoppas på snabb rehab för hans del.
Kul att Virre/Wiberg levererar men varför måste motståndarna ha en snubbe som snittar drygt fyra mål på hemmaplan.
Det är ju skit att Pirre tvingas kliva av runt 65:e. Med honom på plan kunde vi ha fixat detta. Hoppas på snabb rehab för hans del.
Kul att Virre/Wiberg levererar men varför måste motståndarna ha en snubbe som snittar drygt fyra mål på hemmaplan.
Vilka härligt gubbiga toner i gästboken. Hur hade det låtit om SAIK vunnit med förväntade 12-3? I längden tror jag att det lönar sig att spela bra snarare än att spela dåligt.
Känns rätt okej nu ändå efter att ha läst detta referat:
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=208885
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=208885
Det är en viktig princip som Herr Poesiredaktörn framhåller. Det är bara frågan om längden är lång nog?!
Längden spelar ingen roll, käre orakel. Eller? Ångest är en flärdfull del av siriusfanskapet som fotbollen tycks vara på väg att glömma. Tur att då bandyn håller lidandets fana vajande. Det blir ju, som det heter, mer spännande så här...
Det var inte kul att vara full och lida i går... det är inte roligare att vara bakfull och lida idag....
Jag hatar verkligen all idrott för närvarande.
Jag hatar verkligen all idrott för närvarande.
Dissteffe sammanfattade det hela klockrent: "På fotbollen ser man möjligheter & på bandyn är det tvärtom" (på ett ungefär)
Det kommer med tiden bli allt omöjligare att ta sig upp ur det Allsvenska träsket. Dessutom blir det nog ytterst knepigt att ro iland ett förhatligt men ofrånkomligt hallprojekt om man befinner sig i nämnda träsk.
Vi har så där åtta pinnar att ta in på Motala. Knepigt. Den ostavningsbara Paskijn kommer att ordna fina pinnar åt Gripen. Falun? Tja.... Hopp om hopp? I wish.
Det kommer med tiden bli allt omöjligare att ta sig upp ur det Allsvenska träsket. Dessutom blir det nog ytterst knepigt att ro iland ett förhatligt men ofrånkomligt hallprojekt om man befinner sig i nämnda träsk.
Vi har så där åtta pinnar att ta in på Motala. Knepigt. Den ostavningsbara Paskijn kommer att ordna fina pinnar åt Gripen. Falun? Tja.... Hopp om hopp? I wish.
Det är lika bra att sluta drömma
det går åt helvete i alla fall
Om man drömmer om Paris
hamnar man på något vis
lik förbannat i Hudiksvall... (för att citera Ronny Eriksson)
Plötsligt såg jag ljuset i tunneln.... Vi åker ur, men vi slipper hall!!!
Bättre hack i ballen, än vara back i hallen!!!
(något för ex17 att tänka på)
det går åt helvete i alla fall
Om man drömmer om Paris
hamnar man på något vis
lik förbannat i Hudiksvall... (för att citera Ronny Eriksson)
Plötsligt såg jag ljuset i tunneln.... Vi åker ur, men vi slipper hall!!!
Bättre hack i ballen, än vara back i hallen!!!
(något för ex17 att tänka på)
aaaarrrggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
så nu tar vi nya tag vetlanda hemma nästa fredag blir en mkt viktig match nu måste poängen börja komma kämpa på svart o blå.
så nu tar vi nya tag vetlanda hemma nästa fredag blir en mkt viktig match nu måste poängen börja komma kämpa på svart o blå.