Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Vetlanda

Synd att både Löfstedt och Einarsson är tillbaka i Vetlanda:
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=210101
Mmm, detta blir tufft som fan, men känns lite som en måste-match också på något vis.
Full uppslutning i klacken hoppas jag på..!
Oroande att vinterkräksjukan verkar ha härjat i Sirius. Hoppas alla våra blåsvarta hjältar är speldugliga i morgon

Känns som om serien startar på allvar nu. 12 matcher på ca en månad innan det förhatliga VM-uppehållet kommer. Efter VM är det bara 5 matcher kvar.

Skarpt läge nu m.a.o
ALLA till studan i morgon kväll!

Ja, det börjar brinna i knutarna om vi inte ska halka för långt efter. Viktig fråga: Någon som vill dricka en öl eller två innan? Alexander?
Några gubbar skall till O'Learys....
Jag ska till O´Learys innan men efter Mani-signeringen på LundeQ
Jag dyker upp på o learys
...låter bra! Vi skall oxå på signeringen
Hela familjen? Eller bara du o huligan-Karin
Kanske någon öl efter det att Sirius presenterat en ny mittback på presskonferensen?
Oklart läge men förmodligen två av oss!
Jag kommer till O'Learys!
tusan så bistert...
Du anar inte!!! Blä.
Jävligt snyggt hörnmål av Virre men fyfan så surt med ännu en förlust, där vi har matchen i egna händer...
Gary ledsnade på domaren och gick hem.

Suuuuuuuuuurt!
Garligur är Kung! Inga mellanlägen: Svart eller nattsvart
Men jag blir faktiskt less. Deras 1-2 reducering kommer efter att linjemannen stoppat bollen efter att ha blåst för offside (korrekt) och sparkar fram den till VBK-spelare så att de kan sätta igång spelet snabbt. Ju mer jag tänker på det desto mindre korrekt är det av domaren. En domare ska aldrig hjälpa ett lag sätta igång spelet på det sättet även om det är avblåst, ena laget ska inte ges fördelar helt enkelt. 2-2 kommer på straff som döms för hög klubba i straffområdets gränsland. Är klubban hög och är det innanför ska det naturligtvis vara straff med de nya reglerna, men båda sakerna är ytterst tveksamt. Nedtagningen avvärjer inte heller någon målchans. Jag anser att domarna bör fria i ett sådant tveksamt läge - precis som de gjorde i motsvarande situation för Sirius 10 minuter senare.

Sedan bjuder Roos på två mål, ett där han slår ett frislag till en kille som är på väg att byta - tar han den blir det utvisning - istället kan gulingen åka helt fritt igenom och sätta 4-2. 5-3 kommer när Sirius jagar och flyttar upp allt och har fått ett frislag i mycket bra läge. Roos slår en isare som lätt bryts av VBK-spelare som ensam kan kontra in målet. Pinsamma misstag kostar ytterligare poäng för blå-svart i enmatch där förvisso Wasberg alltsom oftast räddade Sirius.
Jag missade halvt den situationen och det låter minst sagt skumt. Domartrion var långt ifrån enade om domsluten ikväll, var flera gånger linjemännen och huvuddomaren hade delade åsikter och detta skapade förvirring hos många spelare. Dåligt...
####### ssskkiiittttt
Trist, bittert och blytungt!

Lider med Sirius i allmänhet och Wasberg (som var strålande bra) i synnerhet. Nya tag brukar det heta men just nu känns det mera nattsvart än blåsvart.
Jag bara ger upp rätt av... Efter deras 2-2 mål och sen ett frislag där domarna har totalt skiljda uppfattningar så ger jag helt upp allt vad bandy heter....

Jag är så in i helvete arg fortfarande att jag har skickat ett kravbrev till domarförbundet på halva entren. Jag vägrar se bandy efter detta. Jag var bara tvungen att gå hem, annars hade jag gått ner och klappat till matchledaren. Bara rätt av... en jävla höger!!

Fy fan va jag är less på idrott... Helvetes jävla förbannade skit!
Det är lätt att instämma i uppgivenheten här. Efter att Åsanissarna fått ettan och tvåan till skänks av domartrion så fortsatte de blåsvarta kafferepet med att bjuda på fyran och femman också. Det må stå vad fan det vill i regelboken, men vilket annat lag än Sirius skulle få en straff emot sig på en halvhög klubba i utkanten av straffområdet? Vänta, jag vet svaret: Inget!
Uppenbarligen inte Vetlanda i alla fall, eftersom det var exakt vad som hände lite senare.
Zweimal!

Barnvagnshuliganen stod precis bakom Vetlandas mål & kunde konstatera att bedömningen var helt annorlunda i den regionen.
Bedrövlig insants av biträdande domaren vid deras 2-1 reducering, hoppas att han fick en assist i alla fall.

Högaklubban på Sirius var definitivt utanför straffområdeslinjen men den två minuter senare för Vetlanda var tammefan innanför, men så är det väl när matchfunktionärerna spelat på matchen och följt Aftonbladets uppmaning.

Jag blir så less på att domslut aldrig går de "sämre" lagens väg.
Alla domare har så skilda åsikter numera vad som är straff. Tramse har ju hittat på en och annan regel...
Det är så man blir mörkrädd när man ser att domaren ger straff till det bättre laget, för att sedan fria (i en liknande situation) mot det sämre laget. Är domherrarna rädda för ryssar, halvproffs & smålänningar må tro?
Det inträffar även för de bättre lagen... *RRR* --> loafers laget måste ses som ett av de bättre lagen... god jul förresten på er. håller en tumme för 2 p på annandagen.
Tack ex17, det vore på sin plats med två pinnar nu.
Hoppas att vi kommer ut som ett nytt lag efter jul och plockar några pinnar till. Om tomten är extra snäll också så kanske årets värvning inträffar också. ;o)
God Jul!
Tack, x17!

Tryck det en handfull hörnor så att du säkert håller Elvin bakom dig i skytteligan!