Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius-Väners

Onsdag 2 januari 19.00. [size=20]Alla till Studan![/size]

Jepp
Jepp
Inte omöjligt att man släpar sig ner på onsdag ;-)
Landsförvisad till Fimpan tyvärr...
Ja, det kan kanske hända att det blir en liten bandymatch....
Japp. t.o.m. jag kan nog släpa mig ner till den heliga marken..
Givetvis!

Landsförvisad till Fimpan tyvärr...

Var ligger Fimpan? Österut?
Fimpan = Finspång. Östgötska skogarna. Där pratar man i alla fall jätteroligt, men that´s it. Hygglig bandy nuförtiden dock.
Det här kan man ju inte missa för alla fjortisspyor i slottsbacken.
komigen hela västrasidan till studan på onsdag, tror på jävligt kul match och inramning!
Det blir kul på Studan i morgon! Nu måste alla Siriusvänner och allmänt idrottsintresserade sluta upp.

A L L A till Studan! Ses!
Jo nu är väl folk lediga och det ser ut att bli hyfsat väder.
Ta med alla barnvagnar och kom och skrik!
Haha ja, nu kan man väl HOPPAS på över 700 pers iaf, men man vågar inte tippa på publiksiffror vad gäller Sirius och Uppsala i allmänhet. Satan vad underbart det vore om vi tar poäng imorrn också. Vi är heta, så det ska inte vara någon omöjlighet!
Kom igen nu VÄSTRA, kom imorgon, det blir kul.
ser mycket fram emot kvällen!
Samma här, men det börjar bli nervöst också. En seger ikväll skulle vara så viktig! Någon för en öl på Alexander innan?
Ja, det känns obehagligt nervöst, nu när man nästan börjar hoppas på poäng. Känns mycket behagligare att gå på bandy när man vet innan att man är chanslös.

Men vem fan ska lägga straffar om vi råkar få några fler? Oroväckande att inte ha en säker straffskytt!!
Jag tittar förbi Alexander.... kanske med en eller annan vagnhuligan...
Alexanderöl för min del också...

Hmm, vem lägger en eventuell straff .... synnerligen knepigt.
Broberg eller Hellqvist kan få chansen, och Eskhult borde väl också klara av det. Resultatet kan iallafall liksom inte bli sämre.
Låt Eskhult lägga straffarna då? :-)

Tagga nu, KROSSA VÄNERS!
Tips: 6-4. Virre 2, Eskhult 2, Ubbe 1, Werner 1
7-2 wiberg 4 varav 1 på straff werner 1 broberg 1 sen säger jag dauda sall någon gång måste det funka
Jag ansluter på Studan med några Barnvagnshuliganer...
Kul!! Jag har noterat (eller frun om man skall vara sanningsenlig) att det finns barnkläder av märket "Fluff Design". Ny karriär?
Extra fluffiga?

Jag kommer inte förbi Alex.

Hoppas att många ur det "gamla gardet" ansluter ikväll.
Har inte sett varken Ln eller Sutra i vinter.
Skitarsle. Jag kan iofs förstå att det är svårt att hålla en jämn nivå när matcherna duggar så tätt. Men samtidigt så har man ju inte råd att falla igenom i sådana här matcher. Sirius första halvlek var i det närmsta en totalkollaps, andra var å andra sidan helt OK, men man kan inte lämna bort ett tremåls-handikapp om man ska ta några poäng.
Dags att prova Elwin som straffskytt?? Fan, det är inte ens halvfarligt på hörnorna heller, blir så trött!!!!
Nä, vi var under isen första, i andra var det iaf bättre och med lite tur hade vi fått minst 1 pinne med oss. Var ju stundals massor med farliga chanser, nästan öppet mål bland annat. Men jäklar, nu börjar de andra "bottenlagen" plocka poäng också. Nu måste vi skärpa oss och hålla matchen ut i 90 min i fortsättningsvis.
Glädjande iaf att se en bra domartrio, bäst hittils faktiskt, nästan så att de var lite bussiga till Sirius också. ;)

Jaja, nya tag mot Broberg (njäääe, jag tvivlar på att vi skräller mot byn igen). Kämpa på!
Ja, domare Wiklund var bra! Vilket antagligen betyder att han var grovt partisk till Sirius fördel...

Werner var ju annars bästa straffskytten hittills. Han träffade ju iallafall målet.
Jo, men att träffa Löken på löken ger inga pluspoäng dessvärre... Provade vi inte Kyller både som hörnskytt och straffskytt för något år sedan, och vad jag minns, med viss framgång?
Krya på dig, Benke!
Andra halvlek helt ok idag då vi skapar lite tryck på Väners. Dock blir vi lite stereotypa i ständigt fiskande efter hörnor. Efterlyser fler genombrottsförsök i mitten.

Håller med Garry i att Kyller kan vara en lämplig straffskytt.

Gripens seger mot Vill idag är helt enkelt gripande.
Tycker alltid det var samma tendens i andra. En fin genomåkning i mitten, men en bit över halva så fick man vända om igen efter brist på passningsalternativ. Det blir ju omöjligt om vi hela tiden ska anfalla med bara två spelare.

Om vi fiskade efter hörnor gjorde vi det riktigt uselt, så svårt kan det ju inte vara att valla ut bollen på motståndarens griller.
Till CarlApan--> Tanken är nog att man ska komma samlat och är man inte det får man börja om.

Det är inte helt enkelt... =)
Tycker nog ändå att man i första var lite väl rädda att förlora och tog det "säkra" för det "osäkra" mest hela tiden och sedan förlorade bollen, Pirre är tyvärr en stor syndare där, hans lägsta nivå på passen är ibland väldigt låg.

I andra var det ju faktiskt "bara" Väners storspel i försvaret samt Löken som räddade dem, tycker att Sirius andra var rätt OK ändå men knappast nån bandypropaganda från något håll.

Domaren bäst på plan, vem var han?

Krya på dig Benke! Soppa i en månad?
Wiklund! Nåja...
http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=171295
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=211843
http://www.svenskafans.com/bandy/artikel.asp?id=211844
http://www.ifkvanersborg.o.se/index.php?option=com_content&view=article&id=132:3-2-seger-pa-studenternas&catid=22:senaste-nytt&Itemid=242
Det här med domaren måste jag få kommentera lite. Vi har gnällt en del på kåren nu, ibland med rätta. Men något som är viktigt att tänka på i sammanhanget är skridskoåkning och rörlighet. Åker du skridskor och är aktiv så får du domsluten med dig. Det var fallet igår bland annat att IKS var aktiva. Mot bättre motstånd kan det lätt bli så att du inte hänger med och därför ses som passiv och fula knep syns bättre. Jaja, lite för att balansera domardebatten men visst är den lite ojämn ibland, bedömningen alltså.
Vi har definitivt gnällt med all rätta. Wiklund tycker jag dock tillhör de bästa i Sverige. (vilket jag vill påpeka att jag sa redan innan matchen). Han läser spelet bra och är aktiv och närvarande, trots vissa brister i skridskoåkningen. Visserligen kanske hans semaforviftningar ibland kan vara övertydliga, men spelarna vet var de har honom.

När vi ändå diskuterar domare, vet någon om Hoflund slutat? I så fall en välgärning, som inte kom en match för tidigt!
Wiklund följer nog bara förbundets anvisningar. Det står i ngt skumt dokument på förbundets hemmis att alla handsignaler skall vara övertydliga.
till ex17 --> Nej jag var snarare lite ironisk mot det tidigare inlägget. Jag tyckte man skulle ha sökt hörna mycket mer än man gjorde när man ändå var en halvmeter från sidlinjen, i stället för att trockla sig genom 3 vänersborgare som trängdes på två m2.