Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Byn - Sirius

Även om kvällens uppgift är minst sagt tuff så måste vi väl ha en tråd där vi förhoppningsvis kan glädjas över några mål framåt och inte allt för många mål i baken.
7-3 till byn kanske...

Ja, det vore ju synd att sabotera vår fina målskillnad, och jag hoppas på lite revanchhunger från den tama insatsen sist.

Jag känner nästan för att vara optimist en sån här kväll och tippa en uddamålsförlust.....
Oavgjort igen?
Beror på hur matchen börjar, får vi några måls handikapp kan vi nog skrälla igen. Annars inte. Tippar på 6-1 till Edsbyn. Vi får se hur länge det blir spännande framför svenskbandy.nu...
Sirius är vårt gäng, oi oi oi!
Vilka ska vi heja på mellan Tillberga - Gripen? X vore ok, men jag hejar på Tillis denna match. Avståndet uppåt ovanför strecket får inte bli för stort. Falun bör inte skrälla mot Bajen heller, fast de överraskade ju iofs mot Gurkorna på Lugnet.

Game on nu, forza Sirius!
JAAAAAA HELLQVIST! hahahaha
1-0 Till vårt Siiiriiuuus!
skönt att få vara glad en stund =)
Härligt, synd att domaren kompenserar genom att visa ut Pirre minuten efter.
Det förgyller fredagen vettu:-).
Utvisning på Pirre.. inte bra, men 15 min avklarade hittils och 1-0 ledning... 1/6-del avklarad! Nu verkar iofs Byn ta över;).
Enligt UNT gjorde Virre målet...
Kämpa på, svart & blå!
1-1 fan :P, 1-0 tillis iaf...
Nähe, Pasjkin (som vanligt) kvitterar för Gripen.

En hörna var tredje minut nu i snitt efter 24 min i vår match, händelserikt värre. Bra jobb hittils, Sirius!
Mickel utvisas 10 min, halvtimme spelad. Jobba på!
... sover alla andra? ;P
Ajdå, 2-1 till Byn. :/
Ajajaj, 3-1 till Byn nu. Alla mål görs på hörnor.

Nu är det; Bye bye Sirius. Surt.
Inget mål den här gången. Sirius stretar emot. Förutom hörnorna har inte Edsbyn haft mycket. Känns iofs betryggande, nästa mål är viktigt för matchbilden. 4-1 och vi känns kördas, 3-2 och vi är med igen.
Bra jobbat so far. Verkar som vi skapat en del framåt också
20 hörnor efter en timme, fortfarande i snitt en hörna var tredjeminut. Shit! :D
Trippelhörna... då ska det vara mål, faaan - kom igen nu! Effektivitet, tack.
Det är ju fint att vi tycks stå upp bra i bandykyrkan, men vad hjälper det när rumpmasarna gör köttfärs av Bajen? Då tvingas man också vara nöjd med att Pelleberga verkar spöa Gripen, även om det betyder att Sirius åker ned till jumboplatsen.
4-1, och ja, alla resultat går emot oss, typ.... faaan!
Alltså detta är ju sjukt;
Alla mål på hörnor.
25 hörnor på 67 min.

Skillnaden är att Edsbyn gjort mål på 4 av sina 15 hörnor och Sirius på 1 av sina 9. Som det har sagts tidigare, Sirius får ta och träna fasta situationer!
Bra Ubbe, 2-4! Byn har 2 utvisade just nu
Fint, nu snyggar vi till siffrorna ytterligare! ;)
Tur att man redan har gett upp när vidriga vitgröna lag stämdigt slaskar poäng till rumpmasarna
Oh, 3-4 och dubbelhörna! Uddamålsförlust inom klart räckhåll!
Bra av Eskhult. Dock börjar jag bli jävligt less på uddamålstorskar.
5-3, glädjen långvarig... jaja
Straff... 6-3 då, jaja - bra kämpat, nu krossar vi Broberg!
hepp.. det rann iväg, 7-3.
Tack och lov hämtade de grönvita upp 5-1 till 5-5 och gav endast bort en poäng idag iaf. Hur som, så är det faktiskt bara 3 pinnar upp till en 11:e plats. Förlust mot Edsbyn är inget bakslag, det var väntat. Skit i att vi är jumbo nu, fullt stöd på söndag!
Näe, 3-7 är ett ok resultat. Synd att vi inte har flyt med resten av resultaten, men så har det varit hela säsongen.
Startade ju den här tråden med att tippa 7-3 till byn ;-)

Vi står ånyo upp mycket bra mot ett topplag och Bajen tog en pinne till slut i alla fall. Vi är med.
Ja det var fan riktigt spännande där ett tag och det kändes som att vi var riktigt med och lika bra som Byn. Logiskt att tappa in bollar på slutet när man ligger på mote tt såpass bra lag som Byn. Nyckelmatch på söndag - som jag återigen missar. Två poäng där är väl inte ett dödsmåste, men det vore jääävligt viktigt.
Själv får jag hålla till godo med att straffse Fimpan - Katrineholm i morgon. Död åt de onda sörmlänningarna! (även om de är i viss mån förlåtna efter läggmatchen på Studan i fjol.)
Skiter sig för mig på sönda, skrik åt mig
Är det Alsikemästerskapen i dressyr?