Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Broberg

Imorrn klockan 17:00, ändrad matchtid alltså.
Dags för revansch, både på läktarn och på planen. Seahawks kommer med en buss såg jag.
Viktiga poäng som står på spel nu...
17.00... Liiten chans att se en snutt alltså. Tåget kommer in 18.05...
Jävla förbannade tidsändrande!!! Kommer att få se sista minuten från parkeringen för att sen tokköra hem!!
surt, missar denna. hoppas innerligt på två poäng, det får se ut precis hur som helst den här gången.
Det vore viktigt. Snacka om pissväder, men det ser jag som en fördel för Sirius. :) "Ja, det finns inget tak på Studan"
Allsvenskan, här kommer Sirius...
Detta var nog bland de sämsta jag har sett.
Det var riktigt, riktigt tråkigt idag.
Vilken tur att jag hann dit för att se sista halvtimmen...

Nu hade jag iofs inte med två poäng här i kalkylen, men det hade gärna fått vara i närheten av en målchans i alla fall. Det måste se lite bättre ut än så här för att det ska bli poäng mot Motala, Gripen, BS och Tillis.
Vet inte vad jag säga nöjer mig med satans jävla skit bandy.

Nu måste vi börja ta poäng om det här ska lösa sig.
Känns dessvärre rättså gubbigt tokkört just nu!!! Ingen spelare var villig att ta ansvar, ingen var sugen på att jobba, ingen försökte åka skridskor.... (förutom Lars Fall).

Sett till den här matchen, finns det i alla fall ingen risk att vi förlorar några spelare när vi åker ner i tvåan. (Ja, jag är gammal och gubbig och kallar andra divisionen för div II. Sen kan bandypamparna tycka va fan dom vill).

Resten av kvällen blev fan inte mycket roligare kan jag säga... Hata Hata Hata precis allting!!!!
Fy för den lede! Det är nästan en prestation att spela bandy i 88 minuter utan att ens skapa en halvchans. Den andra halvleken var det fullständig utklassning. Siffrorna blev rejält smickrande, Broberg kunde ha vunnit med 10 måls marginal. Jag gubbar med Garry och säger att det är kört nu.
Säsongen avgörs när vi möter skräplagen om bara dom förbaskade söderlagen slutar att ge allmosor till oSirius. Broberg har underpresterat och är förmodligen betydligt bättre än, säg, VePe Norra.

Det är ju trots allt lite retsamt att komma försent till matchen och därmed missat 50% av Sirius anfall/chanser.
Läget i tabellen är ju faktiskt trots allt oförändrat när det gäller att klara sig till kval. Sirius har dessutom målskillnadsfördelen. 6 poäng till kommer nog att räcka om 4 av dem kommer mot BS och Tillis. Det obehagliga inget-kvar-att-spela-för-spöket kan ju naturligtvis också lappa till med full kraft i matcher som BS-Gripen och Bollnäs-BS i de sista omgångarna. Då är vi nog dessvärre rökta.
Jag vill dela Herr Poesiredaktörns syn på saken då jag tidigt trodde att tio pinnar skulle betyda god chans till kval. Nu finns det minst två käppar i hjulet:

1. vi spelar dåligt i fel matcher
2. södermöglet slaskar pinnar
Jag mår fortfarande dåligt efter i går. Kan man stämma någon???
Tur man inte kunde gå, har en känsla av att jag blivit rejält besviken

Tur man inte kunde gå, har en känsla av att jag blivit rejält besviken

....Men du är väl Gubbe eller?? "Besviken" är en livsstil!

Jag mår fortfarande dåligt efter i går. Kan man stämma någon???

Jag med, passade på att spy lite. Orsak: Sirius-kräksjukan.
Vilka härliga tider vi lever i! Det är fint att gå tillbaka och läsa ett år tillbaka i forumet får att få lite perspektiv på saker och ting. Idag är vi två matcher från en SM-final.. Man får ta mig fan nypa sig i armen!
Hehe, och här ser vi vilket genuint intresse det var från matchen även från Västras perspektiv. Endast 1,5 tråd från en viktig seriematch. Jag minns den där skitmatchen än i dag, men känns som jag håller på och förtränger den i och med årets revansch mot Broberg. Skönt det.
Väl gubbat Tifo. En sån där påminnelse behöver ungdomarna då och då!!!
Vill även gubbpuffa för att vi satt och diskutera "Super"allsvenskan för 2 år sedan. Vilka ljusa tider vi är i just nu. Ofattbart.