Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Träningsmatcher 2008

20 februari: AIK (Skytteholms IP)
23 februari: Gefle IF
27 februari: Djurgårdens IF (Årsta IP, 16.00) *
1 mars: Valsta Syrianska IK (Midgårdsvallen)
8 mars: Hammarby IF (Stadshagens IP)
15 mars: IF Brommapojkarna (Stadshagens IP)
21 mars: Heby AIF (Årsta IP)
29 mars: Assyriska FF (spelplats ej bestämd)
5 april: Vasalund/Essinge IF (Årsta IP)
* med reservation för ändring
Förmodligen dissar man råttorna borta, eftersom vi har seriens sista bandymatch borta mot Tillis då, säkerligen med stor betydelse också.
Det är inget enkelt försäsongsprogram precis. 5 av 9 matcher mot allsvenska lag, därtill 2 seriekonkurrenter, och Valsta som vi aldrig kan vinna emot.
korrigera matchen mot djurgården, den är flyttad till 27/2 (spelplats inte bestämd).
done!
Ja det är förbaskat synd att AIK-matchen och Tillis krockar. Bra med flytten av DIF-matchen för min del dock!
Kära optimistiske lillebror. Just nu känns det som om de båda krockande matcherna kommer att gälla exakt lika mycket sportsligt. Och då vet jag vad jag kommer välja...
korrigering (med reservation för alltför kallt väder):
27 februari: Djurgårdens IF (Årsta IP 16.00)

Årsta IP ligger i, ja årsta. fålhagsleden. man ser livets ords toppspira från planen.
Vid ICA Årsta nånstans eller?
Är det där Sirius tränar jämnt? Borde ta bussen dit nån gång och kolla på den flygrädde målvakten.
sirius tränar där mån, tors, fre. ica vet dock jag inget om. årsta ip ligger ungefär i höjd med kummingatan.
Inte nära ICA, i södra Årsta i bibelbältet. Precis längs med Lennakatten.
För karta, kolla här: http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=f%e5lhagsleden+113

Busshållplatsen heter Kummingatan och trafikeras av bussarna 6 (alltid) och 7 (högtrafik)
Jag är inte det minsta optimistisk! Lagen om alltings jävlighet ger ju att Sirius kommer att klara en kvalplats bara för att åka ut i detsamma så att man först får upp hoppet men sedan tvingas genomlida ännu fler hemskheter.. Men det är helt klart så att om vi redan är körda innan den matchen styr jag givetvis kosan mot Skyttis istället för mot gurkstan.

Kära optimistiske lillebror. Just nu känns det som om de båda krockande matcherna kommer att gälla exakt lika mycket sportsligt. Och då vet jag vad jag kommer välja...

Vesta brukar spela där, m.m. Har en liten läktare iaf...
Kul med hemmamatch! Synd bara att tiden blev lite halvdan, annars hade säkert matchen kunnat locka ännu mer folk.
OK då vet jag var. Inte direkt hemma i trakterna bortom Tycho. Västra Sidan rules....
Som SSSare surar jag naturligtvis. Fan ska de till och flytta matcher för...
Jag ska försöka ta mig till gnaget-matchen i vilket fall. Vill inte missa när våra blå-svarta hjältar tvålar till råttorna.
Verkar bara som om jag kan gå på Djurgårdsmatchen. Måste prioritera tävlingsmatcherna. Förra året missade jag 5 hemmamatcher (USA-turné, Estlandssemester samt Kräftskiva i Småland). Inte bra.
I dag, 9:e feb, spelar 11 SE-lag träningsmatcher. Får man hoppas på några fräsiga långtidsskador på nyckelspelare eller är man elak då?

I dag, 9:e feb, spelar 11 SE-lag träningsmatcher. Får man hoppas på några fräsiga långtidsskador på nyckelspelare eller är man elak då?

Elak! Riktigt elak! Riktigt riktigt elak!!

Varför ska man hoppas att spelare blir skadade? Helt sjukt!

För inte så länge sedan - i annan tråd - önskades att Ronaldo i Man U skulle bryta benet! Kommenterade inte det eftersom jag hoppades sådana tongångar skulle självdö. Men nu bara måste jag markera min synpunkt på sådana här idiotiska inlägg.
Tagga ned lite nu, man ska inte ta allt som står här bokstavligt.
Det var så klart absolut inget allvar bakom mitt inlägg men det var dumt skrivet ändå. Sorry. Jag ger mig själv en månads avstängning från forumet som straff. Hörs i början av mars.

Vesta brukar spela där, m.m. Har en liten läktare iaf...

Vi hade en fin kväll mot Vesta i Upplandscupen där för några år sedan.
det har du rätt i, sutra. senaste gången den blåsvarta hunden fick följa med på match.

disteffe: lägg ägg - inte ska du ålägga dig så svåra straff!

disteffe: lägg ägg - inte ska du ålägga dig så svåra straff!

Gaffa: Jag tror du också behöver lära dig att inte tolka allt som skrivs här så bokstavligt ...;)
ESK besegrade Peking med 1-0, mål av vitryssen...
Visserligen, men Peking saknade 11 A-lagsspelare och ESK var så gott som fullt manskap.
Är det någonting jag har lärt mig under alla år som Siriussupporter, så är det att resultaten i träningsmatcherna inte brukar säga någonting alls om hur det sedan går under tävlingssäsongen.
hear, hear.
för egen del ser jag med viss spänning fram emot premiären för vårt nya talanglag. lördag 16 februari kl 14 på årsta. sunnersta - gusk.
Kommer Sunnersta att spela i grönt och svart?
En annan fråga också, hur är förhållandet mellan Sunnersta och Sirius A2 samt Sirius A?
jo, saif spelar i grön-svart. av vad jag hört kan det bli lite gais-artat randigt.
Min stora undran är hur det ska få plats med gissningsvis 4-500 personer mot Djurgården på Årsta IP - den utan läktare.

En annan fråga också, hur är förhållandet mellan Sunnersta och Sirius A2 samt Sirius A?

de är separata trupper med egna träningstider och ledarstaber. däremot sker rotation mellan lagen, från a2 upp till sunnersta och vice versa, och likadant mellan saif och a1.
På officiella kan man se alla träninsmatchsresultat för alla lag i S1 på sillysidan. Massor av matcher idag med intressanta resultat. Exempelvis slog BP Aik med 2-1. ÖIS fick däng mot Västra Frölunda med 4-0 och BoIS slog danska andraligalaget Köge med 5-2.
Det verkar inte gå så bra för AIK så här i början. Torsk mot Valsta och torsk mot BP.
Gnaget testar rätt vilt medan deras spelare äntrar rättssalar...
Apropå sillysidan på officiella så finns inte P med som nyförvärv i Degerfors.
Börjar bli lite sugen att ta mig till Gävle imorgon, ska någon dit?
om jag bara kunde skulle jag åka. sunshine från start i morron! http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=a&s&team=1&infor=319
Jo vi ska dit. Men bilen är full.
Onekligen sugen, men det tar för lång tid för att motivera att ditcha familjen en lördag hela dagen.
alias, du får gärna mejla ett referat till johan.gille@siriusfotboll.com - redax sitter fast!
Det fixar jag.
kanon, tackar.
Träningsmatchtabellen just nu:
Poäng vid oavgjort eller vinst multipliceras med 1,5 om man möter ett allsvenskt lag, 1 vid möte med Superettanlag, 0,8 vid möte med division 1-lag, sedan dras 0,2 av vid varje steg nedåt i seriesystemet. Denna poäng delas på antalet matcher för att få fram poängen i denna tabell.

1. Landskrona BoIS 2,50
2. Brommapojkarna 2,48
3. Enköping 1,90
4. Häcken 1,73
5. Örgryte 1,73
6. Väsby United 1,70
7. Åtvidaberg 1,56
8. Sirius 1,50
9. LB07 1,32
10. Ängelholm 1,20
11. Falkenberg 1,04
12. Assyriska 1,00
13. Jönköpings S 0,85
14. Degerfors 0,82
15. Mjällby 0,80
16. Qviding 0,36

Sirius poäng fås fram på detta sätt:
AIK - Sirius: 0 poäng
Gefle - Sirius: 1*1,5 poäng=1,5 poäng
Sirius - DIF: 3*1,5 poäng=4,5 poäng
Valsta Syrianska - Sirius: 0*0,8 poäng=0 poäng
Totalt: 6 poäng/4 matcher=1,5 poäng
Förutom Sirius framskjutna placering i denna tabell så toppar vi även en annan tabell, nämligen den över svårighetsgraden på motståndet i träningsmatcherna:
Sirius - 1,23
Landskrona - 1,17
Brommapojkarna - 1,16
Mjällby - 1,14
Enköping - 1,10
Jönköpings S - 1,09
LB07 - 1,08
Häcken - 1,06
Ängelholm - 1,00
Assyriska - 0,99
Örgryte - 0,98
Qviding - 0,96
Åtvidaberg - 0,92
Väsby United - 0,91
Falkenberg - 0,90
Degerfors - 0,90

En poäng på 1,5 i denna tabell skulle betyda att man bara möter allsvenska lag.
En annan fråga:
Vid hemmamatcher på Årsta. Var står vi för att kunna skrika bra och ha lite liv för oss? Svårt med klackandet när alla står på rad runt planen.
RRR: Jag tycker precis brevid Sirius bänk. Man kan stå väldigt nära.