Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Vetlanda - Sirius

Måhända dags för en ny bra insats och därtill en ny uddamålsförlust?? (ja, jag är gnällig, gubbig och grinig).

Farbror Lisell dömer (den bättre av bröderna bäver om jag minns rätt).
Jag tror faktiskt stenhårt på en uddamålsförlust efter en fantastisk match i 72 minuter som dock avslutas med att tre blå-svarta sitter utvisade och VBK gör 4-4 på straff i 87:e och 5-4 i 89:e. Sedan bränner Sirius sin kompensationsstralle på övertid.
...och ett gäng hörnor...
Varför inte kompensera alla dessa jävla uddamålsförluster och dra in en uddamålsseger? Kom igen! Jag tippar på 3-2. Avgörandet kommer i 67:e av Fall, därefter håller vi tätt. Ps. ungdom optmism...
I årets sämsta bandymatch spelar Vetlanda-IKS 0-0 på ett sönderregnat tjustkulle inför 206 ( ej återkommande)åskådare.

man kan ju iallafall hoppas...
Nu vänder det tippar seger med 6-3 vägrar tro att vi åker ur.
Ok då. Ska vara positiv.

Vetlanda-IKS 0-1

En bollkalle kastar in en boll i 89:e som blåser in i Vetlandas mål. Matchledaren gör ett korrekt domslut och Elvin Taxen hamnar i målprotokollet.
Så där, då har jag jinxat bort den här segern också för 5.2 ggr pengarna.
Jag har sett 6,2 ;-)
Det spelar ingen roll, det blir ju ändå torsk ;)
Hade det varit så enkelt skulle jag spelat på Vetlanda. Jag vinner nämligen aldrig... men just då skulle jag säkerligen gjort. Kom igen nu Blåsvart
0-1, härligt Klingborg!
ah.. att få hopp för att sedan förlora det, ack du sköna smärta.

ah.. att få hopp för att sedan förlora det, ack du sköna smärta.

Inser ni inte så fort ni e negativa spricker det.
Jag tar på mig hela ansvaret för allt.
>>Jonas
Jag inser det. Därför skriver jag aldrig om bandy.
9 hörnor hittills men inte ett mål på dem, alltid är det något som klickar. Tror det var Peking-fansen som sa det först, men det stämmer så väl in på årets Sirius: Vi håller på Murphy's lag.
Känns bekant att vi inte gör mål på chanserna....
Ja att missa frilägen håller inte men vi verkar kämpa på bra nu
2-3 Eskhultarn! 12 hörnor 0 mål...
Haha, 12:e hörnan gillt! Kom igen nu och ge oss lite flyt för en gångs skull.
Nu jävlar kämpar vi hem det här
Det var tydligen på hörna, fast UNT var lite oklara med det...
12-5 i hörnor...
Nu är vi nära en ny uddamålsförlust!!

Nu är vi nära en ny uddamålsförlust!!

Stäng igen foderluckan nu
Bänkvarning till VBK, tre bänkvarningar=resultatlös straff va?
Gissa vad, straff till VBK. Oväntat.
jaha en skada på Kyller var väl precis vad som behövdes som avslutning på ännu en fiiin kväll
Om man ska hitta något positivt idag så är det väl att dom andra nerflyttnings kandidaterna släpper in många mål idag vilket kan vara avgjörande i slutet av serien.
Ja, fy satan!
Fy fan... Kyller skadad också, det var inte bra. Vi får väl hoppas på en Josse-succé - 11 ryssar på våran Josse!
12 ryssar på våran Josse!!!
13 ryssar på våran Josse?
Känner mig nästan optimistisk nu!! Tror på Josse effekten och att den håller oss kvar!! 14 ryssarn på våran Josse!!!!
Det är på "O"?? Vad betyder det? Klipp din rattmuff, oGubbe!
Det är så härligt. Garligur känns så mycket yngre nu!
Lex Josse upphäver det annars gällande pessimismdekretet. Med Josseeffekten blir det 2 pinnar på söndag!
Från VBK's SF-repotage:
"ett Sirius som hade en enda taktik, nämligen att skapa hörnor. "
Vad ska vi med hörnor till när vi inte kan förvalta de egentligen? I början av säsongen hade vi dock en fin hörnstatistik. Nu får de börja finslipa på fasta situationer. Konstigt nog är det ändå förvånandesvärt många lag som har än värre hörnstatistik.

Sirius: 16.12 %
Vetlanda: 14.86 %
Västerås: 14.45 %
Broberg: 13.74 %
Bollnäs: 13.28 %
Falun: 13.07 %
Gripen: 11.62 %
Villa: 11 %
Vänersborg: 10.65 %
Tillberga: 5.34 %

Vi är alltså bättre än hela 9 lag på att göra mål på våra hörnor. Inte fy skam egentligen. Men man brukar väl säga att en hörna på fem ska resultera i mål, alltså 20 %. Men, alltså är vi inte sämst i serien på att göra hörnmål som någon trodde. :)

Kämpa på nu blåsvart, forza Josse-effekten. ;-)

Lex Josse upphäver det annars gällande pessimismdekretet. Med Josseeffekten blir det 2 pinnar på söndag!

Dåså.......
Skönt!! Jag var rädd att min gubbighetsfaktor skulle gå ner... Man vill ju gärna ligga kvar som 1:a klassens gringubbe!!