Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Motala

Ska vi hoppas att Motala är lite slitna efter fredagskvällens drabbning mot SAIK kanske? Motala är på förhand ett lag som jag tycker det finns klar poängchans mot (minns den sjukt snöpliga poängtorsken borta...), det vill säga att det verkligen är öppet för stor och genuin besvikelse i morgon.

För Sirius talar:
*Tuff match mot SAIK 40 timmar innan matchstart.
*Motala är egentligen ett dynggäng precis som Sirius.
*Hemmaplan (ähum...)
*Våra tio ryssar
*Inget annat

För Motala talar:
*Murphys lag
*Kyllers skada
*Bristen på effektivitet på alla chanser framåt
*Domartrion
*Ödet
*Ostävjat våld mot Eskhult
*En sydkonspiration
*Egentligen allting

Men va fan. Jag tror Sirius vinner med 7-2.
Jäkla optimist
Jag tror på 4-5 och skada på Pirre.
Inte ens Anderssons clownerier kan hindra Josse effekten på söndag! Jag tror på klar seger!! 6-2!!!

(Dessutom räknar jag med att för säkerhets skull ha med mig ett antal kraftiga brädor samt en knippe 7-tums spik, för att spika igen domarrummet sedan Andersson gjort sitt inträde där).
Ska Domare Andersson Döma? Det var det jävligaste. Annars såg jag att Håkan Sjösten hade dömt nån match för inte alls länge sedan. Såg honom för nått år sedan (kanske två?) och då var han bäst på plan.
Garligur... Vill gärna se dörren igenspikad. Kommer och tar en bild...hehehehe.
RRR... i morgon är det söndag och match kl 1315. Kan det bli bättre? Sen spelar junisarna match. Har även tänkt se den.
Hörs i morgon.
Nej! Ska Ronny Andersson sätta sin fot på Studenternas igen... Fy fan, en av svearikets i särklass sämsta "elitdomare". Vi slipper i alla fall Hampus och Lindberg. ;)
Det kommer bli en repris på Edsbyn-matchen, Sirius kommer att dominera trots att de motarbetas av domherren. Sedan hittar R.Andersson en fullkomligt bisarr straff i slutminutrarna som sätts och blir till slutresultatet: 4-4. Publiksiffra: 495.

Edit: Glömde utvisningsstatistiken, Sirius: 100, Motala: 15. Vilket hundraårsjubileum! =)
Jag ska ta mig i kragen (vad är det för jävla uttryck egentligen?) och dra ner och glo på det. Mitt bandy-pepp har varit ca noll den här säsongen av nån anledning. Hoppas man vaknar till liv lite i morgon.
Finns det någon lättfunnen statistik på hur många strallar de olika lgen fått? Jag har lite uppslag på ideér om hur man objektivt skulle kunna analysera om strafftilldelningen är rättvis.
Här finns statistik över bl.a straffar:

http://www.svenskbandy.se/Stat.aspx?WCI=wiScoringTeam&TournamentId=49150&p=1405804

Bajen har fått 43(!) straffar - lex Tramsin?

Intressant är hur otroligt många straffar som bommas. Oroväckande för morgondagen är att Motala är bäst med 67% målgivande straffar och med Ronny Andersson + sidekicks som domare känns det inte speciellt lugnt.
Tack! Mycket intressant. Det skall jag hugga tänderna i efter helgen eller så!

I en rimlig värld finns det så klart en korrelation mellan lagets spelstyrka & strafftilldelningen. Grovt räknat skulle då Hammarby vara nästan 15x bättre än oss eller så är världen orimlig?
Tror att jag skall kunna dra mig ned till Studan idag, ska bara se till att hästen får lite motion först
Straffstatistiken stinker.
Kan du inte helt enkelt rida in på Studan, klädd i lång oljerock och cowboyhatt, skrikandes ett "Sirius hej" ?
Så, nu är matchen jinxad till fint bjussodds.
Men... jag tror jag dör! Hur kan ett sådant fartfyllt lag i 45 min omvandlas till ett segt och hjärtlöst lag. För mig är det en gåta... Kanske kan en psykolog svara på det för uppenbarligen tål inte dagens Sirius motgångar och tränarna verkar inte vara så bra på just den mentala/psykoligska-biten. Blir så jävla arg på Sirius bandy... enda glädjeämnet i dag var fan att se Mani och Tengroth konditionsträna i stadsparken. Nästan så man börjar tvivla på att gå på nästa match, men likförbannat kommer man göra det... Fan vad lack jag blir... Ta in ett par junisar med hjärta och utan hjärna och Klingborg! Vart fasiken var han idag? Dessutom så saknades Josse(-effekten)...

Nåja, bra spel i 45 min men nåde mig om tränarna påstår att detta är hedersamt. Detta ÄR plågsamt att se på iaf...
Jag har hela tiden trott att Sirius ska fixa en kvalplats men nu börjar jag allvarligt tvivla. Motala var för övrigt kriminellt dåliga första 20, vad sysslade de med?
Ja... det är så man vill gråta!! Men när Josse inte spelade så föll hela det positiva resonemanget.

Gubbigare och gnälligare än nånsin just nu. Hur fan kan man gå och dö mentalt, när man inlett med 3-0, kanonspel och är 2 man mer???

Vi diskuterade hat i fotbollsforumet förut... Just nu hatar jag verkligen allt och alla!!!!
Jag skall överväger starkt att hädanefter lojt hejja på Edsåsviken. Befria mig from Sirius Bandy. Skall man kontakta en andeutdrivare eller gå direkt på Ulf Ekman?
Jag tror dessvärre at vi är dömda till det här. 3-0 ska vara minst det dubbla efter en halvtimme. 8 hörnor och 0 mål i första. Ändå inleder vi andra bra och gör 4-2 direkt och Eskhult är jävligt nära på 5-2. Sedan mörker. Mörker, mörker, mörker. Motala är kanske det sämsta lag vi mött hittills ändå släpper vi in sju bollar i andra. Det är väldigt svårt att förklara.
Dömda? Jo, förvisso! Vi lever i en orimlig värld.
Sirius försvar var det mest patetiska jag sett sen.....ja det finns inte. Motala bara garvade, tog på sig skridskorna efter ca 50 min och då hägnde dom inte med, inte en enda smällde på, Motala åkte slalom och ingen, ingen markerade att här åker man inte runt, men glömde det, kan ju göra ont då, och det vill man inte vara med, fy fan så bedrövligt, försvarsspelarna ska verkligen överväga om de ska forsätta att spela bandy nästa säsong, kan ju inte finnas ett lag som vill ha dem efter denna säsong. Så jävla dåligt och snacka om att skämma ut Sirius.....
Sen är ju domare Ronny rätt kass idag genom att plocka ett par billiga Motalautvisningar och blundade snällt för minst en misstänkt Motalastraff. Tycker domaren är med oss idag och ändå lyckas vi vika ner oss mot ett dåligt Motala. Detta luktar allsvenskan - suck...
Håller med dig, nyg86. Undra hur många som skulle vara villiga att offra några framtänder för att få Sirius kvar i ES... Hela andra halvlek var patetisk, men det är inte så ovanligt. Däremot var nog detta den patetiskaste! Jag tror vi har gjort en 4-5 "bra" andrahalvlekar... Anställ en idrottspyklog + en fystränare, nu! Btw, någon som vet när Hyddas är tillbaks från sin sjukdom? Jag vill se han på bänken snarast!
Nu är det kört. Tråkigt för en historisk förening. Taskig kondis bland spelarna? Alltid samma ras.
Det är väl iofs inte så mycket mer kört idag än vad det var förra veckan. Spöa Gripen, BS och Tillis så kan det mycket väl räcka. Frågan är bara hur det ska gå till...
Bedrövligt dåligt! Kan inte varit bra stämmning i omklädningsrummet efter matchen.

Hur som ska det bli skönt att gå till studan på onsdag utan några som helst förhoppningar om något överhuvudtaget. Men jag kan ge mig f*n på att Sirius gör första målet så man hinner få en gnutta hopp bara för att förlora det igen.
Kul att Gripenvann också.
Det är en jävla skillnad att man inte är bra nog för ES och det kan väl de flesta hålla med om att laget inte håller klassen, men att på detta vis skämma ut sig eller rättare sakt IK Sirius färger är ta-mig-fan för mycket för mig.

Fan Wasberg måste ju dra så fort domaren blåser av sista matchen, han är ju den enfda som håller klass, Eskhult är alldeles för ensam, han kan ju inte haft en aning att laget var/är så jävla kasst de sista 40 min av matcherna.
Blir galen när spelare inte visar hjärta......
Stavar som en kråka..men va fan!!!!
Jag längtar efter fotbollssäsongen..

Blä! Man vill ju markera på något sätt..... Skall änglakören lägga:

"Jag tror
Jag tror
på sommaren....."

...till sånglistan?
Kan någon förklara vad eskhult för tillfället gör som e så bra han uträtar lika lite som dom andra??
Sen ja wasberg kommer undan även fall lars f o nicklas h tycker jag varit okej dom sista matcherna, jag fattar inte vad som gör att ett lag kan gå från 100 till 0 på det sättet som vi gjorde.

Jag längtar efter fotbollssäsongen..

För mig är bandyn mkt viktigare än fotbollen så det skiter jag i just nu.
Det är så klart den amerikanska fotbollssäsongen!! Den längtar man alltid till!!

Jo, Fall och Hellqvist har kommit undan med hedern i behåll även de sista matcherna.
Börjar nästa tro att det e så enkelt att spelare som roos urban werner kyller etc inte hänger med längre åldern o motivation kanske har smygit sig ikapp lite.

Om vi åker ur (vilket vi inte ska/kommer) vill jag inte se att alla får fortsätta i ettan det e dax att föryngra laget. Jag vet att dom spelarna skulle kunna dominera i ettan men det spelar ingen roll, börjar lessna på att var ett jojo lag, visst förra säsongen va bra men i år e det samma visa som alltid vi e fast i botten.

Jag vet inte hur vi ska bli ett topplag igen men det jag vet är att för varje år som vi ligger i botten så börjar publiken att lessna. Och det kommer inte att bli lätt att få tillbaka publiken även om vi blir ett topplag igen för det e mkt på gång i uppsala känns det som. Almtuna om dom får ny hall kan mkt väl bli ett stabilt topplag i allsvenskan sirius fotboll ser vi tar mkt publik innebandyn tar mkt o även basketen det känns som bandyn halkar efter varje år o det gör mig besviken.

Till alla spelare ta er i kragen nu o kämpa för livet om vi åker ur trots att vi gett allt fine men nu ser det fan inte ut som om alla e berädda att offra en tand för laget o det gör mig förbannad.
Så klokt, yngling!

Man skall ge allt! Misstag går att acceptera. Det är liksom ofrånkomligt. Dålig inställning är rent kränkande för oss som bryr oss om Sirius Bandy.

Visst skall vi utvecklas som individer, bandyspelare & lag men inte till vilket pris som helst.
Kniv-Jonas börjar arta sig bra trots sin ungdom. Nästan så han kan ta ett par steg upp, på gubbighetens glansfulla klätterstege!!

Men det gäller att vi är vaksamma, han har en tendes att låta sig influeras av Fluff's allt för ungdomliga och lössläppta sinnelag!!
Jag var så deppad att jag inte ens orkade ta mig iväg i söndags... tur det, jag har inte ens orkat kommentera resultatet förrän nu: SKIT
Du deppade alltså redan innan orsaken till deppandet infann sig? Eller hade du förhandsinfo på att Josse inte skulle spela och att Josse effekten därmed skulle utebli?
Jag deppar såpass att jag även missar SAIK hemma, men sen ska jag bryta ihop och komma igen
-100 motgångspoäng till dig.
+100 motgångspoäng till oss som var nere i söndags och tar sig till Studan imorrn.
+17 till de övriga som tar sig ner imorgon och speccar när vi, som vanligt, spelar jämt mot ett topplag, men förlorar med 5-7 eller något sådant.
+ - 0 till texttv-nötarna.
Bumpar den här tråden bara för att påminna alla om hur beckmörkt det var för inte ens ett år sedan.
Bra bumpat!
usch, så deppigt vill jag inte ha det igen
Bra Bruk!!! Det var precis vad jag behövde för att återgå till mitt sköna gubbiga jag. Nu kan man njuta av lördagskvällen i sällskap med ett glas sockerdricka.
När jag är bitter brukar jag läsa mitt mail som jag skickade till herr sportchef på UNT för exakt 11 månader sedan.

Hallå Peter J!
Din inställning till idrott verkar vara som många andra uppsalabors, d.v.s trångsynta och pessimistiska.
Inse att det inte är kört ännu. Det är inte kört förän domaren blåst av sista matchen.
Många poäng att fightas om ännu och alldeles för tidigt att ge upp.

Kanske, räcker det med att vinna över Gripen, Falun och Tillberga?
Isåfall känns det inte alls orealistiskt.
Falun och Tillberga har dessutom ett ganska tufft spelschema framför sig.
Men jag förstår att du underskattar Sirius, om du nu inte sett så många matcher i år på plats (?).
Om du har gjort det kan du nog erkänna att laget har pontential och har hotat många topplag.
Nu får vi hoppas att denna pontential är spetsad med lite självförtroende (som för övrigt varit obefintlig tidigare i år).

- Ang: "Den stora frågan": Som jag har skrivit ovan är det inte kört än...
Men om vi leker med tanken (huvva) att det är kört då så behöver det inte vara sista gången vi ser Sirius i Eliten.
Men det beror ju självklart på olika saker och det är alldeles för tidigt att spå i.
Dels om vi får behålla "stommen" eller om de drar - det återstår att se och personligen väntar jag med att dra en slutsats där.
Jag tror knappast klubben bara kommer gå och dö, om vi skulle åka ut.
Vi har bevisat många gånger förr att vi kan gå upp igen (kända som "bandyns jojolag") och VARFÖR skulle vi inte kunna upprepa det?

- Ang. "Jag kan tänka": Självklart får du räkna med lite reaktioner och tillvis del upprörda känslor.
Det var väl meningen med din krönika? ;-)
Jag inser också sanningen och anser det krisaktigt i dagens Sirius, men - jag vägrar ge upp hoppet.

- Ang. "Sirius publiksnitt": Såklart är det ruttet.
Uppsala vet inte vad lokalpatriotism är, och bevisligen är det ju bara Sirius Fotboll som lyckats dra rikligt med folk till sina matcher.
Har väl till viss del med spelet att göra.
Jag tror inte att det har med sporten att göra, utan mer att publiken kommer om det går bra eller ja, om det är jippo.
Uppsala är, och (hoppas jag har fel) förblir, en "medgångarstad".
Tråkigt, men sant!

- Ang. "Jag har oerhört": Troligtvis försämras givetvist publiksnittet i Allsvenskan kontra Elitserien.
Känns iofs lite som att "det kan inte bli sämre" och de cirka 500 som går är faktiskt ganska trogna och insatta.
Huruvida sporten skulle konkurrera med ishockeyn är svår att tänka sig, men jag tror TVÄRTOM tillskillnad från dig, att det skulle gynna bandyn (och lokalidrotten i allmänhet) i form av att fler skulle få upp ögonen för den "lokalaidrotten".
Som sagt, det kan knappt bli värre på publikfronten.

- Ang. "En bandyhall skulle": Jag tycker att bandy skall spelas utomhus.
Men en bandyhall vore idealet att träna i och kanske även ha till beredskap för matcher vid vissa väderförhållanden.
Det är också möjligt att publiksiffrorna skulle höjas en aning med detta, även om det svider att säga. ;-)

- Ang ihopslagningen: Där är vi överrens.
Vägra sammanslagning! Kan nästan inte finna något positivt i det för staden, möjligtvis sponsorpengar.

- Ang. "Sirius ordförande": Självklart har han gjort bort sig, när han mitt under pågende säsong tar kontakt med pressen och går ut med sådan info.
Inte sant?

- Ang. "Personligen tror jag": Instämmer...

- Ang. "En del har": Sjonis är bra och så, men denna idé var konstig och man måste förstå fansens känslor.
Däremot är han nog, som du säger, en idéspruta.
Jag gillar verkligen hans idé ang. Gothia Cup, fast i bandy.
Däremot ställer jag mig som sagt kritisk mot Gothia-formen vad gäller sammanslagning .

Oj, detta blev långt tillslut... Men jag var tvungen att skriva av mig kände jag.
Du är välkommen att skriva svar-på-tal till mig, det vore kul.

Sist men inte minst, hoppas att Sirius klarar av detta.
Jag vägrar att ge upp hoppet!

Mvh. Johannes O
Nåja... Peter är i alla fall inte lika kåt på Stockholmspressen som hans företrädare Håkan var. Där lyste storstadskomplexet igenom, för varje rad han skrev.

Jag sa upp min prenumeration enbart pga honom, så jag håller herr Johansson till heders, trots allt.