← Sirius Bandy
Uppsalabandystaden BK United
Farbror
· 2008-01-14 14:17
· 8869 visningar
Nu dyker på nytt gamarna upp och börjar presentera sina visioner om en sammanslagning av stadens bandyklubbar till Uppsalabandystaden BK United.
Må dom brinna!
#1 ·
John
· 2008-01-14 14:22
Vart har de dykt upp?
Där dom som minst borde finnas!
#3 ·
John
· 2008-01-14 14:26
Fågelsången? ;)
Bra namn! Kort och slagkraftigt! Dessutom kommer ju Sirius, UNIK och BoIS tillsammans att bli minst lika bra som Edsbyn. Detta är framtiden.
Var har du läst det här? Inte i UNT väl? Hur som helst kommer det ju inte att bli av.
#5 ·
Joint
· 2008-01-14 14:33
Neeeej, döda inte bandyn ännu mer!!!!! Skulle IK Sirius BK övergå till ett sådant namn och sammanslagning kommer jag aldrig mer sätta min fot på Studans IP och heja på det laget.
Må de brinna, ja!
#6 ·
RRR
· 2008-01-14 14:35
Herregud, de bästa i Uppsala spelar ju redan i Sirius, de som inte spelar där vill ju inte satsa. UNIK har väl ingen som är under 30 som platsar i Sirius (Wikholm o Söderholm? är väl redan Siriuslirare?). Den ende som platsar i Sirius från BoIS är väl Totta.... ;-)
Vad vinner man på en sammanslagning? Nada.
Usch och fy! Den enda skillnaden skulle väl bli att de 20 västringar som är de enda som fortfarande bryr sig om uppsalabandyn skulle lägga ned.
#8 ·
Joint
· 2008-01-14 14:44
Det man skulle vinna skulle väl vara sponsorpengar. Om något. Men det är trams! Förbjud detta, genast! Jag vill inte ha ett FC Gothia i Muppsala.
#9 ·
Joint
· 2008-01-14 14:45
... ja, och att det skulle bli kravaller för dessa 20 västringar likt det i GBG, hehe. Jag är villig att göra allt för att förbjuda detta! =D
Jag skulle kunna tänka att stödja en sammanslagning på villkoret att laget kallas Damsala BK. Inte annars.
#11 ·
haze
· 2008-01-14 15:09
Dessa fantastiska sammanslagningsvisioner som blossar upp så fort det går tungt - ska man skratta eller gråta (eller både och kanske)?
Det som jag har lite svårt att begripa med just fallet Uppsala och bandy är vad man skulle ha att vinna på det. De olika delarna i FC Gothia har ju sina respektive styrkor att tillföra i en sammanslagning. Det känns inte riktigt som Sirius har särskilt mycket att vinna på det. Om det inte vore så att Herr Fabrbror hade startat denna tråden skulle jag inte ens gett det sannolikheten 0,2 %, men nu får man väl våga sig upp till ca 1 %...
#13 ·
haze
· 2008-01-14 15:38
Ska vi inte ta med VSK och Tillberga också? Klubbens namn blir såklart Aros och så har vi en hall att spela i med ADHD-Pelle som spelande tränare och Sami Saari på en backplats. Hjälp, måste nog gå och lägga mig en stund. Det är påfrestande med fusionstankar för en blåsvart själ.
Jag har tack och lov sluppit höra några liknande yttringar. Får man fråga var de finns att läsa/höra? Så man kan ge sig dit och klappa till någon!!!
För det är väl inte 1:a april redan?? Visserligen är det snöfritt, men jag har inte börjat putsa golfklubborna än!
#16 ·
John
· 2008-01-15 20:54
http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=712230,00.html
Ser man på...... Smaklöst!
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=712230,00.html[/link]
#19 ·
Joint
· 2008-01-15 21:12
Jag döööööööööööööööööör. Pissbandy!!! Åt helvete med detta.
Avgå eller bojkotta detta förslag, genast!
#20 ·
RRR
· 2008-01-15 21:19
Herrejävlar, nu ska jag sluta gå på bandy, basta.
Först flyttar man in bandyn inomhus, sen ser man till att ha usla domare, sen ändrar man reglerna så att de rika klubbarna gynnas, sen flyttar man alla spelare till Ryssland, sedan flyttar man finalen till ett regnhål där ingen bryr sig till sist slår man ihop klubbar så att identiteterna försvinner.
Sedär ett bra recept på hur man dödar en idrott
#21 ·
John
· 2008-01-15 21:21
Man blir bara less på skiten.
#22 ·
John
· 2008-01-15 21:25
Går det här igenom tänker jag ställa mig och muttra på IFK Uppsala div3 istället. Nästa match mot Tensta B på studan söndag kl 18
#23 ·
Joint
· 2008-01-15 21:27
Jag funderar också på att bojkotta bandyn jag också. Detta förslag tar på nerverna!!! Varför ska jag lägga hundralappar, kanske tusenlappar, som sedan kommer gå till något jävla UBSBKU !?!!
I framtiden föredrar jag isåfall att gå på div. 3 bandy med IFK Uppsala - ett av Sveriges absolut anrikaste lag.
Bli inte förvånad om jag skiter i att dyka upp imorgon, alternativt att jag ställer mig i sjukhussvängen och gnetar. Jag tänker inte ge några mer biljettpengar åt detta skit och inga fler stjärnkorvar. Jävla ssssssskit... Sirius bandy upphör ALDRIG att såra!
Det kommer aldrig att bli nåt av det där. Medlemmarna i IKS och VSS kommer aldrig att gå med på det en slakt av sitt lag. Dock beklagligt att Sjonemark vill att Sirius skall upphöra att existera som bandylag. Skiter väl i om Uppsala har ett elitlag eller inte; jag hejar på Sirius som företeelse, inte på Uppsala som begrepp.
#25 ·
Joint
· 2008-01-15 21:33
Forza IFK, John. Tråkigt bara att Josse är utlånad till Sirius (jag menar BK United) resten av säsongen. Han kommer ju ändå säkert inte få spela liksom. Jag har vart på 2 matcher i år med IFK U. De är på gång nu, vinst i söndags. IFK Uppsala - där snackar vi historia! Ganska snygga dräkter har de också; http://ifkuppsala.se/pics/Matchbilder/2006/Bandy/lagbild_2006_348.jpg
#26 ·
John
· 2008-01-15 21:39
De har iallafall blå byxor.
Ett större sammarbete mellan klubbarna är det ju inget fel på. Sirius/UNIK p-lag verkar ju gå rätt bra och de har väl det där bandyskoj tillsammans också. Men man undrar ju vad som skulle vara så bra med ett Uppsala United. Nåväl fram tills detta eventuellt händer kommer jag gå på Sirius bandy.
#27 ·
Joint
· 2008-01-15 21:43
Dessutom har ju Sirius juniorklack patent på "Uppsala United", http://uppsalaunited.se.nu/ :D
Tack för en sömnlös natt, Sjonis - och du har gjort en redan pissig säsong till en ännu pissigare. Du vill alltså begrava IK Sirius BK? I så fall har du inte mitt förtroende längre.
Jävlar i mig skamligt att våran ordförande tar dom orden ur sin mun. Janne Sjonemark avgå genast utan att passer gå nu mer än någonsin måste vi stödja sirius o säga vad vi tycker att bojkotta nu ger dom bara större anledning att genomföra detta.
Skärpning nu västra visa vilka vi e o vad vi tycker.
Kräver ett möte med styrelsen
Riktigt, riktigt PINSAMT!!! Trodde bara idioten Niklasson hade liknande funderingar. Heja SK Vide!!! Jag ska bränna min halsduk från -74 under resultattavlan om detta blir verklighet!
Detta tycker jag att vår ordförande bör få förklara. Det kan knappast vara klubbens linje att ta död på sig själv?
Med den lätträknade publikskaran på Studan så går det inte att ha en seriös elitekonomi. Jag trr knappast att ett uttalande från ordförande av detta slag ökar attraktionskraften.
Det mötet med styrelsen kallas för årsmöte och för att kunna göra detta måste det gå igenom årsmötet. Hur många västringar är medlemmar i IK Sirius?
Å andra sidan, det står ingenting i artikeln om att lägga ner Sirius. Jag är helt klart för samverkan mellan klubbarna och att styrelserna vill hitta former för det är jag självfallet med på. Är man så korkad att man väljer att lägga ner IK Sirius bandysektion däremot så har jag naturligtvis sett elitbandy på Studan för sista gången på väääldigt många år.
Det är lite trist att klacken skrumpnat ihop så mycket på bandyn, för supportermakten kan vara ganska stor i sådana här frågor. Det sista man ska göra är iaf att bojkotta så länge Sirius fortfarande finns kvar, det är ju bara att ge upp.
Vi får väl bilda en aktionsgrupp, skriva ramsor och rita arga banderoller. Dessutom bör alla se till att lösa medlemskap i Sirius och gå på medlemsmötena.
Helt rätt bruk
En mycket enkel fråga som sammanslagningsivrarna bör kunna svara på är om det finns ett enda exempel på en sammanslagning som givit önskad effekt. Skulle de mot förmodan komma på någon kan jag ge 20 exempel på motsatsen.
Det där är viktigt! Det bästa vi kan göra för att förhindra detta är att gå man ur huse på de kvarvarande hemmamatcherna. Ramsor och banderoller. Sirius, vi ger aldrig upp!
"Jag förstår att folk kommer att reagera, men oftast styr hjärtat över hjärnan i sådana här situationer och det kan bli ödesdigert i längden, säger Sjonemark."
Men för satan!!! Tom retorik!
Bruk kan du inte lägga upp något på framsidan att alla västringar måste komma
#39 ·
Joint
· 2008-01-15 22:30
Ellerhur. Jag trodde bara detta gällde pajasar som Niklasson (VePe :D). Ska Västra visa sitt missnöje mot detta på något sätt? Tifogruppen planerar en banderoll, någon som har tyg, spray och något bra budskap får gärna ge det till oss.
Jag är så jävla arg att jag inte kan gå och lägga mig....
Hur i helvetes jävlar kan man uttala sig på detta sätt!!! Kan vi inte skicka herr Sjonemark på enkel biljett till Ungern? Det var väl där han tidigare jobbade med att utveckla bandy.
Tvekade ett tag om att gå i morgon, men nu gäller det uppenbarligen att se alla matcher man kan, innan man slutar gå på bandy för gott!!!
#41 ·
Joint
· 2008-01-15 22:36
Vi måste protestera mot detta. Fort! Jag tar tillbaka det där ang. bojkott, sorry - det var typiskt svenskt och fegt. Nu gäller det att visa stake och Siriushjärta. Som sagt, någon som råkar ha tyg och sprayburk? Klura på budskap! Kanske, kanske att jag kan ta bussen till IKEA annars och inhandla en tygbit + sprayflaska. Sedan får vi komma på någon ramsa också givetvist.
Alla till Studan - bevara Sirius!
Ett tydligt uttalande från Lasse Svensson kanske skulle kunna göra nytta?
Det var nog kränkande när, säg, 415 personer kommer till säsongens viktigaste match trots perfekt väder. Hånet kryddas med spelarna genomklappning men det mesta överträffas av det vi kommer att läsa i tidningen (några gånger till för att förstå att det faktiskt har sagts).
#43 ·
Joint
· 2008-01-15 22:51
Ja. Sömnlös natt, det tackar vi för. Alla Västringar får ta sitt ansvar tillfånga imorrn. Ut med en blängare på startsidan, bra idé Jonas. Bruk? :)
Nu vet jag.... Det här är bara för att vi ska må bättre och inte oroa oss för tabell läget!! När det sen visar sig att allt bara är en bluff, då känns det plötsligt inte så tungt om vi åker ur... Vi har ju i alla fall överlevt!!! Bra jobbat Janne!! Strategi är sånt som gör en stor ledare!!
Josse for President!
Jag tycker ni är många som drar lite stora växlar av det här. Inget har sagts om i vilken form ett eventuellt samarbete skulle yttra sig och nog skulle det finnas styrka i att banta 3 halvtaskiga till dåliga organisationer till en hygglig och jag tror det är mycket möjligt att man inser att sammanslagningen ska heta IK Sirius BK. I ett sånt scenario tror jag på denna samverkan och det känns troligare än mardrömsscenariot. Dessutom finns det inte många supportrar att slå vakt om längre så ur föreningarnas perspektiv så kanske det är bättre att fimpa stora delar av de nuvarande för att om 50 år vara ett hyllat United med en 10fald omsättning och välfylld ny bandyhall.
Jo, jag var ju inne lite på det tidigare. Vi vet inte hur det kommer se ut. Det jag vänder mig mot framför allt är:
1. Den genomusla tajmingen. Sådant här diskuterar man efter säsongen eller på sin höjd när man är matematiskt rökta. Signalerna till truppen och till den potentiella publiken är horribla "vi kan inte ha tre lag i allsvenskan".
2. Självklart kan man ha tre lag från samma stad i allsvenskan. Allt beror på hur konkurrensen ser ut och hur samarbetet mellan klubbarna ser ut. bandy är en liten sport så det blir naturligtvis ännu viktigare. (Sedan har jag svårt att se hur BoIS ska hålla sig kvar...). Sammanslagning och samarbete är inte nödvändigtvis samma sak dock.
3. Sammanslagningar är inte allena saliggörande. Jag fattar att det är bittert att vara ordförande i Sirius bandy. 300 pers på läktarna och usla sportsliga resultat. En verktygslåda måste dock ha en massa annat innehåll än sammanslagning så fort det börjar hacka. Boltics problem löstes inte genom att gå ihop med Göta. Katrineholm vann väl inte mycket på att gå ihop med Värmbol. Man kan inte tro att folk i gemen skulle bli intresserade av bandy bara för att man slår ihop lite klubbar. Eller att strukturella organisationsproblem löses genom att bunta ihop tre dåliga sådana.
Sedan kan jag personligen tycka att elitbandy i Uppsala i sig är fullständigt ointressant. Jag vill se Sirius och inget annat. Jag håller med Damberg om att förlusten av 10-20 hängivna supportrar och kanske lika många hängivna ideella krafter inte behöver göra så mycket OM man har något att ersätta det med. Samma arbete som kommer att behövas för att locka folk till bandy i Uppsala borde kunna göras inom Sirius som inom United.
Jag vet inte vad Sjonemark vill uppnå med sitt uttalande. Att skapa en debatt om bandyns framtid i Uppsala? Att förklara för spelarna att om ni inte skärper er så lägger jag ner skiten? Är han sur för att fotbollsordf är med i UNT oftare? Jag tror (hoppas...) att när (om?) klubbarna sätter sig ner för att diskutera kommer de att inse att det är ganska poänglöst att slå ihop representationslagen. Däremot tror jag att vi kommer att få se ett fördjupat samarbete på nivåerna under A-lagen och en gemensam ansträngning för att öka intresset för sporten i Uppsala. Dock kanske det vore en idé att nån i styrelsen kontaktar UNT för en ev int med Västra om våra åsikter kring allt som rör detta. Det tror jag UNT skulle nappa på faktiskt.
Jag tror man kan lösa strukturella organisationsproblem genom att slå ihop tre dåliga då man ju har fler timmar att lägga på en organisation då. I övrigt håller jag med Erlingmark. Tror definitivt Sjonemark är ute efter att skapa debatt, har hört rykten om andra provocerande förslag också. Klart det måste kännas surt att lägga ner oerhört mycket tid och kraft och känna att man inte får tillbaka någonting (och då pratar vi inte sportsligt...)
#50 ·
haze
· 2008-01-16 09:50
--
1. Den genomusla tajmingen. Sådant här diskuterar man efter säsongen eller på sin höjd när man är matematiskt rökta. Signalerna till truppen och till den potentiella publiken är horribla "vi kan inte ha tre lag i allsvenskan".
--
Mitt i prick, Erlingmark. Finns väl få sporter med längre "mellansäsong" än bandy. Bättre att lägga allt krut på de matcher som är kvar men här får man ju nästan känslan av att vi redan är klara för allsvenskan.
#51 ·
RRR
· 2008-01-16 09:57
Intervju med Eskhult på p4 Uppland just nu
#52 ·
RRR
· 2008-01-16 10:02
Boltic/Göta sammanslagningen är ju ett mkt bra exempel. Fråga Göta-folket hur mycket de känner för nuvarande klubben. Boltic-fansen sjöng "Vi är Boltic utan Göta" på annandagen...
BoIS har goda möjligheter att hålla sig kvar i allsvenskan. 1.Karlsborg är ett sämre lag.
2.Får BOIS kvala så blir det förmodligen mot Spillersboda (och även om jag och några fler fd Norrtäljebor går ned och hejar så tror jag inte att Spillan slår BOIS) eftersom varken Hubbo eller Aros får spela i allsvenskan
#53 ·
John
· 2008-01-16 10:03
Skriver under på Erlingmarks samtliga punkter.
för övrigt är jag så bitter, gammal och gnällig att om ett United skulle bli av, skulle jag göra allt för att jävlas och motarbeta det även efter att det genomförts!! I ren förbannad ilska och protest!! jag skulle inte dra mig för att borra hål i isen och sitta och låtsas pimpla!!!
Fan, låg vaken två timmar och var tokförbannad i natt!!!
#55 ·
Markus
· 2008-01-16 12:32
Du som mot förmodan inte är medlem i IK Sirius - bli det NU. Ju fler medlemmar, desto lättare att locka sponsorer och desto mer positivt i marknadsföringssyfte. Viktigast dock är att alla medlemmar kan påverka utvecklingen i klubben, genom att dyka upp på årsmöten.
Bli medlem - främja IK Sirius.
#56 ·
gaffa
· 2008-01-16 12:44
amen to that, markus! http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=118&m=b
Inte så lätt alltid...jag har tappat kontrollen på huruvida jag är medlem eller ej...tror mig ha betalat när jag fått utskick, men vet att jag mottagit två medlemskort för 2006 och inget för 2007. Fast det är mest min egen lathet som skapat problemet kanske...
#58 ·
gaffa
· 2008-01-16 12:52
det kan vara andra orsaker, thomas. skicka ett mejl till pelle forsberg så reder han nog upp det.
Slå ihop skiten vi är på sin höjd 10 som bryr oss om bandyn inte ens efter det här kommer det några extra tycker det e pisamnt västra o uppsala förtjänar inte ett bra bandylag.
#60 ·
Joint
· 2008-01-17 14:43
hahaha ja, bara att erkänna att Västra Sidans bandyfraktion och Siriusfansen i bandyn är totalt värdelösa. Såhär dålig uppslutning har det väl aldrig varit? Numera är vi alltid samma 7-20 personer på plats... så nej, att de skulle förlora en massa supporters är bullshit. Men JAG är sjukt mot detta förslag och kommer som sagt sluta gå på detta bandylag om det klubbas igenom.
Seriens sämsta lag, Seriens sämsta klack, Seriens sämsta på praktiskt taget allting... ja, du gjorde mig ännu mer bitter Jonas!! :P
Bra gubbat Jonas!! Du tar ännu några pinnhål upp mot de höga höjderna! Jag är beredd att ge dig ett VG i gubbighet!!
(för er ungdomar står det för Väl Godkänt i den gamla betygsskalan).
Slå ihop skiten vi är på sin höjd 10 som bryr oss om bandyn inte ens efter det här kommer det några extra tycker det e pisamnt västra o uppsala förtjänar inte ett bra bandylag.
Keps och Lodenrock kommer på posten. Storgubbat! dELIKAT.
#63 ·
Joint
· 2008-01-17 14:58
.... att 60 % av UNT-läsarna (okej, det är väl Siriushatare + Dynghålabor) vill ha sammanslagning talar väl sitt tydliga språk. Tvi!
100 GGG-poäng till dig, Jonas. Det tar sig?
Anledningar till att jag inte går på bandy:
1. Har aldrig lärt mig uppskatta sporten som visserligen är snabb men ändå tråkig för mej. Jag ser fortfarande inte bollen, reglerna är konstiga och det krävs mer än många mål för att jag ska tycka att en sport är rolig. Handboll har många mål också, men den är lika tråkig.
2. Varför gå på en tråkig sport när laget man håller på inte ens verkar försöka?
Haha bigbadda o hur länge har du gått på fotboll för där har dom alltid givit allt o varit bäst.
Jag förstår Jonas lite grand. Igår höll SAIK-klacken igång i 90 minuter och på västra var vi kanske åtta utspridda själar. Man kan väl med visst fog hävda att Sjonemark fick gott om vatten på sin kvarn igår.
#67 ·
Joint
· 2008-01-17 16:10
Tystnadsprotest 8-)
Det vattnet ska jag gladeligen hjälpa till att hålla honom under....
Bandy kommer aldrig att bli tråkigt, det är förmodligen världens vackraste sport, den sista för verkliga lirare. Å andra sidan började jag ju min blåsvarta bana med bandy, och tittade sen på fotboll då och då, just för att det var Sirius.
#69 ·
RRR
· 2008-01-17 21:27
Bandy är fortfarande världens vackraste sport!
#70 ·
joer
· 2008-01-18 01:16
häller med RRR till 100%!
Jonas: Skillnaden är väl att jag tycker att fotboll är kul. :)
Jag tycker det är skitbra att ni älskar bandy, men ni kan ju knappast kräva samma sak av alla västringar, precis som jag inte kräver att ni ska gilla golvboll. :)
#72 ·
Joint
· 2008-01-18 04:39
Men man trodde iofs att fler än typ 7 st västringar brydde sig om bandyn. Uppslutningen är väl den sämsta på flera år.
För övrigt är fotboll och bandy ungefär lika vackert, enligt mig. Kanske, kanske, kanske att fotboll är liiite vackrare men det är hugget som stucket. ;)
Jag tror bandyn i Uppsala skulle tjäna mycket på en hall.
#74 ·
Joint
· 2008-01-18 05:51
Jag tror bandyn i Uppsala skulle tjäna mycket på att tvångsutrota alla inflyttade studenter (+ Siriushatare) och flytta staden några mil till norrut.
Eller få studenterna att gå på bandy, ungefär som man försökt med fotbollen. Det är i alla fall ungefär 40 000 personer.
Jag tror bandyn behöver en hall lika mycket som en fisk behöver en cykel!!
Jo, med tanke på hur engagerad Uppsalapubliken är i bandy så har du nog rätt.
#78 ·
haze
· 2008-01-18 07:56
Problemet är ju tabelläget. Publiken kommer när det går bra fast den egentligen behövs som mest i jobbiga tider som nu. Har följt Sirius i herrans många år och kopplingen mellan tabelläget och publik är mycket stark men så är det i många klubbar.
En hall för träning vore perfekt men jag bävar fortfarande för den dan man ska behöva se Sirius inomhus. Mest oroad är jag dock över bandyförbundets eviga försök att sänka bandyn. Säsongens nyhet med "straff för allt som eventuellt har skett i godtycklig närhet av straffområdet" har ju enbart skapat förvirring.
En sån regel behöver man inte ens titta på bandy för att förstå att den suger. Tänk om alla hakningar framför mål i hockey gav straff.
#80 ·
Joint
· 2008-01-18 15:07
Japp, det finns en pontentiell publik på några tusen egentligen, som bara kommer när det är "jippo". Problemet är väl att vi bara är 300 stycken som bryr oss. Resten är ju marginalpublik och visst tror jag säkert att vi skulle locka dessa om de fick sitta och dra i sig popcorn i någon falconsoffa i en sånn där hall. Folk är för bortskämda numera och vägrar ställa sig (det finns ju sittplatser nu!! :D) och frysa om fötterna. Tråkigt, men sant. Storstadsfolket är kärringar hela bunten...
Att det finns pontentiell publik i staden är bevisat inte minst när IKS FK mötte BoIS och Peking.
Det som gäller är att försöka dra ihop en stor och trogen supporterskara. Det är nog viktigare än vad folk tror, både sportsligt, ekonomiskt och just för att locka folk...
Men om vi leker med tanken att Sirius skulle ligga på en slutspelsplats kan jag tänka mig att vi skulle snitta fyrsiffrigt. Faktiskt.
Och nej, för att snegla tillbaks till topic - vi skulle inte locka mer publik med namnet "Uppsalabandystaden BK United". :D
#81 ·
ex17
· 2008-01-18 21:46
hall är överlägset - basta. Att domarna gör mindre bra insatser på Stud IP kan ha och göra med att lyset är bedrövligt (troligen det sämsta i serien). Publiken ser bättre i en hall, spelarna ser bättre och kan också prestera bättre. Sorry men i år har vi aldrig haft -2 grader och vindstilla så hallarna är här för att stanna...
Jag tror bandyn i Uppsala skulle tjäna mycket på att tvångsutrota alla inflyttade studenter (+ Siriushatare) och flytta staden några mil till norrut.
Tvångsutrota? Är det många som låter sig utrotas frivilligt? ;-)
>När det gäller fotbollen tror jag vi både förlorar och vinenr på närheten till stockholm. Vi blir attraktivare för spelare, men måste konkurrera om publik med de tre stora.
I Bandyn tror jag inte det gör ett piss. Om det gör något så är det så lite att det vägs upp av Uppsalas rykte inom bandyn.
Bygg en hall så kommer jag gå oftare, synd att bandyn ska spelas under en årstid som jag hatar innerligt.
#83 ·
Joint
· 2008-01-18 23:18
ex17, kan du svara på mig varför stämningen i gurkklacken blivit lika med nada sedan hallen då??? Detta enligt andra gurkor... det tog kål på stämningen alltså. Men bandyn kanske strävar efter popcornspublik! =)
Jag betalar gärna dubbel entre, bara för att slippa hall eländet, om det skulle bättra på pubiksiffran!!
Ack, se hur fördärvad ex17 blivit, sedan han for till gurkland. Det var bättre förr!!!!
#85 ·
ex17
· 2008-01-19 15:54
Det var ett oerhört bra drag på klacken i mötet VSK - HIF. Problemet tror jag är som överallt, elitseriens spelschema.
#86 ·
Joint
· 2008-01-19 16:05
VAR... Nu väljer de att gå till Rocklunda istället har jag hört.
#87 ·
RRR
· 2008-01-19 19:35
Såg matchen mellan VSK och Edsbyn och reagerade på att det var så dåligt drag på publiken (som dessutom inte ens var 2000 på en sån fantastiskt bra match), jag tycker att vi har mer drag på oss 400 på Studan (i alla fall när jag är där...) jag tror att man byggde lite för luftigt i Västerås, det krävs nog uppåt 5000 för att skapa nån slags stämning. VSK har ju dessutom tappat publikt än så länge i serien jämfört med i fjol som var en usel VSK publiksäsong.
RRR... vart har du tagit vägen? Inget tryck alls i publiken när du inte är där. Du behövs ju för att det ska låta nått överhuvudtaget.
Förresten. Kanske någon har skrivit här tidigare? Tror inte att någon ska behöva vara orolig för att det ska bli nått Uppsala United BK. Mest ett utspel från Sjonemarks sida för att lägga fokus på andra saker än press på spelarna (enligt honom själv) Pratade med honom idag och idag var det ett nära förestående om ett sammangående med Almtuna.. hehehehehe... Tror att Sirius skulle bli ett bra korpbandylag på rink *s*
Så jag kan lämna baseboll träet hemma i morgon alltså?? Hade tänkt banka honom blå och svart om han visade sig......