Eftersom vi alla ser fram emot den här matchen, så tänkte jag det kunde vara passande med en ny tråd!
Sirius - SAIK
Jag tror Sirius reser sig efter helgens genomklappning och gör årets i särklass bästa match när man helt lyckas utradera Patrik Nilsson. Dessutom börjar hörnskyttet fungera och Sirius sätter fyra av åtta hörnor och dominerar spelet även i övrigt. Ett konfunderat SAIK kommer ingenstans och ska vara glada för att de bara ligger under med 4-2 i halvtid. När Wiberg pangar in 6-3 på en feldömd straff i 80:e känns det avgjort.
SAIK vinner alltså med 7-6.
SAIK vinner alltså med 7-6.
Jag tror också att de goda leder i halvtid. Så direkt i andra bör vi börja med "vi ger aldrig upp" för att förbereda spelarna på genomklappningen.
Kreativt tänkt där!!! Bra!! Nytänkande krävs för att vi ska ta oss ur den här svåra situationen, och då krävs det att även Västra tar till nya åtgärder.
Putandet och kramandet var en bra början, men ett "vi ger aldrig upp" när vi är i ledningen, kan vara helt avgörande.
Putandet och kramandet var en bra början, men ett "vi ger aldrig upp" när vi är i ledningen, kan vara helt avgörande.
Vad händer? T.o.m ni är positiva? Själv tror jag att vi är chanslösa imorgon. Okej då, vi brukar kunna vara bra mot topplagen men imorgon åker vi ut med svansen mellan benen och på Studans resulttavla står det 2 - 9 (Resultattavlan klarar inte av tvåsiffrigt) - så de börjar om och får det till 2 - 4. Alltså 2 - 14. Publik: 444. Putte Nilsson står för 7 st fullträffar och Muhrén står för 2 st strutar och 5 st assist. Det finns ett annat scenario dock, att vi vinner med 5-4, men då gäller det att någon GGG tar sitt ansvar tillfånga och håller ett allvarligt och känslosamt kvartsamtal i omklädningsrummet. Samtliga blåsvartingar måste kämpa ränderna av sig, vilket jag inte kan tänka mig i nuläget.
Jorå, visst tar resultattavlan tvåsiffrigt.
Men fler än 200 betalande skulle förvåna mig.
Ajuste! Det är bara resultatservicen från de övriga matcherna som bara har plats för en siffra. :-)
Vad fan borde inte alla tiders målkung åtminstone dra bandyintresserade (sa han som inte ska gå själv...)
Sirius (-0.5) - Patrik Nilsson (+0.5) 1.85 - 1.85
Är det du som säljer?
Jupp, Social limit: En zooask
Är det någon som tänker ta sig en liten ölare innan matchen?
Det kan jag tänka mig. Vid 18?
Alexander? Palermo?
"För vi är Sirius och Studan är vårt hem, på Palermo kostar ölen trettiofem". :-D
Tagga nu Sirius. En bonuspoäng här vore inte helt fel!
Tagga nu Sirius. En bonuspoäng här vore inte helt fel!
Alexander!
Alexander it is.
Rykten säger att Eskhult ev. missar kvällens match, oh no! Kyller och Ubbe är oklara också. Josse och Klingborg får backa upp! :) Detta blir, som sagt, en myyycket tufft uppgift.
bittert att missa den här matchen. med min vanliga tur vinner väl sirius idag (men det får man väl bjussa på i så fall!).
Tja det var väl ungefär vad man kunde vänta sig. Så jag nöjer mig med att konstatera att domare M. Pigg var ännu en i den långa raden patetiskt usla pipmissbrukare som skipat orättvisa på Studenternas i år.
Han pratade iaf skojigt. *Bjäbb*
Well, detta var väntat. Men nu på lördag måste vi skärpa oss, då är det på liv och död. Kul iaf att se lite humör bland spelarna idag som traskade iväg till omklädningsrummet bankandes med klubborna och sparkade nästan sönder dörren i väntan på att komma in.
Well, detta var väntat. Men nu på lördag måste vi skärpa oss, då är det på liv och död. Kul iaf att se lite humör bland spelarna idag som traskade iväg till omklädningsrummet bankandes med klubborna och sparkade nästan sönder dörren i väntan på att komma in.
Men någon måste sätta en vit skjorta med långa ärmar på Muhren snart.
Öhrlund får vara ruskigt tacksam att lagen var disciplinerade nog att inte låta matchen spåra ur. Det kunde slutat med rejät krig och ett antal matchstraff, men lagen valde att bara spela av sista 20.
Man borde ju inte bli förvånad över vilsna domherrar längre men när han hittar straffar som inget av lagen uppfattar blir man mörkrädd. Bra syn verkade Öhrlund ha i alla fall eftersom han på typ fyrtio meters avstånd ser förseelser som hans betydligt bättre placerade medklåpare inte ser.
En väntat förlust i vilket fall och det finns nästan inga marginaler längre. Vi går snart under parollen vinn eller försvinn. En pinne borta mot VP Norra vore inte så dumt till att börja med
En väntat förlust i vilket fall och det finns nästan inga marginaler längre. Vi går snart under parollen vinn eller försvinn. En pinne borta mot VP Norra vore inte så dumt till att börja med
Jag tycker själv att jag inte riktig har åldern inne (man har haft fel förr!) men nu har jag i alla fall skrivit en insändare till domarskrået! Fortsättning följer.
Vi slapp i alla fall se föreningens ordförande på matchen.... Annars hade jag gärna haft en träff med honom.... mellan ögonen. (Ja, jag är fortfarande förbannad efter en natts sömn. Den förra natten tog han ifrån mig. Funderar på att skicka räkning på den...)
Tagga ned Garry du får hjärtinfart snart om du blir så upprörd....
Det är därför Garry vill stå på äktvästra. Det spar in några meter till sjukan!
Sant, eftersom domarskrået envisas med sin psykiska terror får man väl snart avnjuta matcherna från ett fönster på ackis.
Kortare avstånd till domarbåset, det enda som saknades var väl just hammare och spik.
Den hade jag redan använt till att spika igen kansliet, ifall herr ordförande skulle få för sig att gå in och värma sig.....