dissteffe
· 2008-01-16 16:44
· 4009 visningar
Hur fungerar det egentligen med de där stjärnorna som står bredvid namnet? Först trodde jag man fick fler stjärnor ju fler inlägg man skrev men sen såg jag att en kille som heter Conny har 3 stjärnor och har gjort ett inlägg. Sitter moderatorerna och läser alla inlägg och bedömmer hur relevanta de är och beslutar sen om man ska få en ny stjärna? Verkar ju ganska tidskrävande. Kan man i så fall bli av med stjärnor om man skriver korkade inlägg? Måste testa det tror jag:
Sparka Mille och ta in Liston.
#1 ·
Joint
· 2008-01-16 16:47
I Connys fall tror jag han har fått sin stjärnstatus tackvare sin aktivitet. Inte minst 601 st inloggningar. Min gissning är att stjärnorna är aktivitetspoäng, alltså inlägg och inloggningar. Admin kan bekräfta eller dementera.
Admin kan varken bekräfta eller dementera. Admin har ingen aning.
Jag blev nyfiken för min fjärde stjärna dök upp precis efter att gaffa skrivit att jag "förtjänat en guldstjärna". Läskigt.
#4 ·
RRR
· 2008-01-16 21:34
Vem har flest stjärnor? Det måste väl vara jag i alla fall :-)
#5 ·
Joint
· 2008-01-16 21:37
Du är på level 10 liksom några andra och jag tror du har uppnått max antal stjärnor nu. ;-) Personligen är jag på nivå 9.
#6 ·
70
· 2008-01-16 23:26
Jag gör ett inlägg bara för att se hur många stjärnor jag har. Alla borde dock vara nöjda med en. Vi är ju siriusfans.
Och jag har... sex stjärnor.
Det är något sorts poängsystem, men hur man får poängen vet jag inte. Joint har nog rätt i att det handlar både om antal inlägg och antal inloggningar. RRR har iaf skrivit 12,42 % av inläggen på forumet.
#9 ·
gaffa
· 2008-01-17 09:33
bra, brukarn, avslöja inte hur det egentligen ligger till. dissteffe var kusligt nära att avslöja hemligheten! ;-)
Finns det officiella regler för hur en sån som jag ska tilltala en 9 eller 10-stjärnig Västring? Tänkte så man inte skämmer ut sig på årsmötet.
Så klart! Du glömmer väl inte att det är din vecka att koka morgonkaffe åt gaffa?
#12 ·
olle
· 2008-01-17 11:29
Eftersom jag plingar in på en stjärna mer än steffe så tolkar jag det som att ordspråket "tala är silver, men tiga är guld" har givit mig den där extra stjärnan. Jag har varit här betydligt fler gånger men haft vettet att hålla käft.
Farbrors föreslagna tillagningsmetod för kaffe är bevis nog på varför han har fler stjärnor än många andra.
#14 ·
Lars
· 2008-01-17 13:12
En person med mindre stjärnor måste alltid passa upp på en person som har fler stjärnor.
Fast vi i styrelsen går utanför det, vi vill alltid bli uppassade.
Hur ska man avstava det där sista ordet för att styrelsen ska bli nöjd?
#16 ·
Tifo
· 2008-01-17 23:18
Vad gör man om man vill ha större stjärnor då? :p
En person med mindre stjärnor måste alltid passa upp på en person som har fler stjärnor.
#18 ·
Lars
· 2008-01-18 07:57
Har är det uppenbart att man måste uttrycka sig mycket tydligt annars får man folk på sig....
#19 ·
Markus
· 2008-01-18 09:23
Jag vill ha tillbaka den klassiska Siriusstjärnan på matchtröjan - jag tycker att det är en skymf att den har försvunnits och ersatts av en ministjärna i det nya emblemet.
Så är det.
;-)
#20 ·
Markus
· 2008-01-18 09:23
att den har försvunnit, menar jag. Jag är inte full klockan 10.23.
Jag tycker faktiskt att det nya klubbmärket är mycket snyggare än det gamla som såg lite väl mycket 70-tal ut, men det är ju bara min högst personliga uppfattning.
Jag tycker faktiskt att det nya klubbmärket är mycket snyggare än det gamla som såg lite väl mycket 70-tal ut, men det är ju bara min högst personliga uppfattning.
Som om det skulle vara något fel med 70-tal? Jag menar:
Clash
Chokladzingo
Allsvenskt spel på Studan
...... Bah
#23 ·
Foley
· 2008-01-18 11:38
Åtminstone en av farbrors punkter från 70-talet hoppas vi på ska symbolisera nya klubbmärket.. Som jag för övrigt även jag tycker är snyggare än det föra...
#24 ·
Joint
· 2008-01-18 15:21
Självklart saknar jag den påsydda (!) stjärnan kring klubbmärket på tröjorna. Det må vara 70-tal och jävligt snyggt. Om jag skulle få lämna in en vision ang. årets tröjor (de kanske redan är tryckta?) skulle jag be om att få dit stjärnan. Den är bara sååå Sirius. Jag är nöjd över att man innehar en "riktig" matchtröja med stjärnan på plats iaf.
Chokladzingo? Driver ni med mig???
Nix! En "Aquired Taste" (sp?)
Då fanns även banan och päron zingo!!
70-talet är det enda rätta!!!
Glöm inte de tidiga 70-talets popcorn med jordgubb eller citronsmak!!
Sen har det inte gjorts nån bra musik efter 1977!!
Jo, glöm gärna dessa majsprodukter!