Visst är det match på fredag? Kan någon säga något uppbyggligt?
Sirius - Gripen
Det uppbyggliga skulle t.ex kunna vara att senast vi spelade 4-4 så vann vi matchen efter.....
Fan, nu verkar jag nästan optimistisk!!!
Fan, nu verkar jag nästan optimistisk!!!
Taggad till tusen. Så jäkla viktig match, hoppas att många sluter upp nu. 4-4 på Sävstaås i bagaget, hoppas det har stärkt självförtroendet hos lirarna så att vi kan ut och glänsa på fredag. :)
Ska vi säga 5-3, Virre 2, Werner 1, Fall 1, Eskhult, 1 - Pasjkin, 3. Publiksiffra: 480.
Detta ska vi greja...
...
..
.
Elitserien 2008/2009! =)
Ska vi säga 5-3, Virre 2, Werner 1, Fall 1, Eskhult, 1 - Pasjkin, 3. Publiksiffra: 480.
Detta ska vi greja...
...
..
.
Elitserien 2008/2009! =)
nä fredagsmatch publiksiffra 560, tio fler än VSK hade hemma senast!
Gripen rusar på ett litet kontroversiellt men effektivt sätt. De behåller 8 man kvar i målet och rusar 2-3 man. Dessa 8 som står kvar borde belönas med tapperhetsmedalj...
beror väl på hur hårt man skjuter och om man träffar målet ;-)
Hörde om det under senaste matchen på SVT24. Gör dom det jämt alltså? Borde finnas hyggliga möjligheter att skadeskjuta ett gäng vilket ju torde vara uppbyggligt för IKS.
Det måste ju vara ett kul tillfälle att skjuta högt och hårt.
Nu saknar ju vi det men en bra skytt måste ju hitta en lucka ganska enkelt om 8 man står kvar.
Blir 8-3 på fredag virre 3 wiberg 3 werner 2.
Blir 8-3 på fredag virre 3 wiberg 3 werner 2.
Helt klart en udda taktik Gripen har vi hörnorna. Dessutom kan ju bra hörnrus leda till utmärkta kontringslägen om bollen studsar rätt.
En tuting på alexander innan fajten??
Har uppdaterat hemsidan.
Känns jävligt jobbigt idag med alla förväntningar om seger. Seger är ju ett måste och jag hoppas att det släpper i morgon. Det måste bli mål framåt. Det blir alldeles för lite mål och hörnorna sitter inte ens inom målramen. Tror det var 25 hörnor utan mål innan den satt igen. Hur ska man kunna sova inatt? Ett par imovan och en stänkare? :-)
Känns jävligt jobbigt idag med alla förväntningar om seger. Seger är ju ett måste och jag hoppas att det släpper i morgon. Det måste bli mål framåt. Det blir alldeles för lite mål och hörnorna sitter inte ens inom målramen. Tror det var 25 hörnor utan mål innan den satt igen. Hur ska man kunna sova inatt? Ett par imovan och en stänkare? :-)
Usch... ser ut att bli en lång och okoncentrerad dag på jobbet! Har bara bandy i huvudet! Känns som om jag redan sett matchen flera gånger...
Jo, tagga nu!
Full uppslutning ikväll... Inga undanflykter!
Full uppslutning ikväll... Inga undanflykter!
För-öl? Alexander kl 18?
Det värsta är att OM vi vinner idag, då börjar ju det där jävla hoppet smyga sig på en igen....
Förlorar vi så är det över och förbi, då kan man fortsätta sitt lidande...
Förlorar vi så är det över och förbi, då kan man fortsätta sitt lidande...
Jag kommer till Alexander runt 18. Behöver något stärkande för att palla kvällen.
Komplicerade känslor just nu. Fösöker intala mig själv att det blir allsvenskan nästa säsong men ramsan "Sirius, vi ger aldrig upp" finns där hela tiden.
Komplicerade känslor just nu. Fösöker intala mig själv att det blir allsvenskan nästa säsong men ramsan "Sirius, vi ger aldrig upp" finns där hela tiden.
Instämmer & infinner mig med lämpligt barn!
Jag har sett matchen spelas upp minst sju gånger redan... därför tippar jag, fylld av ungdomslig entusiasm, 7-3 till de goda!!
(jag är beredd att ta mitt straff med Oldsberg och "På spåret", men mina gubbiga tips har inte givit nån utdelning de heller, så nu siktar jag högt)
(jag är beredd att ta mitt straff med Oldsberg och "På spåret", men mina gubbiga tips har inte givit nån utdelning de heller, så nu siktar jag högt)
Var är vår vanliga Garligur? Kostymrep med "På SPåret"?
När det krisar måste man våga prova något nytt!!! Jag lämnar keps och loofers i garderoben och tar fram min ungdomliga look!!!
Sitter och lyssnar på "På gräs eller is" just nu.
Vore kul om texten kunde stämma in på dagens Västra också!!
Vore kul om texten kunde stämma in på dagens Västra också!!
Vad sägs om gamla:
"Bäst när det gäller det är vi, vi har det bästa laget. Vi är ett gäng i harmoni. Bäst när det gäller, vårat gäng, kom och känn på draget. Målet är alltid två poäng, Sirius är ett toppengäng. Siiiirius är meeeer än en stjääääärnaaaaa".
Blir till att spela den några gånger innan man tar sig till Studan.
"Bäst när det gäller det är vi, vi har det bästa laget. Vi är ett gäng i harmoni. Bäst när det gäller, vårat gäng, kom och känn på draget. Målet är alltid två poäng, Sirius är ett toppengäng. Siiiirius är meeeer än en stjääääärnaaaaa".
Blir till att spela den några gånger innan man tar sig till Studan.
Vi tar bägge ikväll, jag är på skrikhumör!
Den är bra Garligur, du råkar inte ha den i mp3-format eller om den finns på någon myspace eller dyligt?
Vi tar 2 poäng - oi oi oi!
Vi tar 2 poäng - oi oi oi!
Vilken optimism! Jag dras med och tippar 4-4.
Jag har den men inte på denna dator utan hemma...
"84: Inte många minuter kvar nu. Siriusklacken lyfter fram sitt lag."
Härlig läsning för en ex-pat som tvingas följa det hela via webben!
Härlig läsning för en ex-pat som tvingas följa det hela via webben!
Jag är faktiskt lite smått chockad över en del grejer idag. Trollhätteklackens neandertahlramsor om homosexuella är en av dem, Mani jämte Västra en annan. Men framförallt känns det sjukt ovant att Sirius håller nollan i bandy. I en måstematch. Jag är imponerad på gränsen till mållös! Skön grej att ha i bagaget inför ledigheten.
>>Erlingmark
Trollhättan är ju den svenaka nazismens högborg så va fan...
Trollhättan är ju den svenaka nazismens högborg så va fan...
"svenaka" är alltså ett annat ord för "svenska"...
Viktig seger! Trodde knappt mina ögon när resultatet kom upp på skärmen!
(med risk för att gå OT: Är inte karlskrona högborg för nassarna?)
(med risk för att gå OT: Är inte karlskrona högborg för nassarna?)
Underbart Sirius! Nu sätter jag på Bäst när det gäller-vinylen och firar lite.
Det var så trevligt ikväll att jag firar med en Irish Coffee.
>joint, maila mig så får du "bäst när det gäller" mp3an
blasvart_bandy@hotmail.com
den fanns tidigare på skåpets sida men den är ju numera i graven.
>joint, maila mig så får du "bäst när det gäller" mp3an
blasvart_bandy@hotmail.com
den fanns tidigare på skåpets sida men den är ju numera i graven.
Så jävla underbart av Blåsvart. Jag tror jag aldrig har sett Sirius såhär bra och taggade - någonsin, under min bandyvistelse.
Klacken gjorde också en grym insats. Och kul för Wasberg att hålla nollan, det var han verkligen värd. Hela laget var grymma idag! Hoppas att fortsättningen blir lika underbar som denna kväll, vårt spel präglar inte Allsvenskan direkt.
Kanske är det inte förrens nu "Berglund-spelet" har hunnit sätta sig? Det såg i alla fall mycket bra ut idag på alla håll och kanter. Fortsätt såhär, blåsvart!
RRR: Härligt, jag mailar dig.
Klacken gjorde också en grym insats. Och kul för Wasberg att hålla nollan, det var han verkligen värd. Hela laget var grymma idag! Hoppas att fortsättningen blir lika underbar som denna kväll, vårt spel präglar inte Allsvenskan direkt.
Kanske är det inte förrens nu "Berglund-spelet" har hunnit sätta sig? Det såg i alla fall mycket bra ut idag på alla håll och kanter. Fortsätt såhär, blåsvart!
RRR: Härligt, jag mailar dig.
Ja, härligt att Wasberg fick hålla nollan. Mycket välförtjänt. En fredagskväll på studan är aldrig fel - i kväll var det mycket trivsamt. Många pigga blåsvartingar idag och Kyller gör väl sin bästa match för säsongen? För övrigt är det Irish coffee som gäller här med.
Ja, och det var länge sen jag såg Virre så pigg som idag. Han åkte på nästintill allt, skapade bägge (?) straffarna och förtjänade utdelning i massor. Pasjkin & co var dock riktigt osynliga. Jag har svårt att lyfta fram några enskilda spelare idag iofs, hela laget var ju faktiskt fenomenalt. Ingen glömd.
Lite småjobbigt med uppehåll nu mitt i vår "formtopp". Men men, spelarna kan iaf njuta under VM-uppehållet och Wasberg är nästan värd en plats i den truppen ;-).
Åh, heja Sirius!
Lite småjobbigt med uppehåll nu mitt i vår "formtopp". Men men, spelarna kan iaf njuta under VM-uppehållet och Wasberg är nästan värd en plats i den truppen ;-).
Åh, heja Sirius!
Grattis til segern! Gripen spelar helt utan självförtroende på borta plan! Får jag fråga vad våran klack gjorde som var idiotiskt? Hoppas inte det var något rasistiskt bara det gäller att få bort nassesvinen ur samhället!
Tack så mycket, Fidde_YF!
Jag hörde inte (ja, ni skrek så tyst och vi så högt så ni inte ens hördes) vad som skreks riktigt. Men enligt källor handlade det om diverse ramsor om homosexuella och buksvågrar osv.
Jag gick andra vägen ut så jag lade inte speciellt märke till YW. Men rötägg finns väl i alla klackar, för övrigt verkar ni vara en ganska bra klack.
Jag hörde inte (ja, ni skrek så tyst och vi så högt så ni inte ens hördes) vad som skreks riktigt. Men enligt källor handlade det om diverse ramsor om homosexuella och buksvågrar osv.
Jag gick andra vägen ut så jag lade inte speciellt märke till YW. Men rötägg finns väl i alla klackar, för övrigt verkar ni vara en ganska bra klack.
Huvudsaken är att dom inte har nån trumma, sen får dom sjunga eller gnälla på vad dom vill, bara dom betalar entré. Kniv-Jonas var lite sur efteråt, sen nån kommit fram och gnällt, men torskar man mot ett lag som ligger sist och dessutom åker dit med 6-0, är man väl lite fel ute.... Jag tycker i alla fall det var rätt mycket humor...
Samtidigt är jag väldigt tacksam mot nr 10's kanonmiss. Tokfri vid straffpunkten laddar han och skjuter 10 meter utanför. Inte sen Stefan Johanssons sista år på Studan har jag sett något liknande. (När broder Jörgen hittade honom med ett långt utkast, han var fri med 30 meter till godo på närmaste spelare... stannar till slut vid straffpunkten och skjuter!!! En halvmiss gör att klubban slår i isen med följd att bollen sakta rullar vid sidan av målet. Minns du den, Farbror??)
Gripens kamikaze taktik med fyra man som stöter i höjd med motståndarnas straffområde var också intressant... Tror inte tränaren i gästernas lag bekymrat sig med att ta reda på särskilt mycket inför den här matchen.
För övrigt var det ruskigt dåligt humör hos gästerna när det gick emot. Har hört mycket trist om Pasjkin i sånna lägen, men han var den som uppträdde bäst och var den ende som kunde få godkänt i mina ögon hos Gripen.
Samtidigt är jag väldigt tacksam mot nr 10's kanonmiss. Tokfri vid straffpunkten laddar han och skjuter 10 meter utanför. Inte sen Stefan Johanssons sista år på Studan har jag sett något liknande. (När broder Jörgen hittade honom med ett långt utkast, han var fri med 30 meter till godo på närmaste spelare... stannar till slut vid straffpunkten och skjuter!!! En halvmiss gör att klubban slår i isen med följd att bollen sakta rullar vid sidan av målet. Minns du den, Farbror??)
Gripens kamikaze taktik med fyra man som stöter i höjd med motståndarnas straffområde var också intressant... Tror inte tränaren i gästernas lag bekymrat sig med att ta reda på särskilt mycket inför den här matchen.
För övrigt var det ruskigt dåligt humör hos gästerna när det gick emot. Har hört mycket trist om Pasjkin i sånna lägen, men han var den som uppträdde bäst och var den ende som kunde få godkänt i mina ögon hos Gripen.
Sa jag att jag är jävligt nöjd ikväll??? Om inte, så är jag det!!! Och dödgrävarna bland Uppsalaborna (och UNT läsarna i synnerhet) kan ställa in spadarna i förråden ett tag till!!!
jag är så jävla nöjd i kväll. visst.... tre liter vin varav nån redan har slunkit ner genom strupen gör ju sitt till. Det är med tårar i ögonen som jag såg vårt älskade Sirius spela idag. Det var oerhört mycket hjärta på alla platser i laget. På jobbet undrar de hur jag kan hålla på sveriges sämsta lag. Ja, det är vad de tror iaf. Jag kontrar med att säga att jag har gått igenom en skiljsmässa och det är ingenting mot de våndor jag har haft med/tack vare Sirius. Man kan byta fru men aldrig ett bandylag. Så enkelt är det. :-)... Hur mycket vin får det bli ikväll?
Fidde: Det var någon ramsa om att någon skulle vara homosexuell - knappast naziramsor, och tyvärr rätt vanligt bland svenska klackpöblar, men illa nog ändå. Annars gillade jag YF skarpt när jag var nere i Trollhättan, jag hörde era ramsor om Lilla Edet och motorcross och Olle Goop. Håll er till dem i fortsättningen!
Matchen var annars som balsam för själen, så otroligt härligt att se hur allt gick vår väg för en gångs skull. Wasberg blev fjärde målvakten att få hålla nollan under årets elitserie! Och jesus vad bra Eskhult var idag. Gripen föll lite på eget grepp med sin fulbandy. De flesta gripare verkade ha vaknat på fel sida i morse, och Berglundhs raka höger på Hellqvist borde givit rött kort rakt av.
Matchen var annars som balsam för själen, så otroligt härligt att se hur allt gick vår väg för en gångs skull. Wasberg blev fjärde målvakten att få hålla nollan under årets elitserie! Och jesus vad bra Eskhult var idag. Gripen föll lite på eget grepp med sin fulbandy. De flesta gripare verkade ha vaknat på fel sida i morse, och Berglundhs raka höger på Hellqvist borde givit rött kort rakt av.
Idag var det ganska trevligt att gå på bandy! Gripen lade ju ner sina spelförsök ganska tidigt, men Sirius gick verkligen in i andra och stängde matchen! Jävlar vad skönt med en nolla också!
Nu är det ju bara att spöa VSK och Bajen också så kommer allt kännas lite bättre..
Nu är det ju bara att spöa VSK och Bajen också så kommer allt kännas lite bättre..
Otroligt sköna bilder på UNT:s web-TV från matchen. Där kan man också ganska tydligt se varför Sirius får den andra straffen.