Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Gurkorna - Sirius

Fylld av ungdomlig optimism efter helgen.... (samt hot om spöstraff från Kniv-Jonas om jag ändrar min nya vinnande tipsstil) så ser jag fram emot kommande match, där vi inte bara lägger in gurkorna, vi hackar dom också!!!

Det är visst nån usel turnering nånstans i Ryssland som ligger ivägen för viktigare matcher, men sånt tjafs är ointressant, således tippar jag redan nu att resultatet på tavlan i gurkburken blir 3-7, dvs en jätteskräll!!!

Saltgurka blir således ättiksgurka denna gång. Riktigt finhackad boston, eller möjligen pressgurka blir vad som återstår!!
VSS presenterar stolt: garligur 2.0! Mysgubbe edition.
Garligur är riktigt poetisk! :-) Håller med om att gurkor ska hackas. Tror på en praktskräll och siriusvinst 4 - 5 till blå-svart.
Någon som ska ta sig det och bevittna jätteskrällen 3-7? :P
Jag funderar... Än är det ju fan inte kört!
Jag hade tänkt det.
även jag är sugen, måste ju se den där gurkburken innan den blir ett Lidel.

även jag är sugen, måste ju se den där gurkburken innan den blir ett Lidel.

Ahhh, ett rimligt slut för varje bandyhall. Klockrent.
Lidl?
Fan vad jag vill åka... Ungar och annat kanske gör det omöjligt men ska göra ett försök att komma iväg. Det kommer iaf att åka iväg en buss med folk. Sirius har bjudit in parkeringsvakter, oldboys, sponsorer etc och en dubbeldäckare med 70 pers ska visst åka. Hoppas att många från Västra åker. På tal om hallar så är det nu klart att det blir en hall på B-plan under finalerna :-)... Om Erik-Bandykul får som han vill kommer några lag att få spela inne i tältet/hallen. Alltså.. premiär för ihomnusbandy på studenternas i mars.
Trevligt! Finns det månne några extra platser i den bussen?
Börjar bli sjukt taggad på att se bandy live nu (Sirius-abstinens) efter att skådat x antal halvtrista VM-matcher. =)
Jaha matchen ÄR på en torsdag. Hur fan tänker man? Jag har ju bytt ridlektionsdag för att kunna gå på matcherna på onsdagar och så flyttar man till en torsdag, jävla bandy.
Ska fan bara gå på dambandy i fortsättningen.
Hoppla, polle! Det suger med spridda omgångar.
Tacka vet jag ridsport.
Tjena.
Vet inte hur det är med bussen mer än att Sirius har bjudit in gubbarna som sköter "marktjänsten" när det är match. Det är lite trist att varken Sirius eller Västra sidan har några organiserade bussresor men det hänger väl ihop med intresset? Mina ungar gillar inte alls bandy och jag måste försöka övertala dem att åka med på torsdag och det är inte speciellt lätt. Sen får jag köra som en blådåre för att hinna i tid innan matchstart. Men vad gör man inte för att komma iväg på en match? :-)
Jo, frågan är ju hur svalt intresset är bland Västra. Är vi säg 10 pers och det finns 10 platser över så vore det ju en fin utfyllnad.
Annars rullar ju tågen!
Jag har fixat bussresor förr om åren men eftersom det i stort sett alltid gått back har jag gett upp, men andra kanske har större lycka än jag när det gäller att dra ihop folk?
Jag har pratat med Janne Sjonemark idag. Han vill meddela att det finns plats i bussen för de som gärna vill åka till Västerås. Det är begränsat med platser och vill man åka med måste man anmäla det till kansliet. Tel 140905. Prata med Janne eller Kaveh.

Lars
Tack för svaret, Mr.Björklinge! Perfa! Krossa Gurkorna! :)
Bussen går 16.30 från St Eriks torg, och jag ska med!
Jag också. (lite fler såna här givande inlägg så ska man väl kunna avancera i stjärnstatusen)
16.30?? jag som hade en liten plan på att åka, men det är alldeles för tidigt för mig. vad ska ni göra gurktown i över en timme?
om svaret på sista frågan är - dricka öl, ska jag tänka lite till på det...
Det är inte riktigt under våran kontroll, det är Sirius Oldboys m.fl som ordnat bussen. Kanske det blir bussbingo?
Ring kansliet och fråga Erlingmark. Lär bli kombo av bingo och bärs.
Ska säga att det finns 17 platser kvar. Ring till kansliet och fyll upp dem!
Jag e bokad se till så vi blir så många så vi kan sjunga nu.
Jag är nu amäld.
Perfekt kompensation för min del då jag missar Brajen. :)
Säkert ingen bingo på bussen... :-)... de ska åka tidigt för att kunna käka på ABB-Arena.
Hade varit kul med bussen men får åka bil... Måste släpa med mig ungarna.
Detta ska bli kul. Perfekt att det gick att lösas på ett smidigt sätt så vi fick en plats i bussen också. :)
~13-14 platser kvar skulle jag tro. Häng med!
Egget e med
Krossa Gurkorna! :)
Har tyvärr förhinder. Fan att man lägger bandyn på en torsdag och jag håller spontant Tramsin som ansvarig för detta (vet inte varför men det är sällan fel numera).

Vråla på ni som åker. Lägg in gurkorna!
Vaaa. VSK spelar borta mot Motala idag. Spelprogrammet är verkligen skadat. Men det borde ju gynna Sirius.
... och VSK ligger under med 3-0 mot Motala.
Finns risk att de kommer taggade imorgon för ej göra samma misstag som idag. Helvete, jag ville att VSK skulle köra över IFK.
>>Joint
Jag har hört talas om tillfällen då lag tappat tremålsledningar...
>>dissteffe
Självklart (det är ju bandy vi pratar om), jag tror VSK vinner med för den delen.
Det jag menar är att risken (chansen) är mindre att VSK underskattar sin motståndare imorgon. Det har de ju redan gjort idag. ;o)
Tillis ser ut att kunna ta poäng...grrr...
Tack o lov fick de inte med sig någon pinne.. puh! =)
Bara att beklaga inför kvällens drabbning... Ronny Andersson dömer! Det är tokkört!!!
Verkar som om vår vän ex 17 fejkar fotskada för att slippa vara med ikväll...
Hörde att de hade fest innan matchen mot Motala? ;-)
Det är faktiskt inte Tramsins utan Schlagerfestivalens fel att matchen spelas idag. Fast å andra sidan skulle man aldrig lagt Schlagerfestivalen på bandyplanen om det inte funnits en jädra bandyhall, så i slutänden är det väl Tramsins fel ändå.
Har man schlagerfestival i en bandyhall...? Det går utför med världen
Tacka vet jag Rocklunda isf.
Upprörande att den underbara vintersporten bandy och upphaussade fjolltävlingar i musik utövas på samma ställe.

Det är faktiskt inte Tramsins utan Schlagerfestivalens fel att matchen spelas idag. Fast å andra sidan skulle man aldrig lagt Schlagerfestivalen på bandyplanen om det inte funnits en jädra bandyhall, så i slutänden är det väl Tramsins fel ändå.

Melodifestivaler skall spelas utomhus 13.15 eller inte alls.
Kämpa på Svart o Blå!
ja, för i h-e. Snälla vinn detta!
1-0. På hörna!
Så ska det se ut! Men sirius har ju inlett bra förr...
Den glädjen blev inte långvarig...
Men vad är det för minimalist som sköter direktrapporteringen?!? Jag vill veta mer!
2-1! Verner på hörna. Två hörnmål, jag måste drömma detta...
Två mål på fyra hörnor är en rätt trevlig utdelning...
Borde inte VSK fått en 3-4 straffar vid det här laget?
Lugn, Ronny har 45 minuter på sig att hitta straffar.
Ja, ännu en sirius-ledning i halvtid.
jag vill minnas att Sirius ledde med just 2-1 i halvtid mot VSK senast...
Sirius gjorde 2-1 i början av andra efter 1-1 i ht om jag inte minns alldeles fel...
just så ja. 2-2 nu. ska man tro på uddamålstorsk då.
2-2 på kontring när vi har hörna - känns alltför välbekant
Och sen missar Wiberg fritt.. Man har inte riktigt råd med det. Att dömma av hörnstatistiken har VSK tagit över...
70 Mattias Wiberg kommer helt fri med målvakten men lägger bollen utanför.

För h-vete. Sätt frilägena Sirius!
Där kom straffen...
Som de missar, men gör mål minuten efter... Suck!
Där kom den
och där kom 4-2. tack och hej
bajs...
Usch, en otäck utveckling av denna kamp.
Ridå!
Hopp! 4-3, Fall!
Menjävlabajsfankandetaldriggåvårvägförihelvete!!!
Story of 07/08 - hedersamma förluster. Jag hatar det!

Menjävlabajsfankandetaldriggåvårvägförihelvete!!!

Instämmer!!
Ja, riktigt surt... Wasberg är kung och förtjänar en returtagare från blåsvart-håll efter straffen.
Faaan, att inget ska gå vår väg! Med lite röta hade vi i alla fall fått med oss en pinne.
Vi var dock jäkligt tillbakapressade i andra men skapade en del farligheter, inte minst Wibergs friläge som han dyngmissade. På råga på allt missar trion Hampus/Andersson/Andersson en klockren Siriushörna efter att målvakten tippat över bollen över ribban.
Dessför innan hade VSK fått några lätta beslut med sig också.

Ku*l sport detta.

"En lag för de rika" 8-)
x17, vart var den där omtalade stämningen i gurkburken?
Vi, 6 st västringar, var ju tvungna att lättna på stämningen. För övrigt var den ju obefintlig. Och javisst, de kommer säkert på premiärerna/annandagarna och slutspelet.
Ytterligare en hedersam förlust. Trist, men vi vet vad ni kan! Kämpa på svart o blå!
Tyckte faktiskt att Ronny skötte sig alldeles OK, fram till 85:e minuten då. Sirius tilldömdes en hörna varpå Kjörling började bete sig som en galen orangutang. Det normala hade förstås varit att låta Sirius slå hörnan och bestraffa Kjörling för uppträdandet. Men inte då, Ronny lät orangutangen bestämma och ändrade domslutet till utkast istället.
Just det, det var ju första gången jag var på innebandy igår (räknar inte riktigt Byn -03 då de inte hade byggt väggarna ännu). Och jag är fortfarande en hallskeptiker av stora mått. Visst, isen var fin och ljuset var bra. Men bandykänslan var helt borta! ABB Arena är lika mysig som en flyghangar, och plötsligt framstod Studenternas betongsuggeläktare som väldigt intim. Och var tusan var publiken? Nej, om det här ska vara bandyns framtid blir jag väldigt deprimerad.
Här ett intressant inlägg från VSK's forum, skrivet av en mycket sympatisk (jo det finns sådana) VSK-supporter som jag internetkänner:

"Jag har varit på två bandymatcher i år. VSK - Hammarby och Helenelund - Haparanda.
Den första matchen sågs i nya arenan. Det var mycket folk och stoj och stim. VSK vann med 10-4 mot ärkerivalen från Södermalm. Dessvärre var vakterna otroligt provocerande och humorbefriade. Ljudet i hallen var katastrof. Inte bara ljudanläggningen, utan hela akustiken. Det var lika mäktigt som att se en hockeyträning i träningshallen ungefär. Istället för en svart kvällshimmel hade vi ett i och för sig mäktigt fackverkstak ovanför våra huvuden.
Den andra matchen sågs på en utomhusplan i Sollentuna inför kanske hundratalet i publik. Jag stod i goda vänners lag och glöggtermosen gick runt medan vi språkade om bandy och annat samtidigt som vi avnjöt en kanske inte så välspelad, men i alla fall underhållande, match. En match där alla inblandade gav allt och lite till. Månen stod högt över viken. Det var en stjärnklar och kall kväll. I pausen gick vi in i hockeyladan och värmde oss med kaffe och kaka. Helenelund torskade.
Med detta vill jag bara säga att hallen har dödat allt vad bandyn hade i atmosfär och kultur. Hallen i sig har inte gjort detta, utan den har haft draghjälp av en otroligt inkompetent organisation som tror att man drar in mer pengar genom att höja priser och dra bort rabatter för exempelvis pensionärer. En organisation som dessutom vill skrämma bort de enda som skulle kunna vända detta fiasko till något som i alla fall skulle kunna liknas vid en succé; dvs klacken.
Utan kulturen kring bandyn så står den sig slätt mot hockeyn är jag rädd. Endast ett fåtal entusiaster kommer att följa denna sport som håller på att gräva sin egen grav.
Jag gillar bandy. När bandy får vara bandy vill säga."
Posei!!!! Ren och skär gurk-poesi!!!! Allt är således inte sur ättiksgurka i Västra Aros.

Just det, det var ju första gången jag var på innebandy igår (räknar inte riktigt Byn -03 då de inte hade byggt väggarna ännu). Och jag är fortfarande en hallskeptiker av stora mått. Visst, isen var fin och ljuset var bra. Men bandykänslan var helt borta! ABB Arena är lika mysig som en flyghangar, och plötsligt framstod Studenternas betongsuggeläktare som väldigt intim. Och var tusan var publiken? Nej, om det här ska vara bandyns framtid blir jag väldigt deprimerad.

Jag uppfattade det också som vekt och konstigt av Ronny. Iofs tror jag Kjörling hade rätt, men Joint stod bredvid mig och tyckte tvärtom. Dock var känslan att Ronny såg det Joint såg men ändrade sig pga att Kjörling protesterade högljutt och med viftande armar.
Aldrig mera "Pucker" om det ska jobbas efteråt. Idag har varit en tung dag.
Faktum var/är att det var linjedomaren och inte Ronny som gick in och ändrade domslutet. Ronny blåst hörna, linjedomaren för målvaktens boll.
Synd att han inte gjorde en Öhrstedt.... :-) Dvs slakta sin linjemans domslut (som stod på tre meters håll) och litade till sin egen syn (från 45 meter)
Joint --> Tyvärr var det säsongens näst sämsta publiksiffra och troligen den sämsta matchen stämningsmässigt i ABB Arena. Publiken kommer sparar sig till slutspelet...

Kjörling var inte på bollen dock tog den enligt min syster i kryssribbans överkant.
Spelar roll var bollen tog, viftar man och gapar som Kjörling och spelar i IKS åker man ut...

Spelar roll var bollen tog, viftar man och gapar som Kjörling och spelar i IKS åker man ut...

Verkligen det e pinsamt att se hur vissa lag får bete sig lika för alla har aldrig o kommer aldrig gälla.
Visst är det så att det finns fördelar med att spela i ett sk topplag eller vara en fd landslagspelare. Tycker dock att Hellqvist hade tur vid en av sina utvisningar eftersom han gjorde vissa mindre lämpliga gester mot mannen i randigt.
Ronny Andersson är väl värd mycket olämpliga "gester från gäster"! Dock ska inte all kritik riktast mot herr Andersson. Denne har oftast med sig en herre med efternamnet Hampus, vilken inte lärt sig att det går fortare med skridskor än utan..... Lite svårt att hänga med således!!