Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Dambandy

Uppsala BoIS är på väg till allsvenskan. Jag tycker Sirius borde annektera dem. Då får vi åtminstone ett lag i högsta serien, och så rättar vi till lite av den pinsamma könsobalansen inom landets vackraste klubb. Jag lovar att stödja dem!
Ser ju hellre att de byter namn till Damsala Bandy. Skulle betala bra för en sån T-shirt.
Jag funderar på att gå och se dem nån gång men det är dålig annonsering om när deras match är.
RRR>> Om du ska gå någon gång så säg till. Dahlia måste få se mer bandy och förebilder.
30/1 19.00 BoIS-Strömsbro
10/2 18.45 BoIS-Västanfors
Jag skulle gå om de hette Sirius alternativt DamSala! :D
RRR o ni andra kom på elitserie matcherna med sirius istället.
Instämmer ;)
Varför istället? Varför inte också?
30/1 möter vi Gurra i Svenska Cupen.
Onsdag går jag på dambandy!
Toppmatch mot Strömsbro/Skutskär!
Antar att Dahlia, Karin och övriga töser kommer med.
Jag kan tyvärr inte på onsdag men den 10:e ska jag hålla koll på.
Onsdagen ligger prioriteten helt klart på Svenska cupen om jag kommer iväg.
Jag var på BoIS-Skutskär. BoIS damer vann med 4-0 (0-0)efter att matchen varit jämn men BoIS haft de vassa chanserna.
Kan rekommendera att gå på dambandy, klart bättre än jag kom ihåg. Men tjejerna är unga.
Är dom snygga?
Är det inte någon form av rivialitet(Stavning?) mellan sirius och Uppsala bois(girls)? får man verkligen hejja på båda?
Nej tack till sammanslagning iaf. Känns som att främja sammanslagningen genom att heja på både UNIK och BoIS.

En stad, ett lag - IK Sirius! ;)
Schysst slutkläm, Joint. Lite Tyskland på 30-talet sådär... ;)
Jag hejjar på allt som rör sig bara det kommer från Uppsala
Och jag hejar på alla damer som ser bra ut.....
Svårt å se hur dom ser ut under alla skydd och galler kan jag tänka mej...
Joint: Jo, jag tänkte inte gå dit och gapa BoIS-ramsor. Jag hade snarare tänkt mig en anschluss av BoIS damlag (för att fortsätta med den tyska 30-talsterminologin). Det kan väl inte vara så svårt att nå toppen inom dambandyn med ganska måttliga resurser? Kanske den enklaste vägen att få se Sirius spela SM-finalen?

Jag hejjar på allt som rör sig bara det kommer från Uppsala

T o m VP? :)
VP rör väl inte så mycket på sig längre...
Har dom lagt ner VP?
VePe Bandy i alla fall.....
Aha. Såpass.
Men fotbollen lever.
Eftersom jag skrev i bandytråden menar jag förståss endast bandylag som rör sig
För att nå nya höjder i motgångssupportrandet kanske man borde börja heja på lite lag som inte rör sig.
>>ThomasD
Sirius Hockey kanske? Man drar till en uterink lite då och då och hoppas att det blir en match.
Sirius Ishockey skulle jag faktiskt vilja se ("igen").
Ishockey är grymt underhållande tycker jag, och det vore desto roligare att gå på Blåsvart än Almtuna. ;)
Men! Bandy är ändå den finaste vintersporten.
Hur kan man ens jämföra?
Första kvalmatchen för BOIS-tjejerna på söndag 17.15 om jag förstått saken rätt, mot Byn. Kanske kan bli några som sluter upp? Krockar eventuellt med text-TV bevakning av Haparandamatchen iofs.
ThomasD>> Det kan man tåla! Ni ynglingar har säker en "såndäringa" telefon med moderniteter.....
Jag är i det fallet ingen yngling, men egget och Kniv-Jonas verkar hemma på dylika moderniteter.

Internet är en fluga!!!
Du menar Impernet.
imperiet? thåström är kung!

imperiet? thåström är kung!

Jag som hade för mig att det var den där ordblinde killen som var kung och att Thåström sjöng i nåt band.
Nån som ska gå på dambandyn på söndag?
Jag är intresserad
Kval till Allsv. damer

2008-03-02
14:00 Jönköping/Waggeryd - Karlsbyhedens IK
17:15 Uppsala BOIS - Edsbyns IF

2008-03-09
12:00 Edsbyns IF - Uppsala BOIS
13:15 Karlsbyhedens IK - Jönköping/Waggeryd
Även om dom är snygga, så sitter jag nog framför datorn och följer UNTs uppdatering från Haparanda.
Kommer att vara för nervös för det, måste stå på en bandyarena och skrika

Kommer att vara för nervös för det, måste stå på en bandyarena och skrika

Du måste alltid stå o skrika men man ser dig aldrig hmm:)
Syns inte men hörs
Hur gick det för BoiS damer?
Oavgjort, 3-3.
Tack Joint. Har surfat runt på UNT, Texttv och Tramsinförbundets hemmis utan resultat
Pappers-unt hade en lite notis. Ingen tycks veta hur vinnaren i matchserien utses.
Verkar vara Uefa Cup stuk på det, låter så på tränarens kommentar i nätartikeln på UNT.
Jupp, han lade märkligt stor tonvikt på antalet insläppta mål. Det borde väl vara rätt så liten chans till 0-0, 1-1 eller 2-2??
6-0 till byn i returen.
Hoppsan, men det var kul så länge det varade