Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sall

Daouda kom hem för jag längtar efter dig...

Va fan det tråkigaste jag hört på länge, daouda kommer alltid vara favorit spelaren.
Välkommen tillbaka nästa år.
Hatten av för Daouda.
Som sagt, en riktig krigare med en grym inställning och personlighet. Lite tråkigt att bli av med han. Ibland slår ju faktiskt klubbkänsla och krigande - spelskicklighet. Ta t.ex. derbymöten...

Men men, tur att vi har många kompetenta mittfältare. Men som sagt, så finns det nog ingen i dagens trupp som har samma klubbkänsla som Daouda. Vi vill ju inte bli Gnaget B. Se nu till att behålla kvarvarande siriushjärtan.
nej, det är väl ingen i truppen som är en lika utpräglat defensiv innerfältare. när daouda var som bäst i sirius (05 särskilt) vann han otroligt mycket boll och låg på så sätt bakom en hel del av våra målchanser. i år, däremot, syntes det tydligt att han inte riktigt hade tempo och passningsspel för att spela varje vecka i superettan. fredrik får grotta på egen hand från och med nu, och ta upp sunshine i lärlingsskola. och daouda får vara kung i sandviken. det unnar jag honom!
Åh ja, i Gurra har vi en hel del siriushjärta kvar...
Men, som sagt i en annan tråd, jag kommer definitivt sakna Daouda. Men jag unnar honom verkligen att köra ett par år i SIF och vara stjärnan i stället för att ruttna bort på siriusbänken i år. Annars personifierar Daouda enhel del av Sirius förvandling från korpgäng till superettalag. Han kom från ett Valsta som vi aldrig rådde på och tillförde den hårdhet och lojalitet till 110 % i matcherna som ingen var i närheten av i det siriuslaget. Jag hoppas verkligen att man får se Daouda på Studan framöver och vi får lägga allt krut på att försöka värva honom till Västra sidan i höst...
Jag undrar var Sirius skulle ha varit idag utan Daouda. Tror inte att det hade varit Superettan iallafall.
Fan jag ska åka upp och heja på Dauoda i sommar, nån som ska med?
Vi vill se Dauoda dansa!
Jag ska absolut med o heja på daouda.
Saknaden är stor. Han hamnar lätt bland mina alla tiders favoriter:
Lasse P, Golli, Saleh, Kjelle, Bylle, Gurra, Svana, Einar m fl
70>> Läge för en All-time-11:a??

Alla>> Finns det kanske någon bortafajt för SIF i närheten??
3/5 borta mot Råsunda IF kanske?
Lättare att ta sig till Sandviken än till Råsunda....
annars blir det en match i heby också.

Lättare att ta sig till Sandviken än till Råsunda....

Hur tänker du då?
Lättare rent mentalt alltså.
Jag var i Sandviken i helgen och hade inte hört talas om den här övergången. Lite lustigt sätt att få reda på det på lördagsmorgonen när jag öppnade Arbetarblaskan (eller vad den kallas). De gjorde i alla fall en ganska stor grej av värvningen med ett helsidesreportage där de räknade med att Sall skulle få stor betydelse för laget. Själv gick Sall ut och lovade att han skulle göra 6 mål för Sandviken i år.
Jag träffade Daouda på Gävle C i torsdags och han meddelade att allt kändes utmärkt i Sandviken. Klubben har en buss som hämtar upp alla spelare i Gävle och kör dem till Sandviken för träning. Med det Daoudiska leendet vidhöll herr Sall att sex mål inte skulle vara något problem den kommande säsongen!