Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Hammarby - Sirius

Plötsligt försvann all min positiva anda som jag samlat ihop till efter segern mot Gripen....

Plötsligt tappade jag totalt all lust med bandy...

Att man ens kommer på tanken att flytta hemmamatchen mot Brajen till Zunken för att dra mer publik får mig att spy!!! Det är andra gången som mr Ungern kommer med tankar som får mig att tappa all form av tro jag har på idrott och Sirius.

Jag är inte bara förbannad, jag är tokförbannad och hade tveklöst klippt till karln om jag haft honom här nu. Man kan ha ideér, förslag och diskussioner, men att ens tänka denna tanke är för mig att totalt sälja sin själ!!! Det är så främmande från allt som jag förknippar med idrott!!!

Jag är så in i helvete arg, så jag måste måste gå ut i köket och slå sönder något. Blir det för mycket, så skickar jag räkningen till Sirius styrelse!!! Nej, förresten, direkt till herr Sjunnemörk

Jag ger upp, jag hoppas vi åker ur!!! Jag har ingen lust att se några fler matcher och jag tänker inte åkta till Västerås som jag tänkt. Jag skiter i det här nu!!

Bitter? JA! Förbannad? JA!! Och kanske framförallt jävligt ledsen. Det är fan så man vill gråta!

En sak till..... FY FAN!!!!!!!!!!!!!!!
Hahaha! Vilket jävla skämt!
Jag tycker styrelse med Sjonemark i spetsen är tvungna att agera för att försöka locka publik till matcherna. Om det sedan är rätt väg att gå att flytta hemmamatcherna till bortaplan låter jag vara osagt, dock tycker jag det är bättre att ta till den till synes desperata aktionen än att sitta med armarna i kors. Nu är det väl risk att Gary nitar mig nästa gång vi ses...
Usch! Vad är det för jävla trams!? Vad i... Det är möjligt att vi kanske skulle tjäna en hacka extra på att spela på Zinken rent ekonomiskt, men inte sportsligt... och är det verkligen så illa att vi är i panikbehov av pengar? KRIS!?!!?!?!! Detta får i alla fall kris-/pajasstämpel.
Är det sant förresten att Sjonis talat med Västra? Bekräfta?
Verkar ju heltokigt, minst sagt. Personligen tycker jag att man borde lägga krut på att marknadsföra matcherna på Studenternas istället, ett jobb som har sköts ganska sisådär. Annonsera på internet, tidningar. Upp med matchlappar runt stadens lyckstolpar och elskåp. Kör kampanjer, 2 för 1, gratis för studenter etc etc. Bjud ungdomslagen. Bjud in sponsorer. Ja... och vad fasiken hände med den där bastuverksamheten? Det skulle ju det köras på men det har det ju inte hänt mycket kring.

Ja, jag blev också lite småförbannad när jag såg detta. Kan annars tänka mig att betala femdubbelt belopp i inträdet för att få se matchen på Studan.
Apropå ekonomi, vore det nog smartare, långsiktigt - att muta Bajen och be de lägga sig, så att vi kan klara en kvalplats. ;)

STUDAN hör vi hemma...
Jag ska strypa dig med min gamla Sirius halsduk från -84!!!

Sen kommer du att tillsammas med Skymningsmörk tvingas promenera på Fyrisåns nuvarande istäcke, hela vägen upp till Islandsfallet!!!!! Om nån av er försöker ta sig iland, ska jag jaga er med min gamla hagelbössa!!!
Nu när jag läst intervjun med Janne S så är jag övertygad om att det bara är ytterligare en knasig PR-kupp från hans sida. Märklig man det där.
Det år ju såklart omöjligt att bedriva elitidrott med runt 400 åskådare så jag kan faktiskt förstå Sjonemarks idé i en ekonomisk aspekt. Ser man krasst sportsligt så har vi klart större chans att nypa en pinne eller två på studan än på zinken.

Tycker Sirius skall göra allt för att nå en kvalplats i detta läge och hemmamatcherna mot Bajen och Villa är inte alls omöjliga att plocka poäng i med tanke på att dessa lag ofta underpresterar på bortaplan.

Är inte på långa vägar lika upprörd över detta som garligur. Nu gäller det att stötta grabbarna i laget in i det sista. Än har inte den feta tanten sjungit!

--
Hmm, fick min fjärde stjärna nu också. Det tar sig.

Jo, så klart är det ett försök att skapa debatt... Men just det här försöket tar jag riktigt jävla personligt. Karln kunde lika gärna spotta mig i ansiktet!!!

Nu börjar jag bli riktigt jävla arg, och då är jag bara inne på den andra pilsnern!! Hur ska det bli framåt halv 4, när Patriots leder med 28-0 och jag har lurat Farbror att spela bort lägenheten på Giants???!!!
Sitter också och kikar på Super Bowl.
Nä, jag hoppas verkligen att det blir match på Studan. Annars vettekatsingen om man har orken att åka till "Zunken" för att se oss bli totaltuspelade.

Nog för att det är bra att diskussionerna förs om just detta, men detta är ju inte långsiktigt för ett öre. Dessutom lyckades han tajjma det rätt dåligt igen... Däremot hade jag förstått Sjonis om han flyttade matchen om den i sig saknade betydelse för Sirius, men fortfarande är vi med så detta borde inte förekomma.
Dessutom tror jag faktiskt att det skulle kunna komma rätt mycket folk på söndag på Studenternas.'
Vi vann med 6-0 senast, viktigt tabelläge, en söndag 13.15 (?) och att det faktiskt finns väldigt många uppsalabajare (läste t.o.m att det fanns en supportergrupp för uppsalabajare *suck*).
Över 700 personer tror jag på i alla fall.
...... och jag har lurat Farbror att spela bort lägenheten på Giants???!!!

...fler "lur" av den sorten! 5.25!
Fuck
Jag blir lite suspekt på Sjonis uttalande att han diskuterat med Västra Sidan? Jag sitter fortfarande så vitt jag vet med i styrelsen och har inte hört ett PISS. Är det nån som har diskuterat detta med Sjonis så är det enligt mig ett eget initiativ och inte sanktionerat/diskuterat av VSS. Eller är det bara jag som hålls bakom ljuset? Då avgår jag.
Så här gör man bara inte! Det finns inga ekonomiska aspekter som helt får ta över den sportsliga biten. Det enda jag kan säga är att det känns sjukt pinsamt hela historien. Usch!
Pratar med "Västra sidan" gör man enbart genom styrelsen. Har Sjonis pratat med någon i styrelsen om det här? Om inte är det extreeeemt fult av honom. Extremt fult.
Det låter ju som om det jobbas lika mycket (eller mer) att ordna med sponsorer för att kunna köra gratis på Studan så det är väl ingen mening att heller tolka detta som att folk ska behöva dö innan man vet hur det blir. Sammanslagningen verkar ju ligga på is. Kanske är det inte en pungspark i stil med flyttad hemma- till bortamatch Uppsalapubliken behöver för att vakna och komma till Studan, men det skulle iaf ruska om.
Är i princip hundra att det dryftats med minst en styrelsemedlem i Västra, i vilken omfattning har jag dock ingen aning om.
Inga ekonomiska aspekter som får ta över det sportsliga...känns som en rätt stor del av idrotten egentligen vilar på det ekonomiska, de går iaf väldigt mycket hand i hand. Drar man det till sin spets så känns det som det sportsliga bara är ett medel för att kunna göra business, i de stora sporterna och ligorna handlar det mer om företag än klubbar där "klubbkänsla" alltid kan köpas.
Då kan jag tycka att man meddelar oss övriga i styrelsen om det....

Kanske är det inte en pungspark i stil med flyttad hemma- till bortamatch Uppsalapubliken behöver för att vakna och komma till Studan, men det skulle iaf ruska om.

Eh, nej. Det har jag väldigt svårt att tro. Uppsalapubliken stannar inte hemma för att de är tjuriga över dåliga resultat eller så. De stannar hemma för att de inte bryr sig. Börjar man flytta hemmamatcherna - dessutom mot lag som en del uppsalabor bryr sig om - bort från Uppsala bryr sig folk bara ännu mindre. Det är liksom inga som kommer sitta med UNT i handen och tänka "helvete, nu går det verkligen illa för Sirius, nu måste vi ner till Studan och visa vårt stöd i matchen mot Villa". Idioti!
Jag har inte diskuterat eller sanktionerat något, men jag har blivit informerad om att Sjonemark tänkte gå ut med detta. Det var lite hemlighetsmakeri kring det hela, varför jag inte har gått ut med det. Däremot borde jag ha informerat styrelsen, ber om ursäkt för at jag försummade det.

[quote1202120498=ThomasD]
Kanske är det inte en pungspark i stil med flyttad hemma- till bortamatch Uppsalapubliken behöver för att vakna och komma till Studan, men det skulle iaf ruska om.

Eh, nej. Det har jag väldigt svårt att tro. Uppsalapubliken stannar inte hemma för att de är tjuriga över dåliga resultat eller så. De stannar hemma för att de inte bryr sig. Börjar man flytta hemmamatcherna - dessutom mot lag som en del uppsalabor bryr sig om - bort från Uppsala bryr sig folk bara ännu mindre. Det är liksom inga som kommer sitta med UNT i handen och tänka "helvete, nu går det verkligen illa för Sirius, nu måste vi ner till Studan och visa vårt stöd i matchen mot Villa". Idioti!
[/quote1202121337]

Nog är det ett gäng som stannar hemma pga de dåliga resultaten, säg att man skulle kunna öka siffrorna med minst 50% om poängskörden varit det dubbla. Sen skulle ju Bajenmatchen dra det dubbla minst om den spelas på Zinken även om man jfr med gratis inträde på Studan. Fast det är kanske inte rätt väg att gå iaf då det sänder signaler om att man gett upp möjligheten att vända intresset i Bandystaden.
Jag hörde rykten om detta (i typ fjärde led eller nåt) men var övertygad om att det var just rykten, inget som överhuvudtaget diskuterats. Tack för förklaringen Brukis.
Informationshantering är svårt. Jag lägger ingen skuld på Brukarn. Jag tror inte att Brukarn uppfattade det spontana pratet med Sjonis som ett officiellt rådslag mellan Västra och BK.
Jag känner det som en pungspark mot mig personligen. Och jag är långsint och bitter!!!

Tror inte heller det ruskar om de som inte går. Snarare får det dom att ruska på huvudet. Och de som skulle gått för att se Brajen på besök ruskar ännu mer och går inte på bandy alls. Vilket är ungefär vad jag själv känner för, som inte missat en hemmamatch sen -74, förutom de gånger jag varit utomlands.

Ber att få gratulara Farbror till ett väl valt spelobjekt. Jag sa ju tre pinnar till Giants!!!
Tack!

Trots att det har varit tokigt många favvosegrar på handikappliret så hamnade räkenskaperna helt plötsligt i rätt kolumn. Cash in Da Pocket.
Grattis
Farbror--> satsade lägenheten och fick fem till i vinst? =)
4.25 om man skall vara petig. Jag satsade ju en!!Men nån av flickorna kanske behöver en etta när dom blir myndiga enligt pappa farbrors regler.
4.25 om man skall vara petig. Jag satsade ju en!!Men nån av flickorna kanske behöver en etta när dom blir myndiga enligt pappa farbrors regler.
Det är rätt, ut med dem i verkliga livet. De är väl myndiga snart?
Nåt bestämt? Måste planera mitt liv.
Ja, det kunde vara intressant att veta om läget. Blir det Zunken, så har jag tittat färdigt på bandy för i år.
Stud
Nu visar det sig som så att jag är i sthlm på söndag. Så, för min del är det numera OK då man skulle ha möjlighet att se det. ;)
Men ett beslut borde ju komma snarast!
Det blir Sirius - Hammarby, kort och gott. Fan, jag missar den matchen!! :(
[url]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=719748,00.html[/url]
Jag är helt övertygad om att Sjonemarks uppsåt är att väcka debatt. Sen kan alla ha sina åsikter om hur det ska gå till men att han har lyckats röra om känslorna rör det väl ingen tvekan om.
Självklart spelas matchen på Studenternas och förmodligen (om kansliet får ihop tillräckligt många sponsorer) kommer matchen att bli gratis. Syftet är att så många som möjligt ska komma och se matchen och heja fram våra tappra hjältar.
Wow... det blir väl som mot Västerås, fiasko dvs. Ta betalt ist om det är så krisaktigt i ekonomin.
Jag är fortfarande så förbannad att jag inte vet om jag tänker se nån mer bandy i år, även om jag skulle få betalt!! Väcka debatt - ja. Spotta folk i ansiktet - NEJ!!

Tror inte att gratisbandy lockar överdrivet många fler. Möjligen ett fåtal ungdomar och studenter. Övriga har råd att lägga den facila summan av 80 spänn.
Och jag kan tillägga att gringubbs mätaren är i topp för närvarande!!!
sweet då blir det bandy på söndag då
Söndag = bandy!
Japp o tippar 7-4 tror det blir en avslagen o enkel match så det blir skönt.
Garry.... inte vara så långsint nu inte. :-) Du får ju åka gratis till västerås och får möjlighet att fjutta eld på skiten efter matchen. *s*
Ska försöka att få bort långsintheten... Men så fort går det inte, för jag har en känsla av att jag skulle vilja säga ett och annat ord med herr Skymningsmörk i samband med den resan, och då är det bättre att låta bli att åka, än att ställa till besvär och allmän otrivsel.

Ska försöka samla ihop mig till söndagen istället.

Förresten, jag är fortfarande irriterad på fotbollsstyrelsen för Hasse Selander affären -75!!! Och då känner jag ändå mycket större kärlek till bandyn än fotbollen....
Tippar 9-3 till oss i morgon kommer bli en fartfyld o rolig match.
Bra Gubbat, Garry!

Tuting innan fajten?
Instämmer, strålande gubbat med Selanderaffären.

Tuting låter intressant - Alexander?
4-2.
Även om jag ev. tar mig in med bil, har jag inget emot en liiiiite piiiilsner innan matchen.. När? Var?
Jag antar att Alexander rullar ut röda mattan klockan 12:00? Farbrors firma tittar förbi efter 12, säg 12:15.
förkyld, skrik åt mig
upptagen med barnkalas. blä.
Galet, 4-1...vad händer?
Vilken grej, synd att man inte va modig nog att sätta några kronor.

Strakt jobbat blåsvart!!!

Japp o tippar 7-4 tror det blir en avslagen o enkel match så det blir skönt.

Bugar djupt och respektfullt.
f*n vad skönt med seger!!!!

Kämpa nu Broberg ge oss hopp!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Skönt att Elvin fick punktera matchen!
UNderbart
Allvarligt talat finns edt väldigt mycket positivt att berätta om den här bandydagen. Sirius första halvlek var rent strålande. Disciplinerat försvarsspel och väldigt fartfyllt kontringsspel. 4-1 var i underkant. Det ska dock direkt sägas att Bajen spelade naivt och viljelöst och bjöd på väldigt mycket. Deras hörnrus var exempelvis under all kritik. Sedan hände det som man befarade direkt i andra. Sirius släpper in ett snabbt reduceringsmål och kvaddar totalt. Det är kvitterat redan efter mindre än en kvart av andra. Känslan är att Bajen kommer vinna med 12-5 i det läget eftersom Sirius är totalvirrigt och Bajen har börjat åka skridskor. Men istället för att klappa ihop totalt lyckas de blå-svarta samla ihop sig och gå tillbaka till första halvlekens tighta försvarsspel och fartfyllda kontringar. Att vinna sista halvtimmen i en målmässigt jämn match med 3-0 känns vääldigt o-Sirius och extremt positivt. Att Motala krossar Falu BS gör nu att de är totalt matematiskt avsågade och förmodat extremt otaggade på onsdag. Äntligen lite medvind!! (måtte nu också Brobban sköta sin plikt i afton...)
Jag är överväldigad. Tyckte Sirius var bra på så himla många olika grejer; kontringar, visst, men sista frislaget t ex; såna sätter vi ju aldrig annars. Och hur vi har en väldigt hög press långa stunder av matchen. Vi snor bollen innan de hunnit över halva. Vi trycker ut dem i hörnen mm. Vi spelar smart och har svar på allt. Missade i princip raset eftersom vi dividerade med korv och vantar då, och jag var ju också övertygad om ett tokras när kvitteringen föll, men sen, jajjemen; vi löser det också. Kort sagt såg vi ut som ett av de där lagen som alltid ligger stabilt i toppen, som alltid går till minst semi och som aldrig tappar en 4-1-ledning.

Det vore ett brott mot allt vad bandymoral heter att åka ur med ett sånt här spel.
Så otroligt jävla skönt!!!! Och att Elwin fick sätta spiken i kistan enligt text-TV visar vilken bredd vi har i truppen!!!

Ubbe, Fall och Vicke gjorde säsongens bästa insats när det behövdes som mest!!! Sitter bara med ett stort lyckligt fånigt leende!!!!

Förresten... Mikko.... Förkylning!!!! Att stanna hemma för sånt förpassar dig från gubb hyllan, till kärring diton!!! Jag tror det var Häst när det gäller!!!!
Visst e det kul att elvin får måla men hur fan kan även bandyförbundet ha honom som målskytt det e ju sanslöst.
Seriens äldste målskytt?
Till mitt försvar var jag en aning bakfull också....
Det går ju i alla fall bättre när jag inte tittar. :-(
Härligt, lite av retroaktiv utdelning av det "nya" spelsystemet. Detta var riktigt jäkla bra. Tack Sirius!
Fyfan vad hääärligt! Underbart!!
Spännigen fortsätter... Sirius hej!
Woohoo! Såg lajv på text-TV! Medgångs-Anders anmäler sig för tjänstgöring! Ja, för nästa hemmamatch då. Har utbytesstudenter här som åker först på söndagmorgonen ;-(.