Brukarn
· 2008-02-11 13:48
· 2868 visningar
Nu när vi faktiskt har det i egna klubbor så kan även jag se ljuset i tunneln. Alltså dags att börja spekulera vad vi kan och vill få möta i ett väldigt eventuellt kval.
Kalix är ju klara i norr. Därefter ligger Haparanda tvåa med tre poäng ned till Ljusdal på två matcher. Jag gissar dock ändå att LBK kniper andraplatsen, då Haparanda har Kalix och just Ljusdal borta kvar att möta.
Intressant och ovisst också i mellersta. ÖSK är nog klara, sedan står det mellan Boltic och Västanfors. Om Fläkten klarar det hamnar de i norr och ÖSK i söder, blir det Boltic hamnar ÖSK i norrgruppen, och det förstnämnda vore helt klart att föredra. Tyvärr tror jag nog ändå att Boltic grejar det.
Alltså, om vi peppar peppar och ta i trä fixar kvalet så tror jag vi får möta Kalix, Ljusdal och ÖSK. En nog så tuff uppgift!
Ruskigt jobbig grupp! Kalix & Haparanda kanske efter förmåga hjälper varandra? Alla andra lag brukar ju av ekonomiska skäl gadda ihop sig mot Kalix.
Kalix har ju redan "lyckats" släppa en pinne till Haparanda. Blir inte ett dugg förvånad om det sker igen.
Fläkten lyckades ju dabba sig mot Finspång senast, så det känns ganska klart att det blir Örebro i norrgruppen.
Mindre kul med två långresor om man skulle vilja följa alla kvalmatcherna...
#3 ·
Joint
· 2008-02-11 14:14
Den där gruppen låter rimlig. Kan bli jobbigt alltså.
Känns som att man ropar hej om/när vi klarar oss ifrån direktnedflyttning, men då kommer ju kvallidandet också. Men, först o främst ser vi till att knipa kvalplatsen så vi kan andas ut ett litet tag iaf.
#4 ·
haze
· 2008-02-11 14:24
Tycker den här tråden är skitläskig och har full fokus på Falun till att börja med.
Väl gubbat där!!! Brukarn rykte med oss i en oförlåtlig ungdomlig entusiasm.....
Hallå där, jag kastade ju in åtminstone två ordentliga brasklappar! Jag är gubbe! Vilket det fjärde laget i denna kvalgrupp blir står fortfarande skrivet i stjärnorna.
Skit i kvalet vi kan börja tänka på nästa års elitserie istället, vi kommer inte tappa en enda poäng i kvalet har inte känt mig säkrare på hela säsongen.
Och där åkte vi ur...... Tack Jonas!!!
jamen va faaan... inte förlorar Sirius någon match i kvalet. Jag har kvalet klart i tankarna. Vinner mot falun och villa... sen spelar det ingen roll om vi torskar med 20 - 0 mot tillberga för det borde isf räcka ändå. det är väl 16 mål plus? fast matte är inte min starka sida.
#10 ·
haze
· 2008-02-11 22:13
Nä, hua vilken ungdomlig optimism. Funderar starkt på att starta en ny tråd med namnet "allsvenskan 08/09"...
Men det var då..... Ska Björklingebon också sänka oss???
Näe, jag tar rygg på Haze och är redo att debattera annandagsderbyt mot UNIK!!!
Men visst är det fyra lag som går upp från kvalet? Eller ska elitserien minskas? Om det är två lag vidare från varje kvalgrupp känns det oerhört långsökt att Sirius skulle missa en sån grej. Men man ska dit först och jag hade lite väl snabbt räknat med att BS skulle vara matematiskt rökta i morgon, men nu är det ju deras absolut sista chans. Det blir inte lätt!
Japp... bara två lag går upp. Serien ska bantas till 12 lag, om inte bandyförbundet kommer på att det nog var bra med 14 lag. Man vet ju aldrig om det blir som de har bestämt.
Två lag från vardera kvalgruppen går upp. Ifall nån tvivlar på en gammal vis man, så har jag saxat detta från bandyförbundets sida.
Geografisk indelning av lag 11-12 i Elitserien samt 1 och 2 från Allsvenskan Mellan. Seriespel hemma/borta totalt 6 omgångar. Lag 1 och 2 i Norra och Södra kvalserien är kvalificerade för Elitserien 2008/09 (14 lag).
jamen va faaan... inte förlorar Sirius någon match i kvalet. Jag har kvalet klart i tankarna. Vinner mot falun och villa... sen spelar det ingen roll om vi torskar med 20 - 0 mot tillberga för det borde isf räcka ändå. det är väl 16 mål plus? fast matte är inte min starka sida.
16 nu och med 2 IKS-vinster och en Tillistorsk så lär det vara 19-26 fast då har man inte råd med några 20-0 men åtminstone 9-0 till 12-0. Lek med tanken att vi har 26 plusmål och det blir torsk med 13-0 och missat kval på färre gjorda, det skulle vara maffigt på ett otäckt vis. Då skulle jag sluta älska bandy.