Sutra
· 2008-02-12 08:53
· 2816 visningar
Jag är helt fel person att starta denna tråd, eftersom jag knappt går på hemmamatcherna numer... Men, om det skulle hampa sig så att det blir en avgörande drabbning borta mot mannen med det rörliga intellektet och övriga i Tillberga, så bör vi väl vara där? Och kan det möjligen i denna säsongens elfte timme gå att få ihop till en buss? Tror ni oldboys ska åka etc? Och var spelar Tillberga? I den där hallen? På naturis? Ja, ni hajjar...
Ha kul i Falun i morgon, ni som åker upp!
I den där hallen. I övrigt dålig koll på frågorna.
De flesta lär nog invänta söndagens resultat innan något bestäms. Det kan ju faktist vara så att matchen inte har nån större betydelse.... Vilket kan ses på två sätt i nuläget.
Och eftersom det blir ett sent beslut blir det med största sannorlikhet bilar till Gurkstan.
Jag slits. Jag har längtat tre månader efter Sirius-AIK i säsongens första träningsmatch och en avgörande match mot Tillis kan ju potentiellt sett leda till en lika maffig upplevelse som den på Zinken mot Lunden. Min lösning är att Sirius spöar dalmasarna med 12-3 i morgon och sedan Villa med 18-2, vilket ju Villa brukar förlora med. Samtidigt förlorar Tillis mot Motala med 11-1 och slutdrabbningen blir ointressant.
#5 ·
Joint
· 2008-02-12 13:30
Man skulle inte kunna kolla fotboll med gott samvete heller så självklart borde alla siriussjälar åka till Tillberga om den råkar vara avgörande. :)
Påminn inte ens om avslutningen mot Lunden... En sån omgång till och det blir intensiven!!!
Dock tror jag att sista omgången gäller en hel del.... Motala är inte världens pålitligaste lag, dessutom är jag lite tveksam till att vi tar fullt. För nån vecka sen var man överlycklig om det ens fanns en chans att vi skulle vara med fram till matchen mot Tillis.
Så. Då har vi alltså säkerställt minst en helt avgörande match på onsdag mot Tillis. Det känns självklart som ett otroligt lyft jämfört med för två veckor sedan. Att Sirius ska slå ett Villa som verkar vara i form och som dessutom spelar för slutspelsplats känns som en högoddsare - om än inte heeelt omöjligt - så allting talar för showdown i Ladan.
Jag gillar det inte. För det första var Tillis det bättre laget i premiären och Sirius ska vara glada för två pinnar. Tillis har ett gäng riktigt bra offensiva spelare som besitter det som är det absolut viktigaste i en sådan här match - rutin. Tack och lov har de ett uselt försvarsspel, men Sirius är ju å andra sidan inte det lag som utnyttjar sina chanser i onödan. Jag tror att det kommer att bli otäckt jämnt och ett stooort stort ansvar hamnar på Eskhults och Kaptens axlar. Usch vad nervöst!
Det gör jag med, men det hjälper ju liksom inte om inte vi slår Villa...
#10 ·
Sutra
· 2008-02-14 12:13
Det har du ju rätt i. Jag har liksom alltid tänkt att Tillberga tar vi som skit, men så kan man ju inte tänka...
Men jag är övertygad om att vi tar Villa. Det kommer inte att vara lika knutna nerver som mot Falun, för den här matchen är ju liksom en bonus, jfr Hammarby. Och jag tror på sol, tryck på hemmais och ett Villa som får sig en uppläxning. Och en vidrig timme efteråt när vi väntar på slutresultat från Motala, som såklart ramsinat sig och lagt matchen kl 14.00. Så dumt.
Tror alltså att det är klart på söndag.
#11 ·
Joint
· 2008-02-14 13:26
Positiva nyheter: Fri entré på Tillberga - Sirius!
Busslast? Äckligt nervös match. Helst vill jag ha det avgjort redan på söndag dock så man kan gå på fotboll istället...
Det här har alla förutsättningar att bli en "Lunden borta"-match. Har vi inte vunnit i stort sett alla matcher mot Tillis med uddamålet?
Villa på söndag blir nog tyvär lite svårt men tippar iaf vinst med 5-3.
Satan va jobbigt att åka o se innebandy igen fan fixa det här på söndag istället.