← Sirius Fotboll
AIK - Sirius
Bigbadda
· 2008-02-14 07:31
· 7745 visningar
Jag tänkte att jag startar den här tråden redan nu. Säsongens första träningsmatch den 20/2 på Skytteholms IP kl. 18.00 mot Gnaget. Säkert lite av en speciell match för en del spelare typ Hochen och Ante.
Vad har jag för förväntningar på matchen då? Jag vill gärna se en backlinje som börjar se samspelt ut och med potential att bli stabilare än förra året. Jag vill gärna se Bulut i mål så att man kan få en uppfattning om hur bra han är. Skulle också vara kul att se ett eget anfallsspel av Sirius. Resultatet är inte så jätteviktigt, men inte för stor förlust blir jag nog nöjd med.
Jag skulle tro att Hochen inte spelar på onsdag, han är inte riktigt i kapp. Kanske inte Gurra heller som haft en del skadeproblem, och troligtvis inte Antou av samma anledning.
Jag skulle vilja se följande startelva:
Bulut
Tengroth - Nordh - Gurra - Lidström
Ekan - Gallo - Ante - Petter
AG - Palmqvist
Sedan hoppas jag på många byten.
Viktigast blir naturligtvis att testa den nya backlinjen i skarpt läge. Sedan är jag väldigt nyfiken på att se högerkanten i arbete i en "riktig match". Resultatet är naturligtvis betydligt mindre viktigt än spelet.
Jag är mest spänd på hur Bulut ska stå emot ett lag som AIK. Gör han en helgjuten insats så kommer jag defenitivt sova lite bättre i framtiden.
#3 ·
gaffa
· 2008-02-14 09:36
man ska komma ihåg att a-laget har fyra matcher på 10 dagar här i början - alla som är i träning ska på jämn matchning. gurra och antou står hursomhelst över första matchen. fernberg lär lira någon av de två första matcherna från start, liksom elon, garcia, fredrik och mani.
#4 ·
olle
· 2008-02-14 11:43
Grymt kul att matcherna börjar komma igång. Jag lyckas dock med att vara förflyttad från stockholm till malmö just denna dag så missar premiären. Räknar med en utförlig matchrapport. Förra årets match mot AIK var kanske inte helt strålande sportsligt sätt men grymt kul att se Tighe kaxa sig och sen få ett par tusen AIKare mot sig... Han såg ut att ta det bra faktiskt.
#5 ·
RRR
· 2008-02-14 11:44
CarlApan du får väl dra på dig dina gamla handskar i värsta fall
#6 ·
Tobbe
· 2008-02-14 21:49
Olle// Var det inte i matchen mot DIF som Tighe gjorde sig till hackkyckling?
#7 ·
Alias
· 2008-02-15 07:29
Mot AIK blev det nå tjafs där på kanten. Han buades ut varje gång han rörde bollen efter det.
Ja, det var nog AIK-matchen. Lyssnade på den via AIKs webbradio och kommer ihåg "incidenten" därifrån. Tighe rules.
#9 ·
gaffa
· 2008-02-15 08:28
helt rätt. han kapade pierre bengtsson, vilket inte uppskattades: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=c&s=&team=1&referat=95
#10 ·
olle
· 2008-02-15 08:39
Precis, Pierre Bengtsson var det. Inte så populärt att ge sig på en ung lovande talang. Han var dessutom jävligt bra i matchen mot Sirius.
Det här visar inte riktigt hela situationen men iaf en del:
http://magnusneck.se/gallery2/v/AIK/AIK-Sirius-2007-02-17/0217-46.jpg.html
http://magnusneck.se/gallery2/v/AIK/AIK-Sirius-2007-02-17/0217-47.jpg.html
http://magnusneck.se/gallery2/v/AIK/AIK-Sirius-2007-02-17/0217-48.jpg.html
Jag kommer att sakna Tighe.
Vad är det för pappskalle som skrivit det där referatet?? "unerhållande"... Yikes!
#12 ·
Hornby
· 2008-02-15 09:40
F-n vad jag saknar Tighe!
#13 ·
gaffa
· 2008-02-15 10:25
han verkar för övrigt inte få något kontrakt med NY. han är helt klart värd chansen i sitt hemland.
#14 ·
Joint
· 2008-02-15 12:31
Jag kommer också att sakna Tighe väldigt mycket.
Ska bli jädrans skoj med fotboll alltså!
#15 ·
70
· 2008-02-15 19:49
Match nästa vecka alltså!! Äntligen!
#16 ·
Hornby
· 2008-02-18 08:30
Det som är mest spännande inför matchen på onsdag är väl vem som ska stå i mål. Blir det Garcia eller finns det en "dark horse" i kulisserna?
Det ska självklart också bli intressant att "se" hur nyförvärven funkar.
Jag inser att fotbollen denna gång hamnar i bakvattnet bakom bandyrysaren, men ser ändå fram mot en initierad matchrapport.
#17 ·
gaffa
· 2008-02-18 08:43
jodå, det blir öronsnäcka under andra halvlek medan ögonen spanar boll.
#18 ·
RRR
· 2008-02-18 09:19
Orange boll eller vitspräcklig?
#19 ·
gaffa
· 2008-02-18 09:23
mina ögon spanar är faktiskt mer eller mindre tvungna att skåda vit boll.
Vilka mer än jag ska till Skyttis då? Jag skylelr min frånvaro mot tillberga på ett inbokat besök hos bror i sthlm. Och fotbollsabstinens.
#21 ·
RRR
· 2008-02-18 16:47
Jag ska till Flyinge och kolla hingstar...
Vilka mer än jag ska till Skyttis då? Jag skylelr min frånvaro mot tillberga på ett inbokat besök hos bror i sthlm. Och fotbollsabstinens.
Pinsamt carling :(
#23 ·
Alias
· 2008-02-18 18:17
Vi är 5 som ska dit
[quote1203358157=Carling]
Pinsamt carling :(
[/quote1203360010]
Men. Jag var ju på Lidköpingmatchen iaf ;-( Lite credd måste jag få för det...
#25 ·
RRR
· 2008-02-18 19:22
Att villa men inte kunna.
VA??? Ska du kolla hingstar när vi spelar århundradets hittills viktigaste match...... SKAM, och dubbel SKAM!!!
#27 ·
RRR
· 2008-02-18 22:47
Jag vågar inte åka till Rocklunda, tänk om jag skulle gilla innebandy?
Vi är två som kommer till Skyttis. Tillberga skiter vi i. Det verkar i alla fall som att Sirius torskar när jag går på bandy. Men det blir nog P4 under delar av matchen i alla fall.
Häst, när det gäller det är han!
Men frugan håller tömmen.
Bandy får han gå på iblann'
Ett SM-guld är drömmen.
Lill-Oldsberg!! Göm den skalden i livbåten......
Det absolut mest intressanta med AIK-matchen (och alla andra träningsmatcher) är så klart hur Garcia sköter sig. 55 dagar kvar till första SE-matchen och att det skulle dyka upp nån bättre målvakt tills dess börjar mer och mer likna rent önsketänkande. En Jamaican som inte ens hinner till Europa innan han blir spolad, en div I-spelare som hoppar av i sista stund... Nä, Garcia blir vår etta den här säsongen.
"Nä, Garcia blir vår etta den här säsongen." Inte en chans.
Erlingmark: Kläck ur dej nån ledtråd i alla fall om du vet nått.
De har säkert nån obskyr snubbe på lut men om han är andrahandsval efter Buluten så känns han ju inte så jäkla het. Eller?
Kanske bäst att tillägga att jag applåderar Sirius Fotboll för deras visioner och "affärsidé" att förstärka lag, organisation och ekonomi bit för bit, år från år. Inga vansinniga satsningar, utan lugnt och metodiskt efter en plan. I sammanhanget känns det faktum att de inte lyckats fixa en stabil förstamålvakt till säsongen 2008 mest som en detalj. Nästa år, kanske? Sirius satsar ju långsiktigt.
Med de värvningar som gjorts i Sirius den här sillyn och den förra så har jag fullt förtroende för deras förmåga att hitta nya bra spelare. Jag är inte orolig alls.
Jag bygger det enbart på att Garcia helt enkelt är ett sämre val än de flesta av de - faktiskt ganska många - målvakter som finns tillgängliga just nu. Några konkreta namn har jag inte, men klubben har ju varit väldigt tydlig med att man ska värva en eller två målvakter. Det kommer man med all säkerhet också att göra. Det är långt kvar på sillyn.
#38 ·
gaffa
· 2008-02-19 18:00
säsongens första, klart intressanta, startelva finns nu på officiella: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=e&s&team=1&infor=318
Det ska bli fantastiskt intressant att "läsa" vad de nya har att visa upp. AIK verkar ställa upp med ett B-lag, lite synd men ändå en bra värdemätare i första matchen.
Jag är nöjd med högst två mål bakåt och minst ett mål framåt.
#40 ·
RRR
· 2008-02-19 21:18
Lite intressant om Gnaget väljer att inte starta med sin "startelva" det har de inte gjort nån match hittills och dessutom förlorat mot V/S, imponerande för ett allsvenskt lag....
#41 ·
gaffa
· 2008-02-19 21:35
norling &co har från början sagt att onsdagsmatcherna är breddmatcher (aik i vid bemärkelse) medan lördagsmatcherna är smalmatcher (aik i snäv bemärkelse), och det kommer dom att hålla fast vid. resultat under försäsongen är zip zilch, nada. sirius vann en match förra försäsongen. till exempel.
Helkul att Palmen startar! Mycket skönt att någon liten stund tänka på obandy.
#43 ·
RRR
· 2008-02-20 06:45
skönt att du tar ned mig på jorden gaffa....
Palmqvist, nu ännu bättre!
varför kostar de 60 kr för en träningsmacth + vet nån om de e gratis för barn under 18 lr 15 ??
För att AIK väljer att ta betalt på sina träningsmatcher. Det andra får du kolla upp på AIK:s hemsida.
Man kan spela på matchen också. 3.40 på Sirius. Får väl anses vara okej.
Webbradio live från matchen på aik.se.
2-0 till AIK i paus.
3-0. Slut.
"Säker seger för AIK mot Sirius"
http://www.fotbollskanalen.se/fotbollskanalen/allsvenskan/611713.html
Ja, det där var inget kul alls faktiskt. Endast Elon var bra i ett riktigt segt och trögt Sirius.
Såpass!? Hoppas grabbarna är nedtränade. Truppen AIK hade såg verkligen blygsam ut.
#53 ·
gaffa
· 2008-02-20 20:41
jodå, nedtränade är dom nog så mycket det går. aik/väsby har kommit lite längre i matchandet, vilket syntes.
#54 ·
Robin
· 2008-02-20 21:27
Love Lidström var kul att se, tryckte till bra i närkamperna, en annan iakttagelse, vi räknade till 6st Björn Borg frillor i laget nu, är det ett bra tecken?
#55 ·
RRR
· 2008-02-20 22:19
Bra tecken på att laget är i behov av en frisör
#56 ·
Joint
· 2008-02-20 22:38
Ni som gick på denna match gick miste om något, men hur såg det ut? 3-0 i baken mot ett Gnaget B alá U21 lät ju inte allt för bra. Men, vi är bäst när det gäller - inte under försäsongen. =)
Det var kul att se alla nya, Elon och Ekström var väl de som kändes bäst för dagen i en medioker match fast vad skall man vänta sig i februari?
#58 ·
70
· 2008-02-21 07:17
Matchen får högsta betyg bara för att jag var så glad av att få se IKS spela fotboll igen. Gillar skytteholm, mysig arena, nära plan. Äcklig korv dock. Svagt kaffe också.
Jag tycker det var jättekul att se Elon. Han var heltaggad, jobbade mycket och hade faktiskt bra teknik. Bästa anfallaren igår. Ekström jobbade på bra på sin kant. Jag tycker att våra ytterbackar såg instabila ut och det var tydligt att Luggen inte är mittback. Vi tappade kantspelet hela tiden och det var det AIK vann på. Ante var ganska osynlig och Gallo var både dirigent och tjurig. :)
Men det finns en poäng att inleda säsongen mot svårt motstånd, det var verkligen ingen mjukstart.