Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Sirius - Villa

Var bara så enormt bandysugen nu på morgonen att jag var tvungen att starta en ny tråd!!!
Ja, visst tusan är man bandysugen och Villamatchen lär bjuda på lite roligare bandy än skyttegravsfighten mot Falun. Hur roligt det blir för Sirius återstår att se men Villa är väl i det närmaste slutspelsklara och är det definitivt i kväll om Väners slår Broberg.
nej, de är dessvärre inte alls slutspelsklara, men de blir de om de spöar Sirius... Dessutom har det väl rätt stor betydelse om man slutar 5-6 eller 7-8 om jag minns rätt (lag 1-2 väljer motståndare från lag 7-8 osv).
Hävdar fortfarande att Villa är slutspelsklart OM Väners slår Broberg ikväll. Man har då 5p ner till niondeplatsen med två matcher kvar.

Lag 1-4 väljer kvartsfinalmotståndare från lag 5-8 och jag inbillar mig att Villa åtnjuter störts respekt hos topplagen oavsett vilken placering man hamnar på. Nåja, mycket spekulationer blir det och vi får väl se vad kvällens matcher ger för resultat.
Tuting innan fajten??

Tuting innan fajten??

Gärna det - Alexander antar jag?
Upps, jobbar nog fram till 12 i alla fall, ska på matchen dock men kommer nog direkt

Alla till Studan i morgon!

Tuting innan fajten??

Kan jag lova dig. Dock i knivsta men kan lova dig ett glatt humör när vi anländer iaf.
Får man gissa på nån sötsliskig likör?
Idag vinner vi med 5-4, noll respekt till Andersson i Villa. Samtidigt åker Tillis på däng och vi kan pusta ut. Missa inte det scenariot:
alle man till Studan! Varenda kotte... Kom igen nu!
Alexander efter 12!
...och Thomas Wiklund är rätt hyfsad på att döma har jag för mig.
Man har ju sänkt sina krav på vad som duger. Dock är det solklart att de sk. Elitdomarna är bättre än de flesta klåtare som dömer i lägre divisioner.

Får man gissa på nån sötsliskig likör?

Inte än iaf. än så länge bara öl. men körsbärsvinet lurar i vassen.

Kniv-Jonas tippar 5-3 med gardering 13-1.
Jag är rädd för Villa. Äckligt anfallsglatt lag med alldeles för många strängar på sin offensiva lyra och inte alls så blasé som de stora elefanterna när de är på besök. Grundtips: 5-9
Det var ju surt att tillberga tog en pinne, men man ska väl inte klaga. Härligt med vinst idag.
Jag hyser ett stort hat mot motala just nu.
Nej, man ska inte klaga. För nån vecka sen bad man böner om att sista matchen skulle gälla något.... Härligt att ha avgörandet i egna händer!!!
Riktigt skön seger idag, och det satt ju onekligen hårt åt. Stressen och nervositeten började infinna sig där när uppsjön av hörnor inte resulterade i något och vi blev tillbakapressade. Jag fruktade en genomklappning..

Ordentligt kul att stå och skrika på studan för övrigt, det var länge sedan sist för min del. Bodde utomlands större delen av hösten, och under vintern har inte bandysuget varit speciellt påtagligt. Ändring på det nu, lagom till att säsongen börjar ta slut :/

Vet ni förresten om man kan lösa medlemskap i VSS redan nu som löper över fotbollssäsongen?
Jo för fan. Nog ska man klaga. Motala tappade 6-3. Pajaslag!

Men Sirius var riktigt bra idag. Igen. I alla fall bitvis. Borde haft 6-0 i halvtid kan jag tycka. Extrem oskärpa i avgörande lägen. Tre-fyra gånger missar de öppet mål. När sedan Villa - läs Johan Andersson - bestämmer sig för att åka skridskor och kämpa ser det lite jobbigt ut ett tag, men precis som mot Hammarby så lyfter sig alla spelarna i det läget och står för en riktigt bra avslutning. Om inte linjemannen hetat P Ajas hade vi dessutom haft ett par strallar och kanske kunnat spika kista lite tidigare. Hur som. Bra go i laget och bra spel. Man kunde komma till en avgörande match med en sämre ryggsäck. Dessutom känns det skönt att oavgjort är på vår sida nu. Det lär bli tight i hangaren.
Lite tur för Sirius att J Andersson mest kör själv, hade killen passat hade det kunnat rinna iväg men så som Sirius försvar lirat de sista matcherna undrar jag. Otroligt tight bakåt, att sedan isen lurar oss en del i framförallt första halvlek kan jag ta, en del indianare berodde faktiskt på isen. Eskhult är otroligt nyttig när han håller i bollen men fler måste våga. Wiberg bränner för mycket men han skapar en del själv också. Nä va fan, med en sån här seger ska man inte klaga.
Jäkla Motala däremot borde få kollektivt pisk. Fjantlag.
Tillberga ska inte få finnas i en seriös elitserie, se till det i Gurkburken på onsdag.
Förbjud Motala! Förbjud Tillberga! Stävja.
Stark match av grabbarna idag. Försvarsspelet ser riktigt tryggt ut där väl Kung Kyller nu håller i princip samma klass som innan vilosäsongen i UNIK.

Sirius öde avgörs alltså i en hall vilket är givet med tanke på allt hallmotstånd som ventilerats i detta forum.

Sen kan man undra varför domarna börjat med utdragna frislag i stället för straffar. Fanns lägen för båda lagen idag som ska vara straff enligt nya regeln. Gissar att de onda grönvita lagen hade begåvats med minst tre straffar i en sån här match.
Alltså fyfan vad bra vi var idag. Tredje raka! Nu är vi verkligen på gång. Den första kvarten var vi ju helt otroliga.
5-3 var ett bra resultat men med lite mer effektivtet skulle resultatet var det dubbla. Storspel av landslagsmålisen dock. Sirius lekte ju nästan med detta slutspelslag idag, rätt sjukt egentligen... och vi ska vara ett lag som ska fightas om vår existens? Pinsamt och orättvist.

Fan alltså... fick rapporteringen 6-3 till Motala på hemvägen och pustade då ut, men sedan slutar satans jävla Motala att spela totalt och skänker en poäng till Tillberga, helt jävla gratis. Vad är det för jävla skit? Det skulle gynna Motala att Sirius åkte ut istället för ett Tillberga utan framtid....därför slutade de spela?
Otroligt fräckt. Jag hatar Motala!

Hoppas, för all del, att vi kan vinna eller spela oavgjort på onsdag... nu blir man ju tvungen att ta sig till den där gurkburken igen också....och vara förbannat nervös.... gahh!

Om bara Motala hade haft lite stake och visat "sportmanship" hade detta varit en helt underbar söndag.

Hoppas att detta gäller:
BÄST NÄR DET GÄLLER!
>madness: vänta med det typ 2 veckor så har du ett medlemsskap som sträcker sig från från mars '08 - mars '09.
Akustiken på bandyn slår fotbollen med hästlängder för övrigt om vi ska prata stämning och så. Bra vrålat idag faktiskt. Står mer ang. medlemsskapet här!
Hur är det möjligt att Kniv-Jonas tippar så äckligt mycket rätt i alla förhandstips??? :-)
Ska spela pengar på hans tips nästa gång!

Hur är det möjligt att Kniv-Jonas tippar så äckligt mycket rätt i alla förhandstips??? :-)
Ska spela pengar på hans tips nästa gång!

Haha dom kallar mig för oraklet ;)

5-4 till oss på onsdag.
Heja Kniven! 2 raka nu. Min matchspekulation i premiären mot Tillberga slår iofs allt. ;-)
På onsdag slipper vi råka ut för hjärtinfarkter då Sirius kommer att köra över Tillis och Psykhaug får psykbryt och de ger upp efter 1-5 i halvtid, slutresultat: 2-8.
Hoppas att Kniv-Jonas har tagit betalt för sina profetior! Två korrekta bandyresultat på raken är ju oöverträffat.

Stort!
madness// Info om medlemskap kommer inom kort på startsidan.