Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Tillberga - Sirius

Startar redan nu upp denna otroligt viktiga tråd...

Resa till Gurkburken på onsdag:
Garry

(blir oerhört besviken om jag inte ser närmare 100 namn på tisdag kväll).
Garry
Kniv-jonas
Garry
Kniv-jonas
John
Förresten, innan någon undrar om färdsätt.... Jag ska dit om jag så ska krypa dit!!!!

Garry
Kniv-jonas
John
Farbror
Självklart vill man med på denna

Garry
Kniv-jonas
John
Farbror
Egget
Solklar

Garry
Kniv-jonas
John
Farbror
Egget
Waldau
Garry
Kniv-jonas
John
Farbror
Egget
Waldau
Haze
Jag är helt klart intresserad av att åka. Har inte åkt med er förut så undrar lite om någon vågar spekulera över priset?
Jag ska åka... om alla andra i bandet kan byta repdag. Återkommer... Kan inte missa årets viktigaste match (ja, efter supportermatchen, som jag anser är viktigare än något annat)
Repdag??? Möjligen kan frånfälle av nära anhörig räknas som ursäkt, men där går gränsen.... Ja, fan knappt där!!!
Jag hänkar, inte kan man missa en sådan här match.

[size=15]Resa till Gurkburken på onsdag:[/size]
Säkra:
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. Brukarn
11. Madness

Osäkra:
1. Jens Backeman
2. Björklingebon

Kom igen nu, håller med Garry - vill se 92 st till solklara namn på tisdag kväll. ;-)
Det rör sig om att vinna eller försvinna, så alla som älskar och bryr sig om Sirius bör skriva upp sig. Genast.
Bussläge, tycker man ju...

>Jens B: vet inte riktigt men skulle tippa på max 100 kr t.o.r? Det är ju typ bara 15-16 mil t.o.r. Beroende på antalet, givetvist. Tilläggas ska, att inträdet är gratis, matchen till ära.
Såg att någon på UNT ville hänka - gjorde reklam för oss där.
Borde det inte preliminär bokas en buss? För visst borde det väl finnas 50 st Uppsalabor som vill se denna match? Annars är det pinsamt.
Någon som kan styra upp det där med bussbokningen? Men först kanske man vill se lite större intresse...
Ska man kalla sig Siriusfan ska man bara med denna match, annars vill jag ha en bra anledning till varför just Du bangar. Dags att vakna upp nu!
Jag är jävligt på. Men jag har god lust att stämma Motala på resekostnader och psykiskt lidande.
det vore oförskämt kul att hänga med och skrika fram sirius, men dessvärre känner jag ingen av er. dessutom har jag tvättid på onsdag - det börjar se kritiskt ut i underklädeslådan. fast lite handtvätt på onsdag natt skulle ju förstås gå lekande lätt med en siriusseger i ryggen. :)
Kom igen, madness. Vi bits inte. :)
Dessutom kan vi diskutera lite tifo-planeringar. För du var ju på att joina tifogruppen. ;)
Svt24 ska direktsända en match från sista omgången. Tillberga-Sirius har ju allt som behövs i fråga om dramatik i alla fall men det lär väl bli någon match runt slutspelstrecket?
madness>> Det är kanske rätt tillfälle att lära känna några Västringar?

Svt24 ska direktsända en match från sista omgången. Tillberga-Sirius har ju allt som behövs i fråga om dramatik i alla fall men det lär väl bli någon match runt slutspelstrecket?
Ja, det är sanslöst att inte SVT 24 väljer att visa Tillberga - Sirius egentligen. En match som berör hela bandysverige och har en otrolig betydelse. Dessutom står otroligt mycket på spel. Jag funderar på att dra iväg ett mail till SVT och höra. TV-produktionsmöjligheterna i hallen är dessutoma goda. Som kompensation vore det även utmärkt, SVT 24 har ju inte direkt prioriterat bottenlagen i år.
Joint: Haha, nä, jag tänkte snarare på att ni verkar vara en intim krets - ett kompisgäng som åker iväg gemensamt, där det kanske inte finns plats för utbölingar. Men visst vill jag hänga på, jag är inte svårövertalad!
Absolut, det ser jag fram emot, det kommer bli brutalt roligt!

Farbror: Definitivt. Vi får hoppas på att bandy förbrödrar.

Jajamän. =)
Vid seger och kvalplats skulle man ju bli skogstokig av lycka, så bara den tanken är värd. Radera ut alla negativa tankar.
Ett roligt kompisgäng som är öppet för alla. Hänka. ;)
Att fylla en buss vore väl realistiskt. Eller kanske inte. :/
Säkra:
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo

Osäkra:
1. Jens Backeman
2. Björklingebon
Jag sluter också upp.

Säkra:
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. madness

Osäkra:
1. Jens Backeman
2. Björklingebon
Tummen upp!
Kom ihåg alla, gratis inträde! Det blir således bara soppan som kommer att kosta, det blir rätt billigt alltså m.a.o.

Mot kvalserien!
Att det sedan länge är aktuellt med tji inträde kanske påverkar svt en aning. Det blir ju inga förlorade intäkter för Tillis (ja, om dom inte har nån sposorgrunka som ger en slant per besökare...)
Jag och min 80-åriga farsa hänger med.
Som svar till Madness... jag minns när västra sidan flyttade till östra med flaggor och glada tillrop. Tyckte också att de såg kriminella ut *asg* men jag kan skriva under på att de är väääldigt snälla.

Jag lägger till mig och farsan. Jag har bil
Säkra:
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. madness
11. Björklingebon
12. Farsan

Osäkra:
1. Jens Backeman
Kan vara läge att titta över bilsituationen också. Det går en bil från Knivsta, (under förutsättning att vi inte får till en stor buss) där det finns en plats över, om man vill sitta och "mysa" i baksätet mellan mig och Egget! I den bilen sitter också Kniv-Jonas + chaufför (som därmed blir nummer 13. Thomas
Jag vill minnas att SVT i början på säsongen sa att de skulle bojkotta hangaren eftersom den var så genomusel att prodda bandy i. Men kanske har gurkmännen åtgärdat problemen.

För övrigt kommer jag aldrig att förlåta Motala för det här. "Men, Tillberga tilläts komma tillbaka flera gånger om mot ett lojt och oengagerat hemmalag och kvitterade." Jag är sjukt sur och på riktigt dåligt humör. Bara tanken på att tvingas se Sami Sari och Flosshaug fira kvalplatsen inför 227 pers i ett övergivet ica-lager i Västerås och sedan tvingas åka genom Enköping som förlorare är outhärdlig. Jag går under jorden.
Knivsta bil full amin tar sista möjliga platsen.
Svt visade ju VSK-Byn i gurkburken för några veckor sedan så sändningsmässigt ska det väl fungera nu.

Sen ser jag fram mot att se Sirius skicka ner Psykhaug, Sari m.fl i allsvenskan och sedan åka genom Enköping som vinnare.
Erkänner! En tilltagande medelålder, svaga nerver och dålig förlorare gör att jag helt enkelt inte vågar åka till Västerås på onsdag. Kan bara önska de som ämnar sig dit ett stort lycka till.
Jag ska lida.

Säkra:
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. madness
11. Björklingebon
12. Farsan
13. ThomasD

Osäkra:
1. Jens Backeman
Det gäller att ta det hela som en utmaning. Som gammal man måste man gardera sig.

En god grad av berusning, eftersom jag blir sådär fånigt lallig när jag är full. Dessutom har jag lagt två semesterdagar torsdag och fredag, för att vid behov slippa se eller prata med en enda människa. Därtill bokat in mig på Cindarella med avfärd torsdag kl 18, där ingen kan nå mig. Det gäller att vara förberedd på det värsta!!!
Nu kanske det står någonstans och det är jag som bara missat. Men vilken tid går avfärden? Jag har lektion fram till 16.00 hinner jag då? Om jag hinner och det finns plats så åker jag gärna mer och skriker sönder halsen för veckor framöver.
Förresten, man borde kunna stämma Motala för förlorad arbetstid!! Det kommer inte att bli mycket gjort på jobbet den här veckan. Jag är redan toknervös och har stora koncentationssvårigheter!!

Månne Farbror har lite över, från det Valium som han tutar i Hanna under matcherna??
Såg ovanstående... Västerås är ju en timmes resa ungefär, så normal samling bör vara typ 17.15. Finns det bilar vid behov??
Okej, jag är på! Jag ska undersöka med mina föräldrar om jag kan få låna deras bil, lite osäkert dock... OM jag får så har jag 4 platser utöver mig.

Okej, jag är på! Jag ska undersöka med mina föräldrar om jag kan få låna deras bil, lite osäkert dock... OM jag får så har jag 4 platser utöver mig.

Jag aspirerar gärna på en av de platserna om du får låna bilden.
Hur många krävs för att gå runt ekonomiskt på en buss?
Det beror ju liksom på hur mycket alla betalar... men jag tror att en buss skulle gå lös på runt 4500, tar vi 150 spänn så behövs det 30 pers för att gå runt. En viss förlust är ju acceptabel också. Och jag ska också med skrev jag ju!

1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. madness
11. Björklingebon
12. Farsan
13. ThomasD
14. Brukarn
15. Jens Backeman
16. CarlApan
17. Amin
18. Knivsta-Thomas
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. madness
11. Björklingebon
12. Farsan
13. ThomasD
14. Brukarn
15. CarlApan
16. Jens Backeman

Så ser väl senaste listan ut?
Satsa på en buss då... Den ska ju kunna fyllas på ett eller annat sätt. Är övertygad om att det finns några oberoende Siriusfans som vill åka med. Skulle vi fylla den skulle den (50 platser?) skulle det ju bli 90:- / person och utan någon ekonomisk förlust.

Nej Jens, Amin och Thomas anmälde sig väl genom kontakt här på VSS.

Säkra:
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. Brukarn
11. Madness
12. Björklingebon
13. Björklingbon's farsa
14. Jens Backeman
15. ThomasD
16. CarlApan
17. Amin
18. Knivsta-Thomas
19. Tralling

Osäkra:
1. Sirius_Gurra
Jag vill nog fan haka på om det finns plats, Har ej heller vart med er på någon resa förr, vi var upp ett gäng på annandagen till broberg, Men nu måte man väl stå upp för sirius!

MVH

Tralling
Säkra:
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. madness
11. Björklingebon
12. Farsan

Osäkra:
1. Jens Backeman
2. Sirius_gurra
skriv upp mig
Stäm av med klubben! Det verkar som om IKS skall ordna buss på någon vänster. Det sägs vara aktuellt med annons i tidningen imorgon.

Alla till Gurkburken!
oj nu vart det fel här, men skriv upp mig, men jag är osäker
[size=15]Resa till Gurkburken på onsdag /size]
[u]Säkra /u]
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. Brukarn
11. Madness
12. Björklingebon
13. Björklingbon's farsa
14. Jens Backeman
15. ThomasD
16. CarlApan
17. Amin
18. Knivsta-Thomas
19. Tralling

[u]Osäkra /u]
1. Sirius_Gurra
OK, jag har stämt av med klubben, och så här funkar det:
Buss 17.30 från St Eriks torg, kostar 100 kr. Jag anmäler helt enkelt alla på listan på ett bräde. Jag skulle vilja ha riktiga namn på: Egget, Waldau, Madness, Björklingbon's farsa, Amin, Knivsta-Thomas och Tralling. Mejla till vastrasidan@yahoo.se
Bra!!

Nedräkning & olidligt spännande. Kommer klubben att tillhandahålla en väl skolad kardiolog??
Har i stort sätt bilresa klar redan, men ställer givetvis upp och sponsrar bussresan vid behov. Tror nämlingen det går en Knivsta bil i alla fall, vi ska ju hem dit sen, vi som bor där.
Fan va kul, då ses vi på onsdag! Kanske t o m blir premiär för mig i klacken, who knows... :)
Blir skoj detta.
Nu satans ska vi ha grymt stöd för grabbarna. Någon som vet hur man kontaktar säk-chef för gurkburken? Tänkte höra ang. bengaler, men det borde ju iofs vara förbjudet i hallen. :/
Farsan ska visst med.
Säkra:
1. Garry
2. Kniv-jonas
3. John
4. Farbror
5. Egget
6. Waldau
7. Haze
8. Joint
9. Tifo
10. Brukarn
11. Madness
12. Björklingebon
13. Björklingbon's farsa
14. Jens Backeman
15. ThomasD
16. CarlApan
17. Amin
18. Knivsta-Thomas
19. Tralling
20. Joint's farsa

Osäkra:
1. Sirius_Gurra
2. Joint's farsas kompis
Knivsta bil avbokad vi åker buss e ju kul att så många vill med.
Ok! Allt ska offras för blåsvart. Hälsan får den här gången stryka på foten. Kan vi få med en ambulans som eskort så vore det bra. Helst med syrgas, lustgas och "bra" mediciner. Andreas och Urban hänger alltså med.
Björklingebons farsa heter Olle Dahlström
Det är väl ingen spritförbud i hallen va?? Det e väl som vanligt att portföljerna är tillåtna:)
Endast jäst gurksaft tillåtet
Jag vill också följa med (Stefan Pettersson).
kniv thomas e nu säker
jag kommer till gurk-arenan med egen transport är laddad till tusen
Jag vill också åka med och heja på de Blåsvarta.
Teebird aka. Gustav Wallén
inom bandyvärlden är det väl snarare regel än undantag att vara lite förfriskad? planeras alkoholförtäring? kan man köpa öl i anslutning till arenan i västerås? finns någon bar på området?
SVT 24 visar Villa-Bollnäs.

Därtill bokat in mig på Cinderella med avfärd torsdag kl 18, där ingen kan nå mig. Det gäller att vara förberedd på det värsta!!!

På den båten blir du inte ensam.. Jag och 40 kollegor kommer att kunna förgylla din resa!
Hehe... Skulle det onämnbara hända, så lägger jag mig i hytten redan vid avgång, endast med uppehåll för att gå till taxfree butiken för att köpa en flaska att ligga och krama...
Jag är rädd att ingen är ensam på en finlandskryssning. Däri ligger en av huvudanledningarna till att inte deltaga på dylikt evenemang. Minns Berglins gamla analogi: "glad som en frenolog på en finlandsfärja".
Fan va dött det är här kom igen tippa lite i morrn smäller det kämpa på svart o blå.
3-7!! Alltså vi vinner!! Men jag börjar redan må riktigt dåligt!!! Blir en tung dag på jobbet i morgon
Tagga nu, siriusvänner!
Knappt så att man vågar tippa, men man vågar väl sig på ett önsketips. Mitt önsketips är att vi vinner med 6-9. 3-4 i halvtid. Domherren, som för övrigt dömde Tillis - Boltic i fjol (där Tillis gynnades och där Boltic överklagade hos SBF), dömer en tveksam straff till dem och kvittterar. Garry visar tydligt sitt missnöje! Därefter gör Sirius 3-5 och näste man att flippa ut blir Psyk-Pelle och han får psykbryt - får matchstraff och åker ut. Humöret smittar av sig hos övriga i Pelleberga, det blir grinigt på isen och mycket utvisningar. Sedan visar Hellqvist vart skåpet skall stå, att "det gör ont att möta Sirius" och visar vem som är störst och tyngst, det drar tillslut iväg till slutresultatet 6-9 inför de 850 i gratispubliken, varav hälften är från Uppsala. Spelarnas lycka och tacksamhet förmedlas därefter genom att de kommer glidandes mot oss.

Hoppas att jag prickar in allt rätt nu.
Shit, detta blir äckligt spännade.. :D
om man får önsketippa så blir det 10-0 till de goda första 5 minuterna så jag kan äta korv i lugn och ro kommande 85.

matchen slutar så klart 10-9 till de goda...
jag tror på en målsnål tillställning; tillberga gör 1-0 tidigt, men det blir också deras enda mål. 1-4 slutar matchen. grädde på moset vore om vi från läktarhåll kunde få fosshaug ur balans så att han gör något överilat.
spelade en tvåa på sirius idag i en femling som har fina chanser att gå hem sedan olympiakos helt enligt kalkylerna kryssade mot chelsea.
Bojkotta 50/50-lotteriet isåfall, John.
Jag lovar och svär att inte köpa/få/hitta någon form av lott imorgon.
Tack!
Vågar vi "jinxa" med flaggor?
Jag har, som den gnälliga gubbe jag är, börjat förbereda mig på katastrof. Super mig aprak på hemvägen från gurkburken och är glad att jag förvarntat jobbet, går inte dit förrän på måndag vid förlust. Stänger av telefonerna, tar en skogspromenad, lägger mig sen i en hytt på MS Cindarella och kramar ömt en flaska Kosken och gråter mig till söms....

Det gäller att vara förberedd!! Farbror, hur är din katastrofplan?
Har förresten plockat fram min gamla flagga från -74. Den är numer så maläten att den bara fungerar att knyta som mantel, men den för tur med sig. Senast den kom fram var i Karlsbyheden, gången dessförrinnan på Zunken!
Ä va fan mår bra nu ändrar mitt 5-4 tipps efter att ha sett på stjärnbilden (det e ju så man tippar genom att skåda stjärnor) nytt resultat 9-3 till oss. Björklinge bon det e bara ta rygg på tipset.

Krisplan saknas! Dock har jag tittat på en del UNIK, BOIS mm för att börja vänja mig vid den typ av domare som inte ens har elitlicens(!)

Det oroar mig att jag inte kan ta med mig någon huligan till Loaferville. Det brukar kunna medföra visst lugn för själen & mildra röstläget. Även i situationer när Herr Matchledare kör över sin bättre placerade handräckare med ett femtiometersbeslut.

Det äromöjligt att sia om hur det går. Matchen är precis jämn chansmässigt. Dock är jag helt säker på att Matte & coach B har lyckats förbereda våra krigare mentalt inför matchen.

Jag känner mig säker (så säker en gnällgubbe nu kan vara!) på att spelarena kommer att kunna se varandra i ögonen både före och efter matchen & vara stolta över sin insats.

Om vi ger allt och det inte räcker så bara är det så! Om någon viker ner sig så finns det en hel del bajskladdiga blöjor att inom kort hämta på posten.
Ja, får hoppas innerligt att ingen tänker på att det "räcker..." med kryss. Det kan verkligen straffa sig. Alla måste utgå med en grym inställning och det bör vi således kunna förvänta oss. Imorgon skall man vara villig att offra både en och två framtänder. Det som talar emot oss är just att vi har allt i våra händer och att Tillberga kanske kan vara en aning mer avslappnat.

Det här ska gå vägen! Sjung upp er nu..
Jag har en monumentalt obra känsla inför det här. Känner mig tveksam till om vår stjärna kan ta tag i spelet och visa vägen i en sådan här match. Däremot känner jag mig ganska säker på att Patienten hos motståndarna kommer att göra sin bästa match på några år. Äckliga rävar som Kruse och Väkiparta kommer också höja sig ytterligare. Sirius måste vara mycket bra och mycket kalla för att fixa detta. Det kommer de tyvärr inte riktigt att vara. Nerverna hamnar utanpå efter ett baklängesmål i 22:a minuten och spelet rasar. På slutet kan Tillberga gå ifrån till en tämligen komfortabel seger med 7-3. Tack och gonatt. Rutin, tristess och cynism segrar i sådan matcher, och se korten sitter tyvärr Tillis på.
Skönt att Erlingmark tar ner den rådande ungdomliga optimismen!! Allt som kan gå åt helvete gör det!!!

Det här blir en ruskig dag, där all eventuell jobbaktivitet faller platt, pga den obehagliga nervositet som smygit sig på.
usch vad jag kommer att vara nervös, skrik åt mig...
Näe, väljer man hästen, då är man rena pesten!!

Kommer givetvis att skrika, men tar en tyst minuts protest mot RRR.

Förresten, va då "kommer att vara" nervös? Jag är redan så sjukt darrig så jag kan inte koncentrera mig på nånting!! Ge mig sprit!!!!
Jag var nere och kikade en stund på träningen. De såg fokuserade ocg taggade ut vid övningarna och avslappnade i pauserna. Precis som det ska vara!
garry, sprit tycks du kunna koncentrera dig på
Är inte alls så nervös inför detta som jag troode. Beror nog på att den allsvenska som kändes som ett stort svart hål i höstas mer liknar ett tillfälligt avsteg från elitbandyn. Inbillar mig att vi kommer att ha ett riktigt starkt lag nästa säsong även om det blir ridå i kväll.

I kväll är det Siriuskepsen på. Har bara haft den två gånger denna säsong (en seger och en oavgjord).

Stödjer f.ö farbrors "blöjpost" till fullo om nu någon viker ner sig i kväll men kan inte tänka mig att det blir aktuellt.

Undrar förresten om domherre Öhrlund avser att plocka någon 50-metersstraff som han gjorde mot SAIK? Den som lever får se.
Fan jag vill inte gå på matchen längre vill stanna hemma o se champions league, men det e ju uteslutet man får väl gå o lägga sig i bussens last utrymme o grina om tillis tar ledningen.
Nu är klockan halv 10.... Om 12 timmar sitter man på en buss... på väg mot Uppsala.... Undrar hur man mår då?
Förmodligen rätt illa. Idag kommer inte att vara en produktiv studiedag.
Glöm nu inte att det är kallt i bårhuset vi ska till. Ta på er ordentligt.
Hjälp...
Inte har jag så ordentligt med kläder heller.
Om åtta timmar så glider blåsvart ut på isen för århundradets viktigaste match!!!

Ghaaaaa sitter på jobbet och håller på att få krupp!!!
lite inspiration (som om det skulle behövas) till läktarinsatsen: http://youtube.com/watch?v=u0rMe2Vyb9E
Mmmm..... det här börjar bli riktigt obehagligt. Har röda utslag på halsen och svårt att andas. Koncentrera sig på jobbet är ju inte att tänka på .... det är nog bara flaskan som hjälper.
Måste tyvärr hålla mig kvar på arbetsplatsen till 15.00. Men vid 15.20 tänker jag gå in i alkoholens trygga dimma... Usch vilken dag det här är.... ändå kan den sluta så underbart vackert....
madness: Känns tyvärr som att Bajen har patent på den i Sverige (se: http://youtube.com/watch?v=HO80Mf88kSo ). Den enda som vågat bajjta den är Broberg - pajasstämpel: (Från söderhamn - kommer vårt lag, som spöar ... och ... varje dag, och fanan vår är gul och svart, för ni ska passa er för vi är Broberg/Söderhamn). :)

Annars kan vi alltid köra denna jag snickrade ihop förut:
Melodi: Oh Paokara (se: http://www.youtube.com/watch?v=vqo_rqMc8NA )

Text:
Oooh, blå o svarta, evigt trogna, vårt Sirius.
Vi är Sirius och mot toppen* ska vi gå.
För alltid bäst i Uppland o de ska ingen ändra på.

* = Byta ut 'toppen' mot 'kvalet'?
Om fem timmar räknar jag med att vi har en stabil 3-0 ledning!!! (Börjar känna mig starkare nu.... trots avsaknad av sprit. Om nån timme till, så tror jag vi är oslagbara och börjar ropa SM-guld).
Stävja!! Jag försöker klara mig i 135 minuter då kapsylen åker för gott!
Va e det jag hör en härlig sm guld ramsa på g trevligt.
Grattis! Vi slipper snart åka till Kalix & Haparanda. Glädje-Jinx. Uff.
Garry... Det känns sköntatt höra någon med en sån entusiasm. Själv är jag fortfarande skitnervös. Pratade just med Matte, om det nu skulle lugna ner mig. Tror jag dör kväll på ABB Arena och vad kan vara värre? Vi får hoppas på ett snabbt avgörande så vi slipper hjärtinfarkt i 89:e matchminuten.
ps... jag och farsan står vid shellmacken ute vid avfartsvägen mot Sala. Någon som kan påminna busschaufförerna?

Alla som sysslar med tillämpad statistik & sannolikhetslära håller Tillis som knapp favorit. Svenska spel höll en aning på oss oddsmässigt men nu är deras skala 2.15 på båda lagen.

Skamgränsen på en misärförsäkring ligger på som minst 2.25 eller 2.30 förutsatt att man för lira en mindre Knivstavilla.
[link=http://www.expressen.se/sport/tips/1.1055089/motala-och-sirius-kvallens-forlorare]Claesson tror inte på något lyckligt slut[/link]
Vadå Jinx?? Har nån jinxat så är det vår kapten i så fall!!! Fast jag gillar det!!! En match som finslipning inför kvalet.

Jag gör en "Joe Namath" och går ut och garanterar seger!!! (Ni som inte vet vem "Broadway Joe" är får fråga mej eller Farbror på bussen).
Om ca 10 min börjar garligur supa om hans prognos håller. Jag börjar inom 2 min. Fast det blir lugnt.
[link=http://www.expressen.se/1.966551]Intressant Fosshaugintervju[/link]

"Skulle du kunna tänka dig att göra ett medvetet självmål för att rädda motståndarna kvar i högsta serien – om du fick 100 000 kronor för ”besväret”?
/Erickson
– Det är möjligt. Det är det säkert."

Skramling på bussen?
Ja det är inget kul att vara för berusad efter en förlorad måstematch. Det har "svarta lördagen" lärt mig. Känner på mig att utvisningarna kommer dugga tätt ikväll. Hörnor blir avgörande. Så håll i psyket nu blåsvart.
Blir det några flaggor? Jinxa på, svart o blå!
Kan ingen fixa lite Siriusdängor till bussen?
Man jinxar ju hur man än gör, men nu vågar jag inte ta med några flaggor. Det har gått så bra sedan vi slutade med dem (och för övrigt får jag inte upp dörren till flaggförrådet).

[link=http://www.expressen.se/1.966551]Intressant Fosshaugintervju[/link]

"Skulle du kunna tänka dig att göra ett medvetet självmål för att rädda motståndarna kvar i högsta serien – om du fick 100 000 kronor för ”besväret”?
/Erickson
– Det är möjligt. Det är det säkert."

Skramling på bussen?

Kändes ju som rätt vettiga svar på frågorna denna gång måste jag faktiskt ge honom.
Jag har hållit min prognos! Inte varje dag man dricker cognac före 16.00!!! Nu hoppas jag bara blåsvarts prognos håller också!

Jag är på när det gäller insamling!! En Pelle balja i egen kasse säger man inte nej till!!
En stickprovsundersökning på fikarasten bland mina djupt nollbandykunniga kollegor visar inte oväntat att kvällens match är svårtippad:

2 tippar Tillisseger
2 tippar oavgjort
2 tippar Siriusseger
4 av 6 som tror på kvalserie var ju inte fy skam. Oavgjort blir lättsmält efteråt men under matchens gång anar jag att det blir vääääldigt svettigt om det är jämnt...
"Bäst när det gäller" rullar nu på skivspelaren!!
Nu börjar ödets dimma lägga sig utanför fönstret och inget mer jobb man kan sysselsätta sig med för att ta bort den värsta nervositeten. Usch
Tror på 1-3 ikväll. 1-1 i halvtid.
Jävlar, jag hittar inte mina blåsvarta kalsonger!!!!
Mina blåsvarta kalsonger verkar också ha fått fötter. Kris!!
Laddar med Siriusdängor iaf! Endast 1 h kvar tills bussen avgång.
Fest när det gäller, det är vi!!! Nu har vi kommit igång!!!
Laddar med billig starköl och Manowar! Inga chansningar alltså!
Åh! ManOwar. Perfekt. Ska bums gräva fram mina skivor.

Power of the bandyklubba!
Vi startar snart avfärden mot St Eriks torg...

May the force be with us, always!!
Är nog dags att börja bege sig nu.

Mot stjärnorna!
Manowar: Carry on

Now we're all together
Let's sing a fighting song
One hundred thousand riders
We can't all be wrong
Coming at us - no stopping
Always carry on

Carry on my sons forever
Carry on when I am gone
For as long as we're together
Then forever carry on
Fy fan! Erlingmark, du som jobbar för Gud borde väl kunna kräva nån form av motprestation? Om inte annat skulle jag behöva en styrka någonstans i från..

Måtte detta gå vägen!
Tror att jag ska be åt alla håll eftersom jag är motsatsen till ateist, jag tror på dem allihop, samtidigt... bara de gör så Sirius vinner ikväll, fy fan att inte kunna vara med.
Nu är det igång... fy f*n vad nervöst
1-0.....
Skit också, vilken start på matchen...
Äh, nån måste ju göra första. Vi kommer att vara grymma ikväll.
Men nu är det för jobbigt!
Oh yes!!!
Urbis love!
Hall i nu. Och Fosshaug pa daligt humor :).
Det här går åt pipan.
JA!
Domarpipan kanske? Mål på straff
ROOOOS! Vilken man!
Yes! Underbart!
Blås av domarjävel!
och Psykhaug får rött kort, när ska människan växa upp?
Underbart!
Det var på ett pubes, men det gick. FY FAAAN VAD SKÖNT! stor eloge till alla som var där.till laget och till allihop. UNDERBART!
Slut! Vilken avslutning på elitserien, från att varit helt utdömda till att runda av med 4 raka segrar, imponerande! Hatten av för hela laget.
Härligt.
Så där ja! Nu ska jag ta mig lite varm choklad med honungslikör, något som Motala berövade mig på i söndags.

HÄRLIGT!
Ja, fy fan vad gött! Fy fan vad hjefvla skönt! Nu ser jag fram emot kvalet med tillförsikt. Sjukt starkt av Roos att klämma dit den i det läget. Straffar med minuten kvar i fullständigt avgörande matcher är tydligen Sirius grej.
Fan va fint! Stort grattis till alla bandyvänner!!
Hej då Pelle.
Min hals är död, urusel match men va fan gör det.
Garry ägde hemresan och pelle gjorde en klassfull sorti á la Zidane http://www.aftonbladet.se/sportbladet/bandy/article1884047.ab
Jaaaaaaaa, fyfan vad sköööönt.
Min hals är också TOTALT död efter typ 2 h aktivt sjungande på högsta nivå. Garry hade tagit några extra redan före match och vinglade runt och frågade om vi var vakna både en och 50 ggr. :D
Vilket drag vi skapade i gurburken.

Jag älskar detta lag, bandy, ja - praktiskt taget allt.. åhhhhhh,vad underbart!

VI SKA TILL KVALET, OCH DET SKA INTE NI! -->
Bye bye Tillis, bye bye!

Lyckan är total. Bra jobbat idag samtliga med blåsvart-hjärta.
alltså fy vad skönt!!!!!
Lyckan är fullständig! Känslan man har i kroppen är nästan densamma som man hade efter Väsby. Men ändå på ett helt annat sätt. Helt galet :), de som inte var på plats gick misste om något.
Psykhaug upphör aldrig att göra bort sig. ;)

NJUUUUUUT!
Ner på jorden fort nu bara, nu är det kval. Vi vill inte se nåt Örebro-borta symptom
Farsan bjuder på grogg - skål för Sirius ska det va´!
Skit om Virre är skadad, spricka i benet låter inge vidare
Jösses Amalia vilken ångest det var idag. Vi underpresterade kopiöst i första men det såg tack och lov lite bättre ut i andra. Det är ändå helt sjukt nära flera gånger om att det är Tillis som gör 2-1, men istället kliver hjälten Pirre fram och drämmer in det förlösande målet och lyckan är total! Men det är inte någon stor bandy som spelades idag, vilket så här i efterhand ju är helt irrelevant! Jag måste säga också att jag tycker att Västra gör en storstilad insats idag.

Men nu väntar ju nya kval för ett redan sargat hjärta.. Men det ska ta mig fan gå vägen detta! Forza Sirius!
Vår vän Psykhaug..

http://www.expressen.se/sport/1.1055766/fosshaug-rasande-vagrade-lamna-isen
vilken satans holmgång, jag trodde inte att vi skulle komma helskinnade ur det hela. en STOR ELOGE åt spelarna som inte började darra på de berömda manschetterna ens vid underläget. samma starka nerver var vi inte många som hade på läktarna.. vilken enorm sånginsats vi gjorde för övrigt. hemmamatch överallt! tillbergas tolvåringar hördes inte mycket.. stämbanden är nu obrukbara, men vad gör det? nu jävlar, nu går kvalet av bara farten! studan på onsdag nästa vecka. alla måste titta!
förresten, ladda upp lite bilder och videos, jag såg att många hade kamerorna framme. och klistra gärna in lite länkar till webb-tv-inslag!
Ja, vi gjorde en bra insats idag!
UNT's webbtv kan ses på adressen: mms://qstream-wm.qbrick.com/04823/080220TillbergaSirius.wmv

Filmades lite härifrån med blandad kvalité dock, kan försöka fixa in det så ni kan se också. Dessvärre är maxgränsen 10 min på utube, men ska ta bort alla skak- och skitsekvenser. =) Blev lite film på hemvägen också. "Är ni vakna?"

Blev lite orolig när jag läste på UNT:
"Fem gripna vid polistillslag i Knivsta" blev orolig för knivstabilen. =)
Gott om blåsvarta hjältar i denna rysare.

Olle G började 2:a hl med att lira man mot man med Pelle hamsterpsyke. Tog väl runt kvarten innan Pelle tappade fattningen och åkte på en tia.

Några grymma parader av super-Wasberg får vi inte glömma och en iskall straff av Pirre som kronan på verket.

Knivjonas tog tag i klackandet i andra halvlek på ett berömvärt sätt.

Njuta en stund nu och sen full fokus på kvalet.
En av de värsta, mest spännande, men framförallt roligaste Sirius matcher jag sett. UNDERBART !!!

Håller med ovanstående, njut en stund nu och sen full fokus på kvalet.
En bakfylla kan var hemsk, vidrig, pinsam.... Men just idag, just nu och här.... så kan en bakfylla vara så uuuuuuunderbart vacker!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja satan rösten e helt borta huvudet e segt men satan så skönt det här e ge mig ett spelschema nu.
Hur gick det till egentligen .... bortamatch .... uselt spel från sirius .... många blåsvarta supportrar varav en hel del gubbar som även deltog i skränet .... VINST .... segerrusig hemfärd .... bakis ....det verkar nästan övernaturligt.
Ja de va imponerande att till och med en del av silverryggarna var med på några ramsor. Mer sånt i framtiden!!

Joint --> Underbart med bilder från hemresan, det kan bli en modern västra-klassiker.
Sirius har visserligen rest sig på nio några gånger tidigare, men det här måste väl slå rekord. Vi tog 6 poäng på de 19 första matcherna, och avslutade med 8 poäng på de 4 sista! För en månad sedan hade jag givit upp så fullständigt, och tyckte heller inte att det spelade så stor roll att vi skulle åka ur. Igår var de tankarna väldigt bortblåsta, jag var så nervös att det inte fanns på skalan. Haparanda here we come!

F.ö imponerad över att Garry lever idag.
Hade jag inte varit så tankad så hade jag förmodligen dött av infarkt....
garligur, kan du inte ge oss din syn på andra halvlek i går.
garligur >> dina verbala västmanländska projektiler som du utslungade i första halvlek var det bästa under hela kvällen, nästefter att sirius vann. kung!
Hahaha. Ja, Garry hade talang som gnällbälting.
CarlApan: Jajamän :D, ska försöka fixa upp lite material senare. Men tyvärr har YouTube en gräns på 10 min numera, ska undersöka det vidare... Har ca 15 min från matchen filmat.

Underbar match igår alltså! :)
Joint: Är bara att slänga in den i movie maker och klippa den i två delar och slänga upp.
Grymt skönt att vakna upp i morse och fortfarande gå omkring och gnola sirius ramsor.
Nu går vi obesegrade genom kvalet. :)
Fixat det. Kommer upp en film, inatt. Håll ut!
underbart Joint, det ser vi fram emot. kul om du kunde lägga upp videon (också) på något ställe där man kan spara ned den.
Ja du, Madness, det kan jag fixa. Tror jag kommit på en lösning att ladda upp över 10 min på YT. Ska testa den nu. Det finns ju sätt att ladda ned YT-filmer på numer, men kan lägga upp den på någon hoost eller kanske bränna ner den om du vill.
Länk till film kommer snart. Men vart tog alla bilder vägen? Det var ju ganska många kameror uppe.
Så, nu är det klart. Äntligen.
Del 1 www.youtube.com/watch?v=UFm8y4XKUi4
Del 2 www.youtube.com/watch?v=chE1CXt2zM0
Strålande!

"Tack ska ni ha era jävlar" haha
TIPS:
För de som vill spara klipp från yuotube rekommenderas vixy.net där finns vixy converter att ladda ned och använda för att spara hem filer från youtube

Strålande!!
[size=20]SPECIALFILM FRÅN HEMRESAN!![/size]
www.youtube.com/watch?v=0ejnVhRE3W0 wunderbaum.