← Sirius Bandy
Kvalserien 08
Joint
· 2008-02-20 23:08
· 6502 visningar
Nu är vi där. Detta ska gå vägen!
Örebro, Kalix och Haparanda med start på onsdag, eller hur var det? När kommer spelschemat?
Detta grejar vi!
Spelschemat
26/2 Örebro - Sirius
27/2 Kalix - Haparanda Tornio
29/2 Sirius - Kalix
Haparanda Tornio - Örebro
2/3 Kalix - Örebro
Haparanda - Sirius
5/3 Sirius - Haparanda
Örebro - Kalix
7/3 Örebro - Haparanda
Kalix - Sirius
9/3 Sirius - Örebro 17.00
Haparanda - Kalix 17.00
Bu att vi väljer att lägga en söndagsmatch på 17.00 istället för 13.15, men kanske lockar det mer publik?!
Spelprogrammet kommer i eftermiddag. Lagen Sirius säkert får möta är Kalix och Haparanda, sedan Örebro eller Boltic/Göta. Gissningsvis Örebro, man kommer nog anse att Örebro bör tillhöra den Norra kvalgruppen.
#2 ·
haze
· 2008-02-21 12:26
När det gäller Haparanda måste Sirius bl.a hålla koll på de raska spelarna från djurriket: Tatu Ekorre och Mikko Kanin.
http://www.ht-bandy.se/laget.php?id=3
Jag trodde att serien skulle bantas till 12 lag. När ändrade de till att vara 14? eller är det en mellansäsong med 14 som sen ska bli 12? Får kolla på kalle Ankaförbundets hemsida eller om det är någon som vet. Mycket skönare att det är två lag från varje kvalserie som går vidare.
Var det inte så att dom funderade på att banta serien men har skjutit upp det?
De ändrade sig till 14 lag i somras, och hur många lag som ska spela i Elitserien 09/10 har de inte bestämt sig för ännu.
Nähä, vi fick inte dubbelmöte i Norrbotten. Hur ska vi ha råd med två sådana långresor?
26/2 Örebro - Sirius
27/2 Kalix - Haparanda Tornio
29/2 Sirius - Kalix
Haparanda Tornio - Örebro
2/3 Kalix - Örebro
Haparanda - Sirius
5/3 Sirius - Haparanda
Örebro - Kalix
7/3 Örebro - Haparanda
Kalix - Sirius
9/3 Sirius - Örebro 17.00
Haparanda - Kalix 17.00
#7 ·
gaffa
· 2008-02-21 13:20
sirius och haparande kanske kan komma överens om att byta plats på hemma- respektive bortamötena? annars ser det ut som ekonomiskt självmord detta.
Om något är det nog Kalix vi kan byta med. Då får vi visserligen spela 3 raka bortamatcher, men ekonomiskt är det det bästa.
#9 ·
haze
· 2008-02-21 13:29
Hmm, Örebro och vinterstadion väcker ju en del gamla otäcka minnen från tidigare kval. Sen är det ju bra att vi har Ubbe/Edvartsen som kan guida laget i norrbotten.
Angående skrotningen/förseningen av 12-lagsserie så sammanföll den ju misstänkt bra med att Hammarby hade stora problem inför denna säsong och tippades ju faktiskt som bottenlag ett tag. Då passade det väl bra att Tramsina sig lite.
#10 ·
gaffa
· 2008-02-21 14:37
nej, bruk, visst funkar min variant också, även om det ju går på ett ut mot ditt förslag:
2/3 sirius - haparanda
5/3 haparanda-sirius
7/3 kalix - sirius
Tror inte det går av två skäl. Dels blir Haparandas schema påtagligt sämre, så de har ingen anledning att gå med på ett byte. Och sen så skulle Sirius få spela i Norrbotten onsdag och fredag, vilket ger tre förlorade arbetsdagar och antagligen en massa arbetstidsersättning. Frågan är om det blir billigare än att göra två långresor.
#12 ·
gaffa
· 2008-02-21 14:45
sant, jag lever i la-la-land.
"Att Tramsina" -- Ett praktiskt exempel:
Örebro ville inte ha två resor till Sveriges slut. Vem vill det? Kalix ville inte att båda söderlagen skulle komma på weekendresa.
Då väljer förbundet i sin tramsinska anda att ge Örebro en weekendresa & Sirius tji av den sorten.
Vad har dom emot oss?
Resa till örebro den 26??
Eftersom jag fortsätter på min ogubbiga optimistiska framtoning, så hoppas jag att det ska kännas onödigt att åka norröver. Segrar i inledningen mot Örebro och Kalix, så borde läget vara så pass ljust att man inte ska behöver offra semesterdagar.
Rent spelmässigt ser programmet bra ut. Serievändning mot Haparanda känns som bingo.
Javisst, örebro den 26:E. Och då är jag så optimistisk så jag räknar med att inte behöva bli stupfull för att stå ut.
Jag är ändå Haparandasugen, eventuellt tillbringar jag hela helgen uppe i Norrbotten. Nu vet jag inte vilken tid matchen spelas, men med tåg måste man åka kl 17.59 lördag kväll från Uppsala, framme i Haparanda 10.50. Hemresa blir 18.10 från Haparanda på söndag, tillbaka i Uppsala 11.00 på måndag. Hoppas att matchen inte spelas 17 med andra ord.
Tar mn tåg till lule först då? är också sugen på att göra en norrlnads resa.
Har du kikat priser?
Yes, tåg till Luleå, buss till Haparanda. Hela paketet går på 530 enkel resa, 400 för student el. ungdom. Flyg är lite dyrare, tror att det låg runt 800 för enkel resa när jag kollade (+ bussresa till Haparanda då).
#19 ·
Joint
· 2008-02-22 10:46
Örebro på tisdag verkar intressant...
#20 ·
RRR
· 2008-02-22 17:21
Tisdag Örebro låter OK
#21 ·
Fluff
· 2008-02-22 18:27
På fredag är jag föräldraledig och ska stå med klacken.
funderar på att ta med mig en termos...
Vi öppnar våra termosar för VP vårat lag.....
Löning på onsdag... Match på tisdag... hur går det ihop? ;-)
Vill gärna åka.
Är inte löningen för dom flesta på måndag?
#25 ·
haze
· 2008-02-23 23:47
Illa, tisdag funkar inte för mig.
En Haparandatripp låter häftigt men blir tyvärr svår att genomföra för min del. Coolt namn på arenan i alla fall - gränsvallen.
Nå?! Resa till Örebro?
#27 ·
Tifo
· 2008-02-24 11:26
Jag räknar med att ta mig till Örebro på ett eller annat vis.
Hur tar vi oss till Örebro?? Kvalseriens kanske viktigaste match!
Jag räknar också med Örebro. I värsta fall hyra bil.
Jag vill med!
En första titt i kristallkulan:
Örebro - Sirius 2.66 - 8.00 - 2.00
Kalix - Haparanda 1.37 -11.00 - 5.50
Haparanda - Örebro 3.33 -10.00 - 1.67
Sirius - Kalix 2.00 - 8.00 - 2.66
Haparanda - Sirius 3.66 -11.00 - 1.58
Kalix - Örebro 2.00 - 8.00 - 2.66
Sirius - Haparanda 1.37 -11.00 - 5.50
Örebro - Kalix 2.66 - 8.00 - 2.00
Social limit: En ask zoopastiller
Kalix - Sirius 2.00 - 8.00 - 2.66
Örebro - Haparanda 1.58 -11.00 - 3.66
Haparanda - Kalix 3.66 -11.00 - 1.58
Sirius - Örebro 1.75 - 7.00 - 3.50
Haparandamatchen är nu spikad till kl 16, vilket gör det svårt till omöjligt att hinna med både sista tåget och flyget därifrån. Jag ska upp iaf, men jag stannar över hela helgen.
Är inte så sugen att prova nattlivet i Haparanda, så jag avstår. Detta kan dock omprövas, om det skulle gå käpprätt åt helvete i kvalseriens inledande matcher.
Om någon nu är intresserad så lämnar alltså sista bussen Haparanda kl 18.10. Matchen är ju slut kanske 17.55, och busstationen ligger 2,5 km från Gränsvallen, så man hinner ju om man skyndar sig, eller beställer taxi eller nåt. Sedan hinner man med tåget, och eventuellt också med sista flyget från Luleå. Bussen är framme 20.35 i Luleå, och sista flyget går 21.35.
Och så kan man faktiskt flyga från Torneå också, om man tycker det är värt 593 Euro...
#35 ·
Joint
· 2008-02-27 20:01
Delad poäng i norrbotten. Bra.
#36 ·
RRR
· 2008-02-27 20:51
Inte så tokigt
Kalix hade fladder. Satte två i slutminuterna. Lite förvånad måste jag säga. Gripen hade stora probs med Boltic också medan Kungälv tog en programenlig storseger mot Frillesås. Ska bli intressant att se vad Kungälv kan åstadkomma framöver. De är ju helt obesegrade i år, men kommer från den svagaste serien. Svår bedömda.
Trodde aldrig för mitt liv att dessa ekorrar och kaniner skulle sno en pinne av Kalix. Men det blir deras enda!! Vilket kan vara bra för vår del. Det känns som om alldeles för många tror det är motorväg fram nu.... Känner inte alls samma positiva känsla inför fredagen som jag gjorde inför ÖSK matchen. Tror det blir betydligt jobbigare i morgon!
BolticGöta har så många listiga gamla rävar i sitt lag som dom kan bli jobbiga i vissa matcher. Kanske främst på hemma-is.
Menar du att rävarna skulle platsa bland ekorrarna och kaninerna??
Annars tror jag Boltic försatte sin chans nu. Tror Kungälv är ett mer komplett lag. Boltic hade behövt en skrällpoäng hemma mot Gripen. Men eftersom jag anser att de är ett jävla bonkegäng, så är jag glad att dom inte tog nån!!!
Men hur ligger det till nu, är Ubbe släkt med Janne Förare i Haparanda? Isåfall kan man undra om hörnvarianten sitter i Förare-generna, för så här gick det till när Happis gjorde mål på Kalix:
"Efter en hörnvariant snurrade Tatu Ekorre upp Kalixförsvaret, Förare blev serverad framför mål och satte ettan."
Ska bli kul att se de olika Förarna gå på varandras varianter...
Tatu Ekorre förresten. Det blir fan inte mycket bättre!
#43 ·
haze
· 2008-02-29 08:41
Skulle vara Mikko Kanin då men det är en smaksak.
Tycker nog att Tatu Ekorre är strået vassare, kombinationen av rysk peddoschlager och Piff och Puff är svårslagen.
#45 ·
RRR
· 2008-02-29 11:39
Mikko Häst vore fint :-)
#46 ·
Joint
· 2008-03-05 20:42
Lås tråd. Bye bye, kvalserien, bye bye!
Tråd låst på begäran.