Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

A-truppen 08/09

klara för Sirius är:
Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Wunderbaum! Helt rätt spelare att signa i första hand.
Är övertygad om att merparten av truppen kommer välja en fortsättning i blåsvart också. Känns som att moralen och klubbkänslan är hög i denna trupp nämligen.
Nästa man att signa borde vara Virre, det vore rätt viktigt. Eller njaaa, WASBERG...han vill jag ha livstidskontrakt på!
Är väl tveksamt om Ubbe kommer fortsätta nästa säsong, han var ju tveksam redan innan denna. Men annars så tror jag de allra felsta kommer stanna förutsatt att vi klarar kvalet.
Wasberg... Är tryggheten själv. Tror det händer mycket efter kvalserien. Tobias Fors berättade att några/någon blir klara i samband med att kvalserien var i hamn. Tror det händer något
mer snart eller efter kvalserien, skulle jag skriva här ovan.
Ubbe skall evigt vara (som minst) på stand by. KAPTEN har aldrig förlorat mot Loafer Light i Blåsvart tröja. Stort.
10 ryssar på våran Ubbe ??
Hellqvist har skrivit på, bra
Nice!
klara för Sirius är:
Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Schyst med Jeppe, men det vore extremt skönt om Wasberg kunde skriva på. Magkänslan säger dock att det kan bli en lååång väntan där.
Gott med Hellqvist och Jeppe.

När säsongen summeras kommer Hellqvists raid mot Tillberga som gav straffen till 2-1 att tillhöra de absoluta höjdpunkterna. Sällan har domarens strafftecken varit vackrare.
Poesi! Klockren analys.
Nu ska full fokus ligga på att signera spelartruppen. Näste man att krita på: Wasberg. Plz!
Jag vill se hela detta underbara kämpargäng nästa år, spetsat med några riktiga klasslirare och en målskytt av rang kanske, eller en "comeback"-taggad Virre. ;)
Carl Klinbborg lämnar IKS. Läs på hemsidan.

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år

--------------------------
Förluster:
Carl Klingborg
synd, han tog sig på slutet när han fick mycket speltid
Lars Fall klar för IKS

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år

Förluster:
Carl Klingborg
Skönt att han höll sitt löfte :)
Bandysäsongen 08/09 kan bli rolig har jag en känsla av.
Skönt!
Goda nyheter! Känns som en av de allra viktigaste pusselbitarna. Nu vill jag se Wasberg krita också.
Mycket trevligt....

Själv räknar jag med att lägga mig i hårdträning redan nu, inför säsongsavslutningen. Fall var ju en av dom som höll jämna steg med Västra i "andra halvlek".
Nice!
Ingen av de övriga som redan har ett kontrakt som sträcker sig över nästa säsong?
Nej, det är ingen som hade några kontrakt som var längre än ett år. Detta hade att göra med ekonomi och annat. Nu satsar IKS långsiktligt. Att Fall skrev på för ett år antar jag att det har att göra med att han vill se hur det kommer att se ut i framtiden på tränar och -spelarfronten. Fall hade fina kontraktsförslag från andra klubbar. IKS ambition är att spelarna ska skriva längre kontrakt för att få kontinuitet i arbetet.
Ursäkta den dåliga svenskan... hehehehehe :-)
Inte ens tränarna på längre kontrakt? Ve och fasa om Berglund försvinner direkt...
Tror nog inte att Magnus försvinner. Då hade aldrig Fall skrivit på.
Men det finns inget kontrakt alltså?
Kanske blir ex17 exex17 nästa säsong?

[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=735509,00.html?from=sectionlinks4[/link]
Alltså, detta börjar riktigt lovande. Känns som att vi har ambitioner att bli ett slutspelslag nästa säsong.
ex17, som sagt, himlen är [size=20][color=blue]BLÅ[/color][color=black]SVART![/color][/size]
Han blir väl ex17ex7 i så fall?
Jag är benägen att förlåta hans ungdomssynder. "17" får det bli efter en kortare kurs i korrekta vokalljud.
Skor finns väl att köpa här i stan så han slipper loafers?
Även strumpor
Förlåta???? Har Farbror druckit ur ungdomens källa?? Riktigt griniga gubbar förlåter aldrig, möjligen förtränger...

Jag kan tänka mig att sponsra honom med en stor burk Felix Boston!!

Bra garligur, man kan inte bara förlåta folk utan vidare.

Dessutom behöver ex17 en längre lektion i kursen estetisk färglära med tanke på den felaktigt färglagda avatar han änvänder i detta forum.
Hur uttalas det där konstiga namnet han heter nuförtiden? Båvi? Jag tror jag uttalar det "Persson".
Bävä?
Boven?
Håller med Bruk. Persson!!!
Personliga Persson. Kom tilbaks, bäbä vitalamm. Bäver. Eller nått. Min gissning på uttal är 'Båjve'.
Persson! Nån måtta på oGubbigheten får det vara.
Bra gubbat Farbror! Jag blev lite orolig för dig ett tag!!!
Inga övriga rykten?
Det vore kul om exet kommer hit. Ska han heta Pre17 tills vi vet hur det blir? Sirius har haft ett bra försvar under säsongen. Blir ännu mer kompetent isf.

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år

Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Glömde att skriva att Lars Edvardsen flyttar "hem" till Kalix. Trist men han uppger privata skäl till flytten.
Ohh noo! Vart ska Edvardsen ta vägen? Tungt avbräck.
EDIT: läste på off nu.
Trist!
Verkligen trist och oväntat. Tycker Edvardsen gjorde ett riktigt bra jobb.
Känns som vi behöver knyta upp lite försvarsspelare snarast!! En påskrift från Kyller vore väl inte helt fel nu...

Sen är jag när som helst beredd att slanta upp för ett par sprillans nya loafers om så krävs!! (Samt en femkilos förpackning med Felix Boston).
Synd. Edvartssen var ju riktigt stbil, en back som man bara visste att han gjorde sitt jobb helt enkelt.
ex17 behövs kanske ändå.
Klart att vi behöver Perssons Grabb!
Och han behöver åter få lära sig var bandy ska spelas... dvs utomhus!!
Det ryktas om att Wasberg är sugen på att återvända till Broberg. Broberg verkar intresserade också.
Hoppas att vi får ha honom kvar. Det är det jag oroar mig mest. Jeppe känns inte riktigt mogen för ES ännu, om några år kanske.
Rykten finns det gott om... Har tyvärr inte hört några positiva. Någon som har hört nått? Jag har inte hört något om Wasberg men har fått negativa vibbar angående Wasberg. Kanske påväg mot Broberg? Hoppas iaf inte det.
Det skall enligt vissa personer finns en del spekulation på Svenska fans (antaligen på nån Brobergrelaterad sida)
Har finnpajsarn däruppe planer på att flytta hem eller? För Olibert (eller hur det var han hette) tycker jag har varit en riktigt bra målvakt, både i år och när han stod i Ljusdal.
Eller Happis andra-målis, han var skitbra ju!
Såg just att Harri Olbert (ett i fel förut) har kontrakt med Broberg för nästa år. Ingen garanterad förstplats för Wasberg om han skulle flytta alltså.
Japp och därmed ökar chanserna att han stannar i U:a. :)
Dennis Wasberg till Broberg

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år

Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Dennis Wasberg
Men vafan! Det förbättrar ju inte direkt läget. Just målisar av klass är inte lätt att hitta. Vi kanske kan få Olifant från Brobban istället då?
BS har ju en riktigt bra målis som kanske inte vill spela dyngbandy nästa år.
Hitta! Nu!
Jo men han är klar för Vetlanda, dvs om du syftade på "Skorven" Persson, tidigare Falu BS.
Tack Dennis!
Riktigt tråkig start på sillyn. Wasberg har varit grym denna säsong och det är bara att tacka för hans insatser i blåsvart. Vi hade väl knappast klarat kontraktet utan honom.

BS-målisen gick ju till Vetlanda för ett tag sedan och några övriga namn finns väl knappast (förutom olifanten då om han tänker flytta på sig).

Kanske dags för Jeppe att kliva in redan nu alltså.
Satan!!
Det var som jag befarade med andra ord angående Dennis. Helvete vad tungt, vem ska ersätta honom? Jeppe som förstemålvakt känns lite... nej, se till att hitta en ersättare, tack. Dock, hur stor är chanserna att vi hittar en lika bra målis som Wasberg? Faaan.
(och andra sidan brukar vi ha bra målvakter)... Tror Linkan gör ett grymt jobb som målvaktstränare.

Ja, man kanske får ge Jeppe förtroendet trots allt.
Jag tror på Jeppe. Släpper han in nåt billigt ibland får man väl göra ett par till framåt.
Tack för denna tiden Wasberg!

Nu får Jeppe ett tungt lass men det blir han nog glad för, det är det han jobbat för.
Jag tror på Jeppe!! Samtidigt skulle det bli en skön nagel i ögat på alla som tjatat om att Sirius aldrig släpper fram unga spelare.
Av det lilla som jag har sett Jeppe stå i A-lagssammanhang under 07/08 är jag lite kritsk (är väl några träningsmatcher och sista mot happis). =P Men, han får väl tid att utveckla sig. Äh, go for it.
Smartare att lägga pengarna på en tbra back kanske som kan backa upp honom. ;-)
Ja, Jeppe är definitivt värd chansen. Sitter och funderar på hur gammal "Kylan" var när klev in som förstemålis men kommer inte på det, kan väl inte varit mycket äldre än Jeppe är nu?

Vad säger gubbhyllan?
Kom ihåg att Wasberg har utvecklats enormt mycket under den här tiden i IKS. Han var inte alls lika säker i målet från början. Nu får Jeppe visa att han kan bli en bra ersättare. Sirius tror på honom. Ytterligare en målvakt måste till eftersom det behövs två. Nu får Wasberg kriga med finnen i Broberg om förstaplatsen. Hoppas han fixar det. Wasberg har ju spelat med halva broberg tidigare och det har nog också spelat in en del. Backlinjen är ju brobergare sedan tidigare. Tror dessutom att brobergsledningen gärna ser en Wasbergare som ordinarie i laget. Traditionen kan vara tung att bära. :-)
ex17... När blir det offentligt att du kommer till IKS? :-)... eller blir du kvar i Västerås?
Jag tillhandahöll ett stycke skrivdon när Perssonspojken satt & pratade med Coach B på Fågelsången. Alltså kan det bara vara en fråga om att hinna bli April (=kontraktslös??).
Du sköter Fågelsången-ryktes-biten galant, farbror! :-)
I April börjar ju försäsongsträningen hos de flesta och då vill man väl som spelare vara kontrakterad och i träning, ellerhur x17?

ex17... När blir det offentligt att du kommer till IKS? :-)... eller blir du kvar i Västerås?

När avataren byts ut o han ber om förlåtelse:)
Hur är det möjligt att alla diskussioner förs på Fågelsången??? :-)... Sitta och förhandla på fågelsången är lika "oavlyssnat" som den amerikanska ambasaden i Moskva under "kalla kriget".... väggarna har öron överallt. hehehehehe.
Maybe Mayborn...

http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=184489
Låter bra.

Jag grämer mig lite över Edvartsen och Wasberg fortfarande
Vad är oddsen på att "Kung-Ubbe" stannar? :P Jag vågar skriva med han på förlustlistan också, det är jag nästan säker på. Tyvärr.
Ubbe blir nog sugen igen framåt hösten ;-)
Werner klar för Gripen :-(
Rackarns vad det haglar bakslag nu då. Visserligen är ju inte Werner alltid helt felfri, men det är tufft att ersätta så många.
Vad fasiken! Werner var ju en av de första att krita på för 2 år det var ju så som hela denna tråd startades. Vad hände?
Mikko! 1:a april jävel :-)
*haha* Tänk vad korkad jag är.

Tur att andra hann gå på denna fint först!
Silly sill-säsong idag..
Huuu... tur att man läser nerifrån och upp!!! Jag är för gammal för den här typen av skämt. Tänk på en gammal mans hjärta!!!
Vilken sillstrypare :-)
Värva Herr Rydberg från Tillberga nu, det vore smart.
hahahahaha.... Det gäller visst att se upp. Jag hann att tänka många saker innan jag kunde lugna ner mig igen. :-). Inte bra för hjärtat.
Fattas bara om det skulle komma nåt om en ihopslagning av diverse klubbar idag...

Hellmyrs till Bollnäs måste väl vara lägsta sortens aprilskämt?
Mattias Wiberg Klar för IK Sirius

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år
Mattias Wiberg 1 år

Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Dennis Wasberg
Hellmyrs klar för IK Sirius... ;-)
Härligt, nu tycker jag att man ska jobba på att få Virre kontrakterad. Nu när Wasberg gick förlorad. Så, signa Virre!
Bra Wiberg!
Beslut från Mayan kommer inom 7 dagar. Beslut från Jocke kommer inom 10 dagar.

Ex17: <--- Här har du en avatar du kan använda på VSK Sports forum. Du kan ju passa på att döpa dig till ex7 också. Du är välkommen till världens vackraste klubb!
signa nu!
Signa med Virre, Stahlén, Benke, Kyller, Ubbe, Olle, Söderholm innan nån annan gör det!
Man kan ju drömma...Det är slut på 1:a april för övrigt...
#137 Sirius 2008-04-07 14:41
Hellmyrs o D Karlsson kommer med säkerher att spela i Sirius nästa år.D. karlsson var nära att skriva på för Sirius när han kom tillbaka till Hammarby.

www.bandysverige.se/news_show_silly_season.html?id=388839
En rätt hyfsad genomgång av Silly Seasson.
Mår dåligt.... vill ha namn.... bandyabstinens!!!!!
Nisse Nilsson, Lasse Larsson, Svenne Svensson... bättre nu?

Ja den var lite låg kanske...
Mickelsson!

Nisse Nilsson, Lasse Larsson, Svenne Svensson... bättre nu?
Patrik Nilsson, Patrik Larsson, Anders Svensson...bättre nu. Mycket bättre.
Den var fruktansvärt låg, men inte lika låg som Glocalnet!! Men Nilsson, Larsson och Svensson?? Var tog Persson vägen??

"Bulla", "Billan", "Molle", "Lillen"
"Snusse", "Tjoffen", "Böka", "Skum"
"Åby", "Laban", "Virus", "Fisken"
"Cutta", "Bello", "Bötten", "Brum"
"Käla", "Slampen", "Jama", "Spinken"
"Pröjsarn", "Påven", "Stenis", "Plex"
"Lulle", "Hottis", "Plösen", "Mutten"
Och "Sillen" Selinder
Och Alf "Kôla" Nilsson med cirkumflex

(ur Svenne Rubins "Numera har dom inga smeknamn)
Mayborns namn blir allt hetare:

http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=185750

Artikeln avslutas med:
"Just på mittfältet behövs det fyllas på i truppen, speciellt med tanke på att Alexander Mayborn ser ut att vara förlorad för klubben. I dagarna skriver han förmodligen på för Sirius."
Och nu är han klar!! Känns bra!!!!
Finfint.
Alexander Mayborn klar för IKS

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år
Mattias Wiberg 1 år
Alexander Mayborn 1 år

Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Dennis Wasberg
Schysst förvärv, tackar tackar
Grymt! Mayday verkar vara en en kanonvärvning!
Är han född i maj?
Kanonkul! Känns som ett spännande nyförvärv!

Nu hoppas vi att du följer efter ex17!! Vi behöver en fullgod ersättare till Edvartsen Du bor väl redan i stan? Och visst är väl himlen oftare blå eller svart än grönvit?

Nån som har koll på hur läget ser ut för de som inte har kritat på från årets trupp? Virre? Stahlén Och Gabrielsson? Benke? Fortsätter Kyller och Ubbe? Unge herr Söderholm?
Riktigt skönt att Mayborn är klar. Bör bli ett starkt offensivt tillskott.

Jeppe i målet bakom Kyller-Benke-ex(ex?)17 vore kul. En blåsvart försvarslinje.
Ge Benke ett mun/hakskydd så att han skriver på
Ex17 klar för blåsvart!!!

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år
Mattias Wiberg 1 år
Alexander Mayborn 1 år
Joachim Boivie 2 år

Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Dennis Wasberg
Tjoho, välkommen hem!
Nu är det bara att byta avatar!!!
Tror jag ska fira detta med att sätta på mig ett par sprillans loafers, samt öppna en ny gurkburk ikväll, medans man lider av urusla domare i kvalhockeyn.
Mittfältaren John Nilsson från Kalix sägs vara aktuell... Nån som minns något om honom?
Welcome back Jocke!
Vajert, läckert .... Välkommen hem BV!

Förutom Kalix Nilsson ryktas det om Sundin från Selånger!
Som det står på skyltarna: Välkommen hit - välkommen hem!

Men nu måste vi reda ut uttalet. Båvi?
Enklast att bara köra Persson!!
Välkommen hem Jocke!

Bävä?
Tack. Jag hoppas färgerna är till belåtesle. Bewe är en annan stavning av Boivie som gör saker lättare.
Tack för att du hittade hem Jocke, och välkommen tillbaks!

Mycket glädjande, nu har vi fått två tillskott på kort tid, inga mer avhopp nu - tack.
Fin bild du har ex17... men nu måste du byta nick!!! :-)
Lika väl som att han inte behöver bli kallad "ex17" längre. Jocke "Bewe" for the win!
Nja har man varit borta, så har man!! Så längen inte Wiberg släpper tröja 17, tycker jag allt att ex17 är ett bra namn!!
Benke o Virre?
Välkommen tillbaka! Känns kanon!

(De där åren i loafers drar vi ett streck över... Ungdomligt oförstånd eller ironi kanske. Glömt är det i alla fall. Kommer aldrig mer att dra upp det. Som sagt. Nu släpper vi de där grönvita gamla synderna.)
Grymt Jocke! Nu jävlar blir det guld!
Erik Sundin har tackat nej till IFK Väners - ett steg närmare oss må tro?
Skönt att ha dig hemma, Jocke! Underknappad erbjuder ett diskret vokalförbättringsprogram på Fågelkraxet för att utplåna dom sista spåren av dina svåra år!
tack farbror.
Olle Gabrielsson är klar för IK Sirius!

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år
Mattias Wiberg 1 år
Alexander Mayborn 1 år
Joachim Boivie 2 år
Olle Gabrielsson 1 år

Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Dennis Wasberg
Soft! Nu börjar det se bättre ut defensivt. En riktig krigare säger man inte nej till!
Trevligt... bara han inte får för sig att vikariera som målvakt, det var så enkelt att sätta bollarna bakom honom!!! Men han kämpade bra i andra halvlek och bidrog till att vi inte i vanlig ordning vann eftersläckningen!!
Bra skrivet Olle!
Grymt bra, tack Olle!
En intressant artikel i UNT om Sirius lagsatsning och att Kyller och Broberg tvekar... Tidsbrist sägs vara skälen. Tobias Fors tar även upp att det ev. vankas målvaktsförstärkning i veckan!! Om inte annat kommer man nog att satsa på Jeppe. Kul med bandy fan!
Läs här!
Bra där Olle. Hoppas du lirar bättre än du dansade på birger jarl i går i alla fall. Haha.
Erik Sundin klar för blåsvart enligt jimmy http://www.jimbobandy.nu/ (ryktessidan 15/4)
Kanonkul om Sundin är klar. Enligt uppgift har han varit alldeles för bra för allsvenskan och fullständigt dominant i Selånger under de senaste åren.

Har inte sett nån officiell bekräftelse men välkommen Erik till Studan och vårt kära blåsvarta lag.

Mmmm det skulle vi tacka för i så fall. Tar dock inte ut något i förskott. Men jag stod tillsammans med två blåsvarta herrar som studerade honom noggrannt senast han var på Studan och mötte Bois.

Skridsko och spelmässigt höll han alldeles för hög klass för div I (ja, för mig heter den div I... eller egentligen div II). När det gäller målskyttet fanns väl i den matchen en del i övrigt att önska, då två frilägen och en straff missades. Men visst är Sundin en spelare för högsta serien!!!
Absolut Garry, välkommen iså fall
Erik Sundin klar för IKS

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år
Mattias Wiberg 1 år
Alexander Mayborn 1 år
Joachim Boivie 2 år
Olle Gabrielsson 1 år
Erik Sundin 2 år

Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Dennis Wasberg
Mycket trevlig start på dagen!!!
Jabbis! Toppen!
Det kräver sin man att behålla gubbigheten med alla dessa positiva inslag. Spännande nyförvärv trillar in i truppen och serieledning i superettan.

Välkommen Erik!
Vi får aldrig försvagas i vår gubbighet!! Flera viktiga spelare ännu inte signade!!!

Fotbollen har bara spelat en enda match... Kan varit enda vinsten det här året!!!

Glöm inte att det aldrig är för sent att ge upp!!!
Välkommen Erik!

Fotbollen har bara spelat en enda match... Kan varit enda vinsten det här året!!!

Hehe, högsta graden av gubbighet!
Jupp! Garligur ställer sig fortfarande tveksam till huruvida vi verkligen vann på Vilundavallen & avancerade till SE
Vad säger ni andra om lagpusslet? Börjar se riktigt spännande ut tycker jag!

Intressant att se vad nästa pusselbit blir. För egen del är man inte så där topporolig för målvaktssidan. Jeppe kommer nog att axla manteln efter Wasen på ett ypperligt sätt om han får en rejäl chans. Samtidigt är det väl bra med ett fullgott alternativ om nån olycklig skada skulle inträffa (och lite konkurrens är väl aldrig fel).

Däremot är man lite nyfiken på vilken den andra spelaren Fors & Co skall träffa till helgen. Om det som ryktet gör gällande är John Nillsom från Kalix börjar laget se lite tjockt ut på miitfältet(och då har vi ännu inte sett nån påskrift från Stahlén ännu som nästan skulle kännas som ett nyförvärv efter att ha fått förra säsongen mer eller mindre förstörd av saker utanför bandyrinken).

Frågorna hopar sig:
- Vem lirar libero om inte Kyller skriver på?
- Vem fyller luckan om inte Virre fortsätter? Micke Carlsson kan väl pendla tillsammans med MB?
- Kan vi behålla "hjärtat" om inte Ubbe orkar en säsong till?
- Hörnvarianten utan Ubbe & Virre?
- Saknar vi inte en back? Stefan Tranblom från Falun?
- Är Bella på väg hem?

Silly, silly....
Farbror får fortsätta spaningnarna på Birdsong.
Jo, man räknar med att farbror har kikarn redo och pennan i fickan...

Mittfältet börjar blir trångt, helt klart. Lite beror väl på vad Håkan väljer. Pirre lär få ta steget ner annars.

Det ser lite tunt ut framåt helt klart. Och jag saknar ju fortfarande den där killen med riktig bössa. Fast det skulle ju lösa sig om Ubbe fortsätter förståss..... Tröja #23 ska för alltid hänga i det tak jag hoppas vi aldrig får
för övrigt får man väl gratulera ex17 till en riktigt vacker och stilren avatar!!
Här är en arbetslös gurka:

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=752570
Han är välkommen
Vad säger "The Birdsong" om målvakten som det ska diskuteras med i helgen? Något att ha? ;)
Fluff --> Jag håller med.
Jocke --> Boka in ett möte med honom på The Birdsong tillsammans med MB. ;)
Intressant i VLT (http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=753624) om Östbloms övergång till Bajen.

Står att IKS skulle vart intresserade??? Måste väl varit innan Larsa förlängde i så fall. Vi har ju redan två eminenta halvor.

På tal om ex17s nya snygga avatar...hur laddar man upp en egentligen?? Har misslyckats med min fina klubba-boll-bild trots att den är 80x80.

Har nån skådat nån målis eller möjligen en anfallare från VSK på Fågelsången ännu??
Big Spender, du kan gå in på t.ex www.imagehack.com och ladda upp bilden där, sedan kopierar du den länken i inställningarna.

Intressant att Sirius har varit aktiva i året silly. Jag är fortfarande oerhört nyfiken om vem det där målvakten är, som kanske bestämmer sig denna helg.
Sen borde vi övertala Kyller och Virre för en fortsatt satsning.
Broberg har ju släppt sin reservmålvakt, vilken står utan kontrakt, dessutom borde inte finnen vara särskilt intresserad av platsen som nummer 2....

Jag vill hävda att Broberg i nuläget har Sveriges vassaste målvaktspar.... En av dem är definitivt för bra för reservbänken....
Marko Herjärvi, f.d Bollnäs, står utan kontrakt. Kanske kan det vara honom? Den enda Elitseriemålvakt utan kontrakt i skrivande stund..
Förresten, vad var det för rykte om att Eskhult eventuellt lockar hem Kalle Spjut från Ryssland till Sirius? Dessa "rykten"... :-)
*jag vet* =)
Morr..... sån tur att vi fick veta att du vet..... NOT!!!

Farbror, rädda oss, hur kvittrar fåglarna??
Det blir bra är väl det jag kan säga! =)
Nyfiken är bara förnamnet...
Hörde också ryktet om Spjuth...men enligt Jimbobandy har han förlängt med sin ryska klubb.

Gissar att ex17 får sällskap av en lagkompis från förra året. Hammarbäck eller Carlsson??

När får vi andra veta...??

En initierad källa svarade: "...det är lugnt"

...på frågan om hur Silly Season fortskrider...

Knappast ett svar som lugnar! Jag antar att det är "lugnt" i betydelsen att inget händer.
Är det inte målvakten ex-ex17 sitter och vet saker om eller? Men en kvalificerad anfallsförstärkning från gurkhåll skulle sitta mycket bra!
Inga nyheter, men iallafall ett "bekräftat rykte".

[link]http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=4-AV_ID=746252,00.html[/link]
http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=3627709
Sirius enda laget som inte fått elitlicensen beviljad. Alla övriga 13 inkl Hammarby har fått godkänt.!!

Det var väl inte precis den nyheten man gick och väntade på idag...
Gissningsvis något detalj som man hängt upp sig på bara för att det ska se ut som om nämnden fyller en funktion (vilket den ju aldrig gjort).
Misstänker att förbundet ogillar att just Sirius höll sig kvar, de och många av de andra klubbarna (läs VSK) hade säkert sett Tillberga kvar i eliten och hämnas därför på detta sätt. Det sägs att endast fyra klubbar har positivt kapital i elitserien så det är knappast nån risk att förbundet ska utesluta nån i alla fall inte efter att de gav Bajen dispens ifjol.
Nää, precis... det är cool-lugnt. Att Brajjen fick fortsätta säger väl allt.
Nå, målis? När kommer beslut från Virre & Kyller?
RRR -> du har nog fel där. Vsk ser gärna Tillberga i serien under.
VSK vill väl ha derbyn? Men de kanske inte drar så mycket mot Tillberga?
Nej faktum är nog att Vsk hellre slipper Tillberga och derbyn även om publiken är > 4000 i de matcherna. "Egen" rätt på arenan och annat arrangerande ger mer. . . Dessutom är bandyn i Västerås inte lika bra fördelade med många lag i de under serien som exempelvis i Uppsala. I Uppsala finns UNIK, Uppsala Bois etc som en mellanstation för spelare som inte tar en plats i högsta ligan. Det är ett stort problem för Västerås där det egentligen endast finns Tillberga. I och med att VSK också har varit ett av Sveriges giganter under långtid har det varit svårt att slussa in egna juniorer och därför är det viktigt med lag i serien under.
Finns väl risk att Tillis tar steget upp till eliten direkt? Ser ut som man får en starkt trupp nästa säsong då de flesta stannar i klubben.

Märkligt tyst runt Örebro är det. Inte ett nyförvärv hittills.

Kalixnilsson verkar välja mellan Sirius och Väners. Hoppas han väljer det blåsvarta alternativet.
Enligt rykten är även Bajen inblandade där...
Dessa d-a Brajen! Hur kan förbundet offentligt berömma lagets ekonomi med vissa biljettaffärer färskt i minnet?
Jag vet inte exakt hur den ekonomiska situationen ser ut i dagens Bajen, men man får iaf berömma de lite smått på det sättet de har fixat den ekonomiska-biten. (Egentligen borde de iofs ha stängst ut för länge sen!)
Nu har det gått en hel vecka sedan den där omtalade helgen, ge oss en målvakt.
Borde det inte vara smart att fiska lite i Falun, Tillberga och någon ratad gurka? Skulle gärna ha Mattias Rydberg i blåsvart, men tyvärr är han kontrakterad med Tillis (måste säga att de ser riktigt starka ut). Skulle faktiskt inte tacka nej till en riktig målspottare, hittils har vi ju bara Wiberg. Övertala Virre nu!!!
Bajen har bolagiserats vilket get ordentligt med kapital från investerare.
Men en bolagisering kan ju knappast innebära att man bara struntar i gamla skulder??!!
John Nilsson är klar för IKS

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år
Mattias Wiberg 1 år
Alexander Mayborn 1 år
Joachim Boivie 2 år
Olle Gabrielsson 1 år
Erik Sundin 2 år
John Nilsson 1 år

Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Dennis Wasberg
Kul att John Nilsson valde IKS före Hammarby. Det tyder på visioner!!!
Trevliga nyheter! Jag minns ingen annan än Palle från Kalix, men han är säkert jättebra. Mittfältet ser ut att bli helt okej. Välkommen John!
Lysande! Börjar se väldigt bra ut offensivt och ett jätteplus att Sirius kan konkurrera om eftertraktade spelare.

Välkommen till blåsvart!
Bra, välkommen John!
Sirius-Kalix 1-1 . Bytt é bytt! Lacke mot John!

Välkommen John...samma inställnig som Lacke och du blir en ny favorit bland de blåsvarta fansen!

Lite fundersam kring hur Berglund och Co tänker sig matcha mittfälts stjärnorna nästa säsong. Om Kyller skriver på (vilket alla i IKS ledning inklusive Berglund vill) skulle en försvarslinje kunna utgöras av Fall, Pirre, Kyller, BV och Werner. På mitten har vi då Hellan, Eskhult, Sundin, Nilsson och Olle. På topp Wiberg och Mayborn. Kan man lira 5-4-1 i Bandy kanske?

Välkommen John!!!
Mayan funkar ju annars utmärkt på mittfältet också, men det verkar som att Berglund och han själv vill att han ska vara på topp. Och som anfallssituationen ser ut i dagsläget så får han mer än gärna vara anfallare.
5-4-1 i bandy... Ja, det vore jäkligt fegt, och skulle väl få mycket vibbar av gamla Sirius då kvällstidningarna radade upp bilder med 10 st Sirisusspelare i målburen och en ensam på topp. Hehehe.
Och om jag förstår Berglund rätt så kommer "Det nya blåsvarta spelet" att fortsätta, så förhoppningsvis relativt underhållande.

Målvakt? :))
Då var det klart med målvakt!

Jakob Säleby
Ålder: 24 år
Moderklubb: Nässjö IF
Övriga klubbar: Vetlanda BK (2001-2007),
Målilla GOIF (2007-2008)
Position: Målvakt
Aktuell som: Har tecknat ettårskontrakt med Sirius.
Trevligt!! Truppen börjar se ok ut nu. Nån liten namnteckning till från de tveksamma herrarna vore dock inte fel........
Alright, ung o lovande och från en riktig bandyhåla, schysst!
Välkommen Jakob!
Kanon! Då är målvaktsfrågan löst.

Snyggt jobbat av klubben. Truppen tar form och det är ju bara april ännu.

Välkommen till blåsvart, Jakob!
HÄÄÄÄÄÄÄRLIIIGT!!!
Nu börjar det se helt OK ut, jag är mycket glad.
F-n, vad jag saknar Bandyn!

Välkommen, Jakob!
Jag saknar också bandyn, sjukt.
Välkommen, Jakob!

Björklingebon: Skulle vara trevligt om ni kunde flytta "admin-login" rutan från startsidan. Nu ser själva startbladet lite konstigt ut tycker jag. Vill ha den lika bred som de andra sidorna. I övrigt en rätt så trevlig hemsida.
Åh när finns det bandyträningar att kolla på?
Bygg en bandylada nu (för träning under sommaren alltså)
Vad sägs kl 17.30 i gränby c hall?
Håkan Kyller har skrivit på ett ettårskontrakt

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år
Mattias Wiberg 1 år
Alexander Mayborn 1 år
Joachim Boivie 2 år
Olle Gabrielsson 1 år
Erik Sundin 2 år
John Nilsson 1 år
Jakob Säleby 1 år
Håkan Kyller 1 år

Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Dennis Wasberg
Håkan Kyller har skrivit på för ett år.

Andreas Eskhult 3 år
Andreas Werner 2 år
Pirre Roos 3 år
Niclas Hellqvist 2 år
Jesper Bergelin 1 år
Lars Fall 1 år
Mattias Wiberg 1 år
Alexander Mayborn 1 år
Joachim Boivie 2 år
Olle Gabrielsson 1 år
Erik Sundin 2 år
John Nilsson 1 år
Håkan Kyller 1 År
Förluster:
Carl Klingborg
Lars Edvardsen
Dennis Wasberg

Underbart att Kyller fortsätter. Tycker han var ruskigt bra under våren när han hade skakat av sig det allsvenska tempot.

Ubbe ska väl lägga av enligt UNT. Tack för allt i så fall. Blir det någonsin ett tak över studan bör Ubbes tröja hänga där.
Äntligen, Håkan! Nu får du gå på Kraxet igen!
Så jäka strongt av Herr Kyller!

Att Ubbe skulle lägga av var ingen nyhet. Det var väntat. Däremot vill jag hemskt gärna se Virres påskrift!
Silly seasons viktigaste påskrift är ett faktum. Sveriges mest underskattade libero stannar.

Som Haze skrev... OM (Gud förbjude) det någonsin blir tak eller väggar kring Studan, så ska tröja 23 hängas upp där!
20 ryssar på våran Ubbe!!!!
Kommer sakna Ubbe, tack för allt!
Tack för allt Ubbe! Jag menar det verkligen, du har varit Sirius trogen genom all skit och all glädje man kan tänka sig, synd bara att det aldrig blev nåt SM guld i blåsvart.

Bra skrivet herr Kyller!
Ubbe, Ubbe...vad skall vi nu hitta på när hörnskyttet inte funkar? Stort tack för alla fina stunder i med och motgång under dina åtta blåsvarta säsonger. Hoppas du stannar i klubben på nåt sätt!!

PS! Min avatar är din klubba med det lackröda klistrat vid bladet trots högsta fart i snömatchen borta mot Boltic för ett par säsonger sedan! DS!

Och nu till det positiva...Kyller, kanske Sveriges bäste libero!! Vajert, läckert!!!

Som bekant är det ju osäkert med Stahlén. Hoppas att grabben stannar, jag började att gilla honom mer och mer. Bra alternativ till Eskhult.
Några andra "rykten" om spelartruppen? Saknar något namn till innan jag känner mig nöjd. Vet att det förhandlas mycket..
Problemet för Niclas är ju att mittfältet är Sirius starkaste lagdel och exprimentet med honom som toppforward inte var helt lyckat.

Men självklart är det bra att ha en bred trupp och eftersom jag trots allt alltid tittar nedåt i tabellen i första hand, vill jag inte se Örebro bli bättre.
Jag håller med Garligur, truppen behöver breddas men vi har av tradition alltid en tunn trupp och visst brukar vi kunna knyta ihop det tillslut. Men "sportkomitén" letar nog för fullt, problemet är bara att de flesta elitspelarna börjar att ta slut..! Vi spelar med små medel helt enkelt, skillnad mot TB som lyckades gå +180 000:- och en omsättning på 4.4 miljoner. Fråga mig inte hur!

Annars, hur går det med övertalningen med Virre, Benke, Stahlén och Söderholm?

Vi har i dagsläget 11 utespelare och 2 målvakter. Klubbens ambition är att ha 14-15 utespelare, så vi har väl en 3-4 spelare till att hoppas på. Och då gärna lite spetskompetens, men vi ska inte underskatta våra junisar heller.

Vi spelar med små medel helt enkelt, skillnad mot TB som lyckades gå +180 000:- och en omsättning på 4.4 miljoner. Fråga mig inte hur!

Det är lex "alla andra lag har alltid mer pengar än Sirius" som reglerar det där.
... och svarta pengar ....
Och Kjellqvist får väl anses vara preskriberat vid det här laget.... eller? :-)
Såg att AB har listat samtliga lagens övergånger idag [link=hyperlänk url]http://www.aftonbladet.se/sportbladet/bandy/article2969422.ab
[/link]
"Sirius

In: Alexander Mayborn (Gripen), Joachim Boivie (Västerås), Erik Sundin (Selånger), John Nilsson (Kalix), Jakob Säleby (Målilla), Hugo Johansson (Katrineholm), Rolf Larsson (Botnia).

Ut: Dennis Wasberg (Broberg), Urban Förare (slutar), Carl Klingborg (slutar), Niklas Benkelius (klubb ej klar), Lars Edvartsen (Kalix).

Kommentar, Mats Söderman, tränare: Det känns som vi behöver en till två riktigt vassa spelare till, men det är budgeten som styr. Framför allt är vi i behov av en duktig forward. Våra nyförvärv är intressant namn allihop. "

Vilka är Hug resp. Rolf ? några jag missat nått eller är de junis nyförvärv ? Visste inte heller att Benke hade fattat en negativt beslut.
Aha, förklaring kommer i UNT i morgon
Att man inte "har råd" att hålla en bred trupp med bl.a. Benke oroar.... Vill till att inte ex17 biter ihop och inte haltar kring som en inlagd gurka den här säsongen.....

Helt klart känns det som om ifall vi gubbiga vågar blicka uppåt, handlar om Vickes medverkan eller inte.

Hugo är ännu en mittfältare. Lovande, men det känns inte som om det är där vi behöver folk. Att läsa finska bandysidor är däremot inte det lättaste....
Här är förklaringen i UNT:

[url]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=779624,00.html[/url]
Neeej, Benke-Sänke kan ju inte ratas! Vad synd! ;-(
Men samtidigt, när vi spelar med så små medel, har vi inte många andra vägar. Men tråkigt i vilket fall och synd att vi aldrig har råd med en bred trupp, men vi får som sagt hålla tummarna på att Jocke kan hålla sig skadefri denna säsong.

Som sagt, ser oerhört tunt ut på forwardssidan. Virre måsta signa, så är det bara. I nuläget har vi endast Wiberg1, Wiberg2, Vikholm (från UNIK) och ev. Stahlén som möjliga anfallare.

Hugge Johansson tror jag är en intressant och lovande spelare, men grabben är 18 år och mittfältare. Får kämpa hårt för en plats i startelvan. Vore skönt med ett "långtidskontrakt" på denna typ av spelare dock, istället för try-out-kontrakt som det är just nu.

Likaså är Roffe Larsson en lovande 21-årig finländare. Han har också spelat i diverse ungdomslandslag, allt från U15 till U19. Har dessutom gjort mål i en VM-match mot Sverige, 2005. Hög klass på denna spelare...?

Intressanta ungtuppar med andra ord!
Och faaaaaan vad jag längtar efter bandy!
Förresten, hur går det med Stahlén? ÖSK eller Blåsvart?
Trist för Benke. Tack för tiden som varit!
Blä för ekonomiska ramar, tack Benke för åren i blåsvart.

Hur är försvaret tänkt egentligen nu när vi tappar både Benke och Edvartsen? Kyller, ex17 och Pirre?
Har vi inte råd med Benke lär vi väl inte ha råd med denna försvarare heller.

"Örebros Eric Morssing-Vilén kommer att lämna Örebro SK för en doktorandtjänst på universitetet i Uppsala enligt Nerikes Allehanda. Någon ny klubb är inte klar för Erics del."
-Jimbobandy.nu
Kanske inte vill ha råd med honom även om truppen behöver breddas, han var en riktig fuling om jag inte minns fel.
ex17 har borrelia enligt sin facebook-sida, krya på sig
Ok Vet inget om honom.
Gulp! Läbbigt! Krya på sig!
Jo, herr Morssing smällde på rätt rejält och tämligen fult. Skulle han signa för blåsvart lär utvisningsminuterna stiga rejält.... Vi har inte haft en spelare av den kalibern sen Björn Holmberg.
Skönt att nyförvärven anlänt, åtminstone till golfbanan. Eskhult, delad 1:a. Fan, Garry, jag trodde du skulle försvara Västras färger i den årliga golfturneringen...
Garry blev kallad lite sent. Som äkt-gubbe behöver man minst nio dagars reaktionstid för att hinna bygga upp magsyran och byta tofflor.
Farbror & RRR, tack är på bättringsvägen och börjar träna på måndag igen.
Jo, som gringubbe krävs det lång uppstartssträcka!! Skönt att ex17 är igång igen!
Sirius ratar måltjuven?
Morssing-Villén är inte aktuell för Sirius

Vad i h-vete... Inte kan man väl rata Virre! Speciellt i den sits vi är i just nu, dvs. brist på forwards och vassa måltjuvar. Löjligt att inte erbjuda Virre kontrakt för att han velade under sommaren då han skulle bli pappa. Klart mannen ska lira. Eller vad säger ni?
Virre måste kontrakteras!! Känns som det är brist på rätt mycket, i och med att det bara är 13 kontrakterade spelare, + två "try-out"....

Känns som det är de ekonomiska ramarna som ställer till det. Det kostar på att hålla ex17 med loafers och gurka!!

Jag förstår mig inte riktigt på den här nya rata-gamla-trotjänare-policyn. Som jag förstått saken är ju lönerna i Sirius bandy tyvärr ganska obefintliga. Då borde det väl inte vara någon större kostnadsfråga? Jag vill behålla Virre och Stahlén! Och ha tillbaka Benke.
Löner är ju en sak... Men alla vi som på ett eller annat sätt varit med att driva en förening vet ju att det finns "ersättningar" också.

Nu har vi ju visserligen lämnat Kjellqvist tiden bakom oss, men jag antar att det finns olika varianter av ersättningar och förmåner på elitnivå i samtliga lag.
Allt över 4000 kr per år räknas väl som "proffs" :-)
Egentligen har jag ingen lust att kommentera sådant här men för att poängtera att föreningen arbetar på ett bra och korrekt sätt känner jag att detta måste sägas. De personer som arbetar i föreningen idag vill inte hamna i samma situation som satt föreningen i det stålbad man genomled för några år sedan. Därmed sköts allt på rätt sätt och att löner betalas ut på rätt sätt. De personer som är drivande har alldeles för mycket att förlora genom att agera annorlunda. Tilläggas ska väl också att en bandysäsong börjar i april/maj.
...och slutar i mars?
Närmare bestämt tredje helgen i mars va?
Det stämmer.
Farbror, agera!!! Den ungdomliga optimismen börjar ta sig vågor av tsunamihöjd!!!
Så länge "bandysäsongen" står obestämd på det sättet förbehåller jag mig rätten. Pratar vi om Sirius bandysäsong får vi bläddra till en annan del av kalendern skulle jag tro.
Skönt med en avbön!
Måste säga att jag helt håller med ex17 och att vissa kommentarer framförallt på UNT angående ledningens agerande i kontraktsfrågan måste betraktas som närmast korkade.

Jag tycker istället att ledningen bör få enorm cred för att ha knutit till sig förra säsongens nyckelspelare på långa kontrakt, lyckats med två klassvärvningar (Jocke B & Erik S), värvat två potentiella "på g" lirare (Nilsson & Mayborn) en ny keeper samt några unga lovande på "try-out" kontrakt.

Som fan är det självklart att man vill ha allt och jag skulle personligen gärna se Stahlén (som fick förra säsongen mer eller mindre spolierad pga orsaker utanför bandyplan) i truppen även detta år. Och vist är även Virre en spelare som det vore tråkigt att se gå till nån annan klubb..och visst borde väl nån annan än Ubbe kunna glida ner och peta in Virres hörnvariant?

Den ekonomiska biten känns dock rätt kritisk. Med 400 i snitt på läktarna är det stor risk att återigen hamna i "konkursläge" ...hugaligen...

Broberg missnöjd med kontraktförslag
Bra att klubben inte erbjuder mer än man kan betala. Sen är det ju iofs synd att det kanske inte räcker, men så är det.
Jag vet att ekonomin är dålig men man måste ha in broberg och stahlen lös det .
Pressmeddelande idag från IK Sirius bandy på officiella..

http://www.siriusbandy.nu/?modID=89
Mycket intressant "pressmeddelande". Vad tråkigt att Stahlén också blev "ratad". Eller ja, han dissade erbjudandet. Mycket tråkigt!

Rysslandsintressenten Virre verkar på gång nu, skönt!! Besked inom några dagar.

Rolf Larsson verkar intressant också...
Synd att Stahlén inte stannar...Lycka till framöver Nicklas!!

Vi blåsvarta fans får väl hoppas på att "budgetutrymmet" för ett nytt kontrakt med Virre nu ökat när potten inte längre skall delas på två??

Skriv på nu Viktor!

Ärligt, rakt och informativt pressmeddelande från klubben idag! Mer sånt!

Skulle också vilja veta mer om kommande veckorna. Blir det några träningskamper innan Svenska Cupen ? Vart åker grabbarna på träningsläger ? Byn? Gurkstan ? Budapest?

Vart åker grabbarna på träningsläger ? Byn? Gurkstan ? Budapest?

Kanske till Gurkpestbyn??
Joachim blev lätt skadad på träningslägret.. Fan, du får inte vara så skadebenägen av dig senare, vi har en tunn trupp! Krya på dig! :)
Hmm det är lugnt. Det var fotbollsturnering som blev väldigt, väldigt allvarlig och ingen ville direkt ge sig... Jag var nog inte ensam om att få lite smällar...
Tack Viktor!

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=794653,00.html
Virre är klar nu.

[link=hyperlänk url]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=794653,00.html[/link]
Jaha nåt fel bidde det tydligen med länken men ni får väl ta mig på orden
Litar på dig Fluffy.

Bra Virre.
Mycket trevligt!!! Nu kan man plötsligt blicka framåt, utan att vara allt för gringubbig!!
Toppen Virre!

Kändes lite oroligt ang anfallsledet innan Viktors kontrakt blev klart...men nu känns det kanon.

Blåsvart är definitivt ett av de lagen som gått "kraftigt plus" i årets "värvarkarusell". Det kommer att bli åka av i vinter. Rapporterna från övre Norrland berättar om att Nilsson är riktigt vass på grillorna och dito verkar ju även Larsson vara om man får tro pressreleasen från IKS. Lägg därtill en spelskicklig Sundin, och forumets egen "försvarsklippa". Redan där känns det som vi har lyft laget och då har jag ingen alls koll på Mayborn, Hugo och nya keepern. Ser mycket intressant ut!

Jag tycker att det är "roligt" att "Sirius" har lyckats så bra i "sillyn". Då kanske det kan bli "slutspel" istället för "kval" i år...
Det är jätteskoj och bra att Virre är signad. Skippa citationstecknena, Baddan. Vadå "Sirius" liksom? Sirius bandy är Sirius. :P
Ironi, postironi, dubbelironi. Jag är rädd att du hamnat i ett läge där du måste förklara ditt småelaka skämt alternativt framstå som en supporter som tycker att Sirius fotboll är lite mer Sirius än Sirius bandy, Bigbadda ;)
alternativt framstå som en supporter

*Host* ...alternativt framstå som en "supporter" ;-)
Bandysuget växer, när är första träningsfight på Stud IP?
Blir det kanske nån i gurkburken innan dess?
Bandy is a Sirius game!!
1. Jättekul med Virre och ett klargörande om truppens form.
2. Träningsmatcher, jag tror vi har en eller två matcher i ABB Arena innan Svenska Cupen som för övrigt spelas där. Bra avstånd för ev. resor.
Jag har ännu närmare till min gurkburk. Den står i kylskåpet!!
Jag tycker bara att det är så roligt med människor som över- och felanvänder vissa saker, t.ex. citationstecken eller utropstecken. Ett underbart exempel på det sistnämnda är ju Trolles inlägg efter 100 meter fylleapa i Degen förra säsongen. Om ni tar bort citattecknen från mitt inlägg får ni fram vad jag tycker egentligen.
:)
En stilla undran som inte hängt med i bandyn under ett gäng år, förutom gå ner på några matcher per år. Hur ser det ut för laget? Är alla platser i laget fyllda mm?
Nicklas Stahlén klar för Västanfors.
Stackars Älgar:

http://svt.se/svttext/web/pages/308.html
Orienterings-SM?
Blir ju så när man länkar till SVT Texttv. Farbror syftade på Älgarnas isstadion är jag tämligen säker på.
Aha. Det förklarar saken. :)
Fan. Söderholm är klar för UNIK nu också. [url]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=806284,00.html[/url]
Jag är fortfarande bitter över Benke.
Den som brände ned Väners isstadion borde få vara naken träningsmålvakt när Väners tränar straffar....
Roffe har skrivit på för ett år. De avvaktar med Hugge.
[link]http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-AV_ID=819516,00.html[/link]
Enligt källor till mig är UUbbe Förare klar för IFK Uppsala!!! Nu blir det ännu fler IFK-matcher i vinter, för att beskåda Ubbes patenterade hörnvariant!!! Heja!
Det var det värsta, IFK är ju ärkefienden. Eller var, för 90 år sedan.
dvs när Ubbe började med bandyn??? ;-)
Eller Josse. IFK Uppsala ser betydligt bättre ut i år.
Lirar x2 med IFK till hösten?
Japp. Det blir hans andra säsong med IFK.
Det surras även om fler namn...

Hrrm, Brekkan.

Ja, han visade ju på supporterfighten att han kan, han också.

Enligt källor till mig är UUbbe Förare klar för IFK Uppsala!!! Nu blir det ännu fler IFK-matcher i vinter, för att beskåda Ubbes patenterade hörnvariant!!! Heja!

Kul! Nu borde väl IFK Uppsala kunna samla ihop mer än 6 poäng, vilket jag tor blev totalskörden föregående div 3 säsong!

Kul! Nu borde väl IFK Uppsala kunna samla ihop mer än 6 poäng, vilket jag tor blev totalskörden föregående div 3 säsong!

Stämmer. Josse gjorde endast 3 av 45 mål framåt. Han brukade spela på mittfältet, men sen spelade han ju inte alla matcher.
Det var fan, både Josse och Ubbe i IFK Uppsala.
Måste ses!
Nu är det officiellt.
Josse, Ubbe och Einar Brekkan spelar för IFK nästa säsong.
Man blir sugen att kolla på Bandy-DM!