startar tråden redan nu ja undrar bara om priset 20 kr e för ungdommar oxå ?? annars tror ja på ett x för sirius som har visat att dom e på väg in i macth form men dif har juh spelat ca 4 macther så dom e nog inne i de hela så ja tror på ett x men dif e närmare en seger än sirius tror ja men ja hoppas på sirius :D
IKS - DIF
Det beror ju på hur DIF väljer att matcha. Kör DIF med A-laget, helt ordinarie alltså, åker vi ju på däng med typ 4-0, men jag misstänker att de kommer experimentera en del med laget. Så det kanske kan bli jämt spelmässigt... Vem vet, vem bryr sig? (om resultatet alltså). Min fråga är snarare vart allt folk ska ta vägen. Det finns ju inga läktare på Årsta IP. Och det kan säkert bli uppemot en 500 mot Djurgår´n iaf? Ähh, det löser sig. ;-)
siriusdanne: det är gratis för de under 16.
Var ligger Årsta IP? Någonstans i närheten av Årsta Centum/Årstaskolan?
Vid Fålhagsleden och Lennakatten på andra sidan gamla E4:an.
karta finns på officiella: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=9&m=b
Borde kunna bli hyfsad uppslutning? Men varför börjar matchen kl 16????? FInns det inga lampor på Årsta?
Jo lampor finns det, men inga läktare och inget utrymme för publik. Så det är väl rätt smart att börja 16 när så få som möjligt kan komma...
Så varför spelas den på Årsta? Är det bästa plan i stan?
Det är väl typiskt! När Sirius äntligen spelar en träningsmatch på hemmaplan så sitter jag fast på jobbet...
Fan, kl 16... Det hade jag missat. Då blir det svårt.
Jag ska gå i alla fall.Vore kul om den där provspelande målisen från Kalmar (orka lära sig namnet på Sirius provspelande målvakter, de drar ju ändå precis när kontraktet ska skrivas) spelar. Nyfiken på att se om en 20-årig reserv verkligen kan hålla SE-klass. Vi får hoppas.
Han heter Milan i förnamn iaf. Därav UNT's vitsiga rubrik "Sirius inleder samarbete med Milan?"
erlingmark och jag hade en field day med att på sutra-vis leta budskap i milans efternamn. bar jakt. akta're. arj...
Sjuka tider...får se om jag hinner till andra helvlek i alla fall
Jag sluter också upp, självklart. Ska bli kul med A-lagspremiär för min del. Blir det något klackande?;-)
En tanke som slog mig var "varför spelas inga försäsongsmatcher på Stenhagens IP?". Känns aningen mer publikvänlig (ja, en läktare på ena sidan och en kulle över hela andra sidan) och har också ett schyst konstgräs-underlag.
En tanke som slog mig var "varför spelas inga försäsongsmatcher på Stenhagens IP?". Känns aningen mer publikvänlig (ja, en läktare på ena sidan och en kulle över hela andra sidan) och har också ett schyst konstgräs-underlag.
Trist att inte Ante kan vara med. Hoppas han läker snabbt.
Stenhagen ligger lite off.
Är Årsta uppvärmd? Skulle inte Löten få värmeslingor? När blir det färdigt?
Joint, lite klackande blir det väl om vi skriker :-)
Är Årsta uppvärmd? Skulle inte Löten få värmeslingor? När blir det färdigt?
Joint, lite klackande blir det väl om vi skriker :-)
Jag är på att skrika. Västra till östra delarna av Uppasala imorgon eftermiddag!
upprustningen av löten försenades men drar igång under försommaren. nästa vinter lirar vi betydligt fler träningsmatcher hemma. löten har ju dessutom lite läktare (och ska få bättre).
bra det, nuvarande löten är ju renarama hälsofaran för spelarna.
Dyker kanske upp regnar det så stannar jag hemma.
smhi har lovat att det ska sluta i god tid innan, jonas, så det är lika bra att planera in resan!
Hur tar man sig dit med grön buss?
Grön Nr 6 hoppa av vid kummingatan
Vill Farbror ha sällskap på bussen?
Hoppar över matchen
1-1 i paus, Luggen har gjort Sirius.
2-1, trevligt.
Lite typiskt att IKS skulle spela så bra försvarsspel nu när man ville se vad Milan gick för... Jag tyckte han var rätt Ok, tippade ganska mycket bollar men det kändes som han hade kontroll på var han tippade dem. Kanske inte är så dum målvakt ändå?
Reflektion: Är Pa Dembo Touray världens största människa?
Reflektion: Är Pa Dembo Touray världens största människa?
Dembo är så sjukt stor.
Synd att man missade den här matchen. Hur såg Djurgårdens lag ut? Reservbetonat eller matchade man många a-lagsspelare? Verkar som Antou kommit igång bra. I alla fall om man får tro målprotokollen. Någon annan som utmärkte sig i blåsvart?
Jo Dembo är nog världens största människa men Dahlberg är nog den näst största, ett huvud högre än Gurra.
Gud vad bra vi var. Riktigt kul att se!
Milan i målet var stabil. "Tengil" okej på sin kant. Nordh, stark, säker och rätt bra i luft- och duellspelet också, grymt mittbackspar med Gurra.
Ekström, bäst på plan, slet som bara den och hade bra blick för spelet. Petter, kan man begära mer av. Gerndt, lite osynlig men hade en del farliga chanser och ett farligt friläge (som dock missades :P). Så, det där var en liten sammanfattning av nyförvärvens insats. Resten av laget stod för en bra match också. :)
Framtiden ser ljus ut! Kul att 725 personer hade hittat dit också.
Milan i målet var stabil. "Tengil" okej på sin kant. Nordh, stark, säker och rätt bra i luft- och duellspelet också, grymt mittbackspar med Gurra.
Ekström, bäst på plan, slet som bara den och hade bra blick för spelet. Petter, kan man begära mer av. Gerndt, lite osynlig men hade en del farliga chanser och ett farligt friläge (som dock missades :P). Så, det där var en liten sammanfattning av nyförvärvens insats. Resten av laget stod för en bra match också. :)
Framtiden ser ljus ut! Kul att 725 personer hade hittat dit också.
DIF ställde upp med ett riktigt bra lag. Bägge bytte rätt friskt i andra. Bäst för dagen i blåsvart tycker jag Ekan och Luggen var, men det är många som förtjänar beröm. Tengan kom igång fint efter en trög start, Mani klarade Antes roll alldeles utmärkt. Nordh plockade bort Kusi-Asare. Sunshine gjorde ett mycket bra inhopp, Antou höll på att göra två och slet bra. Elon gjorde ett nytt mycket bra inhopp. Och så vidare.
Första halvlek lite trevande där Luggen skarvade in bollen på en väl slagen frispark och där DIF kvitterar efter att Gurra slagit en riktig indianare. Snyggt väggspel sedan och bra avslutning i fritt läge av Rajalaja. Jämnhalvlke med visst spelmässigt övertag för gästerna. Sirius svaga första kvarten men börjar sedan hitta spelet mer och mer. 1-1 speglar rätt väl vad som hände.
I andra spelar Sirius bitvis riktigt bra. Visst byter DIF rätt mycket folk, men det gör Sirius också. Snabba spelvändningar och bra positioner i försvarsspelet. Dock släppte vi till otroligt många hörnor vilka vi försvarade rätt dåligt på - det blev liksom tre hörnor varje gång. Mållet kommer efter ett bra anfall som avslutas med - vad man tror vara - ett missat inlägg. Istället för att rensa direkt försöker dock backen ta ner bollen och då är Antou där och hugger. Starkt! DIF:s straff är närmast parodisk. Både padoridiskt blåst och parodiskt slagen. Sportsligt av Dahlberg att slå den a la Beckham.
På det stora hela en bra genomkörare i bitvis ganska bra tempo som Sirius klarade av galant. Segern var inte särskilt omotiverad och Sirius var - peppar, peppar ta i trä - riktigt bra! Det ser fint ut!
Ja just det. Milan. Gör vad han gör helt okej. Ett par vassa räddningar och överlag säkra ingripanden. Svag på fötterna dock och uschliga insparkar. Lite orutin lyste igenom ibland och han måste snacka betydligt mer. Men klart intressant trots allt.
Första halvlek lite trevande där Luggen skarvade in bollen på en väl slagen frispark och där DIF kvitterar efter att Gurra slagit en riktig indianare. Snyggt väggspel sedan och bra avslutning i fritt läge av Rajalaja. Jämnhalvlke med visst spelmässigt övertag för gästerna. Sirius svaga första kvarten men börjar sedan hitta spelet mer och mer. 1-1 speglar rätt väl vad som hände.
I andra spelar Sirius bitvis riktigt bra. Visst byter DIF rätt mycket folk, men det gör Sirius också. Snabba spelvändningar och bra positioner i försvarsspelet. Dock släppte vi till otroligt många hörnor vilka vi försvarade rätt dåligt på - det blev liksom tre hörnor varje gång. Mållet kommer efter ett bra anfall som avslutas med - vad man tror vara - ett missat inlägg. Istället för att rensa direkt försöker dock backen ta ner bollen och då är Antou där och hugger. Starkt! DIF:s straff är närmast parodisk. Både padoridiskt blåst och parodiskt slagen. Sportsligt av Dahlberg att slå den a la Beckham.
På det stora hela en bra genomkörare i bitvis ganska bra tempo som Sirius klarade av galant. Segern var inte särskilt omotiverad och Sirius var - peppar, peppar ta i trä - riktigt bra! Det ser fint ut!
Ja just det. Milan. Gör vad han gör helt okej. Ett par vassa räddningar och överlag säkra ingripanden. Svag på fötterna dock och uschliga insparkar. Lite orutin lyste igenom ibland och han måste snacka betydligt mer. Men klart intressant trots allt.
Djurgårdens lag var hyfsat ordinarie i första men de bytte halva laget i paus och tappade därefter en hel del men Sirius gjorde dem dåliga. Vår backlinje med Gurra o Nordh i spetsen tog det mesta i höjdväg, typiskt att Djugårns mål kom på en tokpassning av Gurra som bröts längs Sirius backlinje.
I Sirius var Ekström mkt bra, Mani hade stundtals lekstuga, Gallo gjorde en del bra saker men drog ned tempo en del, Petter var ganska osynlig Elon och Antou gjorde bra inhopp (Antou hade en ribbträff också) liksom Sunshine, den killen verkar inte ha några svårigheter med ett allsvenskt tempo. Gerndt hade lite problem men när han fick löpbollar så visade han ett mycket snabbt steg och hade ett friläge som sånär slunkit in. Kim kom in och hann väl aldrig komma in i matchen riktigt men gjorde ett par fina genomskärare.
I Sirius var Ekström mkt bra, Mani hade stundtals lekstuga, Gallo gjorde en del bra saker men drog ned tempo en del, Petter var ganska osynlig Elon och Antou gjorde bra inhopp (Antou hade en ribbträff också) liksom Sunshine, den killen verkar inte ha några svårigheter med ett allsvenskt tempo. Gerndt hade lite problem men när han fick löpbollar så visade han ett mycket snabbt steg och hade ett friläge som sånär slunkit in. Kim kom in och hann väl aldrig komma in i matchen riktigt men gjorde ett par fina genomskärare.
St.Bajskorv, Automan kom in i 62:e minuten och gjorde det bra. Förutom målet hade han ett vasst ribbskott också.
Jag har ingen vidare koll på Djurgårdens lag, men det var väl relativt ordinarie (?), många byten gjordes men det gjorde ju vi också. Elon gjorde det rätt bra också, förresten.
Jag har ingen vidare koll på Djurgårdens lag, men det var väl relativt ordinarie (?), många byten gjordes men det gjorde ju vi också. Elon gjorde det rätt bra också, förresten.
Överlag en väldigt bra match av Sirius! Vi förtjänade segern. Milan ser trygg ut, tycker jag. Han bör nog hålla en hygglig superettanklass.
Milan var mycket bra på att sätta igång spelet snabbt.
700 åskådare är väl fler än vad Enköping brukar ha när det är bra väder i juli?
väldigt rolig match för att vara försäsong. klart hyggligt tempo, dessutom, och sirius visade bra potential. lite väl djupa svackor, iofs, men på det hela mycket positivt.
referat här: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=a&s=&team=1&referat=240
referat här: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=13&m=a&s=&team=1&referat=240
SÅÅÅ djupa svackor var det väl inte
nja, jag ska inte vara petig. men inledningen var verkligen inte bra. och i början av andra var det rätt stirrigt också, men det gick ju tack o lov över snabbt.
Kul att se ett så snabbt anfallsspel där samtliga spelare deltog. Rolig fotboll
Andra halvlek snuddar vid: "Lysande!"
Visst fanns det brister men det är ju faktiskt februari och tid för en hel del finslip innan säsongen drar igång.
Visst fanns det brister men det är ju faktiskt februari och tid för en hel del finslip innan säsongen drar igång.
Själv tycker jag att Mani kändes lite osäker på mitten i första halvleken. Han var betydligt bättre i andra.
Jag var inte så impad av Milan på många av hörnorna då han hade förtvivlat svårt att ta position, kanske berodde det på att DIF var bra på att stångas med honom iofs men ändå inte helt bekvämt. Sen ska Gurra såklart ha lite skit för sin indianare, men jag tycker situationen uppkommer redan i och med att Gallo skriker åt Luggen att stanna upp sin löpning på kanten efter att han passerat första DIF:aren. Därefter passar Luggen Gallo som drar ner tempot låter DIF få press, slår en kort passning till Nordh(?) som hamnar i tidspress och sedan till Gurra som inte heller får så mycket tid på sig. Sen borde iofs Gurra rullat bakåt kanske...
Det brast nog i kommunikationen mellan Gurra - Milan, där.
Självklart vore det klokare att spela hemåt.
Självklart vore det klokare att spela hemåt.
Hörnor är ju nåt man tränar på, är inte SÅ förvånad att kommunikationen brister för Milan, han hade väl tränat en gång? Dessutom fick han en hel del tjuvnyp därinne