Joint
· 2008-02-26 19:57
· 5861 visningar
Taggad efter kvällens vinst, hoppas jag på full uppslutning på fredag!
Allsvenskan, säkerligen, bästa lag kommer på besök, kommer bli stenhårt.
[size=20]ALLA TILL STUDAN![/size]
#1 ·
RRR
· 2008-02-26 20:00
Fredagsmatch! Nån samling innan?
En pizza på Alex?
#2 ·
haze
· 2008-02-26 20:10
Alla till studan och alla till Alex så vi får ett gammalt hederligt uppsnack inför matchen.
#5 ·
Fluff
· 2008-02-27 07:28
Känner mig sugen på det och ska försöka hinna. Match blir det i alla fall.
Pizza med tillbehör på Alex vore faktiskt otroligt trevligt. Undras om jag kan få ihop det med övrig infratruktur.
#9 ·
Tifo
· 2008-02-27 13:31
Jag kommer till Alexander!
#10 ·
Egget
· 2008-02-29 08:00
Dax och börja ladda snart va?
Nu är jag på väg hem till Knivsta igen så nu är det upp och hoppa Jonas för kommer jag med dunken.
Dax och börja ladda snart va?
Nu är jag på väg hem till Knivsta igen så nu är det upp och hoppa Jonas för kommer jag med dunken.
Haha ja alkoholen e på kylning du kommer väl närmsta timmen.
#12 ·
Joint
· 2008-02-29 08:04
Det är rätt. ;) 6-3 ikväll. Jonas, tips?
#13 ·
Egget
· 2008-02-29 08:33
Kom precis inanför dörren. ska bara ta en dusch sen är jag iaf klar för uppladning.
#14 ·
haze
· 2008-02-29 08:39
Du är ett föredöme Egget, runt 9 timmars uppladdning inför matchen alltså.
Tippar 8-3 avslaget o lungt med så satans skönt.
#16 ·
Egget
· 2008-02-29 08:56
Du är ett föredöme Egget, runt 9 timmars uppladdning inför matchen alltså.
Man måste ju komma i rätt stämning.
Nu har egget o dunken hittat hem.
Jag sätter mig på Haparanda-tåget kl 18, och missar alltså kvällens drabbning. Kan någon ta på sig att skicka täta SMS-rapporter så är jag tacksam!
#19 ·
John
· 2008-02-29 10:20
Missar en hemmamatch för att hinna till en bortamatch, coolt.
#20 ·
RRR
· 2008-02-29 11:38
Den siste entusiasten....
Kommer RRR på matchen idag? När börjar värmningen på alex?
Jag vill fortfarande ha SMS! Vem kan hjälpa mig?
Jag fixar sms till dig bruk
#24 ·
RRR
· 2008-02-29 13:21
Jag kommer ikväll, ta med dunken....
Jag börjar småtuta på Alexander vid 18
Tack och bock på förhand.
#30 ·
Egget
· 2008-02-29 14:51
Jag kommer ikväll, ta med dunken....
Det som blir kvar tas med. Men det borde bli lite tycker jag då vi börja på ca 2.5 liter.
Någon som ämnar dyka upp på Alex lite tidigare än Farbror? Jag kan tänka mig 17.15-17.30 nån gång...
#32 ·
John
· 2008-02-29 15:26
jag hade tänkt mig ca 17.30-17.45
Bra dag för "skott" idag ;)
Kommer så fromma herrar dit redan 17dk så kanske Hannahuligan & underknappad söker sig dit tidigare.
Var det inte nån som sa att det skulle vara en elitseriedomare när det var ett elitserielag med ? Bara för att Sjösten har dömt en match i elit i år och resten i allsvenskan tycker inte jag att han räknas som elitdomare. Längesen jag såg så konstiga domslut som idag, fel åt alla håll och kanter.
Skönt med 1poäng som matchen utvecklades även om vi skulle haft 2 med lite skärpa i början.
Usch... jag sa ju att jag hade dåliga vibbar inför den här fighten!! Om det är nån tröst, så har jag väldigt bra vibbar inför mötena med Happis!!
Ja, detta måste ha varit ett bra genrep & en väckerklocka inför striderna mot Kalix Light. Hoppas att vi har en domare som orkar bestraffa fult spel.
#37 ·
haze
· 2008-02-29 20:57
En rätt skön pinne ändå som matchen utvecklade sig. Sirius kunde inte hålla tempot uppe mot ett Kalix som ju faktiskt gör en bra match med sin fysiska bandy. Tror precis som Farbror att detta var en bra genrep inför dubbelmötet med Happis. Nu vet grabbarna vad som väntar.
#38 ·
RRR
· 2008-02-29 22:57
Hatar lag som ställer hela laget i målet vid hörnor. Trist
#39 ·
RRR
· 2008-02-29 23:02
Stackars Brukarn som satt på tåget i Gävle hela matchen, för att ta sig till Haparanda och se den matchen
Positivt:
Trots allt kvitterar vi i alla fall och får med oss en poäng som länge verkade körd, men som hade varit riktigt farlig om den hamnat i Norrbotten.
Negativt:
Typ allt annat. Visst, att Kalix gör det hela otroligt bra - allt från rappa kontringar till maskning och skogshuggarbandy med det kompaktaste försvarsspel jag någonsin sett, men Sirius måste ändå kunna betydligt mer än vad de visade igår. En kvart under första halvlek och sista 7-8 minuterna kom Sirius med fart istället för att bara glida och vända. Då resulterade det i mål och utvisningar. Under i stort sett hela andra halvlek lät Sirius Kalix stå och vila på egen planhalva och spara krafter till slutet. Pressen var i stort sett obefintlig när Kalix passade runt i de bakre regionerna. Att vidare släppa till två hörnor på övertid när Kalix har 2-3 man i utvisningsbåset och bara en anfallare är riktigt uselt, lite otur, men mest uselt. Vidare måste man kunna komma till ett avslut om man får ett två mot en-läge på övertid hur jävla trött man än är.
Herr Silamyggochsväljakameler förtjänar faktiskt också en kommentar. Om man jämför den "cross-checking" som Hellqvist (var det väl) får en tia för med den som okänd blå-svart får två meter framför mållinjen när Sirius har frislag under slutminuterna är det lite som att jämföra en örfil med bombningarna av Dresden. Det ska vara straff och 10. Och det var inte den enda straffsituationen mot slutet. Vidare maskar kalixkeepern utan vidare bort 2-3 minuter på slutet utan vare sig tidstillägg eller utvisning. Men kanske framför allt, småslag och proppar på Eskhult utanför spelet måste ta mig tusan rendera i utvisningar och gärna matchstraff. Jag förstår varför Kalix gör det, men just därför är det domarens uppgift att tydligt markera att det inte är tillåtet. Ganska pinsamt på det stora hela. Oftast spelar en usel domarinsats ingen avgörande roll, men nog hade ett straffslag och ytterligare en tia i slutminuterna kunnat ändra en hel del... För att inte tala om två minuter längre match. (Då hade väl iofs Kalix klippt in en av sina bjusshörnor)
I Norrbotten tycker man också att man blev bestulna på poäng...
http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=85833&cat=2&pageIndex=0&arkiv=False
Dom saknar omdöme! En sak som jag tycker framgår av vilket postnummer man har.....
#43 ·
RRR
· 2008-03-01 18:54
Vad tycker Flamman om matchen?
Flamman tycker att det saknades glöd, det var bättre på Norrskenets tid.