Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Västra Sidan-relaterat

Medlemsskap 2008

Såg mailet gällande medlemskap 2008 och funderade på huruvida man borde förtydliga vad som gäller för det rabatterade årskortet/inträdet. Jag antar att det är tänkt att man då ska stå upp på sektionen avsedd för Västra Sidan? Jag kan iofs tycka att det borde finnas nån variant för t ex småbarnsföräldrar som vill sitta långt ner i mån av plats och hittills har det gått bra. Fast det känns också som några snyltar och skaffar en billig sittplatsbiljett vilket ju inte är tanken gissar jag?
Jo visst, du har helt rätt, våran sektion är ju inte numrerad av den anledningen att det är ståplats. Men det är exakt samma regler som under slutet av förra säsongen och då var det väl inga problem med att man kunde sitta längst fram om man ville. Det finns ju dessutom andra icke numrerade sittplatser som inte är vid vår sektion som man kan använda, västra läktaren och längst ner på vissa sektioner på östra.
Fast det är ju klart att man ska stå i klacken.
Herregud, vår sektion är ståplats och klacken får reducerat pris just lite pga detta... vill man sitta kan man ju göra det 10 meter bort (men då tvungen att betala en extra summa).
Jag vet inte riktigt, men jag tycker ni ska höra med IK Sirius FK om de vill ha personer sittandes för 80:- på våran ståplats. Men det är väl klart man ska stå upp. =)
Var står vi på Årsta? Det blev lite utspritt så att det inte blev nåt klackande, blev sugen att skrika lite.
Joint//Vi har många medlemmar med kids och jag kan väl tycka att de ska få sitta nedanför oss. Det ger en bra utbildning för ungarna inför framtiden.
Tobbe// Jarå, folk får väl sitta om de har någon bra anledning, t.ex att uppfostra sina barn att bli blåsvarta. Då är det helt OK för min del. :) I annat fall är jag dock kritisk.
Brukar "Västra-Sidan-Sittplats" sjunga också? Isåfall får ni ett litet + i alla fall.

RRR// Ja, bestäm någon klackposition på Årsta.
Säger som förra året såg massor med folk som hade års kort i unga år som valde att sitta ner 10 meter bort säger bara sluta snylta.
För de som utnyttjar VSS rabatt, oavsett om det är säsongskort eller enstaka biljetter, anser jag att det ska vara obligatorisk klacknärvaro om inte giltigt skäl till frånvaro föreligger, t.ex. barn, då man istället kan sitta nedanför. Annars tycker jag att man ska tvingas köpa säsongskort eller biljett till fullt pris.
Mig veterligen har det inte tagits något beslut om att man måste stå bara för att man är medlem i västra eller för att man befinner sig på våran sektion på läktaren. Ser inte något behov av att göra det heller. Jag tycker inte vi ska bli någon förening som tvingar fram ett visst beteende hos våra medlemmar. Vill man att en sådan regel ska införas får man ta sig till årsmötet och ta upp den frågan där.

Sen kan man möjligtvis önska eller tycka något om vad folk ska göra men det är en helt annan sak.
Jag tycker inte att det ska vara ett militant stå-tvång, men jag tycker att det ska framgå klart och tydligt att på Västras sektion är det ståplats som gäller. Har man tänkt sig att sitta tyst och bekvämt under hela säsongen ska man köpa ett annat säsongskort, och därmed basta.
Det är väl IK SIRIUS som bestämmer om folk ska få sitta på vår sektion för samma pris som de som står.
Vill man sitta mitt bland folk som står så får man det men klagar man om nån skriker (såtillvida det inte handlar om ovidkommande svordommar könskränkande eller rasistiska tillmälen) så får man räkna med att få klagomål.
Kanske vi ska börja fylla upp nerifrån så dom som sätter sig inte ser nånting. Fast å andra sidan är det rätt trist att stå/sitta längst ner, hur ultra man än är.
[quote1204232217=olle]
Mig veterligen har det inte tagits något beslut om att man måste stå bara för att man är medlem i västra eller för att man befinner sig på våran sektion på läktaren. Ser inte något behov av att göra det heller. Jag tycker inte vi ska bli någon förening som tvingar fram ett visst beteende hos våra medlemmar. Vill man att en sådan regel ska införas får man ta sig till årsmötet och ta upp den frågan där.

Har man köpt säsongskort för 1000 kr så e det ståplats svårare e det inte.

En lite knivig fråga. Har tänkt fortsätta att vara medlem i Västra och i år köpa säsongskort. Men tänker fortsätta att stå på västra sidan eftersom jag tycker det är bästa sidan. Är det OK, eller är man då en svikare enligt vissa av er och alltså inte berättigad till Västra sidan rabatt på årskortet?
Herregud, man får väl stå var fan man vill, man får vara medlem i Västra och gå på Pajala fotboll i alla fall för mig, bara man vet var man har sympatierna.
Vill man stå och skrika gör man det, sympatiserar man och är tyst får man göra det och har man barnvagn och är tvingad att knalla runt på planen eller stå på bortre huliganläktaren gör man det. Vill man stå utanför staketet gör man det (men betraktas som en snyltare...). Vill man vara medlem i Västra och bo i Thailand så går väl det också bra. Lägg ned nu.
Huvudsaken är väl att folk vill bli medlemmar, ju fler medlemmar desto fler kommer att stå med oss.
Håller fullständigt med. Att folk löser medlemskap är ju skitbra, med de pengarna så kan vi ordna bussresor, göra egna prylar och köpa flaggtyger. Det är just medlemskorten som drar in de mesta pengarna till kassan, så det är viktigt att vi får behålla vårt höga medlemsantal.

Därför känns det viktigt att vi inte skrämmer bort ev nya medlemmar med en massa "svikare" eller "snyltare". Vi lockar aldrig nya medlemmar om vi ställer en massa krav.
Hear hear!
Nu e det väl inte medlemskapet som va frågan utan att om man köper ett rabaterat säsongskort för 1000 kr så tycker jag att man ska stå i klacken, men det e min åsikt o nu lyder jag RRR o skiter i saken.
Jag tycker att man ska (det är roligast så) stå upp och sjunga när man tittar på fotboll.
Jag tänker uppmuntra min dotter till det och hoppas att hon vill stå upp sjunga med pappa sin när hon blir stor nog för det.
Under tiden vore det väldigt roligt att få sitta ned och vara med och sjunga istället för att sitta en bit ifrån och bara lyssna.
Med detta vill jag bara säga att det inte är för att det är billigare som vi sitter nedanför klacken utan för att det är roligare. Men jag förstår också att folk inte vill att man ska sitta i klacken så innan vi köper säsongskort vill jag bara veta hur vi ska göra, för det är inge kul att sitta nedanför klacken om man får buttra miner i nacken ovanifrån.
Johnny Boy: Har man småttingar med sig har man sjävklart en godkänd anledning att sitta ned! Däremot tycker jag att om man inte är under dagisåldern eller över pensionsåldern bör man räta på benen om man vill vara på klacksektionen.

Sen tar jag tillbaka lite också, för mig är det helt OK att utnyttja Västra-rabatten fast man inte vill stå i klacken (så länge det är OK för Sirius).
Sittplats förbjud på de stora matcher i alla fall, de matcherna då sektionen ska bli full + lite till, typ mot Dynghåla.
Uppmanar härmed alla med Siriushjärta att bli medlemmar i IK Sirius.
Alla som blir vuxenmedlemmar får en fribiljett till valfri match med Sirius bandy och Sirius innebandy samt fribiljett till superettamatchen mellan Sirius och Assyriska den 24/8
Varför har Västra rabatt på matchbiljetter och säsongskort? För att vi stöttar laget genom att sjunga och skrika. Då ska man göra det också (vissa undantag finns ju, t.ex. barn och så) och inte sitta och jäsa på sittplats. Vill man göra det tycker jag att man ska köpa biljett till fullpris. Västra-medlemskap kan man ju ha ändå.
Man kan köpa fullprisbiljett och ändå vara medlem i Västra och skrika, det gör jag, trots att jag har årskort.
Det skulle nog jag också göra om jag kände att jag hade råd med det.
Vi har fått inbetalningar från flera personer som inte har mailat till oss och gett sig till känna. Om du känner att du är en sån person så maila på vastrasidan@yahoo.se.
Vet att det har skrivits på andra ställen, men hittar inte.
Någon annan får svara.
Min fråga är hur stort medlemsantal vi har just nu, och hur mycket vi hade föregående år.

Edit: hittade, Västra har idag 131 stycken medlemmar.
Vi går för över 200 detta år tycker jag.
Så här är det.
Säsongen 2007, (medlemsskapet gäller till imorgon) var vi 132 medlemmar.
Just nu är vi 29 medlemmar med ungefär tio på väg in. Det är bättre än vid motsvarande tidpunkt i fjol.

Man hinner fortfarande bli medlem till premiären, så bli medlemmar allihopa.
Japp, jag tänkte lösa medlemsskap imorgon. Om det går bra (antar det).
oops, ska lösa medlemskap imorgon
Det går att lösa medlemsskap på årsmötet, ja.
Nu har vi igen flera personer som har betalat in pengar till oss men som inte har gett sig till känna. Har du betalat in pengar men inte fått något mail av oss maila till vastrasidan@yahoo.se
Av ren nyfikenhet: Hur många medlemmar har vi egentligen?

Av ren nyfikenhet: Hur många medlemmar har vi egentligen?

Bläddra tillbaka en sida i tråden ;)
Ser väl ganska ljust ut på medlemsfronten nu. Har väl rätt många medlemmar redan fast vi bara är 11 dagar in på det nya medlemsåret.
Nämen där ser man. Skönt att det finns vissa som är uppmärksamma i alla fall.
Jag beklagar Joint i just detta syfte så har man ingen anledning att vara uppmärksam för att medlemmarna rasar nämligen in, så nu är vi inte 29 utan 60 medlemmar. Antar att det blir några på bussen också, så det ser väldigt mycket ljusare ut än i fjol.
Kommer det gå att lösa medlemskap för det nya året på matchen idag? Min bankdosa strular, och jag tänker inte stå på posten och betala böter för att jag använder mig av dem.
går det att lösa innan matchen så man kan köpa sig ett säsongskort?
Medlemskap i Västra är jag rätt säker på att man kommer kunna köpa av Lars på matchen idag, tror dock inte han är på Flurran så man kommer inte kunna ha det innan matchen för att kunna utnyttja inträdesrabatten.
Gällande säsongskort tror jag knappast att det kommer finnas i entrén så om man ska ha nån chans att få tag i ett sånt får man nog kontakta kansliet och dessutom hoppas att de har tid, men det är klart om man ringer dit och ber dom ta med till Flurran/ha i entrén så kanske dom kan ordna det.
Okelidokeli. Tack för svar.
Jag kan bekräfta det Thomas är rätt säker på, man kan köpa medlemskort idag på matchen dock tyvärr inte på Flustet
Hur många medlemmar har vi i Västra Sidan numera? 150-200??
Ungefär 120 stycken just nu
Måste fråga nån som har koll; vad är det egentligen som gäller för medlemskap? Nu är det ju lite mitt i säsongen. Har lite svaga funderingar på att skaffa ett, om inte annat för att jag tycker att Västra Sidan gör ett bra jobb under matcher för att höja stämningen, att det är bra att stödja, och att det dessutom vore kul att kanske sjunga med någon gång :). Men är det från april som gäller, eller hur är det uppbyggt?
Medlemskap gäller kalenderår så egentligen är det fritt fram att börja lösa medlemskap nu för 2009, några har redan gjort det. Men vi har inte medlemskorten klara ännu, de borde kunna bli klara tills i februari nån gång. Byllekampanjen har stulit lite av vårt fokus för tillfället.

Tanken är också att vi inom kort ska kunna presentera vad som gäller för medlemmar när fotbollssäsongen drar igång, biljettpriser, säsongskort mm. Det har vi inte ännu inte diskuterat med IKS. Jag hoppas också att vi ska kunna få till rabatter på nån pub motsv, likt det vi hade på Flustret (eller hade vi det?) och Bullitt.
Har vi fortfarande rabatt på Bullit? är det endast inför matcher?
Vi har inte rabatt på Bullit.
Edsbygänget undrar var vi samlas inför matcherna, var gör vi det?
Jag lobbar för Alexander

Medlemskap gäller kalenderår så egentligen är det fritt fram att börja lösa medlemskap nu för 2009, några har redan gjort det. Men vi har inte medlemskorten klara ännu, de borde kunna bli klara tills i februari nån gång. Byllekampanjen har stulit lite av vårt fokus för tillfället.

Tanken är också att vi inom kort ska kunna presentera vad som gäller för medlemmar när fotbollssäsongen drar igång, biljettpriser, säsongskort mm. Det har vi inte ännu inte diskuterat med IKS. Jag hoppas också att vi ska kunna få till rabatter på nån pub motsv, likt det vi hade på Flustret (eller hade vi det?) och Bullitt.

Aj aj, nu verkar det som att herr ordförande och medlemsansvarige (jag) sitter på olika information.
Jag har berättat för folk att medlemsskap gäller från årsmöte till årsmöte, på det sättet gäller det över en fotbolls- och en bandysäsong.
Det är hittils bara en som har löst medlemsskap för 09, det gjorde han i samband med en Bylleinsättning.
Det bästa är om ni väntar ett tag med att lösa medlemsskap, om ni inte vill ha ett medlemsskap för innevarande bandysäsong dvs.
Jag vilar mitt fall.