Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Valsta - Sirius

Är det någon som tänker ta sig till Märsta och hälsa på Bylle på lördag?
Jo det är klart. Bilen är full igen.
Jag kör en skrotbil från södra förorterna (Knivsta)
jobbigt, jobbigt. jag är bortrest...
Jag ska försöka dra med några om jag har bil.
Jag åker socialsnöret dit.
Ska försöka ta mig dit också.
Alla som drar till Märsta får i frivillig hemläxa att skriva ner sina bedömningar av Milan nu när han repat ett par gånger. Tack.
Min bil kan ni glömma, måste fixa hjullager.
RRR: Ta buss eller tåg, det är roligt. :)
Nä, hata SJ - jag kom till stationen och var tvungen att vänta från 12:13 till 13:09 innan jag kunde åka iväg och se en regnig andra halvlek. 1-0 blev det till Valsta. Inget vidare...
Referat från V/S hemsida:

http://www.valstasyrianska.nu/html/arcive.asp?ID=222
"En notering efter matchen var att Sirius tränare och även en hel del spelare visade sig från sin sämsta sida då de valde att strunta i den goda seden att tacka sina motståndare och domartrion för matchen och valde istället att gå raka vägen in i omklädningsrummet. Den storheten, som man från Uppsalahåll menar att klubben numera besitter, verkar ha blivit lite för mycket för en del individer och man glömmer att visa ödmjukhet och respekt för sin omgivning."

Vafan är det där för skit?!? Skämmes ta mig fan!
Word
Vad i helvete? Nu var jag inte på plats men oavsett hur motståndarlaget betett sig så tackar man för matchen!
Även om man spelar i div 6.
Vad är det för jävla stil?

Skäms!
hahahahhahhaah sköna sirius är :D
vet inte om några spelare inte skötte sig. pratade med mille om det. han hade inte sett något, men skulle ta upp det. han gjorde som han (och många andra tränare) brukar, nämligen tackade motståndarlagets tränare. det han inte gjorde var att tacka domaren. (vill minnas att perra widén gjorde precis samma sak borta mot valsta 2004, förresten.)
Egentligen förtjänade inte domaren något tack, för han var redigt kass. Men visst borde de tacka varandra. Lite dåligt...
Domaren kan också behöva ett tack (kanske ett par ord på vägen också ;-)) men definitivt ett tack. Killarna som är domare är knappast heltidsanställda till skillnad mot flera spelare och tränare, de ska faaan ha ett tack för att de ser till att det blir matcher spelade överhuvudtaget, jävla fjantfasoner att inte tacka domare.
Hur lätt kommer det att vara att fixa fler domare i serierna om de inte ens får ett tack efter matchen?

Usch sånt fjantande gör mig upprörd.
asso ge dig dom får tacka när dom vill o vem dom vill om dom inte vill de då kan dom skita i de lr hur S:
Klart man får tacka vem man vill. Men att tacka av motspelare, dommare och tränare är av god sed. Redan i knatte lagen lär man sig att tacka dommaren och motståndarlaget med tre starka hej eller applåd.
Man får tycka vad man vill om det här utan att man ska ge sig.

Jag tycker det är otroligt lågt att inte tacka av dommaren även fast han gjort en dålig insatts.

En domare som håller så otroligt ojämn nivå, blåser för skitsaker samtidigt som han ignorerar rena kapningar som kan leda till skador, som till och med ignorerar sin egen assisterande domare när han försökte påkalla domarens uppmärksamhet efter att en Siriusspelare blivit fälld i en onödig eftersläng, då ska man fanimej inte ha något tack. Assisterande klev in flera meter på planen och skrek "Patrik, Patrik" flera gånger, vi var flera som försökte hjälpa till också och skrek samma sak, men inte ens en blick från huvuddomaren.

Väldigt ensidigt referat på Valstas hemsida också. Publik "ca 80". Hahaha. Skitsnack, 15-20 högst.
Oavsett ska man tacka, nån jävla måtta får det vara.
rätt, mikko. man får vara arg under match, men efteråt får man glömma det och tacka. har man synpunkter på domarna finns det bättre sätt att framföra dem.
Dåligt beteende! Ungdomar kan tro att det är ok att göra så och ta efter. Titta bara på siriusdannes reaktion...
Ja, även i gärdsgårdsserierna tackar man.... Jag minns en gång i Vråbo i sjuan och vi mötte Doxa.... Efter en riktigt kravallmatch tackades det med en mooning.....
Brottet är dock numer preskriberat!
men asso dom ville inte tacka så e de bara o ja spelar fotboll o ja tackarl alltid men enstaka gånger e man så arg på sig själv att man glömmer alla runt om kring
Varför ska vi möta Valsta varenda försäsong? Onödigt att boka in en så given självförtroendesänkare.
1. nära
2. bra med en torsk så vi inte blir så sturska
3. bra arena
4. bylund o kesenchi spelar där
5. nära
6. nära = billigt
Har Kesenci hamnat i Valsta?
på prov