Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Farmen - Blåsvart

Mindre än sex timmar kvar nu!!! Sen gör vi päls av Ekrorrar, Kaniner och annat otyg!!

Har väldigt fina vibrationer inför den här matchen....
Knappt 5 t kvar nu då.

Hoppas att det tuffa matchprogrammet gynnar blåsvart. Tredje matchen på fem dagar är ju samma intensitet som i elitserien. Happis verkar gått på knäna i slutet av matcherna mot Kalix och Örebro och truppen är tunnare än vår.

Rätt bra vibbar här också. Kan vi få upp lite mer tempo än senast så ska detta kunna gå vägen.
Har herrarna ätit krummelurpiller? Ynglingssnack!
Svenska spel tycks förövrigt ha spelstopp 17:55(!)......
Nu är det ändrat, inte visste jag att Svenska spel har sån koll på denna sida...;) Tycker att sirius har lite väl låga odds idag.

Komigenochvinngörmiggladochmindrenervöstångestbelastad.
ÖSK leder med 10-15minuter kvar. Det kan väl inte skada?
Ingen Kyller??
UNT måste sumpat det. Samtidigt skriver dom att inga ändringar rapporterats i truppen.
då var vi igång!!! Kämpa på, svart och blå!!!
JAAAAAAA
Du ger mig bra vibrationer, varje gång jag hör ett pling i datorn,
Då får jag bra vibrationer.....
Yes 2 hörn mål
Dom FALLer som furor!!!
Inte lika kul....
Är det en underdrift att säga att fasta situationer är viktiga i bandy? :)
Dubbelvinst mot Happis skulle väl betyda att serien är klar får vår del??
Stahlén!!! Det var på tiden!!
Drömstart!
Nja... inte om Kalix vinner i Örebro
Ut me packet!! Ut med packet!!
Inte drömma er iväg nu gubbar!
Utv. våldsamt slag - ut med vedhuggarna!!
ÖSK vann väl??
ÖSK vann i Kalix ja, men Kalix kan vinna i Örebro.
Ni har så rätt!
2-0 till SAIK - ut med Brajen tack!

Dubbelvinst mot Happis skulle väl betyda att serien är klar får vår del??

Tycker mig ana lite ungdomligheter här också ;-)
Åh, Nej! Det var blott ett misslycket försök till matematik!
Heja farbror
Snart dags att bege sig till Studan och heja på Bois Dam, kan inte inte IKS rinna ifrån ordentligt så man slipper våndas.
Det är lite dött i rapporteringen för närvarande...
Stämmer.

Nån av stugsittarna i Knivstatrakten kan väl skicka SMS när det händer ngt viktigt?
Kan väl tänkas.... För jag lämnar inte datorn den närmaste timmen.
"Matchtempot är obefintligt".... Ungefär lika obefintligt som UNT's uppdateringar....
Sirius leder iaf. Det är viktigast. Ser ut som om det är ganska lågt tempo. Märkligt...
Ok, 3-1 i ht men "obefintligt matchtempo" skrämmer mig lite. Släpp inte in skoterraggarna i matchen
Jajamensan!!!!! Våran Pirre!!!
Vad är det som har hänt med Pirre? Sätter alla straffar nu för tiden. Härligt 4 - 1 till blåsvart
jaaaaa... då var det dags igen. Fall gör sitt 3:e mål. Härligt
Fall-Fall-Fall!!!
f*n då var det nervigt igen
Va??? 3 - 5... nu blir det darr i matchen.
Va faaaaan????
Bara för att man fixar i ordning lite käk, så gör renägarna två snabba!!! Kämpa på, svart och blå!!!
Kan man säga att det är ditt fel då, Garry? Bara kliva av banan så där? Se hur det gick! Två mål i baken.
Verkar som Sirius tappat tempo igen - otäckt
Jag tar på mig skulden....

Sirius tappar tempo samtidigt som UNT's rapportering. Same procedure as first half...
Pratade med bruk. Machen skall vara slut kl 17.50 text-tv tid. Hatar när man inte vet vad matchklockan står på...
aj, aj... Sirius spelar inte bra. dryga tio kvar?
... med en man mindre, nervöst.
Hur fan kan vi tappa så??? Käääämpa pååååå, svart och blååååå!
Lite tillägg bara för att göra det jävligare... nåja, lika många på planen.
Kom igen nu då...
Det måste väl hålla hela vägen? inte många minuter kvar?
jiiiiiiiihaaaaaaaaaaa
Härligt!!!
Då var det klart 3 - 6
Skönt. Bra Blå Svart!
Kanoners! Man sitter och fruktar 4-5 och får 3-6 i stället
Skön seger. Tack Sirius
Ok, få se om jag räknat rätt nu men om Sirius på onsdag slår Happis hemma och ÖSK slår Kalix så slutar vi sämst tvåa i gruppen?

Om detta stämmer, spelas då de sista omgångarna?
Fint som snus! Tre poäng ner till ofrälsen nu. Gjorde någon av våra vänner från djurriket nåt bra då tro? En strut av Pentti Varg kanske?
Riktigt John. OM Sirius och ÖSK vinner på onsdag är det helt klart för vår del.

Tycker mig ha läst någonstans att alla omgångar ska spelas numera. I så fall slänger vi in Elvin så han får chansen att näta på riktigt.
Härligt med vinst! Nu kan man koppla av någorlunda...
Men i så fall kan man ju i alla fall köra med bara folk under 26 som åker billigt på flyget borta mot Kalix. Eller bara lumpare eller nåt. Eller så "värvar" vi 13 snubbar från typ Töre som gör sin första och sista match i de blå-svarta tröjor som anländer med bussgods...
eller varför inte Brukarn, Farbror, Garry, Kniv-Jonas och jag som kan få möta Kalix?
hahahaha.... Jag kan också vara med. Tror tyvärr att vårt kära bandyförbund säkerligen hittar på något och degraderar deras hatobjekt till nån gärdsgårdsserie i norrbotten.
Undrar hur förbundet tänker hantera en eventuell med: Kalix, Karlsborg, Nyborg & Haparanda??
Förstår att inget att Norrtäljelagen ville vara med i kvalet till allsvenskan. BOIS, Skutskär, Söderfors och UNIK gör väl allt för att slippa spela där nästa säsong?
Kan man inte tvinga upp Svartbjörnsbyn, Pålänge, Ytterbyn, Luleå BK och Risön så de får en full serie däruppe?
Nyhetsmorgon Uppland uppmärksammande den stora "hejaklacken" som hade tagit sig till Haparanda :)
Det vore ju snorkul att låta fans betala för att representera Sirius i allsvenskt kval i Norrbotten.
Ja, och dessutom skulle Sirius få stora rubriker inom media, vilket Sjonis strävar efter. ;) In med västra på isen också blir vi historiska också... i flera bemärkelser. Säkerligen blir det "Sirius största förlust" också. :)
Då var man tillbaka från en av de roligare bortaresorna jag varit på! Inte särskilt mycket tack vare matchen dock. Det var några fina mål vi fick se, Gabrielssons/Stahléns 3-1 och Eskhults/Falls 5-1 var galanta. Annars var det inget vidare spel, och efter 5-1 dubbelslarvade Sirius ungefär som i Örebro och bjöd in Happis i matchen. Det var riktigt jobbigt ett tag innan Wiberg punkterade tillställningen.

Farbror: Norra serien blir jobbig, men såg den inte likadan ut för bara ett par år sedan med 4 norrbottenlag?
Det borde ju gå rätt hyggligt om man förlägger borta matcherna lördag+söndag gånger 2, för söderlagen. (Och givetvis likaledes för grabbarna från lappträsk). Två tunga helger visserligen, men extra ledigt i senare skeden istället.
Kan tillägga att ingen av gnagarna imponerade. Osäker om hr Kanin var på isen, hr Ekorre var det, han stod för en assist och en armbågstackling, annars var han rätt osynlig.