← Sirius Bandy
IKS - Penti Varg på onsdag
Fortsätter på den inslagna vägen.
Grymt(!) kul på onsdag.
På spåret varning på den här tråden....
Jag har mycket goda vibrationer även inför onsdagen. Dock har jag inte samma goda vibrationer gällande om vi blir klara. Tror inte Kalixpojkarna torskar två raka mot ÖSK dessvärre...
Tror också på seger för IKS.... Tror att ÖSK-Kalix kommer att bli en rysare. ÖSK ser säkert sin chans men Kalix kommer säkert inte att ge sig frivilligt. Lite överraskande att ÖSK kunde vinna mot Kalix, tycker jag.
På spåret varning? :-).... skämten är säkert lika låga.
Förresten har jag just övertagit en GPS för bilen så det blir inga fler felkörningar när man ska hitta bortaarenorna.
#3 ·
RRR
· 2008-03-03 09:38
Beror väl på vad du har för kartområde inlagrat? Vad har du för kartprojektion?
Prova att köra rätt i Sverige med tex Italien inlagt
#4 ·
haze
· 2008-03-03 10:06
Kalix ser ut att få klara sig utan skadade Fredrik WIkström mot Örebro. Ett rätt tungt avbräck i så fall.
Hursomhelst tror jag faktiskt ÖSK vinner på onsdag. Lär finnas gott om självförtroende efter deras lyckade norrbottenstripp.
Är på Alexander med två polare kl 18 aktuell dag.
.... tittar förbi på en liten skvätt spånken!
#7 ·
RRR
· 2008-03-03 14:28
Alex 18 taget.
Förresten kommer jag nog till Alexander (ex-Skeppet för er gubbar...) redan 17. Öl och pizza.
#9 ·
Joint
· 2008-03-03 16:51
Någon "bandybana" ute på vischan kan vara svårnavigerad även i en GPS. Krossa Kaninerna, Ekorrarna, osv!!!
Kan nog tänka mig en liten pilsner och en bit man jag oxå....
Känner mig fortfarande orolig för vad ÖSK och Kalix hittar på.... Annars vore det ju champagneläge i morgon.... OM det skulle bli så att ÖSK vinner!!
Själv har jag lämnat gubbigheten bakom mig, i ren våryra tror jag vi klipper till med en 9-2 seger mot pälsdjuren. Fan, nästan som man måste handla upp lite "skräpbubbel" till i morgonkväll, så där i fall att.....
#12 ·
RRR
· 2008-03-04 17:16
Får väl tipsa om att ladda ned Mattias Alkberg BDs låt "haparanda here we come" för de som inte gjort det tidigare
www.mabd.se under fliken ladda ner finns den i liveversion
Den är sjukt bra faktiskt, jag lyssnade på den på tåget till Haparanda.
#14 ·
RRR
· 2008-03-04 18:41
Glömde att tipsa om den då, tur att du visste om den.
12 timmar till matchstart!!! Kämpa ÖSK!!!!
Usch, bara inte spelarna har samma inställning till matchen mot pälsdjuren som jag har!!
Allt från Björnkvartetten och MABD anbefalles!
Mindre än sju timmar nu... Och om nio timmar vet vi om allt är klart!!!
Bruk kanske kan ordna kontakt med Svamparna så att vi kan få bra resultatuppdatering?
Sorry, Svamparna har visserligen mitt nummer men jag har inte Svamparnas.
#20 ·
John
· 2008-03-05 12:36
Jag har Robert Ericksons ( han som gjort deras bok) hemnr om det skulle hjälpa.
Han finns på eniro.
Vore kul, om det inte är så att man kan få uppdateringar kontinuerligt från speakerbåset. Tavlan funkar ju inte nu.
Det är ju två viktiga matcher ikväll... inte bara IKS! ;-)
Fem timmar kvar till avslag.
#22 ·
Joint
· 2008-03-05 13:18
Mmm... detta blir spännande.. Jag kräver fullständig rapportering från ÖSK-matchen. Be speakern att rapportera kontinuerligt!
Mötte 5-6 happis spelare alt. ledare komma gående med varsin full systempåse idag på gågatan. Så verkar dom ovanligt "glada" på planen ikväll så vet vi varför.
Eller så har dom planerat för en dyster hemresa.
#24 ·
haze
· 2008-03-05 14:36
Vi får väl slänga upp bastun och poolen som stod på studan under någon match i höstas. Kan nog avleda Happislirarnas intresset för matchen.
3,5 timmar till match
2,5 tim till Alex
Går in o tippar 16-3 idag känns som en bra dag för många mål.
Mmmm det närmar sig. Kommer att stappla mej nedåt Alexander till typ 17.30. Börjar bli hungrig.
40 finnar på våra Ubbe!!
#27 ·
RRR
· 2008-03-05 16:10
Kommer inte innan match, kommer dock direkt till matchen
#28 ·
Joint
· 2008-03-05 16:13
86 finnar på våran Ubbe!!
8-4 blir det idag.
#29 ·
Sutra
· 2008-03-05 17:09
9-1. Men Kalix tar Örebro.
#30 ·
Joint
· 2008-03-05 21:05
Nu får Sirius ta sig en stänkare eller två!
Happis verkar vara ett trevligt gäng för övrigt, glada och trevliga ledare trots förlust med 13-1... :)
Fyfan vilken urladdning. Jag är helt slut. Underbart!
klass!
#33 ·
RRR
· 2008-03-05 22:31
Haparanda-ledare efter matchen: "Lås in hundar och ungar för nu ska vi göra stan!"
#34 ·
haze
· 2008-03-05 23:33
13-1 till vårt Sirius....en magisk onsdagskväll på studan!
I halvtid: Sirius 1. Uppsalas surgubbar 0. Nu börjar andra halvlek; då ska vi spela fotboll. Vi är laddade - är Tage FC det?
#36 ·
RRR
· 2008-03-06 06:09
ler fortfarande
Så härligt skönt idag fast jag inte kunde somna igår. Blir en tung dag på jobbet. Tror jag får "fira" med en kopp kaffe. Whiskyn är slut
De här två månaderna har varit bland de mest nervpåfrestande som jag har upplevt. Hjärtat har hoppat groda och jag har funderat om det skulle ge upp vilken sekund som helst. Efter det här kommer jag stärkt ut i livet och är inte orolig inför några hinder på vägen. Det kan inte bli mycket värre. Tack Sirius för upplevelsen.
Fånigt leende sitter man på jobbet och lallar vid datorn och spelar "Bäst när det gäller"
Sirius är mer än en stjärna!!! 40 finnar på våran Ubbe!!
Stackars Mikko Kanin var tydligen magsjuk igår. Kanske ätit en skämd morot?
Säger bara va va det jag sa...
Har hela tiden varit övertygad om fortsatt spel, nu tycker jag att bruk, gerry o även farbror ska kolla på på spåret samtidigt som kniv stefan har ett 4 timmars seminarium om vesta o lagga.
Eran gubbighet va nära att få oss att åka ur det e bara o inse.