Sirius lirar ju matcherna mot H'by och BP på nåt som heter Stadshagen. Var ligger det? Tänkte dra på BP-matchen.
Stadshagen?
På Kungsholmen.
[link=http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=ZnMdzm4d35OlqN0eNUHNeg%3d%3d&vad=idrottsplats&var=stadshagen]Karta[/link]
[link=http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=ZnMdzm4d35OlqN0eNUHNeg%3d%3d&vad=idrottsplats&var=stadshagen]Karta[/link]
Är det någon som ska dit nu på lördag och titta på matchen mot Hammarby?
troligen
troligen
Garanterat.
givet
Jag mfl kommer
Möte 20 i 11 utanför för gemensam ingång kanske?
Ja eller 11.40, det börjar 12, ändrad tid...
20 i 12 da.
Jag ska dit!
Hur tar man sig dit? Tåget till Sthlm och sedan t-banan till Stasshagen? Inte så långt från Kristineberg har jag för mig?
plågsamt att inte själv kunna se den här matchen. ytterligt intressant (och oskrivet) mittfält. hur funkar det? jag vill se! men det får duga att jamma med jalle...
RRR: Ja, tåget till Sthlm och sedan blåa linjen i tunnelbanan mot Akalla eller Hjulsta, avgång Stadshagen. Man kan även åka buss 56 eller gå.
vilket tåg tar ni uppsalabor?
Laget:
Garcia
Tengroth, Segerström, Nordh, Lundmark
Ekström, Palmqvist, Gallo, Olsson
Jallow, Gerndt
Ersättare: Peter Åhlman (mv, inlånad från Sunnersta), Lidström, Skoglund, Folkesson, Martin Östlund (inlånad från Sunnersta)
Fråga 1: Varför inte Milan från start? Är han inte klar nu?
Fråga 2: Varför inte Folkesson från start, tycker att han visat mer vilja och kapacitet än Gerndt hittills.
Fråga 3: Hur länge ska Hochen rehabträna?
Garcia
Tengroth, Segerström, Nordh, Lundmark
Ekström, Palmqvist, Gallo, Olsson
Jallow, Gerndt
Ersättare: Peter Åhlman (mv, inlånad från Sunnersta), Lidström, Skoglund, Folkesson, Martin Östlund (inlånad från Sunnersta)
Fråga 1: Varför inte Milan från start? Är han inte klar nu?
Fråga 2: Varför inte Folkesson från start, tycker att han visat mer vilja och kapacitet än Gerndt hittills.
Fråga 3: Hur länge ska Hochen rehabträna?
http://www.hammarbyfotboll.se/se/aktuellt/artiklar/?articleid=31707
RRR: Det stod på officiella och i UNT att Milan kommer nästa vecka.
Jag kommer åka med tåget som går 10.09 från Uppsala.
Jag kommer åka med tåget som går 10.09 från Uppsala.
ok syns på det
0-0 i halvtid !
1-0 till Bajen, nickmål på hörna.
Förlust med 1-0 alltså.
Matchrap på officiella
Nu har man laddat en månad inför BP-Sirius och så visar det sig att man med största sannolikhet inte kan gå. Hur jävla sämst får livet vara?
Mycket sämst. Jag är i Danmark i helgen och tittar på hästar.
Nån som ska dit och skrika lite?
Nån som behagar skicka ett sms?
Nån som ska dit och skrika lite?
Nån som behagar skicka ett sms?
Häst när det gäller!!!
Jepp
RRR: Jag ska dit. Vi får se om det blir nå skrikande. Vi ägde ju mot Bajen.
Borde väl vara några som har intresse
Tveksamt om jag hinner dit. Kanske. Isåfall lovar jag att skrika skitmycket!
Ha! Det blir fotboll i morgon i alla fall! Nån mer som ska åka? Vilket tåg i så fall? Missar dock garanterat årsmötet eftersom jag är i Norge då.
Jag har en viss ambition att åka på matchen imorgon. Men jag kommer antagligen att misslyckas.
Jag ska till stadshagen imorgon! Förra lördagen befann jag mig i stadshagen men i ett helt annat ärende. Lagom irriterande...
Vi ska till Stadshagen. Vi tar tåget som går 11:53 från Uppsala.
>>Bigbadda
Då tar jag också det tåget. Vilka/hur många är ni?
Då tar jag också det tåget. Vilka/hur många är ni?
Ante, Hochen, Kim, Tengan och Gallo står över idag.
Milan
Luggen, Nordh, Gurra, Love
Ekan, Olsson, Mani, Petter
AG, Antou
Milan
Luggen, Nordh, Gurra, Love
Ekan, Olsson, Mani, Petter
AG, Antou
Petter är väl inte med utan Palmen?
Intressant uppställning.
Intressant uppställning.
Tyvärr så kommer jag inte kunna se matchen i dag. Finns det någon jag kan få smsa?
Palmqvist sitter på bänken.
Aha och Petters baksida är är redo för match igen? Hurra hurra hurra hurra.
halvtid. resultat?
www.siriusbloggen.com
sms från matchen
3-0 till BP
sms från matchen
3-0 till BP
Nedslående ;-(
En träningsmatch är en träningsmatch är en träningsmatch...
Hoppas att vi klarade oss från skador.
Hoppas att vi klarade oss från skador.
Inga skador nej.
Resultatet [mot BP] är nedslående men inte särskilt intressant. Däremot var ju spelet under all kritik och om de tänker spela så där mot Degerfors om en månad så kan jag redan nu rekommendera alla Degerforsbor att gå på den matchen. 3 säkra poäng.
Ja, det var verkligen ingen för moralen stärkande eftermiddag på Stadshagen. Det finns två saker som bekymrar mig väldigt mycket, det ena är försvarsagerandet på motståndarnas fasta situationer. Det har sett fruktansvärt ut i samtliga fyra matcher jag har sett. Tre av de fyra senaste målen har släppts in efter fasta situationer. Det blir något att träna på sista månaden. På de offensiva fasta skapar vi också väldigt lite. Sirius hade säkert 10 hörnor mot Bepe och på bara en av dem blrv det farligt.
Det andra är förstås anfallsspelet. Tidigare har vi skapat mycket chanser men gjort få mål, igår skapade vi inte ens särskilt mycket chanser. Men, det finns hur som helst inga egentliga linjer i anfallsspelet. Ingen idé om hur Sirius ska ta sig från egen planhalva till motståndarmålet utan det blir lite som det blir. Visst, Sirius har en massa bollskickliga spelare som säkert kommer att vaska fram en massa chanser ändå, men i serien kommer vi möta en massa lag som kanske visserligen kommer att vara snäppet sämre individuellt, men som kommer att ha en tydlig spelidé. Som Sirius ser ut nu kommer vi att få ordentligt med stryk mot sådana lag.
Positiva saker då. Tre nyckelspelare saknades och de kommer att kunna styra upp det som var den största bristen igår, nämligen att ingen tog tag i bollen på mitten. ingen styrde spelet. I skarpt läge så kommer sedan säkert Mani och Ekan byta plats om nu Ante är borta. Mani kan snurra bort en och annan, men han tappar också väldigt mycket boll. Är han i mitten tappar han boll på farligare sätt än om han är på kanten. Ekan är säkrare och klokare.
Försvarsspelet är jag inte heller särskilt orolig över i stort. Det har funkat bra i alla matcher utom mot AIK och igår och det kommer säkert att funka okej i serien också.
Men, på ingen av de träningar jag har varit på har jag sett avslutsövningar eller fasta situationer. Det måste de fanimej göra under den sista månaden. Annars blir det sjukt jobbigt i år.
Det andra är förstås anfallsspelet. Tidigare har vi skapat mycket chanser men gjort få mål, igår skapade vi inte ens särskilt mycket chanser. Men, det finns hur som helst inga egentliga linjer i anfallsspelet. Ingen idé om hur Sirius ska ta sig från egen planhalva till motståndarmålet utan det blir lite som det blir. Visst, Sirius har en massa bollskickliga spelare som säkert kommer att vaska fram en massa chanser ändå, men i serien kommer vi möta en massa lag som kanske visserligen kommer att vara snäppet sämre individuellt, men som kommer att ha en tydlig spelidé. Som Sirius ser ut nu kommer vi att få ordentligt med stryk mot sådana lag.
Positiva saker då. Tre nyckelspelare saknades och de kommer att kunna styra upp det som var den största bristen igår, nämligen att ingen tog tag i bollen på mitten. ingen styrde spelet. I skarpt läge så kommer sedan säkert Mani och Ekan byta plats om nu Ante är borta. Mani kan snurra bort en och annan, men han tappar också väldigt mycket boll. Är han i mitten tappar han boll på farligare sätt än om han är på kanten. Ekan är säkrare och klokare.
Försvarsspelet är jag inte heller särskilt orolig över i stort. Det har funkat bra i alla matcher utom mot AIK och igår och det kommer säkert att funka okej i serien också.
Men, på ingen av de träningar jag har varit på har jag sett avslutsövningar eller fasta situationer. Det måste de fanimej göra under den sista månaden. Annars blir det sjukt jobbigt i år.
Jag har inte heller sett några övningar som vässar avsluten på träningarna. Men därmot har det körts anfall ända från backarna och fram till inlägg.
Hur är det med Hochen egentligen? Kommer han att vara redo när serien startar? Vi tycks ju behöva en målskytt.
Eftersom det var första matchen jag såg för i år så har jag inget att jämföra med, men hoppas att det var den sämsta insatsen hittills. Passningsspelet var under all kritik och mycket drällande med boll. Tycker dock att det var lite hoppfullt att det såg ganska bra ut på individnivå till och från hos de flesta. Tycker vi hade problem förra året med att det ofta blev kaosigt i straffområdet (oftast vi fasta) och det kunde tyvärr kännas igen i den här matchen.
Halvkul att se fotboll igen med andra ord men räknar med att det ska kunna se mycket bättre ut i premiären.
Halvkul att se fotboll igen med andra ord men räknar med att det ska kunna se mycket bättre ut i premiären.