Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Bandy

Elitserien 08/09

Så jävla rättvist!
Minst sagt!
Sååååå vacker tråd!!!!

Bäst när det gäller, det är vi!!!!!
Silly Season? Västra till Kalix på fredag??
SIRIUS vi ger aldrig upp!!!
Vilket lag vi kan få i Kalix! Kniv-Jonas som målvakt. Garry som halva. Brukarn som libero och Elvin på topp!
Var det någon som någonsin tvivlade på att vi skulle fixa detta...

Sirius-Motalatråden för några veckor sedan är rätt kul att läsa så här i efterhand.
Svar Ja!

....men det är uppfostrande att he fel en gång om året eller så....
Det kan inte sägas bättre än vad farbror gjorde nyss!!
Borde kunna bli annandagsderby på Studan mot Hammarby. Om inte förbundet tramsinar sig d.v.s.
Kors i taket, men förbundet har faktiskt lyckats med något väldigt bra, nämligen [link=http://www.svenskbandy.se/files/%7BDC1FEED4-F4A0-4E3D-9387-1B26E4B0C789%7D.pdf]det nya förslaget till seriesystem[/link]. 14 lag i Elitserien, 2 allsvenskor med 12 lag vardera, alla seriesegrare uppflyttas utan kvalspel.
det var som fan? Var de nyktra för en gångs skull på mötet eller vad var orsaken till ett så bra beslut?
Bra, klubbarna (Motala i detta fall) måste alltså hålla förbundet i strama tyglar annars seglar de iväg. Krävdes ju ett upprop från klubbarna för att undvika flytten av bandyfinalen till västkusten också (lite skrämmande detta).
Vackert!

Förslaget alltså, inte texten:

"inför seriestarten 2007"
"massmedia publicitet"
"Damer division 1 finns en strävan att ha en serie/region"

Särskilt den där sista meningen kräver sin lingvist för att få kläm på.
Härligt med särskrivningar och dialektala böjningar (beslöt - beslutade) i ett officiellt dokument. Trots detta ser det ut som att bandyförbundet äntligen fått huvet ur arlset och gjort ett lättbegripligt seriesystem á la fotboll.
Det är oroväckande tyst just nu.... Inte ens fåglarna på Fågelsången tycks sjunga.

Stahlen uppenbarligen påväg tillbaks till ÖSK. Just på mittfältet har vi det ju gott ställt, så det är ingen större förlust, men det saknas folk både framåt och bakåt!!
Ubbe får göra comeback?
Och Josse i försvaret??!!!
Skönt med lite bandytänk i bistra fotbollstider!!

Vi börjar borta mot Motala 9 nov. Därefter hemma mot Kungälv. Men pajasförbundet öppnar med att sprida ut första omgången på tre dagar.
Hoppas vi kan bibehålla den sköna trend som avslutade denna säsong i början på nästa! Vore häftigt (och känns inte omöjligt) med dubbla segrar mot Motala och Kungälv.
I tredje matchen har vi de obestridliga svenska mästarna borta så det vore lite skönt med poäng i bagaget innan den matchen.

Otroligt hur mycket man kan längta till November fast det är högsommarväder!

GE MIG BANDY!!! På fotbollen har man förväntningar, på bandyn har man noll förväntningar. Men man kan nästan alltid gå ifrån Studans IP bana 1 och känna att spelarna åtminstone har kämpat. Jag tror faktiskt att vi kan slå ett par lag i år. Inte tror jag att vi kommer få det så olidligt spännande i det sista. Kanske kan vi naffsa på en slutspelsplats? Det vore coolt! Men det behövs någon till värvning om det ska inträffa. En till spelare med Eskhults kaliber, typ.

Om vi skulle få in en till gubbe av "Limpans" kaliber så tror jag att till och med Garry lovar slutspel!
Jag är av en annan åsikt men det var väl inte oväntat... =) men visst Lampan x 2 är ju trevligt.

Jag tycker nog IKS 08/09 står bra rustade.
Skönt att höra! Jag skulle bara vilja någon till forward kontrakterad. När bestämmer Virre sig egentligen? Virre känns faktiskt sjukt viktig.

Jag är av en annan åsikt men det var väl inte oväntat... =) men visst Lampan x 2 är ju trevligt.

Jag tycker nog IKS 08/09 står bra rustade.

Öhh, vilken åsikt? Att två Limpor skulle stjälpa eventuella slutspelsplaner

;)
Nu kommer tråd-Hitler igen. Det finns [link=http://www.vastrasidan.se/ny/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?15005]andra trådar[/link] som är mer lämpade för silly-diskussioner än denna. Ursäkta en gammal moderator, men lite ordning måste det råda även i ett bandyforum!
Jag tillhör motståndsrörelsen i så fall brukis... Jag menar att vi med den befintliga truppen är starka men att jag aldrig kommer ha ngt emot en Eskhult till...
Jag menar inte att vara militant, men jag tyckte att diskussionen började glida över på andra ämnen, d.v.s silly season.
Härligt ex17...

Skönt att höra att det känns bra i truppen.

Vill gärna höra mer! Har nyförvärven anslutit? Har ni gått på is redan? Är Nilsson så snabb på skridskorna som ryktet säger? Är Sundin bättre än förra Elitseriesejouren? Har Mayborn skött sin försäsongsträning? Har Säleby lim i handskarna? Och finns det nån liten skräll på lut när det gäller värvning av toppforwards?

Jag väljer att ge dig en kommentar gällande dina två första frågor. Har nyförvärven anslutit? - Nej. (eller jo, jag är ju med men övriga har inte anslutit) Har ni gått på is redan? - Ja varje tisdag kör vi.
usch vad sugen man blir på bandy när det är sånt här väder
Man blir sugen på bandy, oavsett väder!!!
17.30 imorgon på badkarsis?
Jag kanske skulle satsa på konstfryst i poolen hemma??
Vi ska ju få konstfruset i Knivsta, blir det bandyplan eller badkar?
Ni i nya Alsike är så rika, så med tanke på nya skatteintäkter därifrån, så borde det räcka till bägge!!!
Tyvärr är det nog en minuspost eftersom alla har så många barn härute så kostar det en massa för daghem och skolor etc så det är nog en minuspost, det är vi som inte har barn som betalar. jag betalar gärna för en bandyplan i Alsike!
Medelinkomsten där är ändå så hög, så det räcker och blir över!!! Prata med dina grannar, Gyllensparre, Grefvenhjelm och von Kröger, om sponsring!!
Baron von Mikko?
Äkta norrbottensadel från Malmberget blandat med äkta storbondsläkt från Skuttunge = Baron i Alsike?
Är det det du använder i samband med hästarna? Norrbotten SADEL ???

(Aj aj... Oldsbergvarning där... men jag kunde inte låta bli... snart säger Brukarn åt oss på skarpen att vi mördat denna tråd).
OK vi lägger ned.

BANDY?
Vet inte om nån uppmärksammat detta men spelprogrammet för vintern har varit klart ett tag:

Premiär borta mot Motala den 9/11
Därefter hemma mot Kungälv 12/11 och sedan borta mot Edsbyn, vore skönt med två vinster direkt tack.

Annandagen borta mot Hammarby, åtminstone ett derby
Här är programmet:
http://www.svenskbandy.se/files/{1B41BF09-F4A8-4131-9CB3-5A93619B0867}.pdf
Kul med en närmare annandagsmatch i år. Zunken är skön.
Kunde vi inte fått den ännu närmare, typ på Studan? Alltid finns det något att gnälla på, men är det inte standard att man får spela antingen premiären eller annandagen på hemmaplan?
Visst kunde vi fått annandagen på hemmaplan , men Zinken är också mys, kan nog bli en rolig match med mycket människor på läktarna.
I vilket fall är det ljusår framåt från att få Broberg borta.
Jag tänkte mest på publikintäkterna. Annars håller jag med om att det blir minst lika roligt att åka till Zinken.

Tyckte ni det var långt till Söderhamn förresten? Då skulle ni följt med till Kalix, det var tider det...
Nu börjar man få ordning på seriesystemet någolunda. Elitserien fortsätter med 14 lag, vilket jag tycker är bra.
Allsvenskan kör nu med två serier; norra och södra, istället för södra, mellersta och norra. Klokt förslag det med.
Det enda negativa med årsmötet var att Tramsin fick fortsatt förtroende. ;(
Kungälv tryckte dit segermålet i 93:e minuten. Gah, vad tight det är i tabellen. Vore ju skönt om 2 lag (icke Blåsvart!) blev avsågade i tidigt stadie, men det kommer nog bli den jämnare serien på länge, med undantag för Edsbyn och Västerås. Jag vidhåller nog att IFK Motala är skitkassa. Tror att de kommer att åka ur för första gången i år.
Stålmännen utklassar Gripen. 12-0! Firma Muhrén-Berlin börjar funka bra nu. Totalt 13 poäng av de två. Gripen utan Pasjkin i storform är nog inte heller så bra.

Mickel går det bra för också. 5 mål idag i Edsbyns 8-3-seger över Broberg. Imponerande.
Tror Muhrén är rätt nöjd med att slippa Herr Nilsson, gick ju en del rykten om att de hade lite svårt för varandra. Gripen har gjort fem mål på fyra matcher och det vill nog till att Pajskin börjar storspela rätt så snart.

Kul att det funkar för Mickel, honom ska vi vara evigt tacksamma mot.
Se där, första tränarbytet är ett faktum, man kallar det mycket diplomatiskt "Förändring i lagledningen". Det handlar inte helt oväntat om Gripen (http://www.gripenbk.nu/).

Om man tittar på nästa omgång möts Bollnäs-Gripen. Lek med tanken att Gripen tänder till och skräller, då lär väl Bollnästränaren sitta lite löst också. Hört en del bollnäsröster som villa att sportchefen (Sören Persson) skall bli mer aktiv i coachningen.
Så ruskigt STOLT över dessa hjältar!

En gammal gubbes blåsvarta hjärta pumpar extra hårt ikväll!

Trea i Elitserien och tvåa i publikligan!! Vilken makalös säsong!

Tack Sälen, Jeppe, Werner, Larsa, Pirre, Kyller, Jocke, Olle, Eskhult, Hellan, John, Rosa, Wiberg, Erik, Maya, Viktor, Roffe...
Tack Söderman och Berglund...
Tack, tack tack!!!

Lycka till mot VBK i kvarten! Ha kul därute!

Ja det har varit en helt makalös säsong! Så vansinnigt roligt att vara Siriussupporter som det har varit denna säsong kan jag inte påminna mig att det har varit någon gång tidigare! Våra blåsvarta hjältar som vi älskar har verkligen bjudit till och genomfört denna säsong på ett fullständigt enastående vis! Det ska bli så jäkla kul med kvartsfinalerna!

Tack ALLA!
UNIK får tydligen kvala för att hålla sig kvar i allsvenskan, troligen mot Rättvik
I rättvik finns en "gammal" legend... Dan Hjelm... sevärd profil på flera sätt.
I Rättvik finns snart en "ny" bandyhall... sevärt objekt på flera sätt. ;)
3 mars är det således hemmamatch för Unik mot Rättvik/Djurgården. Skriv in i almanackan!!

I Rättvik finns dessvärre snart en ny bandyhall, brännbar på många sätt!! Förresten brukar det osa bränt om Hjelm också, så det kan ju passa ihop!!
Danne Hjelm är ju klart sevärd, även gamle Momqvist lirar där, liksom ett gäng unga grabbar, tex Max Phersson (Stefans son) samt en Eric Lönngren från Edsbyn....släkt med Joe?

Danne Hjelms blogg:
http://23.ifkrattvikbandy.se/#home