På onsdag 18 00 e det dax för supporter match och efteråt en öl på katarin.
Supportermatch
Utsökt, räkna in mig!!
Laget består hittills av_
Kniv-Jonas
Garligur
fyll på!!!
Laget består hittills av_
Kniv-Jonas
Garligur
fyll på!!!
Farbror!
Brukarn!
Jointen är på, under förutsättning att jag hittar mina skridskor eller om någon annan har ett par att låna ut i strlk 44-45. Annars kommer jag och tittar. :)
Onsdag den 12:e gissar jag? Isf är jag på!
Sweet det här har jag längtat efter...finns det klubbor att låna eller ska man leta fram sin gamle trotjänare?
Jag är med!
Det mesta brukar finnas att låna.... En genomsnittlig Västring skjuter inte hårdare än att hoan kan lira med ett vinglas i kristall om det kniper...
Jag fick en halvgammal Sirius-klubba av Hydas förut kring 2000, den hade en spricka i sig men funkar än idag.
Vad bra. Jag försöker leta upp någon gammal klubba då, men om jag inte hittar någon litar jag på att jag kan få låna en pinne eller kvist av något slag.
Så än så länge består laget av dessa tappra krigare:
Kniv-Jonas
Garligur
Farbror
Brukarn
Joint
ThomasD
CarlApan
Tifo
Kniv-Jonas
Garligur
Farbror
Brukarn
Joint
ThomasD
CarlApan
Tifo
Skit, onsdag funkar inte för mig.
Ha så kul, verkar bli en stark trupp från västra. Sirius får passa sig ;-)
Ha så kul, verkar bli en stark trupp från västra. Sirius får passa sig ;-)
Carl apan vet inte om jag vill kalla mig tapper krigare snarare talanglös men gnällig :)
Då hoppas jag att du är den tappraste gnäll-pellen någonsin. Gurk-pelle ska få skämmas.
Jag spelar bara bandy om jag får ha ridhjälmen på mig.
Jag kommer nog men kan nog bara vara coach i så fall, ska till Danmark tidigt på torsdag o måste köra.
Jag kommer nog men kan nog bara vara coach i så fall, ska till Danmark tidigt på torsdag o måste köra.
Inga som helst problem med klubbor, man brukar få välja och vraka ur ett helt ställ i omklädningsrummet. Jag litar på att det finns hjälm med, det brukar det göra.
Perfekt, då var det problemet löst.
Jag spelar bara bandy om jag får ha ridhjälmen på mig.
Du kan väl spela även om du ska köra, o rid hjälm e obligatoriskt.
Jag skall rota fram de rostiga och glänsa med översteg både fram och bakåt. Det vore fantastiskt kul att få prova att stå i mål med full utrustning eller att få pröva på en
hörna, både rus och skott. Men, men för att få pröva det så måste man väl starta ett framgångsrikt företag och tvinga ut sina anställa på isen under förklädnaden "team-building" . Kanske något för klubben att satsa på, de har väl liknade i håkky, prova på bandy altså. Nu blev det rörigt, hur som helst är jag med.
Kniv-Jonas
Garligur
Farbror
Brukarn
Joint
ThomasD
CarlApan
Tifo
john
Tror ni man kan få lite slipning också? eller det kanske är lika bra att ha ngt att skylla på.
hörna, både rus och skott. Men, men för att få pröva det så måste man väl starta ett framgångsrikt företag och tvinga ut sina anställa på isen under förklädnaden "team-building" . Kanske något för klubben att satsa på, de har väl liknade i håkky, prova på bandy altså. Nu blev det rörigt, hur som helst är jag med.
Kniv-Jonas
Garligur
Farbror
Brukarn
Joint
ThomasD
CarlApan
Tifo
john
Tror ni man kan få lite slipning också? eller det kanske är lika bra att ha ngt att skylla på.
Björklingebon är med också enligt officiella. 11 man alltså.
Vi siktar väl på 11-manna? Jag tycker vi bojkottar hörnrus och kör "feg-varianten" (aj, det gör ju ondast).
Kniv-Jonas
Garligur
Farbror
Brukarn
Joint
ThomasD
CarlApan
Tifo
John
Björklingebon
Vad för positioner gäller? Jag spelar gärna på mittfältet.
5-4-1?
-----
-----, -----, -----, -----, -----
-----, Joint, -----, -----
-----
Vi siktar väl på 11-manna? Jag tycker vi bojkottar hörnrus och kör "feg-varianten" (aj, det gör ju ondast).
Kniv-Jonas
Garligur
Farbror
Brukarn
Joint
ThomasD
CarlApan
Tifo
John
Björklingebon
Vad för positioner gäller? Jag spelar gärna på mittfältet.
5-4-1?
-----
-----, -----, -----, -----, -----
-----, Joint, -----, -----
-----
Jag kan bara åka framåt och inte svänga särskilt bra, så det passar nog bäst att spela halv.
Jag har iaf spelat bandy i nästan tio år, även om det säkert var tre år sedan jag stog på ett par griller senast men jag kan spela lite vartsom.
Hur brukar det här gå till på planen? Jag var med första gången och då var det småmål som gällde, brukar ni spela över hela planen med stormål?
Sist spelade vi väl tvärs över banan fast med stora mål. Några egentliga positioner har vi aldrig brytt oss om.
Vi går helt enkelt in och spelar tufft. Krossar motståndet. Om vi ser till att inte låta dom få igång passningsspelet så är mycket vunnet..... Om vi sen sätter Farbror, Jonas och mig själv som ryggsäckar på varsin spelare, då jävlar!!!
Jag menar... ett lag som var tvunget att kvalspela för att hänga kvar.... Hur svårt kan det va!!!! Vi krossar!!!!
Jag menar... ett lag som var tvunget att kvalspela för att hänga kvar.... Hur svårt kan det va!!!! Vi krossar!!!!
Trots er som ryggsäck som fruktar jag att de åker ifrån en iallafall. Om jag får ta fart borta vid kansliet med långfärdskridskor och en blåsvart börjar vid A-planen så kanske jag har en liten chans komma först över mittlinjen.
Kommer Josse att värvas till de goda (oss) ?
Kommer Josse att värvas till de goda (oss) ?
Jag tar hand om hellqvist han brukar ju vilja fajtas på plan:)
Fluff, OG och Olle då? De ska väl vara med, de kan ju åka skridsko
Alla goda krafter är välkomna. Har ev. en på jobbet som är i behov av träning inför fredagsmatchen, som kan förstärka oss.
Hej, jag tyvärr inte möjlighet att komma loss på onsdag så ni får ta en bärs extra istället.
Blir det bara en vettig domare så är saken klar. Som jag ser det så borde samtliga i IKS omedelbrt visas ut för överdrivet kunnande. Sedan har vi i runda tal tio minuter på oss att sätta den vinnande bollen.
Med alla motståndare på botbänken borde det rassla in en hel del utvisningar för sabotage när dom inte kan sätta igång spelet snabbt nog. Alltså kommer straffregistret ständigt fyllas på & ettmålsledningen förbli ohotad!
QED
Med alla motståndare på botbänken borde det rassla in en hel del utvisningar för sabotage när dom inte kan sätta igång spelet snabbt nog. Alltså kommer straffregistret ständigt fyllas på & ettmålsledningen förbli ohotad!
QED
Spännande tankegångar Farbror, men jag är rädd för att om domaren ser hårt på långsamt igångsättande av spel så är det risk att även Västra drabbas hårt. Det luktar 0-0 och en hel del öl från utvisningsbänken.
Fan... jag lobbade på jobbet och vi har en smålänning som har spelat bandy på ganska hög nivå..nja, inte så hög men ändå.. Idag fick jag negativt besked. Vi skulle ha blivit giftiga med sån spetskompetens. :-)... jo, björklingebon ska vara med.
Spetskompetens.... Vi kommer ju att åka åttor runt dom!!!
Tycker Farbror nedvärderar vårt kunnande. Det är bara att gå ut hårt och öka. Jag tror vi tar dom på bättre kondition!!!
Tycker Farbror nedvärderar vårt kunnande. Det är bara att gå ut hårt och öka. Jag tror vi tar dom på bättre kondition!!!
Märkte ni att forumet gick ned för ca 2 timmar sen?? Är rädd att a-laget i desperation och nervositet inför onsdagen försöker hacka sidan, för att vi inte ska kunna lägga upp taktiken i förväg!!!
Två vassa och hemliga nyförvärv till Västras lag har anmält sig idag.
Är det någon som vet vart i staden man kan få sina skridskor slipade?
Är det någon som vet vart i staden man kan få sina skridskor slipade?
Det brukar dom fixa åt dom som vill.
Fan carl apan du verkar bli våran fix stjärna för oss andra spelar det ingen roll om skridskorna e slöa det går lika bra typ ändå.
Är det lättare att stå på arselet om man har slöa eller slipade skridskor?
RRR --> Hahaha ja det beror väll på vart på kroppen man föredrar att sätta på sig skridskorna.
kniv-jonas --> perfekt då kirrar jag det där också, jovisst jag ska försöka vara samma sak för västra som michel jordon var för basebollen.
kniv-jonas --> perfekt då kirrar jag det där också, jovisst jag ska försöka vara samma sak för västra som michel jordon var för basebollen.
Jag är nöjd om jag står mer än jag ligger. Kan jag dessutom få stopp på min inte alltför hiskeliga fart med en sk broms istället för en hånfull piruett (som det tenderar att bli) så är kvällen tip top.
Ja det där med att stå upp verkar vara en vinnande taktik. Med tanke på dagens väder blir det ju mera å vattenpolo-hållet.
Vi skulle ju kunna förstärka med ex17... Så han får komma och känna på lite finalatmosfär!!
Ryktet säger att Sirius mutat Roine att slå av kylaggregatet i eftermiddag, bara för att det ska vara rejält mjukt och vattenfyllt. En rejält vattenfylld plan är enda chansen för dom att hota oss. Det blir ju mer ovisst och chansartat då.
Ryktet säger att Sirius mutat Roine att slå av kylaggregatet i eftermiddag, bara för att det ska vara rejält mjukt och vattenfyllt. En rejält vattenfylld plan är enda chansen för dom att hota oss. Det blir ju mer ovisst och chansartat då.
Bara för att få lite koll:
Ska man var ombytt kl 18 eller ska man börja byta om då?
Vart skall man byta om, vid planen eller får vi trängas i ett omklädningsrum? Under fotbollsläktaren eller bandyläktaren?
Vad är lämplig klädsel, täckbyxor och en tjockare tröja duger eller?
det här ska bli grymt kul =)
Ska man var ombytt kl 18 eller ska man börja byta om då?
Vart skall man byta om, vid planen eller får vi trängas i ett omklädningsrum? Under fotbollsläktaren eller bandyläktaren?
Vad är lämplig klädsel, täckbyxor och en tjockare tröja duger eller?
det här ska bli grymt kul =)
Bra kollat!
Jag har ingen aning men jag tror att vi har istid från 18 & att vi byter om i A-lagets "kryp-in"??
Jag har ingen aning men jag tror att vi har istid från 18 & att vi byter om i A-lagets "kryp-in"??
ex17 hade kontakt med general manager Farbror the guru i natt. Tyvärr verkar lite logistik sätta käppar i hjulet då jag har min utrustning i ett annat aros.
Ok. Så då ska man dyka upp lämplig stund innan kl 18 och snällt knacka på hos "krypinett" under fotbollsläktaren.
Mycket vilja men lite teknik blir kvällens slagord och som bekant slår vilja klass!
Mycket vilja men lite teknik blir kvällens slagord och som bekant slår vilja klass!
Tänkte själv vara där nån gång efter 17.30.
Som Farbror skrev, så brukar vi tränga in oss hos a-laget. Mest för att dom ska få en chans att lyssna in sig på vår taktik.
Det är ju inte överjävligt kallt, så jag rotade bara fram träningsoverall + tröja. Kommer dessutom att ikläda mig Micke Södermans gamla allsvenska hjälm. Bara en sån sak kommer att göra mig oslagbar. Ska därför satsa på att spela lika fult som han gjorde.
Som Farbror skrev, så brukar vi tränga in oss hos a-laget. Mest för att dom ska få en chans att lyssna in sig på vår taktik.
Det är ju inte överjävligt kallt, så jag rotade bara fram träningsoverall + tröja. Kommer dessutom att ikläda mig Micke Södermans gamla allsvenska hjälm. Bara en sån sak kommer att göra mig oslagbar. Ska därför satsa på att spela lika fult som han gjorde.
Kom igen nu gubbar. Nu tar vi dom... :-)
Jag tror på tvåsiffrigt i kvällens match. Vi vinner med 13 - 2. Wasberg gör ett av deras mål och Ubbe gör det andra på straff. Känner på mig att Kniv-jonas gör 10 mål ikväll. Ett vasst vapen!!!
Jag tror på tvåsiffrigt i kvällens match. Vi vinner med 13 - 2. Wasberg gör ett av deras mål och Ubbe gör det andra på straff. Känner på mig att Kniv-jonas gör 10 mål ikväll. Ett vasst vapen!!!
Förresten, har jag sagt att jag tippar 7-3 till oss???
Kom igen nu gubbar. Nu tar vi dom... :-)
Usch där dog jag, jag spelar aldrig bra under press
.. general manager Farbror the guru ...
Vilken extremt vass titel. Du har väl den i ditt cv Farbror?
Jag tycker det är Ubbe som har pressen att nå fram till målet från straffpunkten!!!
20 finnar på våran Ubbe!!
20 finnar på våran Ubbe!!
Nääää, inte ska A-laget tilldelas någon straff inte. Jonas blir vår joker idag, det hänger på dig. ;)
20 Blå-svarta på våran Jonas!!
20 Blå-svarta på våran Jonas!!
[quote1205324623=ex17]
.. general manager Farbror the guru ...
Vilken extremt vass titel. Du har väl den i ditt cv Farbror?
[/quote1205330520]
Yupp, Jag hoppas att kunna komplettera med avprogrammerare! Jocke! Kom hem.
Instämmer.
Himlen är [size=20][color=blue]BLÅ[/color]SVART![/size]
Himlen är [size=20][color=blue]BLÅ[/color]SVART![/size]
Bäst när det gäller det är vi!
För vi är Västra Sidan.
Dom är ett riktig tragedi!!
För vi är Västra Sidan.
Dom är ett riktig tragedi!!
Går det nån Knivstabil in så man kan se eländet?
Ooooh snart smäller det. Taggad till tusen. Hittade ingen hjälm så jag hoppas det finns att låna någon som passar till min vattenskalle.
Känner mej ganska lugn inför slutresultatet (dom fick ju trots allt kvala) 12-5 till de goda.
Känner mej ganska lugn inför slutresultatet (dom fick ju trots allt kvala) 12-5 till de goda.
Grymt trevlig kväll! Vilka sköna snubbar i Sirius. Verkligen. Underbart gäng.
Slutresultatet skrevs till 6-6 för övrigt. =P
Slutresultatet skrevs till 6-6 för övrigt. =P
IKS hemsida uppdaterad med matchreferat! Ligger ute inte allt för länge...hehehehehe....
Har du smuttat nu igen? ;-)
IKS hemsida uppdaterad med matchreferat! Ligger ute inte allt för länge...hehehehehe....
Ha ha! Störtskönt referat! Precis så var det..
Sanningen personifierad!!!!! Bäst när det gäller det är vi!!!!
Fast Fall och Olle ska ha hall heder av att de försvarade blåsvarts färger så länge barpersonalen tillät!
Fast Fall och Olle ska ha hall heder av att de försvarade blåsvarts färger så länge barpersonalen tillät!
garry --> måste tillåggas att jag och olle försvarade våra färger ännu längre, tyvärr vart inga sånger sjungna på etage men mången öl vart drucken
Tack Alla!
Jag beklagar straffmissen men jag vågade inte sätta den med tanke på lagets fina svit.
Jag beklagar straffmissen men jag vågade inte sätta den med tanke på lagets fina svit.
Bra där! En grinig gubbe har alltid en bra ursäkt på lager!
Som siriussupporter är jag van med att IKS förlorar. Det hade inte gjort något om du hade satt straffen, farbror. ;-)
Tack för en trevlig kväll.
Ja satan va kul.
När är första träningmatchen??
Vet ej men det pratades väll om försök till en brännbolls match i augusti.
Hur gick tongångarna om nästa säsong vad gäller kontraktskrivningar?
Garry hotatde med att låsa in vissa i bastun men eftersom dessa individer slapp ut så räknar jag dom som kontraktsbundna.
Fluff: "Det kommer, det kommer" var svaret hos en del. ;)
Alla verkar trivas grymt bra i detta gäng, många tycker att det är det bästa laget och stämningen i truppen är på topp så det är inte så mycket som tyder på att vi blir bestulna på så många spelare..
Alla verkar trivas grymt bra i detta gäng, många tycker att det är det bästa laget och stämningen i truppen är på topp så det är inte så mycket som tyder på att vi blir bestulna på så många spelare..