← Sirius Bandy
Silly Season 08/09
haze
· 2008-03-12 11:28
· 8153 visningar
Alexander Mayborn öppnar dörren för studier/bandy i Uppsala:
http://www.ttela.se/artikelmall.asp?version=182595
#1 ·
Joint
· 2008-03-12 13:26
Härligt att Sirius redan börjar agera i sillyn! Mayborn i Sirius vore nice.
Sveda klar för Gripen. Nu har han bara 8 klubbar kvar i Elitserien han inte har spelat för!
Det skall han väl hinna med? Sveda brukar ju även hinna med några byten under brinnande säsong.
Nu blev det genast lite tuffare i bottenstriden. Hoppas att vi slipper den!
http://www.ttela.se/?article=43509
Aj aj inge bra det ger dom bra mkt bättre förutsättningar.
#6 ·
Joint
· 2008-11-07 15:40
Oh no. Deras "allt" är tillbaka. Men Maya betydde ju också en del för Gripen.
Kalle Spjuth, Jesper Ericsson och Robin Sundin återvänder Hammarby från Uralski Trubnik.
#8 ·
Joint
· 2008-12-04 15:40
Fan, kunde inte annandagen varit 26 november istället?
Kan inte alla bara stanna i Ryssland? De flesta som sticker dit verkar komma tillbaka efter ½ eller högst 1 säsong (ja, i fallet Eskhult är ju det bra förstås).
Brajen borde betala skulden till Uppsala komun innan dom för dopa sig med hemvändare.
#11 ·
RRR
· 2008-12-04 21:50
Dags för Uppsala kommun att agera, starkt och fort!
#12 ·
RRR
· 2008-12-12 21:30
Mossberg har fått kicken i Ryssland och kommer hem och SAIK har inga stålar, dags för Uppsalas företag att slanta upp lite
#13 ·
ex17
· 2008-12-13 09:53
"Enligt andra uppgifter ligger Sirius längst fram i Mossberg-jakten. Sponsorer ska finnas för att ro affären i hamn och det är pendlingsavstånd från Sandviken där Mossberg har ett nyköpt hus.
Men Uppsalaklubbens ordförande Jan Sjonemark dementerar kraftfullt att det ska finnas något konkret intresse, vilket gäller för alla de sportchefer och ordföranden som Sporten varit i kontakt med." Gefle Dagblad.
Inget säger "Han ska skriva på så fort vi hittar en penna som funkar på det här jävla kansliet" som en kraftfull dementi.
#15 ·
Joint
· 2008-12-13 10:44
Det är bara VSK:s ordförande som kör med "Inga kommentarer"-stuket. Skönt att vi inte kör med det i bandyn, det känns så otroligt ofräsch och så otroligt inte 2009. Tack, Sjonis.
Om det finns sponsorer så tyckar jag vi ligger lågt tills det att vi kan befria Bella! Tio Mossberg på våran Bella!
#17 ·
Joint
· 2008-12-13 12:29
Bella Ciao, Bella Ciao, Bella Ciao Ciao Ciao.
Klart vi ska ha hem Bella, någon gång...
#18 ·
Joint
· 2008-12-15 00:44
Nu när Jocke "Hörnqvist" Hedqvist är
klar borde vi verkligen göra allt för att få tillbaka Mickel. Alternativt att låna. Tror inte att han kommer peta Hedqvist direkt och han förtjänar speltid...
Speltid verkar han fortfarande få då både Hedqvist och Mickel spelade mot Motala. Hedqvist 2 mål, Mickel 1 mål och en assist.
Ytterligare hemvändare påväg enligt Aftonbladet.
#21 ·
ex17
· 2008-12-15 11:18
Det stämmer bra det Garry.
Olle Englund är enligt uppgift klar för Bajen. X:et lär nog följa tror jag. Frågan är vad Rosa gör, spelare med Danmarks IF?
Bajen konkar.
#23 ·
RRR
· 2008-12-15 12:16
Rosa på bal?
X:et och Mossberg???
Hur 17 har H'by råd med att köpa ett halvt landslag varannan vecka? Fattar inte.
#25 ·
ex17
· 2008-12-15 13:26
Bolagisering, steffe. Dessutom är det endast för den här säsongen och det är inte mycket kvar av den.
Dessutom är det endast för den här säsongen och det är inte mycket kvar av den.
Åjo, ett par matcher kvar är det väl?
Kan inte allt bara bolagiseras då så kan vi glömma allt vad finanskris heter. Då behöver inga idrottsklubbar vara rädda för att gå omkull...
#28 ·
Joint
· 2008-12-15 15:52
Ja Vp:s förlorade son borde väll vilja komma hem till uppsala.
#30 ·
Joint
· 2008-12-15 22:16
Mossberg är klar för SAIK. Hoppas inte att han hinner bli spelklar till på fredag..
Ja Vp:s förlorade son borde väll vilja komma hem till uppsala.
Fast vill man ha honom? Är han inte jättegammal typ?
Visst går han säkert in och förstärker spelmässigt, men inte så mycket att jag tycker det är värt att peta någon av hjältarna.
#32 ·
RRR
· 2008-12-16 09:48
Ser faktiskt hellre att Roffe är frisk på fredag än gamle (men snabbe) Rosa
Rosendal har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta så det är mer av sentimentala skäl jag skulle vilja se honom i siriuströjan. Men visst tror jag att vi klarar oss utan honom också.
Rosendahl är en av de "stora" i svensk bandy...men han fyller 40 om en månad och har en ond rygg!
Jag skulle personligen ha älskat att få se Rosa i den blåsvarta tröjan men det borde förmodligen ha skett för tre år sen när han "lade av med bandyn" och innan ryssarna hade pengarna. Idagsläget skulle det snarast kännas konstigt...skulle han komma in för att ta Falls plats? I mina ögon är Larsa en av våra nyckelspelare som dessutom utvecklas mer och mer för varje säsong...och han är väl typ 13-14 år yngre?
Enda anledningen till att plocka in Rosa hade varit om vi hade varit i samma krisläge som förra året vid den här tiden...eller om vi hade haft bekymmer med skador i en relativt "tunn" trupp!
Attans vad jag längtar till fredag. Måtte det bli uppehåll och ett par minus...Rysningar...
#35 ·
Joint
· 2008-12-16 21:05
Att han närmare sig 40 jordsnurr och ryggproblem borde ju å andra sidan bädda för Sirius. Han kan ju inte begära eller tro att han ska kunna bli något överbetalt proffs nu. Då borde regionen ha betydelse. Han kanske vill hem till Uppsala rent av? I sådana fall tycker jag att han är ett intressant namn. Men han behöver inte peta Fallen för det, som i min mening är en av de bästa spelarna i truppen. Det skulle ju inte direkt försämra läget med lite bredd i truppen, det kommer vi nog märka snart. Hittills har vi haft tur med skador och sjukdomar, puh.
Med det sagt så tycker jag inte att Rosa, vid en eventuell övergång, skulle ha någon större lön/ersättning än någon annan spelare i Blåsvart.
Bara att instämma...
Rosa skulle självklart ta en plats som truppbreddare, men eftersom han la av med bandy och sen började spela bara för att han fick bra betalt i Ryssland gör ju en lite skeptiskt...
#37 ·
haze
· 2008-12-17 12:46
Stefan Erixon klar för Bajen enligt bandysverige.se, var väl rätt väntat. Nu är man väl nästan dopat till sig ännu ett silver?
Mina sympatier och förhoppningar för ännu ett SM-guld till Byn har plötsligt ökat enormt!!!
Hoppas Hammarby förlorar jättemånga matcher. Vore kul med ett nytt lag i semi i år. Eller nästa år blir det väl.
[Mina sympatier och förhoppningar för ännu ett SM-guld till Byn har plötsligt ökat enormt!!!
Märkligt hur det svänger...jag känner precis likadant!
#41 ·
RRR
· 2008-12-21 21:30
Ryktas om nyförvärv imorgon...
#42 ·
haze
· 2008-12-21 21:55
Jaha ja, knapphändig info du kommer med ;)
Är det Sirius ledning som inte är nöjda med att vi tappat sex pinnar på elva matcher?
...eller..
Har Bajen blivit desperata efter två raka förluster och köper ett par ryssar som komplement?
Spännande!
#43 ·
Joint
· 2008-12-21 22:28
Rozzza?
Spännande! Spill lite bönor, yngling!
Jag tror som Haze. Efter gårdagens debackel mot Byn, så har Brajen samlat pantflaskor utanför Zunken och köper nu in Lomanov Jr!!
#46 ·
ex17
· 2008-12-22 10:53
Sirius håller presskonferens,
http://www.siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=216
#47 ·
haze
· 2008-12-22 11:04
Sirius håller presskonferens,
http://www.siriusbandy.nu/Default.asp?modVID=102&modID=216
Oj, ordet presskonferens sätter som vanligt fart på fantasin. Det är juletider också så man borde kanske önska sig något (fast den här säsongen finns det liksom inget att önska sig).
Äntligen en chans att vara gubbig!!!
Eskhult har fått ett erbjudande från Ryssland och lämnar med omedelbar verkan. Sundin har hemlängtan och flyttar till Sundvall, Persson tycker bostongurkan smakar bättre i V-ås och lämnar. Dessutom slutar fyra man pga julstress.
#49 ·
haze
· 2008-12-22 11:22
Aha, du menar att straffet för somligas ohejdade optimism är på ingående...
Jajemansan. Och ovannämnda är bara de optimistiska tongångarna. Förmodlingen har bägge tränarna dessutom avgått, samt ekonomin är i botten. Vi kommer inte att kunna fullfölja säsongen!!!
#51 ·
Joint
· 2008-12-22 12:11
Spännande...
#52 ·
ex17
· 2008-12-22 12:15
Mkt... *virvel*
#53 ·
Joint
· 2008-12-22 12:16
Jag hoppas på en "skytt"! Hoppas kan man ju alltid få göra. Jag drar till Studan och kikar.
#54 ·
Joint
· 2008-12-22 12:22
Eller, med tanke på hur bra laget har varit så önskar jag mig en miljonsponsor... ;-)
#55 ·
Waldau
· 2008-12-22 12:35
"Vi kommer inte att kunna fullfölja säsongen!!! "
Sirius gör en VP?
En presskonferens låter bra, blir förhoppningsvis goda nyheter
Ja en miljonsponsor vore inte fel men troligare är väl Rosendal eller nån av de hammarbyare som inte fick plats längre och är sugna på hämnd på annandagen. ;)
#57 ·
Joint
· 2008-12-22 12:45
Göran Rosendahl klar för Sirius
BANDY. Göran Rosendahl kommer att avsluta sin aktiva bandykarriär i Sirius, en klubb som han aldrig tidigare har spelat för trots att han är Uppsalakille från grunden.
- Någon större satsning är det inte frågan om. Jag har inte den tid som behövs. Jag har sagt att jag kan hoppa in om det behövs, säger Göran Rosendahl på telefon från hemmet i södra delen av Stockholm.
Han har nyligen kommit hem efter spel i den ryska ligan och så sent som i förra veckan sade Tobias Forss, sportchef i Sirius, att Göran Rosendahl knappat kommer att bli aktuell - man han hade ett viktigt tillägg: Man ska aldrig säga aldrig.
Rosendahl inledde sin bandykarriär i Danmarks IF, men det var i VP som han först blev känd för Uppsalapubliken innan det blev studier på bandygymnasiet i Sandviken och sedan spel för Västerås, och den gången - när han valde VSK - var det nära att det blev Sirius i stället.
Man kan säga att cirkeln sluts för Göran Rosendahl i och med övergången till Sirius.
- Ja, jag är ju Uppsalakille från början, säger han med ett skratt.
Håkan Lundh
#58 ·
John
· 2008-12-22 13:20
Jahopp bara att hoppas att inget inhopp behövs.
Det låter ju inte helt fantastiskt, men blir det inhopp så kan jag vara beredd att ändra mig om han sköter sig.
#60 ·
haze
· 2008-12-22 13:54
"- Någon större satsning är det inte frågan om. Jag har inte den tid som behövs. Jag har sagt att jag kan hoppa in om det behövs, säger Göran Rosendahl på telefon från hemmet i södra delen av Stockholm."
Rosa har ju en fantastisk karriär bakom sig och skulle säkerligen inte göra bort sig om det blir aktuellt med inhopp. Känns väl inte direkt presskonferens-hett men det kanske finns andra nyheter? Drar nog ner och lyssnar i alla fall.
#61 ·
Joint
· 2008-12-22 13:56
En ass.tränare?
#62 ·
ex17
· 2008-12-22 14:39
Det är ju kanon, hoppas ni förstår vilken kunskap och kompetens Rosa har med sig som den här föreningen har brist av.
#63 ·
John
· 2008-12-22 14:42
Ska helt ärligt säga att jag inte förstår det, men jag vill gärna förstå.
Va det nyheten en kille som inte vill lira.
Håller med ex17 fullt ut här.
Och förutom rutin och kunskap så tycker jag det känns rätt bra att ha en räv i bakfickan att kasta in vid behov. Jag har ju hela året tjatat om att truppen är tunn, så det här är ett rätt trevligt sparkapital.
Men visst, viljan måste ju finnas också!!
Jag e missnöjd rosa som satsar e helt klart bra men en rosa som gör det bara för att har jag noll intresse av skit trist tycker jag men motbevisa mig gärna rosa.
Pressmeddelandet på siriusbandy.nu gör att det känns lite bättre. Är mer av en strategivärvning och han kommer inte försöka gå i och ta någon av hjältarnas platser utan bara ställa upp i nödfall (eventuellt) men däremot bidra i föreningens verksamhet i stort nu och förhoppningsvis i framtiden.
Det känns rätt så hett om Rosa tränar med hjältarna. Lite som om en nobelpristagare kommer & föreläser på grundkursen!
#69 ·
haze
· 2008-12-22 16:46
Jo, låter klart bättre med pressmeddelandet.
#70 ·
Joint
· 2008-12-22 19:03
"- Om vi får problem med skador och sjukdomar så har vi Rosendahl. Just nu har vi inte tänkt längre än så, säger Jonas Johansson i sportkommittén."
Josse själv borde vara back-up, han har varit riktigt bra i IFK Uppsala. :)
Alltid 10 ryssar på våran Josse!!!
#72 ·
ex17
· 2008-12-22 20:12
För att förklara. Rosa är och har varit en av världens främsta ytterhalvor med en fysik, passningspel, skott och skridskoåkning som få haft eller har. IKS har idag en mkt lovande högerhalv i Fall som kommer kunna lära sig oerhört mycket genom att träna med Rosa. Jag ser personligen likheter med när Holger återvände från Ryssland och bidrog under en halvsäsong som spelare/tränare i VSK. Han lärde mig (och övriga spelare) en massa saker och blev säsongen efter tränare tillsammans med Westman. Den kunskapen som Holger har växer inte på träd och jag tror Rosa besitter liknande kunskaper som hela föreningen har nytta av i ett längre perspektiv. Att säga att Rosa inte satsar känns orättvist och jag anser att en spelare av hans rang borde supportrar vara tacksamma för att han väljer att arbeta med Sirius och inget av alla andra 15 lag som ringt och frågat efter hans tjänster.
#73 ·
RRR
· 2008-12-22 20:21
Jag är helnöjd, mycket bra att stärka bakom elittruppen med erfarenhet, kan behövas vid ev slutspel. Rosa har trots allt varit där några gånger och vet både vad som funkar och vad som inte funkar. Mycket bra!
Dessutom har vi en joker att kasta in om det blir skador...
Det är verkligen ingen dålig skadeförsäkring. Om han dessutom är i klubben för att pollinera våra ungdomar med rutin och kunskaper i klubbviftande är jag mer än nöjd!
För att förklara. Rosa är och har varit en av världens främsta ytterhalvor med en fysik, passningspel, skott och skridskoåkning som få haft eller har...
Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag ansåg Rosa var en av de allra största i svensk bandy men att jag ändå i nuläget var en aningen tveksam till en värvning (bl.a. på grund av ålder och rapporterade skadeproblem i kombination med dagen blåsvarta hjältars framfart på isen). Efter att ha läst såväl pressrelease sam efterföljande artikel på sirusbandy.se samt ex17s inlägg är jag idag böjd att inse att jag hade fel.
IKS har förmodligen idag gjort ännu ett lysande drag i sin långsiktiga satsning mot att bli ett av de stora lagen i svensk bandy. Oavsett hur mycket speltid Rosa kommer att bidra med framöver så känns det helt rätt att knyta till sig en sådan kompetens till klubben.
Välkommen hem Rosa!
#76 ·
ex17
· 2008-12-23 06:44
Jag vill också påstå att ett slagkraftigt representationslag är nyckeln till att kunna producera bra och lovande spelare från ungdomsleden. Ungdomar behöver spelare som de kan kopiera och lära sig av. (Dessutom ökar ju intresset...) (och bandy är inte den tvsporten ännu som fotboll och hockey där ungdomar kan se de bästa 24/7) Under 80 och 90 hade IKS ett bra lag. Det gav en mycket bra årgångsmix av 76 och 77 där idag Eskhult och Kyller representeras i laget. Men det finns ju självklart fler spelare; Hjelmstedt, Henrik Johansson, Lindgren och Benkelius som är i från samma lag och som alla har spelat med IKS. Sedan är jag själv från den tiden men en något senare generation.
En småleende medlem av sportkommittén stod och diskuterade spelarkontrakt med delar av Västra på Unik - Söderfors. Det talades om trevliga nyheter till nyår.... Dock inga klara besked.... Obehagligt sätt att förstöra söndagskvällen på!!
Men jag är säker... jag tror det rör som om att Josse gör comeback. Ryktet säger att han var stekhet när han tränade med laget under julhelgen.
Hörde av Lövet att Sirius Oldboys har lagt ner. Det kanske är han och Foppa som är på väg tillbaka.
hehehehe... Josse vill gääärna spela men det är inte hetare än att Eskhult är kvar, liksom Werner och Hellqvist. De hade "friskrivnings"-klausuler... ifall de skulle ångra sig. :-)
ex17har ju skrivit på för två år... och likaså pirre och de är självskrivna till nästkommande säsong.
#80 ·
RRR
· 2008-12-29 14:24
Bella? Det ryktades ju en del innan såäsongen att han och en viss herr Murre inte drar jämt uppe i Sandviken?
#81 ·
nyg86
· 2009-01-01 11:47
Bella? Det ryktades ju en del innan såäsongen att han och en viss herr Murre inte drar jämt uppe i Sandviken?
Vem drar han jämt med? Ingen.....han hade väl jävligt svårt att acceptera Patrick Nilssons framgångar, vill vara stjärnan själv men Patrick bara smackade in bollar på löpande band.